Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
panowie posiadam e38 w 3L dieslu ale chcialbym zmienic na e65 rowniez w dieslu np,740 tylko na maksymalnym wyposazeniu, mozecie mi pomoc co tam sie znajduje na co zwracac uwage i czy warto kupic e65??a moze 745 i dac dobry gaz ??
Opublikowano
Nie polecam 740d są wadliwe. Tak samo jak roczniki do końca 2003 mają problem z elektroniką. Polcecam w rocznikach od 2004 730d lub 745d po lifcie. Gazu nie uznaję. Pozdrawiam
Opublikowano

Co do E65 to osobiście nie polecam diesla.3,0 jest za słaby a 4,0 stosunkowo kłopotliwy. Zwolennikiem gazu nie jestem więc dla mnie najlepsza opcja 735 benzynka .Dodam,że miałem wszystkie te autka łącznie z 745 benzynka i naprawdę najlepiej wychodzi jak dla mnie 735.Co do problemów to posiadałem modele przed 2003 jak również po i nie znalazłem specjalnych różnic czy kłopotów.Jest to samochód ,który trzeba dokładnie sprawdzić i tyle.Samochód w dobrym stanie nie będzie problematyczny bez względu na rocznik.

Koszty użytkowania diesla będą większe łącznie z ceną zakupu do tego oczywiście będzie z większym przebiegiem-takie samochody nie jeżdżą do kościoła .W dieslu miałem spalanie średnie ok.10,9l ;w 745i 13,6 a w 735i tylko 10,6 (dane consum.2 na 10tys km.)Przy czym koszty roczne 730 to ponad 10tys PLN !(serwis) 745i,735i podobny okres czasu i przebieg wydałem tylko na obsługę i części eksploatacyjne jakieś 2 tys. więc ... Obecnie mam 735 z 2001 i też nie sprawia problemów. To oczywiście moje zdanie wyrażone nie z powodu sprzedawania obecnej e65 tylko z doświadczenia.Co do wymiany z e38 to e65 jest troszkę gorzej wykonane (takie czasy) ale komfort ,funkcjonalność i bezpieczeństwo jest nieporównywalne!Jeździłem różnymi samochodami ale on jest najlepszy pod wieloma względami.Co do trakcji to jedynie ustępuje A8 Quattro ale resztą je przewyższa.Pozdrawiam i powodzenia.

Opublikowano
Nie polecam 740d są wadliwe. Tak samo jak roczniki do końca 2003 mają problem z elektroniką. Polcecam w rocznikach od 2004 730d lub 745d po lifcie. Gazu nie uznaję. Pozdrawiam

...ja mam e65 745i z konca 2002 roku i co do elektroniki nie moge sie zgodzic jesli samochod nie byl utopiony itp nie bylo kombinacji z elektryka....nie moge podzielic opini ze roczniki przed 2003 mają problemy j/w...znajomy ma 735 z roku 2001 od ponad 5 lat i jak do tej pory nic z elektronika mu sie nie dzialo...

Opublikowano
Dokładnie tak! Problemy będą w każdym "grzebanym" ,utopionym czy poskładanym z 5 innych. Naprawdę miałem kilka e65 i nie podzielam takich opinii.
Opublikowano
Ja miałem benzyny 3.0v8 e32,3.5v8 w e38 , a obecnie e65 w 3.0d .Gazu nie toleruje zbytnio więc decyzja padła na 3.0d i zupełnie nie żałuję 500nm robi wrażenie i nie mam nic do zarzucenia tej jednostce napędowej ,zbiera się rewelacyjnie i w ogóle jest super. E65 to nie sportowe auto tylko reprezentacyjna limuzyna :D Jak będę chciał poszaleć to kupie jakiegoś kadeta 2.0 gsi 16v i będzie git :cool2:
Opublikowano

Nie wiem czemu niektórzy uważają że 3.0D jest słaby! max 235km/h i przyspieszenie 8,1. Jak na 2tonowe auto to rewelacja... Wczoraj byłem w trasie i przy spokojnej jeździe wyszło mi 7 l na 100km przy 110KM/h.

Ja osobiście polecam 3,0D... A jak komuś będzie mało mocy to zawsze można zmienić mapę mocy i zyskać dodatkowo 20%...

Opublikowano

Twierdzenie ,że 3,0 jest słaby nie jest podyktowane tylko osiągami tego silnika w E65.Chodzi o to ,że 7-ka z tym silnikiem musi się troszkę wysilić żeby osiągnąć to co np.może 735i czy 745i.Efektem tego jest to,że spalanie diesla jest bardzo zbliżone do benzyny natomiast trwałość jednostki napędowej niższa. Jadąc w trasie spokojnie do 120km/h w 735i można ośiągnąć spalanie 8l! Oczywiście jest jeszcze kwestia przyspieszenia i kosztów ewentualnych napraw .Wiem ,że E65 to nie jest samochód sportowy tylko limuzyna i szaleństwo takim wozem zakrawa na idiotyzm ale osobiście lubie mieć odpowiednie osiągi np.do wyprzedzenia TIR-a.Nie jestem przeciwnikiem silnika 3,0 ale przedstawiam mój punkt widzenia na wszystko.Miałem taki samochód jak również wiele innych i dlatego mogę się na ich temat spokojnie wypowiedzieć. Ktoś kto chce kupić taki samochód musi się liczyć praktycznie ze wszystkim. Diesel ma z reguły sporo większy przebieg a wierzcie mi taki samochód rzadko się gasi. Koszty napraw są bardzo istotne bo w przypadku tego modelu nie są małe. Osobiście zawsze tańsze i to sporo na przestrzeni roku były modele z silnikiem benzynowym i biorę też pod uwagę zużycie paliwa. Nigdy nie miałem zajeżdżonego egzemplarza bo dysponuje wiedzą i sprzętem do diagnostyki ale jednak to zawsze pojazdy używane. Decyzja o zakupie zawsze należy do kupującego ale jeszcze raz powtarzam trzeba brać pod uwagę wszystko. Są oczywiście 730d ,które jeżdżą i jeździć będą długo ale biorąc pod uwagę większą cenę zakupu ,większe koszty serwisowania,zaawansowaną technologię i wrażliwość na jakość paliwa,większy realny przebieg,zbliżone zużycie paliwa i niestety mniejszą moc czyli większe obciążenie dla silnika ....

Podsumowując policz dobrze,pomyśl,przejedź się każdym z tych modeli,porównaj i decyduj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie oszukujmy sie, 730d wcale slabe nie jest, w codziennej jezdzie w korkach czy po zatloczonym miescie bedzie duzo przyjemniejsze i na pierwszy "rzut oka" mocniejsze niz 735i. Roznica 0.5s do setki na korzysc 735i to zadna roznica. Jezdzilem 730d i powiem szczerze, ze przy miejskich predkosciach (0-60) wielkiej roznicy do 745i nie zauwazylem. Jezdzi dynamicznie, milo, tylko klekocze :D

 

735i to moim zdaniem najgorszy wybor z mozliwych. 0.8l pojemnosci cudow przy spalaniu nie robi, szczegolnie ze mniejsza moc i moment oznacza, ze trzeba mocniej deptac w miescie, wiec spalanie bedzie bliskie 745i a w ekstremalnych przypadkach nawet identyczne lub troche wieksze. Jesli sadzicie ze bajka, polecam zapytac 1szego lepszego tunera, dlaczego auto po chipie pali troche mniej :)

A dodatkowe 50 koni piechotą nie chodzi. Jesli benzyna w E65, to tylko 745i.

 

740d to kosztowna w utrzymaniu zabawka, jesli padna 2 turbiny (a zawsze pada 1 po 2giej) to tanio sie to nie skonczy. Byle pierdola jak odma, ktora w 730d kosztuje jakies 260+PLN, w 740d wyjdzie Cie 1400 PLN. Spalanie tez male nie bedzie. Czy jest sens? Sam sobie odpowiedz. To nie jest niestety silnik do ekonomicznego jezdzenia.

Opublikowano

Jak już wspomniałem miałem w posiadaniu kilka e65 - nie chcę się kłócić ale dla mnie te 0,8l różnicy oznaczało średnie spalanie mniejsze o 3l.

Jak to jest dla kogoś bez różnicy to...

Miałem też Audi A8 4,2 i to dopiero paliło ! Średnie spalanie nigdy nie spadło poniżej 18l - przy tym 745i to ekonomik:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.