Skocz do zawartości

318i - Sprzeglo albo skrzynia. Prosze o rade!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jakoś nie wierzę, że te stuki, o których piszesz, to wina wydechu. też tak mam, stuk przy wrzuceniu wstecznego, po cofnięciu stuk przy wrzuceniu jedynki. betki, że tak nieładnie powiem, tak mają z wiekiem. jakiś luz gdzieś powstaje ale z tym to można jeździć i naprawdę sobie odpuścić, chyba że kasiórki dużo.

A z biegami też tak mam. Podejrzewam olej (ubywa mi bo nieszczelny simmering), zmieniałem rok czy 2 lata temu na niby-oryginał bmw lany z 5 l opakowania. Rzadki jak jadalny, czytałem że ten do skrzyń jest raczej gęsty (w książce Sam naprawiam e46 też jest napisane żeby użyć jakiegoś urządzonka - nie strzykawki - ze względu na gęstość oleju). kupiłem wczoraj na necie Pentosin MTF2 - 55 zł za opak. chyba 1 l. niby firmy, która dawała olej na pierwsze zalanie skrzyni w e46. Wziąłem 2 opak, co wyszło mi taniej niż 1 l tego ze znaczkiem bmw. a potrzebuje, jak i Ty kolego 1,1 litra. reszta póki co na dolewki co jakiś kwartał :lol:

Opublikowano

wiem, ja tez sie nad tym zastanawialem, ciezko mi uwierzyc ze przerzucanie biegow moze rowniez wplywac na ta czesc wydechu i wprawiac ja w taki ruch by obijala sie o inna czesc. Tylko ze zdiagnozowali to mechanicy z serwisu BMW, w kazdym badz razie oni daja 2 lata na czesc i naprawe, wiec jezeli dalej bedzie stukac to powinna to uwzglednic gwarancja naprawy... ale pojade jeszcze po kolejna opinie, by byc pewniejszym. U mnie tez jest wyciek oleju.

 

Pozatym jeden z paskow klinowych, chyba ten od klimatyzacji ma brazowy osad, jakby rdze, tez trzeba znalec przyczyne...

Opublikowano

no i zaufaj tutaj ASO BMW... wspomnialem juz ze jako przyczyne stukow uznali czesc wydechu a dokladnie ta ktora okrywa wydech, aluminiowa pokrywe, zaden z moich znajomych nie dal temu wiary, wiec pojechalem dalej to diagnozowac, jak sie okazalo to co napisali mechanicy z BMW to bzdura. Sprawdzalem w dwoch innych warsztatach i prawdopodobnie beda to tzw. poduszki safrem - `sanek`? wszedlem nawet dzis pod kanal i mi pokazali dwie tylne tuleje tuz kolo dyfra, ktora moga byc zurzyte i powodowac ten dzwiek. Inny mechanik doradzil mi od razu wymienienie ich wszystkich dla swietego spokoju.

 

Kolejna rzecza jaka zaznaczyli mechanicy z ASO BMW to cieknacy i uginajacy sie radiator, sek w tym ze ja sam nie zaznaczylem wycieku, a sprawdzam za kazdym razem jak wracam, ani razu kontrolka sie nie zapalila, wiec chlopaki sprawdzili mi tez ten radiator i tank i wyglada w porzadku, maja mi zrobic jakis test z pompka i cisnieniem, ktory ma dac nam ostateczna odpowiedz.

 

niby ASO a robia ludzi w wala... albo wogole nie sprawdzaja i pisza co popadnie albo nabijaja sobie kase

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.