Skocz do zawartości

Zakup BMW 7 e 65 - na co zwrócić uwagę


GermanStyle

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

Pozwole sobie zadać (może troche głupie) pytanie ale jestem laikiem więc z góry przepraszam. Kupiłem właśnie e65 2007r, 3.0d od Niemca z przebiegiem 112tyś i moje pytanie brzmi co powinienem prwencyjnie w tym aucie (poza olejem i filtrami bo to oczywiste) zmienić albo co przeglądnąć żeby długo i bezawaryjnie jeździć?? Nie zauważyłem podczas jazdy żadnych rzeczy które mogłyby niepokoić, książka serw. też jest więc myślicie żeby poprostu jeździć czy śmigać do ASO żeby coś wymienić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 735
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

 

Właśnie jestem w trakcje sprzedaży swojego e46 318Ci 2001r. 210tys. I przymierzam sie do zakupu e65 potrzebuje czegos zdecydowanie większego. Chciałbym sie dowiedziec o spalanie ,eksploatacje ,wadliwe elementy naco przy zakupie najbardziej zwrócić uwage, jakie przebiegi maksymalne osiągaja te silniki ? Bardzo prosze o pomoc napewno ,jezeli eksploatujecie albo eksploatowaliście takie autko bedzie wiedzieli o wiele więcej odemnie.

 

Pozdrawiam

 

B.W

Nałogowy wygniatacz asfaltu polskiego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

o spalaniu było wiele mówione wystarczy poszukać

o przebiegach też ale osiągaja one bardzo duże przebiegi np 500t km pod jednym warunkiem że są prawidłowo serwisowane

a tak na marginesie polecam zdecydowanie silnik i model 745 bo spalanie w porównaniu do 735 żadna różnica a jazda przyjemniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, szkoda brać 735i - będzie i tak łasy na benzyne, bo to V8. Ale skoro ma byc V8 i palić swoje, to lepiej wziąc dużo mocniejsze 745i, ktore daje sobie doskonale rade z 2 tonami masy tego auta i ogólnie ten silnik polecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

2.5 roku używałem e38, 735i, i nie miałem z autem żadnego kłopotu, prawdziwe niemieckie auto, bez zarzutu .

 

później kupiłem e65 730i z roku 2003, jestem użytkownikiem od 1.5 roku.

Komfort lepszy, mnóstwo bajerów, boczne żaluzje, radar, i-drive - nigdy się nie zawiesił, wygląd - kwestja gustu, kiedyś mi się

nie podobała, a później zaczęła podobać.

 

minusem e65, jest mnóstwo plastiku , wszędzie, nawet błotniki plastikowe, jak w renault . fabryka poszła na taniość, to jest trochę

japończyk. Jestem pewien, że nie wytrzyma tyle co E38.

 

moja ma przejechane 180000km, i wszędzie piszą że skrzynia kiepska, po ostatniej wymianie oleju, mechanik powiedział,

że następnym razem, to się chyba zobaczymy na remoncie skrzyni. w E38 miałem przejechane 350000 km, jak ją sprzedawałem,

i mechanicy mówili, że jest w super stanie, i do pół miliona luzem przejedzie.

 

koszty serwisu E65 są koszmarne, a w niewielu autoryzowanych warsztatach się znają aby coś zrobić.

 

masz auto z 2003 roku, jedziesz na serwis, oni myslą że jesteś buisnessmanem i płacisz jak za auto z 2009 roku.

 

moja opinia, jak masz kasę , i cierpliwość kupuj e65, jak nie masz za dużo kasy, to lepiej kup E38 z końca produkcji.

 

 

pozdrawiam Piotr

BMW RULEZ !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

jak znajomy wjechal w polo vw, to blotnik sie polamal :( . wiec aluminium to nie jest, chyba, ze dur-aluminium :)

 

serio, to jest niemiecka kupa, niestety. ponadto, a propo tego auta, ktorego jestem uzytkownikiem,

to do wiadomosci kolegi, ktory mysli o zakupie, powiem, ze wymiana zarowki swiatel postojowych, w serwisie bmw we wroclawiu, kosztuje 500 zl, z zarowka oczywiscie, poniewaz trzeba zderzak sciagac, w e65 przed liftem, po lifcie nie wiem. kolejna sprawa, przyciski od otwierania schowka, oraz kieszeni do telefonu, wycieraja sie bardzo szybko, ale to jest zaleta chinskiego plastiku.

 

i kolejna ciekawostka, automatyczne otwieranie bagaznika, plyn hydrauliczny zastosowany w pompie, uzywany jest w helikopterach wojskowych, ktory niezwykle ciezko lkupic, a w serwisie bmw, kosztuje 250zl, za 100ml, wraz z paroma gumkami, jako zestaw naprawczy pompy.

 

kolejna sprawa, tryb oszczedzania energi, w ktory samochod lubi niekiedy sam sie wprowadzac, wtedy nic nie dziala, tylko obrotomierz i silnik, reszta wylaczona, a w inpie trzeba sie napocic, aby to ustrojstwo wylaczyc.

 

kolejna sprawa, joystick, ktorym trzeba sie niezle nakrecic, aby znalezc jakis wpis w ksiazce telefonicznej, ktora ma np 300 wpisow

 

ogolnie , auto niezle, ale zplastikowane i zchinszczone, ostatnio szukam e38, z konca produkcji, z dobrym wyposazeniem.

 

pozdrowionka

BMW RULEZ !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wam bardzo za odpowiedzi. Akurat mam znajomego ktory sprzedaje 735i wiec wiecie lepiej wziąść cos pewniejszego z gorszymi osiągami niż szukac i jezdzic po polsce za 745i. A ogólnie mówiąc 735i ma jakies swoje słabe strony ? Przesiadam sie z 318ci (125 konnej) wiec osiągi cos czuje ,ze bedą jak dla mnie napewno lepsze. Chyba ,ze sie myle ...
Nałogowy wygniatacz asfaltu polskiego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wam bardzo za odpowiedzi. Akurat mam znajomego ktory sprzedaje 735i wiec wiecie lepiej wziąść cos pewniejszego z gorszymi osiągami niż szukac i jezdzic po polsce za 745i. A ogólnie mówiąc 735i ma jakies swoje słabe strony ? Przesiadam sie z 318ci (125 konnej) wiec osiągi cos czuje ,ze bedą jak dla mnie napewno lepsze. Chyba ,ze sie myle ...

 

Jeśli to dobra oferta i auto zadbane, to czemu nie. Poza tym z drugiej strony - przejście od razu na 745i ma swoje wady. Potem będzie ciężko zejść niżej, więc zostaje 745i znowu, 750i albo 760i. Ciężka sprawa - wiem co mówie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówka od postojowych to ta co oświetla ringi i znajduje się ona w lampie. Trzeba odkręcić 4 śruby mocujące lampę i wysunąć ja parę centymetrów do przodu. Z tyłu lampy zdejmujemy plastikową osłonę i już mamy dostęp do żarówki. 10 min roboty. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przedliftowych mozna wyciągnąc lampe, wiem bo sam to robiłem. Na pierwszy raz skończyło się ok 1h z głowy i pokiereszowaną dłonią - o ile od strony kierowcy wyciągnięcie to banał, to już od strony pasażera tak pięknie nie jest.

 

W poliftowych z tego co mnie mowiono trzeba już zdejmować troche elementów ze zderzaka i to już jest zabawa. Znajomy mówił że wymiana kosztowała go w aso (przepalona żarówka) coś koło 240 czy 280 pln netto za strone.

 

Czy tworzywa w E65 są słabej jakości czy nie - nie wnikam, nie są to może wyżyny jakościowe bo od tego są auta typu RR czy Bentley. Niemniej należy pamiętać, że nowe auta są tak naszpikowane elektroniką, że jest ona jednym z głównych kosztów w aucie. W E38 BMW kwote za auto mogło wyłożyć więc przy produkcji na ładne drewno czy plastik, w E65 i nowszych pakuje się koszta w 100+ sterowników od wszystkiego i już trzeba oszczędzać. Nie żebym BMW bronił - oni na każdym aucie na swoje wychodzą. Ale jakość marek niemieckich spada ostatnio, co widać po mercach i z perspektywy czasu i obserwacji rynku mnie to smuci.

 

Z jednej strony ja nie wróce do prehistorii i nie wezme E38 dla siebie. Z drugiej - biorąc E65 (kolejne, bo 745i ma już praktycznie nowego nabywce) musze być przygotowany na spore koszta obsługi i brać pod uwagę, że jest w tym aucie kilka elementow ktore fabrycznie są niedopracowane (stukające magle na przykład czy typowe bolączki silników, od kolektorów 3.0d po V8 czy kłopotliwe nowe V12). Co prawda nie tylko E65 ma ten problem, bo przy E60 jest podobnie. Niemniej dziś posiadanie BMW to są koszta++, a dzięki coraz gorszym drogom (przynajmniej w mojej okolicy po zimie jest masakra taka, że poduszkowce musiałby mieć wymieniane zawieszenie po roku...) sytuacja związana z obsługą serwisową auta nie będzie się poprawiać w najbliższym czasie.

 

Sporo ludzi których znam woli dzis wziąć taczki w stylu Passata, Mazdy 6 czy Skody Superb nowych (i bierze) z salonu, bo mają gwarancje i co najmniej 2 lata spokoju. A że nie jest to BMW - cóż, mogą to przeżyć, skoro utrzymanie auta jest wiele razy tańsze. A niestety utrzymanie w dobrej kondycji auta klasy BMW od serii 5 wzwyż to są koszta ogromne. Na szczęście korzystając z dobrych serwisów nieautoryzowanych (ktore nie kasują 5 stów za wymiane żarówek) oraz z częsci zamiennych produkowanych przez dostawcow BMW to już są sposoby na obniżenie kosztów utrzymania. Ja osobiście nie mam nic przeciwko ASO, sam wiekszość częsci tam kupuje, ale też nie dam siebie nabić w butelke i nie będę za wszystko przepłacał. Pamiętajmy, że E65 to już jest staroć i serwisowagnie go poza ASO nie jest skazą na honorze właściciela - co też niektorzy czasami starają sie insynuować.

Edytowane przez Zodiac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając astronomiczne kwoty utrzymania nikt niewspomina jednak o bezpieczeństwie podróżowania tej klasy autem jakim jest np E65 , nikt nie mówi o tym , że może wydarzyć się w naszym życiu moment swojej lub czyjejś nieuwagi i możemy mieć dzwona z drzewem , przejeżdżającym autem itd. Czasami warto dużo więcej zapłacić za utrzymanie takiego auta , mając minimalną świadomość tego , że jednak takiej klasy samochód może nam naprawde czasami pomóc w sytuacji w której cieżko później będzie określić straty , zdrowia , życia naszego i naszych bliskich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając astronomiczne kwoty utrzymania nikt niewspomina jednak o bezpieczeństwie podróżowania tej klasy autem jakim jest np E65 , nikt nie mówi o tym , że może wydarzyć się w naszym życiu moment swojej lub czyjejś nieuwagi i możemy mieć dzwona z drzewem , przejeżdżającym autem itd. Czasami warto dużo więcej zapłacić za utrzymanie takiego auta , mając minimalną świadomość tego , że jednak takiej klasy samochód może nam naprawde czasami pomóc w sytuacji w której cieżko później będzie określić straty , zdrowia , życia naszego i naszych bliskich.

 

To fakt tylko musisz miec tez na uwadze, że to auto nie jest czołgiem i przy pewnych warunkach niewiele Ci pomoze. Niemniej jest to zawsze jakis plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Szanowni użytkownicy V8 diesel w E65 po lifcie - chciałbym poznać Wasze opinie o tym silniku. Czyli jak to jeździ, czy jakoś się auto z przebiegiem 100-140 tys km jeszcze trzyma, jak często wymieniacie obie turbiny i czy mozna liczyć, że ten silnik po 4-5 latach od produkcji będzie jeszcze działał?

 

Pytam, ponieważ zastanawiam się nad ewentualnym zakupem i chciałbym bliżej poznać tą jeszcze nie do końca przeze mnie zbadaną jednostkę napędową.

 

Pozdrawiam

Zodiac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zodiac,

 

Rozumiem, że udało Ci się sprzedać 745i ? :)

 

Zaskakujesz mnie, rozważasz diesla? Od zawsze kojarzyłeś mi się z v8 i benzyną :)

 

A tak na poważnie to dobrze było by zebrać troszkę informacji nt tego dieselka v8 - może to być niezła alternatywa dla N62B48.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.