Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przebieg 257tys. 150koni.

Zwykle jeżdzę na automacie i było wszystko ok - obrotomierz nie wzbudzał zbyt bardzo mojego zainteresowania, a przy przyśpieszaniu w zależności od stopnia nacisku buta automat zmieniał biegi przy wyższych obrotach - czyli wydało mi się to normalne - więcej buta wyższe obroty przy zmianach biegów.

Aż wczoraj przełączyłem na ręczną zmianę biegów i okazało się że na 5 biegu i przy obrotach 2000 mogę jechać 60 albo z górki prawie 90km/h.

A do tego jak jadę 90 i wciskam zdecydowanie gaz to obroty szybko lecą z2000 na 2500 a bunia przyśpiesza ale nie aż tak szybko jak wskazywałyby obroty silnika - czyli sprzęgło popuszcza i to sporo (no chyba że skrzynia robi jakieś cuda albo obrotomierz wyprzedza rzeczywiste obroty).

Może tracę te obroty na czymś innym niż sprzęgło?

Jeśli to sprzęgło, to czy mogę coś z tym jeszcze zrobić, sprawdzić, docisnąć, naciągnąć? Czy już tylko szukać szprzęgła, może czegoś jeszcze przy okazji?

Ciekawi mnie jeszcze ile mam czasu na wymianę i czy jakby zupełnie padło to czy jest jekiś sposób na powrót do domu na kołach (chyba kiedyś słyszałem że .......... polać tarcze coca-colą:) ale może to mi się śniło)

Edytowane przez Silan
Opublikowano
kolego, w twoim samochodzie nie ma zwykłego sprzęgła. jest konwerter momentu obrotowego (sprzęgło hydrokinetyczne) i awaria tego to jest zdecydowanie grubsza sprawa... :?
Opublikowano (edytowane)

O kurde - to mnie aż serce zabolało.

Ale właśnie coś mi zaświtało - to może on tak robi - ten konwerter - że jest taki objaw. Może to tak ma być?

Pewnie nie ale może. Bo jak hydrokinetyczne to coś takiego potrafi zrobić.

Właśnie to mogłoby być to cudo co potrafi gubić na trochę obroty - ale auto przyśpiesza w miarę dobrze - choć moje pojęcie dobrze jest bardzo subiektywne bo ja miałem poprzednio 51 koni w Matizie:).

Myślalem że hygrokinetyczne działa tylko jak stoję z hamulcem na D albo R a potem zasprzęgla się jak zwykłe sprzęgło tyle że w oleju.

Ale jak na postoju R lub D "tarcze" są oddalone to lekko przenoszą moment i auto rusza a potem są bliżej i przenoszą moment ale z możliwym poślizgiem.

No to widzę chyba światełko na końcu tunelu:).

I dlatego nie ma (wiedza zasłyszana) koła dwumasowego bo konwerter hydrokinetyczny tłumi drgania wału.

Edytowane przez Silan
Opublikowano
na pewno coś jest nie tak. pozostaje ci jedynie zaprowadzić samochód do warsztatu gdzie specjalizują się w naprawie skrzyń automatycznych.
Opublikowano

Trzeba to sprawdzić, zgłębić temat.

Ale jak powiedziałeś o konwerterze to poczułem duże zaniepokojenie, ale za chwilę przyjemny spokój :).

Ja normalnie nabawię się nerwicy, mam auto od 2 miesięcy a codziennie coś mnie niepokoi i codziennie nastawiam się na spore wydatki. Jak tylko zauważę coś niepokojącego to już prawie wiem że 2000 - 4000 - 6000 trzeba będzie mieć :) i pewnie tak się kiedyś stanie.

Naczytam się na Forum o różnych przypadkach i już je wszystkie widzę u siebie:) - do tej pory przy gaszeniu słyszałem już koło dwumasowe którego nie mam :) (chyba) a to najprawdopodobniej osłona elestycznego tłumika na wydechu - musiałem naciągnąć podwieszenie bo dzwonił wydech.

Opublikowano
Trzeba to sprawdzić, zgłębić temat.

Ale jak powiedziałeś o konwerterze to poczułem duże zaniepokojenie, ale za chwilę przyjemny spokój :).

Ja normalnie nabawię się nerwicy, mam auto od 2 miesięcy a codziennie coś mnie niepokoi i codziennie nastawiam się na spore wydatki. Jak tylko zauważę coś niepokojącego to już prawie wiem że 2000 - 4000 - 6000 trzeba będzie mieć :) i pewnie tak się kiedyś stanie.

Naczytam się na Forum o różnych przypadkach i już je wszystkie widzę u siebie:) - do tej pory przy gaszeniu słyszałem już koło dwumasowe którego nie mam :) (chyba) a to najprawdopodobniej osłona elestycznego tłumika na wydechu - musiałem naciągnąć podwieszenie bo dzwonił wydech.

 

 

hehehe ja mam tak samo, też się naczytam i boję się tego mojego klekota, bo już szukam ogłoszeń o kredyt na pompę turbo wtryski i dwumas :D

Opublikowano
Pocieszę cię, u mnie występują podobne objawy i też myślałem, że sprzęgło się kończy. Ale mechanik powiedział, że tak ma być . Najlepiej byłoby gdybyś przejechał się takim samym autem i porównał zachowanie skrzyń. JA tak zamierzam właśnie zrobić.

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Opublikowano
rosnące obroty, a przyspieszanie mizerne, prowadzi za sobą usterkę sprzęgła mostkującego czyli hydrokinetycznego. często teżw takich przypadkach wzrasta spalanie autka. zazwyczaj jedynym ratunkiem jest regeneracja sprzęgła, myślę, że ze zdjęciem skrzyni można się wyrobić w kosztach rzędu 1500pln. oczywiście zależy to od warsztatu. pozdrawiam
Opublikowano
jak się nie myle to objawy ślizgającego się oleju w tym sprzęgle moga być spowodowane też dwoma czynnikami albo jest tego oleju zbyt mało i ciśnienie jest nie wystarczające albo skrzynia jest już na tyle wyjechana że już się kończy ja mam 300tys i automat i chodzi jak przecinak co do stanu oleju to można go sprawdzić , ciśnienie pewnie też kompem no chyba że się myle w audi to można zrobić nie wiem jak w bmw
Opublikowano
rosnące obroty, a przyspieszanie mizerne, prowadzi za sobą usterkę sprzęgła mostkującego czyli hydrokinetycznego. często teżw takich przypadkach wzrasta spalanie autka. zazwyczaj jedynym ratunkiem jest regeneracja sprzęgła, myślę, że ze zdjęciem skrzyni można się wyrobić w kosztach rzędu 1500pln. oczywiście zależy to od warsztatu. pozdrawiam

Przyśpieszenie mam i moim zdaniem jest spore choć nie często stosuję - kilka razy dziennie a czasami w ogóle nie. Na S to ładnie ciągnie i wyprzedzanie jest bajeczne.:)

Nie mam porównania z innymi BMW z takimi silnikami - ale wydaje mi się że ładnie ciągnie - może przy okazji jak będzie porównam z A4 130koni diesel manual albo z BMW 170 koni benzyna manual.

Myślę że będzie lepiej od Audi i troszkę gorzej niż BMW.

Jedyne co mnie martwi to to że był jakby poślizg sprzęgła - jadę 90 2000obrotów wciskam gaz mocno obroty rosną do 2500 a auto przyśpiesza znacznie ale nie tak w pół sekundy jak obroty bo powinno mieć w pół sekundy około 120km/h jeśli byłoby to sprzegło klasyczne. Oczywiście to niemożliwe.:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kolego nie wiem czego ty oczekujesz, ale zasada działania konwertera właśnie na tym polega że wciskasz gaz, obroty skaczą znacznie i zaczyna przyspieszać, nie uzyskasz nigdy takiego efektu jak w manualu no chyba że powyżej 100km/h zapnie lock up.

Przykład jedziesz równo 70km/h dodajesz gazu a obroty w ułamek sekundy podskoczą do 2500obr i dopiero zaczyna porządnie przyśpieszać, natomiast ty oczekujesz żeby obroty stały na 1700 i tak jak w manualu rosły razem z prędkością.

Gdyby tak było to zajeździł byś skrzynie w tydzień.

PS taki efekt jest w automacie dwusprzęgłowym, tam napęd jest spięty na stałe, jak w manualu

 

Tu masz filmik z jazy automatem, zobacz jak skacze obrotomierz bez zapietego lock up.

Pozdrawiam
Opublikowano

Koledzy dziękuję za odpowiedz, pomoc i rozjaśnienie tematu.

Chodzi o to że ja pomyślałem sobie że sprzęgło mi pada i nie wiedziałem o istnieniu konwertera.

Jak tylko usłyszałem to .... kamień z serca:).

Mam jednak jeszcze trzy pytania.

1) Czy olej w przekładni to ten sam olej co w tym konwerterze? Czy to może osobny zbiornik?

2) I co znaczy "lock up"? To jest zapięcie na sztywno układu i wtedy nie ma poślizgu na sprzęgle? Pewnie tak bo inaczej przy 200km/h miałbym z 8000 obrotów:).

3) Czy są jakieś uwagi dotyczące eksploatacji tej skrzyni? (np: nie powinno się przełączać stojąc na światłach na N - to wiem.) Może odczekać sekundę nim się ruszy?

Dziękuję za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.