Skocz do zawartości

318i - Sprzeglo albo skrzynia. Prosze o rade!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kupilem ostatnio BMW 318i 99r i zaniepokoila mnie jedna sprawa.

 

Za kazdym razem gdy samochod jest zimny, wlaczam silnik i chce wrzucic bieg 1 czuje blokade, jedynka nie chce wejsc, blokuje sie, musze kilka razy probowac az wskoczy. Gdy juz rusze i auto sie rozgrzeje, podczas jazdy nie mam juz z tym problemu, jedynka wskakuje za kazdym razem, aczkolwiek czasami gdy stane, wciskam sprzeglo i jedynke to czuje opor ale wskakuje, a czasami wchodzi bez zadnych oporow jak w maslo.

 

Co to moze byc? co mam powiedziec w serwisie by sprawdzili?

Opublikowano
Też to miałem. Sprzęgło do wymiany.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
jeżeli mocno haczy - to wymiana oleju nie pomoże ;) raczej trzeba się szykować na sprzęgło, było trochę o tym na forum. zresztą mam to samo u siebie :mad2:
Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi.

 

zawsze mam problem rano gdy jest zimny i chce wrzucic szybko jedynke, to blokuje sie i nie chce wogole wejsc, ale gdy wcisne sprzeglo i przytrzymam chwile to wchodzi. Pozniej podczas jazdy juz wrzuca sie normalnie. Bylem wstepnie u mechanika, sprzeglo sprawdzil i mowi ze sprawne takze wymienie na poczatku olej. Mam tez charakterystyczne pukanie podczas wrzucania na wsteczny lub jedynke, dwojke, takie PUK...PUK :) powiedziano mi ze moze to byc lacznik elastyczny w wale... takze zobaczymy.

Opublikowano
brak wbicia biegu to także uszkodzenie poduszek skrzyni, czyli przesuwanie się skrzyni względem nieruchomego mocowania lewarka. Stuki to nie żaden łącznik [nie wiem dlaczego się wszyscy tak tego uczepili]... są to po prostu silne suwy tulejek biegu 1,2 i R na wałkach. Silny dźwięk uderzenia przechodzi rezonansowo na wał napędowy i ulega rozproszeniu na dyfrze.
Opublikowano
narazie dostalem wstepny kosztorys wymiany oleju w skrzyni - 550zl

:shock: :shock: :shock: proponuję zakupić książkę "sam naprawiam E46" i olej motula. Wyjdzie zdecydowanie taniej.

Opublikowano
wymiana oleju w skrzyni manualnej jest banalna. olej najlepiej kupić w ASO - koszt nie powinien przekroczyć 200zł. a potem tylko odkręcić jedną śrubę, spuścić, zakręcić, odkręcić drugą i strzykawką wlać nowy olej... do tego wystarczą dwie lewe ręce
Opublikowano
jceel dla Ciebie jak i dla mnie wymiana oleju to banał, ale kolega może wolałby procedurę step by step z dokładnymi fotkami itd, rozumiesz... jej... no jak spojrzałem na tą cenę to aż mnie się słabo zrobiło :lol:
Opublikowano

to cennik z bawaria motors - pierwszy serwis jaki znalazlem w internecie, ale znalazlem juz inne, generalnie szukam na Slasku

 

pozatym nigdy nie mialem do czynienia z samochodami i pierwszy kupilem w zeszlym roku, wiec skoro jceel jestes tak obeznany i doswiadczony w temacie wez aparat, nagraj video `jak zmienic olej w skrzyni biegow` i zamiesc na YT czy tutaj i napewno w ten sposob bedziesz bardziej pomocny niz swoimi niczego nie wnoszacymi do sprawy uwagami.

 

 

yoshimura: ksiazke juz kupilem, dokladnie taka jaka polecasz, tylko musze ja odebrac i stopniowo bede ja studiowial, a teraz zbieram jak najwiecej informacji by miec jakiekolwiek pojecie na ten temat i modz zasugerowac to mechanikom, to stukanie jest dokladnie slyszalne, gdy zaciagne reczny i ruszam na nim badz cofam, wtedy jest najbardziej slyszalne, za kazdym razem, tak jak by cos bylo w bagazniku i uderzalo w scianki, a dochodzi spod tylniego siedzenia, rozmawialem jeszcze dzis ze znajomym i powiedzial ze faktycznie moze to byc ten laczniki, podpora albo jakies luzy na wale, podjade jeszcze tutaj do lokalnego serwisu BMW, moze ktos sie znajdzie i postawi diagnoze nie rozbierajac samochodu.

 

zauwazylem jeszcze jedna rzecz, otoz po wlaczeniu silinika obrotomierz zostaje na 1k i tak pracuje, czy mozna to wyregulowac?

Opublikowano
a dochodzi spod tylniego siedzenia

nie chciałbym być "złym wróżem", ale wygląda na wyrwane mocowanie wózka dyfra :| Sprawdź na kanale jak to wygląda.

po wlaczeniu silinika obrotomierz zostaje na 1k i tak pracuje, czy mozna to wyregulowac?

tzn, że nie wraca do 950obr/min?? cały czas na biegu jałowym niezależnie od tem silnika utrzymuję tą wartość??

Opublikowano

no wlasnie, dlatego zbieram jak najwiecej informacji, za miesiac czeka mnie dosc dluga podroz (1600km), a dopiero co kupilem ta BMW, dlatego zanim wyjade chce sprawdzic czy to powazny problem i trzeba zrobic przed wyjazdem czy moge zrobic juz w PL. Pozatym jezeli beda to duze koszta to go oddam, wiec musze podjac decyzje do dwoch tygodni.

 

http://img638.imageshack.us/img638/6718/picture001ek.jpg

 

tak to wyglada, jak silnik wlaczony i pracuje na luzie

Opublikowano

super, dzieki.

 

Zrobilem dzis pare filmikow, zamieszcze je wieczorem, moze ktos rozpozna charakterystyczny dzwiek, w samochodzie jest to charakterystyczne `pukanie` i jest to dokladnie na srodku tylnego siedzenia, natomiast od dolu slychac swist, jak nie naoliwiona hustawka, albo jakby ktos pompowal powietrze do pilki, zreszta zobaczycie jak je zamieszcze, nie znam sie wogole na tym ale duzo tam jest rdzy, wyczytalem w internecie ze modele 99-01 mialy cos wspolnego z fabryczna wada i gnija od spodu.

Opublikowano

a wiec nagralem nie to co trzeba ;)

 

bylem dzis u jednego mechanika, podniosl auto i od razu zauwazyl jedna rzecz, wal gdzie wchodzi w takie `kolko` (nr 2 na schemacie) rusza sie, mowil ze nie powinno i ze to jest do wymiany a nazywa sie UNIVERSAL JOINT, pojechalem wiec do serwisu BMW i wydrukowali mi schemat i czesci do wymiany, ponizej jest link do schematu, powiedzcie mi prosze jaki jest odpowiednik polskiej nazwy tej czesci?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EV53&mospid=47725&btnr=26_0197&hg=26&fg=10

 

i te dwie nakretki tez do wymiany.

 

dziwi mnie to nadal, bo ta czesc znajduje sie pomiedzy przednimi kolami, a puka z tylu?

Opublikowano

glowa mnie juz rozbolala od tych nazw...

 

sprawdzam w internecie i doszedlem do tego...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_joint - czyli tzw krzyzak? to mam zaznaczone ze do wymiany, ze to podobno czesta wymiana w BMW, a facet wskazywal mi na to `kolko` ze do wymiany , cos takiego

 

http://www.super-czesci.pl/katalog/a_a_16_1449_14186/0/3558/___%28_-___KM%29/Uk%C5%82ad_nap%C4%99dowy_skrzynie_wa%C5%82y/Przeniesienie_nap%C4%99du_%28Wa%C5%82_nap%C4%99dowy_Przegub_Po%C5%82o%C5%9B%29/BOGE-88-065-A_%28Przegub_elastyczny_wa%C5%82u%29.html

 

lacznik elastyczny a przegub to to samo?

 

czyli facet wskazal mi `kolko` a napisal krzyzak... :shock:

 

w kazdym badz razie zaznaczyl ze moga to byc obie te czesci lub podpora walu...

 

 

to ile tych krzyzakow jest i przegubow? wymienic jeden? wiecej?

Opublikowano
bmwuk a TY na tym zdjęciu obrotów nie masz przypadkiem włączonej klimy ??????? U mnie jak klima chodzi to jest właśnie tyle co u Ciebie na fotce a jak jest wyłączona to spada na 700/obrotów.
Opublikowano

tak samo przy wlaczonej jak i wylaczonej, ale sprawdzone i jest ok.

 

bylem dzis u mechanikow, podniesli i zrobili rozeznanie, a wiec tak;

 

krzyzaki w porzadku, lacznik elastyczny w porzadku, podpora w porzadku, wiec szukali dalej...

 

byli zdziwieni jedna rzecza, suchym dyfrem i czystym olejem, pozniej pojezdzili, osluchali i stwierdzili ze to dyfer, mocowanie jest w porzadku, ale sa tam jakies chyba luzy, w kazdym badz razie te odglosy dochdza z dyfra, takze albo mam sie do tego przyzwyczaic i czekac az dyfer pojdzie, albo go wymienic (co raczej finansowo odpada), musze byc pewny co do tego wiec pojechalem do serwisu BMW zaplace im i jutro maja mi ten dyfer sprawdzic i powiedziec czy do wymiany czy co innego z nim do zrobienia

 

a z tym ciezko wchodzacym biegiem to wymiana oleju albo sprzeglo i jeszcze jakis simering (uszczelka skrzyni?) do wymiany...

 

 

a moze to lozyska w dyfrze?

 

a jak ta czesc sie nazywa? http://betaboyz.myzen.co.uk/cart/index.php?main_page=product_info&products_id=9

http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=36331

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.