Skocz do zawartości

Brak ogrzewania - POMOCY !!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam ponownie

Pewnego dnia rano poprostu po odpaleniu silnika okazało sie ze nie działa ogrzewanie. Z nawiewów leci tylko zimne powietrze. Straszono mnie uszczelką i głowicą padniętą ale okazało sie ze wszystko w porządku. Zakupiłem więc elektrozawory ogrzewania i wymieniłem ale bez efektu to samo wieje zimnym. (chyba ze te elektrozawory co kupiłem też padnięte , jak to sprawdzić, chyyba ze prąd nierdochodzi do pompki elektrozaworów, ma ktoś jakieś wiadomości o wartościach na wtyczkach ?)

proszę o jakieś podpowiedzi

nie mogę podpiąć do kompa bo mam 100km do serwisu a w okolicy nikt sie tym nie zajmuje (szkocja)

czekam na jakies rady

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano
kolego zacznij od termostatu. koszt okolo 45 funtow. zalej plynem uklad i po klopocie . w razie klopotow pisz na priv, ja teraz tez walczylem w ogrzewaniem a po wymianie termo klopot zniknal jak reka odjal :)
Opublikowano

termostat ma coś wspólnego z ogrzewaniem?

ale ja nie mam ogrzewania nawet jak jade i termostat otworzy obieg ?

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano

wyciągnołem elektrozawory i podpiołem wtyczke, pompa zaczeła pracwać ale tak niemrawo, zostawiłem wąż ten od silnika a odpiołem te do nagrzewnicy i włączyłem zapłon potem silnik. Zero reakcji nie pompowało wody i woda nie wylewała sie przez węze które idą do nagrzewnicy. Czyli chyba to elektrozawory. zamieniłem na te co kupiłem na allegro i podpiołem wtyczki, zero reakcji pompka nie pracowała również woda nie wyciekała z wężów. Chyba kupiłem bubel !!!

Pąpka ma pracowac tak ze robi jakieś zasysanie ?

Moja buczała, silnikczek kręcił ale nie pompowała wody

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano

Skad w Szkocji jestes?Daleko od G22?

Moze moge pomoc.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

mysle zę musze zdobyć sprawne elektrozawory

czyba ze to nie to

może mi ktoś powiedzieć czy po odpięciu węża który idzie do nagrzewnicy i włączeniu silnika ma lecieć woda (na chłopski rozum to pompka elektrozaworów ma wymuszac obieg wody do nagrzewnicy )

umnie nic nie leci węże sie nie nagrzewają (te co idą od nagrzewnicy)

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano

ta pompka tak nie pociągnie wody, też tak chciałem ją sprawdzić i już miałem kupić nową bo nic nie leciało, ale jak odpowietrzyłem układ to ogrzewanie działało..

Czyli wracamy do punku wyjścia, poczytaj tak jak wcześniej napisałem o odpowietrzeniu, termostacie i pompie wody!!!!!!

Opublikowano
to jak niby ma krążyć ta woda jak nic ja nie pcha ?
lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano

Witam, pompka elektrozaworów jest w układzie zbyteczna i niekonieczna w normalnym cylku cieczy chłodzącej przez nagrzewnice. Były również wersje, które jej wogóle nie miały. Służy ona głównie do dogrzewania wnętrza przy nagrzanym, wyłączonym silniku. Możesz pompkę zupełnie pominąć i układ powienien ładnie grzać. Mam ten temat opanowany w wielu BMW, także mam rację. W zupełności do wydajnego ogrzewania, wręcz do roztapiania się w środku służy pompa główna. To, że masz chłodne ogrzewanie w środku mogą świadczyć niesprawności jak poniżej:

 

- uszkodzone elektrozawory, ale to już wymieniłeś

- uszkodzone sterowanie elektrozaworami, do pomierzenia(0 volt otwarte maksymalnie, ~9 volt zamknięte maksymalnie, dopuszczalne są wartości pośrednie, ponieważ jest to sterownik PWM)

- zapchane nagrzewnice, ale żeby dwie na raz to się nie zdarza

- w układzie jest pompka dodatkowa, ale spalona i blokująca przepływ cieczy do nagrzewnic (lub brak napięcia na pompce, kiedy włączone ogrzewanie, zawsze na wtyczne napięcie 12 volt)

- zapowietrzone nagrzewnice

 

wszystkie powyższe punkty do sprawdzenia, jak sprawdzisz daj znać co było

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

- uszkodzone elektrozawory, ale to już wymieniłeś

- uszkodzone sterowanie elektrozaworami, do pomierzenia(0 volt otwarte maksymalnie, ~9 volt zamknięte maksymalnie, dopuszczalne są wartości pośrednie, ponieważ jest to sterownik PWM)

- zapchane nagrzewnice, ale żeby dwie na raz to się nie zdarza

- w układzie jest pompka dodatkowa, ale spalona i blokująca przepływ cieczy do nagrzewnic (lub brak napięcia na pompce, kiedy włączone ogrzewanie, zawsze na wtyczne napięcie 12 volt)

- zapowietrzone nagrzewnice

 

 

gdzie sprawdzić to sterowanie elektrozaworami , mierzenie ?

pompka dodatkowa chodzi bo ją słychać

zapowiertzone nagrzewnice --- jak je odpowiertzyć ???

 

jak sciągnołem przewody które idą do nagrzewnicy to woda nie leci wiec nie leci do nagrzewnicy. Dlaczego nie leci , nawet jak zwiększe obroty to nie leci . Tak jak by obiegu nie było, czyżby termostat nie puszcza? Ale auto sie nie przegrzewa.

proste woda nie leci do nagrzewnicy wiec nie ma ciepła, tylko dlaczego nie leci ??

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano
.... bo silnik jest zapowietrzony, ogarnij się, bo może się nie przegrzewa, a za chwile założysz temat: "Uszczelka pod głowicą?"
Opublikowano
Witam, sterowanie elektrozaworami mierzysz na kostce do nich wchodzącej. Masz trzy piny, mierzysz względem środkowego dwa skrajne, jeden to jeden elektrozawór, a drugi to drugi. Jeżeli zdjąłeś przewody do nagrzewnic i nic nie leci to logiczne, że nie puszczają elektrozawory. Czyli albo ich sterowanie albo utknęły w pozycji zamkniętej. Termostat nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ nagrzewnice są włączone w mały obieg. Może być też układ mocno zapowietrzony, ale to pomijam, bo zakładam, że odpowietrzyłeś skoro szukasz dalej.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

kupiłem nowe elektrozawory po regeneracji. Czekam na przesyłke, A co do odpowietrzenia to nie wiem czy dobrze to zrobiłem, ale zeby tak aż było zapowietrzone, byłem ostatnio w trasie, nie da sie jechac, 2 stopnie w srodku, lipa totalna. Mam nadzieje ze to te elektozawory.

ściągnołem ten trzeci przewód (chyba powrót )pierwszy po lewo i nic nie leciało tak jakby nagrzewnica była pusta bez wody, pare razy podgazowałem i po jakimś czasie poleciał troche wody. Założyłem wąż i lipa dalej nie grzeje, nie wiem już czy to zapowietrzone bardzo czy te elektrozawory?

jak sprawdzić czy to zapowietrzenie ?

próbowałem odpowietrzać jak pisali ludzie z forrum ale nie wiem czy to dobrze zrobiłem

walcze dalej z tym

dodam tylko ze to grzanie ustało z dnia na dzień

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam

dotarły domnie te elektrozawory oczywiście jak zawsze oszuści na allegro, pompka działała jak odkurzacz. Z 3 kompletów złozyłej jeden. W starych wejście i wyjście były zablokowane jakimiś gumkami , pewnie uszczelki. zmieniłem i odrazu przewody które idą do nagrzewnicy gorące, odpowietrzyłem nagrzewnice i ciepło wrociło. chociaż z jednej strony minimalne chłodniejsze, ale jescze pewnie trzeba raz odpowietrzyć.

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam jestem nowy mam taki problem z moim bmw e38 728i 97r. jak kupiłem auto to problem już był natomiast bez względu jak ustawiłem temperature powietrza zawsze daje gorące na szybe i nogi wymieniłem elektrozawory ale to nie to sprawdziłem je działaja wymieniłem panel sterowania temperatury nic nie dało na kompie pokazuje wrtości zmiany ciepło zimno ale elektrozawory nie działają czy ktoś miał podobny problem, pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja probuje sie dowiedziec jak ma sie zachowywac napiecie na elektrozaworach bo u mnie na jednym napiecie znika jak ustawie u kierowcy 16,5 stopnia a na drugim zaworze napiecie znika dopiero jak od pasazera ustawie 32 stopnie to cos tu chyba jest nie tak.A elektrozawory i panel climatronica wymienialem wiec nie mam pojecia co moze byc a dokladnie to chodzi o to ze od kierowcy grzeje mi od 16,5 a od pasazera dopiero od 32 stopni. Na roznych elektrozaworach i na innym panelu jest to samo
Opublikowano
no juz podmienialem i bylo to samo ale sprobuje jeszcze raz. Ale sterowanie idzie bezposrednio z panelu climatronika na elektrozawory czy jakis sterownik czy cos jest jeszcze po dordze ?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Stań pod dużą górkę. Wlej płynu na max przy otwartym odpowietrzniku . Odpal i włącz ogrzewanie. Pogazuj do 2k obr/min aż się nagrzeje. Zamknij odpowietrznik. Daj mu ostro po pi*dzie. Otwórz zbiornik i dolej płynu. Przegoń porządnie na trasie. Znowu dolej. :) I musi być dobrze (o ile problem leży w zapowietrzonym układzie).

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.