Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tak na poważnie to dobrze było by zebrać troszkę informacji nt tego dieselka v8 - może to być niezła alternatywa dla N62B48.

 

Dokładnie, kwestia tylko czy to będzie jeździc jeśli ma 4-5 lat na karku.

 

Nie planuje na tą chwilę zakupu 745d, ale chciałbym się na temat tego modelu więcej dowiedzieć.

  • Odpowiedzi 735
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam,

 

Moż troche nie na temat ale jednak się wypowiem, kupiłem jakiś tydzień temu 730d 2007 rok więc też po lifcie, nie znam się tak jak Wy na silnikach, docierają więc do mnie tylko "suche" dane z monitora, jadąc autem z okolic Monachium do Zgorzelca komputer "narysował" mi średnią prędkość 147 km/h no i najciekawsze spalanie (oczywiście niemieckiego paliwa) 7.3 L/100km :shock: . Nie jestem maniakiem ekstremalnej jazdy więc dla mnie moc jest w zupełności wystarczająca. Poprzednio miałem e60 530d ale jakoś w 7er ta moc mi się wydaje większa pomimo , że masa auta też większa. Myślę, ze 745d będzie miało podobne spalanie.

pozdrawiam

Opublikowano
......te samochody w wieku 4/5 lat to chyba dopiero zaczynają jezdzic :worried: bo w innym przypadku taka marka jak BMW znikła by z rynku gdyby było inaczej,oczywiscie co na pewno wiecie wszystko zalezy od stylu jazdy,ale umówmy sie klienci 7mek to juz chyba górna półka jezeli chodzi o terminowe przeglady itd.........przynajmniej do tej pory z takimi mi sie kojarzyli..............
(*pozdrawiam*)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
......te samochody w wieku 4/5 lat to chyba dopiero zaczynają jezdzic :worried: bo w innym przypadku taka marka jak BMW znikła by z rynku gdyby było inaczej,oczywiscie co na pewno wiecie wszystko zalezy od stylu jazdy,ale umówmy sie klienci 7mek to juz chyba górna półka jezeli chodzi o terminowe przeglady itd.........przynajmniej do tej pory z takimi mi sie kojarzyli..............

 

Tylko BMW w nowych 7 nie robi już diesla V8 i nie są to względy tylko i wyłącznie downsizingu - benzynowe V12 6.0 jest ciągle, większe pojemnośći jak N63 4.4 litra też są, a diesla odpowiedniego do 4.4 V8 z 745d - juz nie ma. Ma być tylko 3.0d z 3 turbinami gdzieśtam kiedyśtam. A więc coś jest na rzeczy z tymi V8 diesel. Użytkownicy może powiedzą nam co konkretnie.

Opublikowano
Berni chyba użytkuje 745d, może będzie w stanie coś więcej powiedzieć na temat eksploatacji diesela V8 choć dawno go już nie było na forum.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zresztą benzyny także mają turbiny... :mrgreen:

 

Jeszcze nie biore pod uwage F01 tak wiec mnie ten temat nie grozi.

Opublikowano
Berni chyba użytkuje 745d, może będzie w stanie coś więcej powiedzieć na temat eksploatacji diesela V8 choć dawno go już nie było na forum.

 

Już nie, ale przez 15miesięcy tak. Sprzedałem w grudniu , ponieważ nie chciałem męczyć się zimą (ciągła walka niutona z nawierzchnią) oraz przede wszystkim obawiałem się dużego dropu cenowego w nowym roku. A tak wziąłem większe pieniądze przy sprzedaży niż zakupie (troszkę kurs Euro pomógł, nie powiem).

Co do samego auta, zrobiłem 40kkm, zero usterek i nieprzewidzianych odwiedzin serwisu. Tylko płyny eksploatacyjne oraz jeden komplet tarcz/klocków. Średnie spalanie 11L ON (60proc WWa, 40proc trasa). Polecam tą wersję jeśli ktoś lubi diesle oczywiście i potrafi zapanować nad autem na śliskiej nawierzchni.

 

Pzdr,

Berni

Opublikowano
witam,

 

Moż troche nie na temat ale jednak się wypowiem, kupiłem jakiś tydzień temu 730d 2007 rok więc też po lifcie, nie znam się tak jak Wy na silnikach, docierają więc do mnie tylko "suche" dane z monitora, jadąc autem z okolic Monachium do Zgorzelca komputer "narysował" mi średnią prędkość 147 km/h no i najciekawsze spalanie (oczywiście niemieckiego paliwa) 7.3 L/100km :shock: . Nie jestem maniakiem ekstremalnej jazdy więc dla mnie moc jest w zupełności wystarczająca. Poprzednio miałem e60 530d ale jakoś w 7er ta moc mi się wydaje większa pomimo , że masa auta też większa. Myślę, ze 745d będzie miało podobne spalanie.

pozdrawiam

 

147km/h średnia prędkość oznacza, że w rzeczywistości pakowałeś 180+ . Przy takiej prędkości 3.0d zarówno w 5er jak tym bardziej 7er spali pobierze ponad 9-9,5L. Wiem co mówię bo zrobiłem E60 530d ponad 100kkm w różnych warunkach.

 

Pzdr,

Berni

Opublikowano

Panowie,

 

jedna uwaga co do spalania. Jeżdżę 730d z 2003 roku. Średnia prędkość wg kompa to 40 km/h. Spalanie wg kompa 11,2 l/100 km. A rzeczywiste to 12,8 l/100 km , po pełnym zatankowaniu zrobiłem 576 km i zatankowałem do pełna 74 litry. Więc jeśli mówicie o spalaniu to proszę zaznaczyć, czy to spalanie rzeczywiste, czy wg wskazań kompa;).

Pzdr,


Wojtek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie,

 

jedna uwaga co do spalania. Jeżdżę 730d z 2003 roku. Średnia prędkość wg kompa to 40 km/h. Spalanie wg kompa 11,2 l/100 km. A rzeczywiste to 12,8 l/100 km , po pełnym zatankowaniu zrobiłem 576 km i zatankowałem do pełna 74 litry. Więc jeśli mówicie o spalaniu to proszę zaznaczyć, czy to spalanie rzeczywiste, czy wg wskazań kompa;).

 

Ja mam średnią prędkość z ostatnich 10 tys km 37km/h i spalanie 14.6 w 745i. Wydaje mi sie ze to jest spalanie rzeczywiste - jak kiedys tankowalem i liczylem, to przeklamanie kompa byla minimalne.

Opublikowano
Panowie,

 

jedna uwaga co do spalania. Jeżdżę 730d z 2003 roku. Średnia prędkość wg kompa to 40 km/h. Spalanie wg kompa 11,2 l/100 km. A rzeczywiste to 12,8 l/100 km , po pełnym zatankowaniu zrobiłem 576 km i zatankowałem do pełna 74 litry. Więc jeśli mówicie o spalaniu to proszę zaznaczyć, czy to spalanie rzeczywiste, czy wg wskazań kompa;).

 

no więc tak jak pisałem, komp pokazał 7.3 L/100km, tankowałem pod Monachium 73 litry paliwa, zrobiłem 920 kilometrów (autostradą, paliwo niemieckie), po dojechaniu do celu "reichweite 107km", kolejne tankowanie nie było do pełna więc nie wiem ile faktycznie paliwa w baku zostało, obroty na całej trasie około 2,5-3 tyś, myśle, że komp mógł przekłamać max. o 0,5L/100km. Niedowiarkom zrobie zdjęcia i scany paragonu ze stacji benzynowej :D

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

jest pewna 740d e65 z 2002r. ma na liczniku 235 000 którą chce kupić

na co mam zwrócić szczególną uwagę ??

jakie są choroby tych modeli ??

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Niebawem chciałbym zmienić swoją E38 właśnie na E65

I tutaj zaczynają się schody. Nie wiem który motor mam wybrać.

Jestem fanem V12, ale V8 na prawdę nie odbiega osiągami.

 

Ceny części znam. Chodzi mi o awaryjność tych dwóch modeli.

Wiadomo, że 760 musiałbym kupić przed liftem, bo po lifcie są kolosalne ceny..

 

Napiszcie swoje sugestię.

 

Pozdrawiam !

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano

Nie wydaje mi sie. Na pewno taki wolnossący benzynowy silnik jest trwalszy od diesela z turbiną (lub dwiema) kłopotliwym układem wtryskowym, przepływkami itd.

Nie ma już trwałych silników diesela (za bardzo wysilone -KM z litra - za bardzo ekologiczne, osiagaja za duże predkości obrotowe).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moja opinia (temat E65 zgłebiam kilka lat):

760i - najbardziej awaryjny silnik w E65.

750i - według serwisów, sprawia sporo problemów, przegrzewa się, itp.

745d - najbardziej problematyczny diesel, BMW zrezygnowalo z V8 w dieslu bo się to nie opłaca. Awaryjnośc porównywalna z 760.

730d - umiarkowane spalanie i awaryjność (turbo co jakiś czas trzeba zmienić, wtryski również, ale ogólnie nie wychodzi to drogo).

 

W tej chwili sam jestem na poziomie wyboru 750i lub 730d - zależy co na prawde wartego uwagi najpierw trafi w moje ręce. Niestety teraz jest tak nieciekawy okres na zakup auta, ze już nie chce mi się odpalac mobile. Otomoto pomijam, wczoraj ogladalem fajne 750li spod Katowic, ale okazalo sie ze przyjechalo z USA z urwanym przodem i drzwiami kierowcy - Polska to nie jest rynek zakupowy dla mnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zodiac, to co piszesz w tych postach to szok!!! Nie sądziłem że 760 jest najbardziej awaryjnym silnikiem.

A co sądzisz o 740d?

 

To stary silnik, niemniej też problematyczny, jak to diesle. Wiadomo że jeśli kupisz nowego (lub po "zrobieniu" wszystkiego) to masz spokój, ale przy okazji serwisowania swojej 745i miałem okazje oglądac 740d które zaliczyło pad turbo - serwis podał cene 9000 za wymiane. Całkiem niezła sumka. Wtryski wiadomo, 8x cena wtrysku (nie wiem czy mozna dokupić same końcówki, jak do 3.0d, co wychodziło by taniej bo o ile pamiętam, koszt do ok 300 PLN sztuka).

 

Poza tym jest to słaby silnik, bo 256 (czy ile on miał, coś koło 250) KM to nie jest duża ilość, a moment też nie zachwyca, jak np. 745d (który jest udoskonaleniem tej jednostki dość znacznym). Do tego kultura pracy, dla mnie nie pasująca do auta tej klasy. Subiektywnie jak jeździłem 730d po lifcie to w środku i na zewnątrz było ciszej niż przy 740d (w ogóle że to diesel to i tak przy podwojnych szybach słyszysz dopiero jak je otworzysz, ale to inna sprawa).

 

Stąd za autami przemawia:

730d - niskie spalanie, szczególnie widoczne na długich trasach, do tego sprawdzony silnik i przy dobrej eksploatacji wytrzymały, w razie konieczności robisz turbine (1 sztuka wiec cena znośna) i wtryski (też nie drogo) i masz jak nowy. Klapki się nie urywają jak w modelach przedliftowych, niemniej kolektor warto też wymienić co 120 tys km.

750i - spalanie umiarkowane jak na pojemność, ogromna frajda z jazdy i ta kultura pracy V8. Silnik rewelacja, według mnie, mimo ze nie pozbawiony wad (znanych z 745i). Nie ma za bardzo co sie popsuć, niemniej jak już sie pospuje, to koszta większe wielokrotnie od diesla.

Opublikowano

Chyba wychodzi na to że najmniej awaryjnymi wersjami są 745i i 730i.

Miałem raz okazje przejachać sie 750i i byłem w szoku - bajecznie to chodziło. Ostatnio pojeździłem w Rzeszowie 740d i musze przyznać że jest to bardzo cichy silnik. Jednak porównując osiągi do E39 530d to nie ma rewelacji. Powiedziałbym nawet że 530 jest szybsza.

Wracajac do tematu, dziwi troche fakt ze wersja 6.0 jest tak awaryjna, w końcu to elitarna (najdroższa) wersja E65. Wydawałoby sie że została porządnie skonstruowana i bedzie sprawiać najmniej problemów. Ciekawy jestem czy wersje poliftowe tez są takie problematyczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też mnie zastanawia, dlaczego BMW tak dało d* w przypadku jakby nie patrzeć - flagowego modelu.

 

Ale spójrz na to bardziej ogólnie, bo kilka osób juz temat poruszalo. W E65 BMW zaczęło oszczędzać ogromną kase na materiałach, czego przykładem są plastiki w aucie czy takie smaczki, jak ścierająca się farba z przyciskow (przy iDrive).

 

Wygląda na to, że kontrakt z Koreą BMW na dostarczanie części miało podpisany już dużo wcześniej, niż trabią o tym media (ciekawy news). Po prostu dzis tak sie robi samochody i to jest nie tylko w przypadku BMW widoczne: tanio, byle dojeździło do końca gwarancji, a potem robimy kokosy na serwisie.

 

W serwisie nie będą Ci grzebać z silnikiem, jak coś padnie mocniejszego, bo oni nie mają słowa "naprawa" w słowniku, znają tylko slowo "wymiana". Olej w skrzyni masz lifetime, ale "lifetime" według producenta skrzyni to 150 tys km. Potem się kończy lifetime, więc zmieniasz skrzynie. A serwis skasuje ładną kwote.

 

Takie czasy, niestety.

Opublikowano

hmm ale czym jest spowodowane tym że układ paliwowy tak siada ?? Czy te elementy się po prostu szybko zużywają czy jakość paliwa robi swoje...Ciekawe...może jakby tankował porządne paliwo tzn chodzi mi ogólnie o stacje Shell to może by to wszystko chodziło dłużej...

 

Trudno najwyżej nie kupie E65...może skusić sie na Corvette C5 :)

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hmm ale czym jest spowodowane tym że układ paliwowy tak siada ?? Czy te elementy się po prostu szybko zużywają czy jakość paliwa robi swoje...Ciekawe...może jakby tankował porządne paliwo tzn chodzi mi ogólnie o stacje Shell to może by to wszystko chodziło dłużej...

 

Trudno najwyżej nie kupie E65...może skusić sie na Corvette C5 :)

 

To już musisz zapytać tego Niemca, sporo aut widzialem z informacja o wymianie silnika, a watpie żeby chłopcy zza zachodniej granicy tankowali do swouch V12 za 100k+ EUR tanie paliwo ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.