Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hey Dieslowcy

 

przymierzam się do wymiany świec żarowych , czasami jak odpalam na zimnym to daje kopcia przy rozruchu , silnik chwile dziwnie pracuje i za chwilę normalnie , kumple mówią że trzeba świece żarowe wymienić i będzie palił na dotyk :)

 

Parę pytań

 

- jak się odpala diesla to teoretycznie powinno się zapłon przekręcić , odczekać około 30s - minuty (w zimę) aż świece żarowe się nagrzeją i dopiero wtedy odpalać , tak robię zresztą , powinna pokazać to kontrolka z grzałką , przy odpalaniu w audi po przekręceniu zapłonu wskaźnik grzałki zapala się i po upływie jakiś 20-30 s gaśnie i można odpalać , w becie tak niestety nie mam i nie wiem czy to jest normalne w BMW czy coś mam nie tak , po przekręceniu zapłonu grzałka się zapala ale praktycznie po 1-2s gaśnie - przecież niemożliwe żeby się nagrzały ? więc i tak czekam około 30s i wtedy odpalam

 

- co ile się wymienia świece ? podobno co 100 tys - wątpię czy u mnie były wymieniane od nowości więc i tak profilaktycznie wymienie wszystkie

- jakie w BMW świece dają i czy przy wymianie brać ori te które poleca BMW czy są jakieś lepsze - ori chyba kosztują coś koło 60 zł za sztukę

- czy na kompie pokaże uszkodzenie świec żarowych ?

 

no i jakie są objawy padnięty świec - to że na zimnym tzwn brzydko odpala i co z tą kontrolką - jednak w audi to jest dobre bo ci pokazuje ile czasu masz czekać zanim odpalasz samochód , w becie tego nie mam

Opublikowano

U mnie w e39 w zależności od temperatury jest długość grzania świec w lato świeci 1 - 3 sek, a przy mrozach -20st.C świeciły nawet 45 sek. Jak kontrolka zgaśnie czekam jeszcze jakieś 5 sek i zapalam auto.

Ja założyłem świece Bosch ale nie pamietam już ceny za szt.

Co do wymiany świec to nie ma jasno powiedziane co ile je wymieniać - komputer pokaże ich wydajność.

Jeżeli któraś umrze to fakt auto ciężko chce zapalić.

U mnie 3.0d wogóle nie kopci nawet przy zapalaniu. Coś bym dodał od siebie ale życzyłem Ci szczęścia z silnikiem OT

brokat_
Opublikowano

czyli coś mam nie tak skoro kontrolka grzałki od kąd kupiłem pali mi się 1-2s , czy jak są padnięte to taki jest objaw ? czy może jeszcze coś jest nie tak

 

ale i tak mam zamiar je wymienić i zobaczę co mechanik powie na to , napiszę jak po wymianie będzie

Opublikowano (edytowane)
Może zepsuł się sterowniik świec żarowych, dlatego tak krótko je grzeje - sprawdz najpierw go, a pózniej świece bo jest to nienormalne żeby kontrolka gasła po 2 sek. Edytowane przez brokat_
brokat_
Opublikowano (edytowane)

ale czy w takim przypadku odpaliła by mi bunia przy -28 stopniach ?

bo odpaliła co prawda tak jak pisałem dała przy odpaleniu kopcia i silnik jakieś 20-30s dziwnie pracował później już normalnie , gdyby świece żarowe nie grzały to raczej by nie odpaliła , problem mam jakiś ze świecami to napewno bo przy dodatniej temperaturze pali na dotyk bez kopcia i bez brzydkiej nierównej pracy silnika - jednak jak kupujesz auto to nie da się wszystkiego sprawdzić , kupowana była w dodtnich temperaturach i paliła na dotyk :) a teraz w zimie wychodzą takie kwiatki

 

no nic pojadę do mechanika to mi to sprawdzi żeby było oki

 

naczytałem się też o urwanych klapkach w kolektorze i demolce silnika , jeśli dobrze zrozumiałem to dotyczy mojego silnika , więc dla świętego spokoju każe wywalić te klapki , nie wiem ile mnie skasuje za to ale wywalam to

 

może dmucham na zimne ale to co czytałem mnie zmroziło , deliktnie nie jeżdżę :)

Edytowane przez matt662
Opublikowano

komp może wykazać nie tyle co padnięte świece a ten przekaźnik. to raz

dwa.. jeśli chodzi o świece u mnie.. zależy od pogody - nie raz pali się 2-3s.. nie raz ponad 10s. zawsze grzeje 2 razy wtedy, bez większego kręcenia odpalam :twisted:

teoria jest jedna jeśli chodzi o świece a w praktyce wychodzi to róźnie. Kup Beru a będziesz miał z głowy na dobra kilka lat. cena za szt. jak dobrze poszukasz wyjdzie ok. 50 pln

podłącz się pod kompa to zobaczysz co w trawie piszczy. Jak by Ci padła świeca to nie wiem czy odpaliłbyś przy dużej temp. oczywiście minusowej.

Padnięta świeca - nierówna praca silnika, mogą również skakać obroty na jałowym, przy odpaleniu.

Opublikowano (edytowane)
da.. jeśli chodzi o świece u mnie.. zależy od pogody - nie raz pali się 2-3s.. nie raz ponad 10s. zawsze grzeje 2 razy wtedy, bez większego kręcenia odpalam :twisted:

 

Kolego nie grzej świec dwa razy - w końcu je spalisz - BMW to tak mądry wynalazek, że wystarczy raz je podagrzać. Popytaj mechaników od diesli, większość powinna powiedzieć, że nie powinno się dwa razy grzać świec - jeden raz wystarczy odczekać 5 - 10 sek i zapalić autko. (ale mogę się mylić)

Edytowane przez brokat_
brokat_
Opublikowano
da.. jeśli chodzi o świece u mnie.. zależy od pogody - nie raz pali się 2-3s.. nie raz ponad 10s. zawsze grzeje 2 razy wtedy, bez większego kręcenia odpalam :twisted:

 

Kolego nie grzej świec dwa razy - w końu je spalisz - BMW to tak mądre wynalazek, że wystarczy raz je podagrzać. Popytaj mechaników od diesli większość powie że nie powinno się dwa razy grzać świec - jeden raz wystarczy odczekać 5 - 10 sek i zapalić autko.

 

hmm.. przy bardzo minusowych temp. dziwnie nie grzać 2 razy ;) lepiej przepalić święce niż męczyć auto :cool2:

Opublikowano
da.. jeśli chodzi o świece u mnie.. zależy od pogody - nie raz pali się 2-3s.. nie raz ponad 10s. zawsze grzeje 2 razy wtedy, bez większego kręcenia odpalam :twisted:

 

Kolego nie grzej świec dwa razy - w końu je spalisz - BMW to tak mądre wynalazek, że wystarczy raz je podagrzać. Popytaj mechaników od diesli większość powie że nie powinno się dwa razy grzać świec - jeden raz wystarczy odczekać 5 - 10 sek i zapalić autko.

 

hmm.. przy bardzo minusowych temp. dziwnie nie grzać 2 razy ;) lepiej przepalić święce niż męczyć auto :cool2:

Moja e39 530dA zapala po jednym grzaniu (zeszło i tego roczne mrozy) - a w czym męcze auto jeżeli grzeje świece raz?

wiesz mogę się mylić w końcu to mój pierwszy klekot i to CR a nie jakiś wynalazek na pompowtryskiwaczach lub diesel z początku lat 80 gdzie byl nawet pstryczek do dłuższego grzania świec - Mercedes Benz tzw beczka

brokat_
Opublikowano
Z tego co widzę to masz poliftingowe e46, a więc (zgodnie z moją wiedzą ;)) kontrolka świec żarowych zawsze pali się te 1-2s niezależnie od temperatury. Tak jest u mnie w 320d. Przy mrozach ok -15 stopni rozgrzewałem świece 5-10s i zapalał normalnie.
Opublikowano

Wg instrukcji

gdy silnik jest zimny

- kluczyk zapłonu przytrzymać w poz 2, dopóki nie zgaśnie lampla kontrolna świec

Rozruch silnika w bardzo niskich temperaturach odczekać aż zgaśnie kontrolka świec i włączyć rozrusznik nawet na 40 sekund. -

Wiec kolega się myli że należy grzać swiece dwa razy

1 RAZ Wystarczy

brokat_
Opublikowano

Dobra bo już zgłupiałem

 

jeżeli chodzi o tą kontrolkę z grzałką , latem oki to jak najbardziej normalne że pali się przez 2-3s

 

ale zimą to też normalne że pali się 2-3 s , tak jak mówiłem w audi w zimę przy - pali się około 20s i gaśnie i według instrukcji dopiero wtedy można odpalać auto

 

a w BMW jak to w końcu jest tak samo jak w audi ? u mnie zawsze tak samo sie zapala i od razu praktycznie gaśnie kontrolka czy jest dodatnia czy ujemna temperatura ,

Opublikowano

Z tego co wyczytałem na tym forum w poliftingowych e46 jest to normalne że kontrolka świeci się 1-2s niezależnie od temperatury. W przedliftingowych e46 czas świecenia był uzależniony od temperatury zewnętrznej- czyli tak jak w audi z tego co piszesz.

I teraz nasuwa się pytanie czy w poliftingowych e46 nastąpił taki skok techniczny że świece nagrzewają się w 1-2 s?? czy może czas świecenia kontrolki nie jest odzwierciedleniem stopnia nagrzania świec żarowych?? :roll: ciekawostka :)

Opublikowano
kumple mówią że trzeba świece żarowe wymienić i będzie palił na dotyk :)

bez urazy ale Twoi kumple chyba nie znają jednostek wysokoprężnych skoro takie pierdoły opowiadają... świece sprawdzisz najszybciej INPĄ. A jak nie masz interfejsu to przez przekaźnik świec, a jak to też nie pasuje to bezpośrednio na świecach. Trzeba też mieć na uwadze czy przypadkiem nie masz uszkodzonego bezpiecznika, przekaźnika lub przewodów świec. pzdr

Opublikowano
Hey Dieslowcy

 

przymierzam się do wymiany świec żarowych , czasami jak odpalam na zimnym to daje kopcia przy rozruchu , silnik chwile dziwnie pracuje i za chwilę normalnie , kumple mówią że trzeba świece żarowe wymienić i będzie palił na dotyk :)

 

Parę pytań

 

- jak się odpala diesla to teoretycznie powinno się zapłon przekręcić , odczekać około 30s - minuty (w zimę) aż świece żarowe się nagrzeją i dopiero wtedy odpalać , tak robię zresztą , powinna pokazać to kontrolka z grzałką , przy odpalaniu w audi po przekręceniu zapłonu wskaźnik grzałki zapala się i po upływie jakiś 20-30 s gaśnie i można odpalać , w becie tak niestety nie mam i nie wiem czy to jest normalne w BMW czy coś mam nie tak , po przekręceniu zapłonu grzałka się zapala ale praktycznie po 1-2s gaśnie - przecież niemożliwe żeby się nagrzały ? więc i tak czekam około 30s i wtedy odpalam

 

- co ile się wymienia świece ? podobno co 100 tys - wątpię czy u mnie były wymieniane od nowości więc i tak profilaktycznie wymienie wszystkie

- jakie w BMW świece dają i czy przy wymianie brać ori te które poleca BMW czy są jakieś lepsze - ori chyba kosztują coś koło 60 zł za sztukę

- czy na kompie pokaże uszkodzenie świec żarowych ?

 

no i jakie są objawy padnięty świec - to że na zimnym tzwn brzydko odpala i co z tą kontrolką - jednak w audi to jest dobre bo ci pokazuje ile czasu masz czekać zanim odpalasz samochód , w becie tego nie mam

 

Nie będę krytykował tego co jest napisane w tym wątku, bo szkoda słów.

Widzę że masz e46 204 KM a to oznacza, że oparty na komputerze sterującym DDE5. A to jest co innego niż DDE4 (e39 530d, e46 330d 184KM), czy DDE3 (e46 320d 136KM - 320d przed liftem).

Po pierwsze jeżeli twoja kontrolka świeci 1-2 s w temp zewnętrznej do -15 stopni to wszytko ok, bo DDE5 tak działa. Dłużej świeci jak jest zimniej. Ale maksymalnie ok 7s.

Po drugie, sprawdź świce i sterownik świec. Sterownik znajduje się koło rozrusznika.

Po podłączeniu auta po kompa (INPA) to będą zapisane błędy jeżeli coś z systemem wstępnego podgrzewania jest nie tak. Bardzo często usterką jest uszkodzenie sterownika świec żarowych. Jeżeli będziesz miał uszkodzony sterownik to skontaktuj się z kolegą z forum o nicku ROGER-NYSA. On je naprawia, a nowy sterownik kosztuje ok 400zł. Jeżeli któraś świeca będzie uszkodzona to wymień od razu wszystkie 6 szt. to będziesz miał spokój na dłuższy czas.

 

Jeżeli uruchamiasz rano samochód i czekasz 1 minutę grzejąc świece to w momencie rozruchu świece są już zimne bo grzały się przez kilka sekund a przez pozostały czas stygły.

Następnego ranka uruchom samochód w momencie jak zgaśnie kontrolka świec żarowych i zobacz jak chodzi silnik zaraz po uruchomieniu. Jeżeli nierówno to albo świece do wymiany albo sterownik albo jeszcze coś innego. I w tej kolejności sprawdzaj. Jak sprawdzisz te dwie rzeczy to wtedy napisz, że chodzi nierówno po uruchomieniu to ci powiemy co dalej masz sprawdzić.

 

Świec żarowych w dieslu nie wymienia się profilaktycznie, tylko jak są uszkodzone a w tedy to już najlepiej cały komplet, bo ich żywotność jest podobna. Świece kup Beru.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

porównywałem do audi dlatego się pytałem jak to jest w BMW

 

z tego co piszesz to w BMW praktycznie od razu po przekręceniu zapłonu po 2-3 s (bo tyle mniej więcej pali się kontrolka z grzałką) trzeba palić od razu autko

to robiłem duży błąd czekając 20-30s , przetestuję - cóż człowiek się uczy i słucha rad mądrzejszych , o BMW nie wiem za dużo , większość znajomych ma audi i właśnie bardzo się dziwili że u mnie tak szybko gaśnie ta kontrolka

 

to może jednak mam wszystko ok tylko nie właściwie je odpalałem i faktycznie świeca żarowa już przestygła , przetestuje i zobacze

Opublikowano

Powodzenia.

I jeszcze jedno. Świece żarowe na DDE5 działają nie tylko przy zimnym rozruchu ale również przez moment po uruchomieniu zimnego silnika a nawet czasem w czasie jazdy.

Daj znać jak ci poszło ale raczej będzie to wina uszkodzonego sterownika i przepalonych kilku świeczek. Niebieski dym i nierówne obroty przez 2-3s po uruchomieniu raczej nic dobrego nie wróżą dla układu wstępnego podgrzewania.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Powodzenia.

I jeszcze jedno. Świece żarowe na DDE5 działają nie tylko przy zimnym rozruchu ale również przez moment po uruchomieniu zimnego silnika a nawet czasem w czasie jazdy.

Daj znać jak ci poszło ale raczej będzie to wina uszkodzonego sterownika i przepalonych kilku świeczek. Niebieski dym i nierówne obroty przez 2-3s po uruchomieniu raczej nic dobrego nie wróżą dla układu wstępnego podgrzewania.

 

odpalałem wczoraj przy -6 , zrobiłem tak jak mówiłeś czyli przekręciłem zapłon pojawiła się kontrolka z grzałką po 3s znikła i od razu odpaliłem , odpalił bezbroblemowo na dotyk bez kopcia , potestuję jeszcze parę razy i się upewnie ale raczej to był problem mojej niewiedzy o dislach o konkretnie niewiedzy o BMW

 

moim zdaniem przesadzasz a to dlatego że kiedyś pożyczylem od kolegi disla citroena berlingo - tą bagażówkę , musiałem kilka klamotów przewieźć , nówkę ze 3 miesiące miała , też przy odpalaniu ma grzałkę , niestety moje nawyki z benzyny i odpaliłem diesla od razu , nie poczekałem aż zgaśnie kontrolka grzalki i odpaliłem , odpalił chyba na 2 cylindrach i dał potężnego kopcia po 10-30s zaczął normalnie pracować , spytałem się kumpla co on na to i też się przyznał że czasami też mu się zdarzy tak odpalić i zawsze tak odpali na zimnym jak nie poczeka się na dogrzanie , powiedział że to normalne i dlatego nie wolno odpalać jeżeli kontrolka nie zgaśnie - samochód miał 3 miesiące więc napewno nie miał uszkodzonych sterowników , świec wtrysków itd

 

więc tu chyba był problem mojego przedobrzenia i niewiedzy o BMW które pali od razu po 2-3 s , cóż mocne szczerzę zdziwienie i podziw dla BMW że nie trzeba tak długo czekać przy odpalaniu na dogrzanie świec żarowych , kumple w audi nie uwierzą ale tak jest , jeszcze poodpalam kilkanaście razy i potwierdzę to - trzeba po prostu odpalać od razu po zgaśnięciu kontrolki a nie czekać tak jak ja 20-30s a czasem nawet dłużej

 

Dzięki za uświadomienie mojego błędu i prawidłowego użytkowania auta ,

Opublikowano

rano odpaliłem według zaleceń i dała niestety kopcia przy odpaleniu , około 3s nierównej pracy i później normalna praca bez kopcenia

wygląda tak jak by nie pracował na wszystkich cylindrach później załapuje i jest wszystko oki , mi to wygląda właśnie na świece żarowe , problem nie ustał więc wybieram się do mechanika to sprawdzić , wymienie świecę to będzie pewność czy to to czy coś innego , na dodatnich temperaturach pali na dotyk bez kopcenia

Opublikowano
rano odpaliłem według zaleceń i dała niestety kopcia przy odpaleniu , około 3s nierównej pracy i później normalna praca bez kopcenia

wygląda tak jak by nie pracował na wszystkich cylindrach później załapuje i jest wszystko oki , mi to wygląda właśnie na świece żarowe , problem nie ustał więc wybieram się do mechanika to sprawdzić , wymienie świecę to będzie pewność czy to to czy coś innego , na dodatnich temperaturach pali na dotyk bez kopcenia

Bo świece działają dopiero gdy jest poniżej +5 stopni więc dlatego przy dodatnich temp jest ok.

Jak znasz się troszkę na autach to ściągnij kolektor dolotowy i posprawdzaj świece bez ich wykręcania. Może się też tak zdarzyć że wszystkie są dobre a wina leży po stronie sterownika.

Aby sprawdzić świece bez ich wykręcania to ściągnij fajkę ze świecy, kabel podłączony do plusa dotknij do styku po ściągnięciu fajki. Jeżeli na styku iskrzy to na 99% świeca dobra. Jeżeli nie to do wymiany.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Hey Dieslowcy

 

przymierzam się do wymiany świec żarowych , czasami jak odpalam na zimnym to daje kopcia przy rozruchu , silnik chwile dziwnie pracuje i za chwilę normalnie , kumple mówią że trzeba świece żarowe wymienić i będzie palił na dotyk :)

 

Parę pytań

 

- jak się odpala diesla to teoretycznie powinno się zapłon przekręcić , odczekać około 30s - minuty (w zimę) aż świece żarowe się nagrzeją i dopiero wtedy odpalać , tak robię zresztą , powinna pokazać to kontrolka z grzałką , przy odpalaniu w audi po przekręceniu zapłonu wskaźnik grzałki zapala się i po upływie jakiś 20-30 s gaśnie i można odpalać , w becie tak niestety nie mam i nie wiem czy to jest normalne w BMW czy coś mam nie tak , po przekręceniu zapłonu grzałka się zapala ale praktycznie po 1-2s gaśnie - przecież niemożliwe żeby się nagrzały ? więc i tak czekam około 30s i wtedy odpalam

 

- co ile się wymienia świece ? podobno co 100 tys - wątpię czy u mnie były wymieniane od nowości więc i tak profilaktycznie wymienie wszystkie

- jakie w BMW świece dają i czy przy wymianie brać ori te które poleca BMW czy są jakieś lepsze - ori chyba kosztują coś koło 60 zł za sztukę

- czy na kompie pokaże uszkodzenie świec żarowych ?

 

no i jakie są objawy padnięty świec - to że na zimnym tzwn brzydko odpala i co z tą kontrolką - jednak w audi to jest dobre bo ci pokazuje ile czasu masz czekać zanim odpalasz samochód , w becie tego nie mam

 

 

 

U mnie w moim E46 motor M47 wymieniałem świece po pierwszej ostrej zimie, wtedy miałem przebieg coś koło 220 tyś teraz mam 264 i jeszcze nie wymieniałem po raz 2, zależy od paliwa chyba.

 

Mówiłeś coś o tej spirali na grzanie świec to już ci mówię o co w tym chodzi: jak w komorze silnika masz niską temp, to dogrzeje ci świece ale na moment. BMW zostały wyposażone w ten system co szybko ci się nagrzewają świece, co kiedyś hit był w toyotach d4d. Jak auto stoi na podwórku w źiąp -5 i niżej przez całą noc to ukaże ci się spirala przez krótki okres, a jeśli jest koło zera palisz jak bezyną czyli od razu, ja zawsze przekręcam na zapłon i odczekuje koło 10 s jak go od nowego dnia pale (auto stoi na podwórku, nie ma domku)

 

Objawy jak masz padnięte świece: u mnie chodził na jednej świecy i myślałem że to paliwo słabe a to jednak świece :D, objawy były następujące:

 

-ciężko pali, czyli kręcił wałem raz, drugi, trzeci, czwarty i odpalił z niesmakiem jak by paliwo nie dochodziło do cylindrów, trzeba było wspomagać go gazem :mrgreen:

 

- jak go odpaliłem to słychać było jak by silnik grał na młoteczkach, podobno jak się szybko tego nie zrobi to można zniszczyć tłok, auto chodziło jak stary ciągnik :mrgreen:

 

-strata mocy o jakieś 20-30%

 

-wyższe obroty niż normalnie i chodzi szybciej od dużo szybciej (mi podchodziło do jakieś 1,300 obr)

 

Generalnie u mnie jest tak że auto powinno na zimno przekręcić 2 razy wałem i to jest maks, możesz sprawdzić czy młoteczki słychać po odkręceniu kurka wlewu oleju podczas pracy motoru. Czeka cię sporo zabawy przy wymianie świec, więc życzę spokojnego majsterkowania.

Opublikowano
Hey Dieslowcy

 

przymierzam się do wymiany świec żarowych , czasami jak odpalam na zimnym to daje kopcia przy rozruchu , silnik chwile dziwnie pracuje i za chwilę normalnie , kumple mówią że trzeba świece żarowe wymienić i będzie palił na dotyk :)

 

Parę pytań

 

- jak się odpala diesla to teoretycznie powinno się zapłon przekręcić , odczekać około 30s - minuty (w zimę) aż świece żarowe się nagrzeją i dopiero wtedy odpalać , tak robię zresztą , powinna pokazać to kontrolka z grzałką , przy odpalaniu w audi po przekręceniu zapłonu wskaźnik grzałki zapala się i po upływie jakiś 20-30 s gaśnie i można odpalać , w becie tak niestety nie mam i nie wiem czy to jest normalne w BMW czy coś mam nie tak , po przekręceniu zapłonu grzałka się zapala ale praktycznie po 1-2s gaśnie - przecież niemożliwe żeby się nagrzały ? więc i tak czekam około 30s i wtedy odpalam

 

- co ile się wymienia świece ? podobno co 100 tys - wątpię czy u mnie były wymieniane od nowości więc i tak profilaktycznie wymienie wszystkie

- jakie w BMW świece dają i czy przy wymianie brać ori te które poleca BMW czy są jakieś lepsze - ori chyba kosztują coś koło 60 zł za sztukę

- czy na kompie pokaże uszkodzenie świec żarowych ?

 

no i jakie są objawy padnięty świec - to że na zimnym tzwn brzydko odpala i co z tą kontrolką - jednak w audi to jest dobre bo ci pokazuje ile czasu masz czekać zanim odpalasz samochód , w becie tego nie mam

 

Nie będę krytykował tego co jest napisane w tym wątku, bo szkoda słów.

Widzę że masz e46 204 KM a to oznacza, że oparty na komputerze sterującym DDE5. A to jest co innego niż DDE4 (e39 530d, e46 330d 184KM), czy DDE3 (e46 320d 136KM - 320d przed liftem).

Po pierwsze jeżeli twoja kontrolka świeci 1-2 s w temp zewnętrznej do -15 stopni to wszytko ok, bo DDE5 tak działa. Dłużej świeci jak jest zimniej. Ale maksymalnie ok 7s.

Po drugie, sprawdź świce i sterownik świec. Sterownik znajduje się koło rozrusznika.

Po podłączeniu auta po kompa (INPA) to będą zapisane błędy jeżeli coś z systemem wstępnego podgrzewania jest nie tak. Bardzo często usterką jest uszkodzenie sterownika świec żarowych. Jeżeli będziesz miał uszkodzony sterownik to skontaktuj się z kolegą z forum o nicku ROGER-NYSA. On je naprawia, a nowy sterownik kosztuje ok 400zł. Jeżeli któraś świeca będzie uszkodzona to wymień od razu wszystkie 6 szt. to będziesz miał spokój na dłuższy czas.

 

Jeżeli uruchamiasz rano samochód i czekasz 1 minutę grzejąc świece to w momencie rozruchu świece są już zimne bo grzały się przez kilka sekund a przez pozostały czas stygły.

Następnego ranka uruchom samochód w momencie jak zgaśnie kontrolka świec żarowych i zobacz jak chodzi silnik zaraz po uruchomieniu. Jeżeli nierówno to albo świece do wymiany albo sterownik albo jeszcze coś innego. I w tej kolejności sprawdzaj. Jak sprawdzisz te dwie rzeczy to wtedy napisz, że chodzi nierówno po uruchomieniu to ci powiemy co dalej masz sprawdzić.

 

Świec żarowych w dieslu nie wymienia się profilaktycznie, tylko jak są uszkodzone a w tedy to już najlepiej cały komplet, bo ich żywotność jest podobna. Świece kup Beru.

 

 

Dobre i kompletne wytłumaczenie na ten temat :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

odkopie nieco temat.

 

W M57N 3.0 218KM sterownik świec znajduje się też w okolicach rozrusznika?

 

da radę go wymienić samemu czy lepiej oddać auto mechanikowi?

tzn trzeba dużo rozbierać czy jest łatwe dojście?

Opublikowano
Kolego sterownik znajduje się prawdopodobnie obok rozrusznika, myślę że nie zmnienili jego miejsca montażu. jesli chodzi o wymianę to jest to dość trudne ponieważ przez kolektor ssący nie ma za bardzo jest dojścia do odkręcenia dwóch śrubek na klucz 10 mm, poza tym wtyczka elektryczna też dość ciężko chodzi poza tym przeszkadza również króciec chłodzenia silnika, najlepiej zdemontować kolektor ssący i wtedy masz całkiem dobre dojście do sterownika a przy okazji obadasz stan klapek w kolektorze.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.