Skocz do zawartości

DIODA/BREWKA KUPIE oraz Regeneracja reflektorów BMW E60/61


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

IMHO tej soczewki nie da sie zdemontowac bez rozklejania lampy, proponuje kazdemu wyjecie reflektora i podjecie proby. Odblysnik i soczewka z przeslona to jeden komponent mocowany na 4 sruby od strony zarnika, problem w tym ze plastki w ktorym jest osadzony ma mniejsza srednice niz kopulka z soczewka i wg mnie nie ma molziwosci wyjecia tego elementu bez rozklejenia/polamania lampy. Co wiecej smiem twierdzic ze plukanie refelektora, poza ryzykiem uszkodzen elektroniki, nie przyniesie spodziewanych efektow poniewaz osad z soczewki jest lepki/gesty i raczej nie wyglada na taki ktory splynalby dobrowolnie...

Pozdrawiam i czekam na efekty Twoich przygod z facetem z Poznania Prezioso.

//M

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

Panowie a ja trochę z innej beczki. Parują mi brewki z diodami. Mam dwie rysy na szkle reflektora. Moje pytanie. Jak da się odparować tą brewkę, czy jest jakaś odpowiecznik lamp ( może jest zatkany), i czy da się czymś zakleić te rysy? Myślałem żeby posmarować kropelką ale to kicha. Na drugiej nie mam rys a też paruje.

Głównie chodzi mi jak odparować te brewki i chodzi tylko o brewki. Czała reszta jest ok.

Opublikowano

Przerabiałem temat z parującą brewką ... jedyny słuszny zabieg to wymiana reflektorów. Silikonem nic nie da - klejem nic nie da na pęknięcia bo to siakiś specyficzny poliwęglan jest. Z kilkunastoma fachmanami rozmawiałem i żaden nie chce się wziąć za ten temat GENERALNIE NIE-rozbieralne NIE-naprawialne NIE-wogóle. "Zorganizuj se Pan lepiej moduł i lampy P+T od polifta - będzie grało i spokój będzie".

 

Znajomy miał do niedawna E60 i też mu zaparowało. Rozwiercił gdzieś na narożniku od wewnątrz, osuszył suszarką i zakleił jakimś klajstrem ;) - wytrzymało do pierwszego mycia/deszczu (tuż przed przyjazdem kupującego powtórzył zabieg ;) ) Tak więc nie widzę specjalnego wyjścia z sytuacji - mnie dodatkowo "zamoczyło" diody w brewce i zmuszony byłem odłączyć drugą gdyż było niesymetrycznie ;)

Co prawda jak się cieplej zrobi i znajdę chwilę czasu spróbuję zrobić podobny manewr jak kolega z tym że kompletnie nie mam koncepcji jak znaleźć nieszczelność ;)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Ciekawostką jest to, że jak dmuchalem kompresorem to nic się z bąbelkami wody nie działo. Dmuchalem wszędzie. A jak ciśnieniem wody na myjni psiknęli to od razu zaparowały. Tam musi być jakiś odpowiecznik. Jak na razie to nie stać mnie na lampy po lifcie. Słyszałem też, że te po lifcie trochę się różnią. Gdzieś słyszałem, że można też zrobić tak.

W pogodny dzień przykryć kocem lampy z zewnątrz, po zdejmować wszystkie kapturki od żarówek i odpalić auto. Wtedy temperatura w lampie zrobi się wysoka i wyparuje.

Czy ktoś już tak robił? :mad2:

Opublikowano

Peter - w którym miejscu one są ?

 

karant - ja jeździłem z odczepionymi zaślepkami i to nic nie dało brewce - nie parował jedynie reflektor wewnątrz (tam gdzie znajduje się soczewka)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
karant - ja jeździłem z odczepionymi zaślepkami i to nic nie dało brewce - nie parował jedynie reflektor wewnątrz (tam gdzie znajduje się soczewka)

To którędy tam się dostaje woda. Ja sprężonym powietrzem z agregatu dmuchałem wszędzie i nawet jedna kropla się nie ruszyła?

Myślę dlatego, że może odpowieczniki są zatkane. Jak kupiłem auto to silnik był tak brudny, że ach strach. Szyber też z brudu się zacinał a teraz jak wyczyściłem to jest ok.

Opublikowano

Jak na mój gust - dzisiaj się z bliska przyjrzałem reflektorowi - nieszczelności pojawiają się na krawędziach reflektora -przy połączeniu "szkła" i obudowy - niektóre to są nawet mikropęknięcia. Teraz wilgoć wchodzi do środka ale jest jej trudno się wydostać - osiada na ściankach - skrapla się i odparowuje i znów się skrapla jak w naczyniu zamkniętym ale cały czas dochodzi świeża wilgoć która utrzymuje pewien "stan" .

Wydaje mi się że odpowietrzniki nic nie dadzą gdyż one - jeśli są - odpowiedzialne są za główną cześć reflektora - brewka z tego co patrzyłem (widziałem rozwaloną lampę) jest niejako oddzielnym elementem "hermetycznie" oddzielonym od głównej części - może jest inaczej ale tak to postrzegam. Dlaczego tak twierdzę ? A dlatego że po jednym myciu w samej brewce stała mi woda - jakoś się dostała większa ilość ale nie spłynęła do reflektora.....

Wypróbuję jutro patent ze sprężonym powietrzem - zobaczę czy u mnie się coś ruszy.

 

Szczerze powiem że lampy w E60 to jest mega badziew - nie dość że nierozbieralne, bez możliwości wymiany "pewnych" elementów, to jeszcze jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia czego efekt mamy w postaci pęknięć na krawędziach, nieszczelności i parujących reflektorów a to wszystko w koncepcji jak się zepsuje dioda wymień lampę.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Ok, ja w weekend rozbiorę lampę i spróbuję wszystkich dotąd opisywanych metod, póżniej podzielę się spostrzeżeniami, chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś sposób to proszę pisać. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim przypadku miałem zacieki na kloszach w wewnątrz i nieszczelność .Z zaciekami walczyłem dość długo płucząc ja wodom ciepłom z Ludwikiem a potem co by nie pozostały nowe zacieki ,plamy przepłukiwałem wodom destylowaną z dodatkiem płynu używanego w fotografij (nie pamiętam nazwy kupiłem na allegro).Moje zacieki były na to odporne ,nic to mimo kilku prób nie dało, dopiero wsunięcie kawałka szmatki z boku przez ta skrzela z małą ilością wody i płukanie tak żeby szmatka praktycznie tarła się po kloszu rozwiązało problem ,zacieki znikły.No i po tam suszenie itp. Nieszczelności miałem pomiędzy pokrywami żarówek ,uszczelki nie dawały radę i jak dmuchałem z pod nich wylatywało powietrze . Problem rozwiązało dodatkowa równa warstwa silikonu w rowku pod uszczelkami .Efekt końcowy jest połowiczy bo niestety zewnętrzne strony kloszy nie są również "gładkie",odpryski.Na konkretną polerkę się nie zdecydowałem z obawy o stercie utwardzonej,ochronnej warstwy.
Opublikowano
Widziałem kilka dni temu E60 po regeneracji reflektorów - polerka przedniej warstwy - MASAKRA - kompletny mat - wyglądało jakby zaparowała cała lampa - ja już się wyleczyłem z polerowania i każdemu radzę zrobić to samo jesli przejdzie mu przez MYŚL !!!!
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Podobno polerka miała miejsce ponad rok temu. Stopniowo zaczęły lampy zachodzić mgłą - myślał gość że to nalot albo nieszczelność (parowanie od środka). Niestety tak zachodziły że światło było mocno stłumione i ledwo było go widać. Zrobił ponowną polerkę ale czas jakby się skracał ;) jeszcze szybciej matowiały. Teraz wiem że szuka na podmianę LCI i póki nie znajdzie polerkę będzie uskuteczniał.... z innej beczki sąsiad ma RAV4 i sobie na zwykłych lampach zafundował polerkę bo miał trochę rysek i odprysków..... teraz wygląda jakby mu ktoś pastę do zębów nałożył na lampy i nie starł ... podobno po zmroku wyjeżdża tylko Peugeotem bo RAV4 się nie da :D

 

Także mała przestroga dla nas wszsytkich.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

Nie zakładam nowego tematu ale - kupię uszkodzoną lampę prawą - nieistotne jaką i w jakim stanie klosza/zaczepów - byleby ze sprawną brewką (pomarańczowa) lub jeśli ktoś ma na przeszczep potrzebuje sam ten element (mocowanie wraz z diodami). Otóż przymierzam się póki jest ciepło to rozcięcia lampy i chce tam wsadzić nowy pasek z diodami żeby mi świeciło i przy okazji osuszyć z pary która tam się zadomowiła. Niestety LED'ów białych w PL nie dostanę :( o takim rozmiarze

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Prezioso zmieniłeś te żarniki ;)? ja też mam zmatowione reflektory trochę od kamieni . Ale po zmianie widzę dużą różnice. Kupiłem Philipsy . Jedno co teraz mnie denerwuje to przednia szyba :/ cała w dziurach od kamieni , Wasze szyby też takie poniszczone ? w dodatku ciągl3 widze na niej jakies nowe rysy.
Opublikowano
Moja szyba też ma sporo "kropeczek" od kamyków, drobne punktowe ryski. Przy wysokich prędkościach to chyba nieuniknione.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Prezioso zmieniłeś te żarniki ;)? ja też mam zmatowione reflektory trochę od kamieni . Ale po zmianie widzę dużą różnice. Kupiłem Philipsy . Jedno co teraz mnie denerwuje to przednia szyba :/ cała w dziurach od kamieni , Wasze szyby też takie poniszczone ? w dodatku ciągl3 widze na niej jakies nowe rysy.

 

Nie zmieniłem - zbieram się jak żółw do tego - pewnie wymianę sobie przeciągnę na jesień - znając siebie :D - teraz jest jasno - warunki atmosferyczne OK więc nie patrzę na to. Jeśli chodzi o szybę - moja jest całkiem względna jednak była zmieniana w ASO jakieś 3-4 lata temu - właściciel stwierdził, że po 1wsze było sito od piasku i kamieni a poza tym miała pęknięcie i diagnosta nie podbił stanu technicznego. Kasę ściągnął z ubezpieczenia i za szybę płacił 2800PLN w ASO (nie wiem z czego one jest zrobiona ;) )

Inna sprawa jest taka że szyby w E60 rysują się mega szybko. W zimie drapaczką przejechałem TYLKO raz szybę z tyłu i do dzisiaj jak jadę a słońce świeci z tyłu widzę rysę :/

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Witam,

 

Nie zakładam nowego tematu ale - kupię uszkodzoną lampę prawą - nieistotne jaką i w jakim stanie klosza/zaczepów - byleby ze sprawną brewką (pomarańczowa) lub jeśli ktoś ma na przeszczep potrzebuje sam ten element (mocowanie wraz z diodami). Otóż przymierzam się póki jest ciepło to rozcięcia lampy i chce tam wsadzić nowy pasek z diodami żeby mi świeciło i przy okazji osuszyć z pary która tam się zadomowiła. Niestety LED'ów białych w PL nie dostanę :( o takim rozmiarze

tu masz częsci do lampy http://motoallegro.pl/bmw-e60-e-60-czesci-lampy-lampa-reflektor-i1587072751.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.