Skocz do zawartości

DIODA/BREWKA KUPIE oraz Regeneracja reflektorów BMW E60/61


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Otóż przymierzam się póki jest ciepło to rozcięcia lampy i chce tam wsadzić nowy pasek z diodami żeby mi świeciło i przy okazji osuszyć z pary która tam się zadomowiła. Niestety LED'ów białych w PL nie dostanę :( o takim rozmiarze

 

Z tego co widze to najzwyklejsze diody o szerokim kącie emisji, tzw. flux, pełno tego wszędzie, można wybierać w kolorach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Teoretycznie diodek to jest w.... i jeszcze trochę ;) do wyboru do koloru

CDXA Jednakże takie ponoć pasują (z tego forum link Eugene - Marv dzięki widziałem to wcześniej i na tym się wzoruję :) ) 20mA 4-pin 130° Power LED i takich z kolei nigdzie nie dostanę - o takich parametrach - a kontaktowałem się już z 20 sklepami i hurtowniami :). A z Chin całego worka 2000 sztuk kupował nie będę bo nie zamierzam zrobić sobie AŁDIvagena pod lampami :D.

 

Swoją drogą skłaniam się do przeszczepu samej tej wkładki lub całej lampy jeśli mi się uda znaleźć D2S w przyzwoitym stanie. Mam tu na myśli rozcięcie wg instrukcji i zatopienie z innej lampy tego elementu. Boję się że układ (płytka) przez to że brewka jest zaparowana może robić zwarcie i pracować niepoprawnie po przylutowaniu nowych diodek - czas i praca na marne. To mogę zrobić w następstwie jak już ogarnę jeden temat ;)

 

PS.

Karant dzięki za link ale to była D1S lampa na aukcji. Ja mam D2S

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

:)

 

Diody mają być 5mm wraz z kątem świecenia 130* - patrząc na ofertę tego sklepu BLISKIE byłyby

- pomarańczowe z kątem świecenia 90* i MCD na zbliżonym poziomie 450 jednostek ,

- białe z kątem świecenia 70* i MCD na poziomie 1800 jednostek (nie wiem czy nie za mocna gdyż oryginalna ma ponoć około 600mcd)

 

Żadna w tym wymiarze nie ma kąta świecenia 130* ;) i teraz zachodzi pytanie czy jest to

1 - istotny parametr

2 - niezbędny parametr do utrzymania

3 - można olać kąt świecenia

 

Chodzi mi o to żeby parametry były jak najbardziej zbliżone i aby w jakiś dziwny sposób NIE zaburzała świecenia xenonu (już przy oryginalnej na ścianie 3m od pojazdu był ślad pomarańczowy :D) lub nie oślepiała nocą innych użytkowników

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Co do skuteczności oświetlenia w E60. Ostatnio wpadła mi w ręce soczewka z reflektorem z F10. Wiedząc że lampy w E60 są nie najlepsze zrobiłem małe porównanie.

 

Na zdjęciu, na dole reflektor z mojego samochodu '05, u góry soczewka z F10 Widać różnice w jasności i rozkładzie światła. Zdjęcie wykonane na krókim czasie, w rzeczywistości obydwa strumienie są dużo jaśniejsze ale ze względu na "oślepianie" aparatu nie widać tak bardzo różnic

http://obrazki.elektroda.pl/4765561700_1331218127_thumb.jpg

 

Odbłyśnik w reflektorze E60 '03, widać wypaloną warstwę odblaskową i skorodowaną blachę, spowodowane jest to zmatowieniem i punktowym wzrostem temperatury nad palnikiem, odbłyśnik wykonany z cieńkiej blachy

http://obrazki.elektroda.pl/1550319300_1331218129_thumb.jpg

 

Powierzchnia odblaskowa reflektora E60 rocznik '03 nawet w obszarach najlepiej wyglądających jest matowa i nierówna

http://obrazki.elektroda.pl/4118111500_1331218133_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/2685357200_1331218142_thumb.jpg

 

Powierzchnia odblaskowa reflektora F10 rocznik '10 błyszcząca, lustrzana powierzchnia, reflektor wykonany z dosyć grubego odlewu, co prawdopodobnie wydłuża jego życie, nie nagrzewa się punktowo

http://obrazki.elektroda.pl/9711102000_1331218152_thumb.jpg

 

Kombinowałem jak by tu wyciągnąć soczewke z reflektorem z lampy, od tyłu. Bo jak wiadomo lampa jest sklejona klejem przypominającym kleje jakimi wkleja się szyby samochodowe, nie ruszenia :( Teoretycznie wyciągnięcie jej jest możliwe, ale wymagało by wykonania dodatkowych otworów w lampie, tak żeby można wykręcić śrubki trzymające optyke, opcja dla tych którym lampa juz wcale nie świeci.

 

Czy wie ktoś jak wykonana jest lampa E60 LCI, czy też ma taki matowy reflektor?

Edytowane przez cdxa
Opublikowano

Jakby kogoś interesowało to wpadła mi w ręce niedawno brewka do e60 LCI (sama brewka odcięta/urwana w miejscu łączenia z przednik kloszem lampy)

w sam raz do wybebeszenia diodek itp.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Odgrzeję kotleta, bo to chyba ostatni wątek dotyczący regeneracji świateł w E60/61.

 

Mam ten problem i sprawa wygląda dość słabo:

1 - światła święcą niego gorzej niż w 30-to letnim maluchu (!)

2 - wyczyszczenie soczewek od wewnątrz praktycznie nic nie dało

3 - brak dojścia do soczewek z obu stron

4 - brak możliwości zakupienia i wstawienie części zamiennych typu odbłyśnik

5 - brak możliwości prostego rozebrania reflektora

6 - poszukiwania firm, które podjęły by się regeneracji były bolesne: jedna firma z Poznania podjęła się. Podobno wycinają spód lampy i tą drogą dostają się do odbłyśnika, wyjmują go i regenerują. Niestety - po wysłaniu im świateł kurierem poddali się, ponieważ światła to biksenon skrętny i nie dadzą rady tego wyjąć przez dziurę. Mają mi odesłać w poniedziałek (jutro).

7 - Obecnie jestem w kontakcie z pewną firmą na śląsku. Oni wycinają klosz (nie da się rozkleić) i później sklejają na powrót, ale wyraźnie ostrzegają, że klosz może mieć nawet 1mm przesunięcia po takiej operacji i może źle na aucie wyglądać. Szczerze mówiąc - 1 mm jest niczym w porównaniu do ciemności przed maską. Jeśli więc reflektory wrócą z poznańskiej firmy - wyślę je do śląskiej ryzykując ich mniej atrakcyjny wygląd. Zrobię foty przed operacją i po operacji i zobaczymy, jakie są plusy i jakie minusy tego zabiegu. Koszt - 300 PLN za lampę (600 PLN za komplet). Gwarancja podobno 2 lata. Jeśli firma spisze się dobrze - ujawnię ich dane (o ile jest to dozwolone). 600 PLN to mniej niż 2500 na używki z i tak wypalonymi odbłyśnikami.

 

Wszyscy, z którymi kontaktowałem się w sprawie regeneracji zwracają uwagę na to, że kwestia wypalania odbłyśników dotyczy zarówno przedliftowych jak i poliftowych lamp. A szczególnie bolesna jest z powodu obowiązku jazdy na światłach cały czas.

W związku z tym planuję przekodować światła dzienne na dodatkowe H4(H7?) w długich. Moje 530 jest z września 2006 i podobno da się to zrobić bez druciarstwa. Miał ktoś z tym do czynienia?

 

(całe szczęście, że mam jeszcze 15-to letnie Audi z oryginalnymi ksenonami i jest czym jeździć w nocy :) )

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, ja robiłem na śląsku w Skodzie Superb lampy bixenon, faktycznie facet wycina klosz przedni przez który dostaje się do środka, wygląd lampy był kijowy po otwarciu maski, jedną wadą jaką zauważyłem to wstawił mi odbłyśniki od innych ksenonów bo akurat miał takie zregenerowane, i raczej nie były to odbłyśniki hella tylko jakieś chińskie. Dogadałem się z facetem zrobił mi to w 1 dzień. Pojechałem do niego rano, ma obok warsztat samochodowy w którym zdemontowali mi lampy a potem zamontowali. Byłem zadowolony z usługi, warunkiem też są oryginalne palniki nie jakieś chińskie które świecą ale nie tak jak powinny. Mam nadzieję że pomogłem w podjęciu decyzji.
Opublikowano

2 tyg temu robiłem we Wrocku regeneracje zewnętrznej powierzchni lamp, efekt wyśmienity.

Polecam zacząć od tego. Palniki wymieniałem jakiś rok temu i też była różnica, ale teraz to prawie jak nowe lampy :D

 

Nie mam niestety zdjęć przed akcją, ale postaram się wrzucić jakąś fotkę "po". Lampy były naprawdę mocno zmatowione.

 

koszt 270 PLN za obie lampy, ścieranie, polerka i dwie warstwy UV.

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
witam wszystkich, chciałbym się podzielić swoimi efektami czyszczenia a raczej mycia lamp w mojej E60 lampy dynamic xenon. Wymontowałem 2 lampy, zdemontowałem z niej wszystko co było możliwe ( palniki, przetwornice moduły ALC, wszystkie żarówki) zakupiłem 10L wody demineralizowanej - po 5L na lampę, po zalaniu lampy tą ilością wody chlupałem nią w kloszu lampy tak aby obmyła soczewkę od palnika xenon, potem odstawiłem lampy na grzejnik oraz co chwile podsuszanie suszarką. Tak lampy schły około 3h, efekt? rewelacja!!!! soczewka przed zabiegiem była strasznie zapylona, zakurzona od strony szkła lampy a jak wiadomo dojść tam czymkolwiek praktycznie nie do osiągnięcia, po całym zabiegu, zamontowaniu lamp na aucie i włączeniu świateł, soczewka czysta jak kryształ - jak w nowym aucie!! wieczorem widać wszystkie zakrzywienia i kąty padania światła.... żałuję że nie zrobiłem fotek przed i po zabiegu bo efekt piorunujący!!!! koszt całej operacji to około 10zł za 10L wody oraz około 5 godzin zabawy - odważnym polecam!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Podczepię się pod temat - tyle tylko, źe z tylnimi lampami E60. Zakupiłem tylne LCI, tyle że leżały u kogoś bez wkładów i żarówek i są mega przykurzone. Patyczkiem niewiele tu zwojowałem i zastanawiam się nad przepłukaniem wodą np. destylowaną. Ma ktoś z tym doświadczenie? Oczywiście przy płukaniu - w środku musiały by zostać obrysówki, ledy kierunkowskazów i neony od pozycyjnych - czy woda, a potem suszenie przed podłączeniem wszystkiego ich nie uszkodzi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.