Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 735
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A dlaczego wersja long? Jest napewno wolniejszy od wersji E65 pozatym cena raczej zbyt wysoka (duzo mozna negocjowac) zwlaszcza ze pojazdy niemaja absolutnie pelnej opcji co chociazby widac po skorze (brak dziurek od wentylacji (czy na co one sa ale w wersji individual sa). Co do komfortu to wydaje sie ze lepszy niz w A8 lecz coprawda niejezdze wersja "max" A8mki jedynie dobrze wyposazona wersja A8 4.2 TDI z 2006stego (zeby pasowal do norweskiej chorej akcyzy). W kazdym badz razie przy wersji "normalnej" to wersja Individual BMW z absolutnie wszystkim co bylo wtedy dostepne wydaje sie bardzo "napakowana". Co do kosztow to ogolnie nie jest tak zle przy maksymalnym "palowaniu" oraz "pokazwym" wydmuchiwaniu "dziur w ziemi" wydechem etc. wychodzi 22.3 litra na 100 km po terenach wiejsko - miejskich. Po autostradzie z Niemiec to na opcji S (sport) przy predkosci ciaglej ponad 200 km/h spala okolo 13-14 litrow na 100 km a jak sie jedzie "grzeczne" 150 km/h po autostradzie w Polsce to nawet potrafi spasc ponizej 10 litrow. Oczywiscie wersja long bedzie pewnie miec wieksze spalanie. I tutaj glowny punkt programu czyli to co mi sie niepodoba to fakt ze samochod dopiero przy wiekszej predkosci pokazuje ze ma duza moc przy ruszaniu rusza podobnie jak 530-535d w wersji E60, stad tez poszukuje opcji tuningu poprzez zalozenie turbiny. Wersja long bedzie zapewne wolniejsza.

 

Co do awaryjnosci to raczej powinno wszystko byc ok lecz trudno powiedziec po zrobieniu okolo 7000 km na ponad miesiecznym urlopie w Polsce na szczescie nic sie niezepsulo, jedyne na co warto zwrocic uwage to ze przy "pokazowym" ruszeniu driftem z wylaczonym DSC i DTC to niebieski dym kosztuje skasowanie tylnych opon a jedna nowa opona R20 275 to okolo 1200 PLN wiec cztery sztuki 4800, oczywiscie pewnie jakby cos sie powaznego zepsulo to by bylo drozej. Co do benzyny to wiadomo ze ponad 1 PLN na 1 km jazdy miejsko-wiejskiej i oczywiscie 98mka. Dla mnie to jest pojazd na 1,5 do 2 miesiecy corocznego urlopu w Polsce wiec kosztami sie nieprzejmuje jak ktos chce jezdzic caly rok to moze to inaczej wygladac.

 

Aha i jeszcze jedno jak masz taka opcje ze co roku oszczedzasz na taki pojazd (nie wiem ile czasu oszczedzales) to lepiej poczekaj rok i za 30 000+ euro (+akcyza) mozna kupic wersje F01 z 2009-2010 760i V12 z biturbo jest sekunde szybszy wiec i wrazenia beda pewnie duzo wieksze. Ja zaluje ze niepoczekalem jeszcze rok (kto by niezalowal jak sie urlop skonczyl a samochod w Polsce stoi :lol: ) A takiego samochodu to juz sie niesprzeda prawdopodobnie chyba ze sie chce stracic odrazu 33 % conajmniej sumy zakupu (chociaz i tak moze niebyc chetnych bo potrzeba odpowiednio majetnego pasjonata szybkiej jazdy & BMW) chyba ze sie w Polsce mieszka i czeka miesiacami. Wiec teraz moge albo od nowa 2 lata oszczedzac na F01 (a w miedzy czasie wyjdzie nowy model) albo dodac turbo do tego co mam jesli sie da.

Opublikowano

Niespotkalem sie z opinia aby z tylu bylo ciasno (a wiele osob tam jezdzilo z okazji letnich "melanzy") lecz fakt faktem akurat nikt ponad 185 cm tam niesiedzial wiec kto wie. Ja pojazd kupowalem z punktu widzenia kierowcy wiec akurat sie niezastanawialem nad miejscem z tylu, pozatym tylne drzwi w wersji long na moj gust wygladaja bardzo "nieestetycznie" lecz oczywiscie kazdy ma swoj gust. Pozatym osiagi etc. itd.

 

PS. W Mercedesie zawsze mnie "denerwuje" ze nierobia S65 AMG w wersji "krotkiej", dobrze ze BMW daje wybor i tak samo tuner Alpina. Szkoda ze G-power zrobil mniej egzemplarzy Storm niz Brabus S-klas (bo pewnie nigdy niepojawi sie G-power 7mka za cene "do przezycia").

Opublikowano
W każdym teście zarówno E65 jak i F01 jest opinia ciasnoty z tyłu. Byle passat w kombi ma go więcej. Dla mnie to bardzo ważne. Są osoby którym to nie przeszkadza. Argument osiągów do mnie nie przemawia bo i tak tego się nie da odczuć.
Petrolhead
Opublikowano

Przyznam sie szczerze ze nieczytalem zbyt wielu testow E65 czy F01 w wiekszosci jak cos czytalem to same "achy i ochy" przy testach nowek. Ale jesli serio tak jest z tym miejscem z tylu to na zywo nie jest to az tak odczuwalne lub A8 ma tak samo z miejscem w wersji normalnej. Dodam ze lubie siedziec wysoko tak aby wrazie czego w miescie widziec koniec maski (wiekszosc osob lubi niska "sportowa pozycje") wiec moze ustawienie fotela tez ma jakis wplyw na miejsce z tylu, duzo o tym niemyslalem bo kupuje pojazdy z perspektywy kierowcy. Jesli ktos ma rodzine etc. czy ciagle wozi kogos z tylu poza znajomymi/kolezankami od melanzowania to rzeczywiscie moze to wazny argument jak jest z tylu z miejscem. 0,1-0,2 sekundy moze rzeczywiscie jest nieodczuwalne lecz mysle ze napewno w zakretach lub innych manewrach musi to byc odczuwalne ze pojazd jest ciezszy i dluzszy (chociaz moze sie myle). Pozatym osobiscie odrzuca mnie wyglad przedluzonych tylnych drzwi, gdyby chociaz przedluzali obie pary drzwi tak zeby byly rownie dlugie to by nie wygladalo to tak jakby ktos wstawil sztucznie "kawalek samochodu".

 

Cieszy w kazdym badz razie to ze w BMW/Alpina/G-power raczyli dac wybor kupujacemu jaki chce samochod czy krotki/dlugi. Mercedes AMG pod tym wzgledem niedal wyboru i w najmocniejszym modelu pozbawil opcji wybrania krotkiej wersji (a przeciez gdy ktos kupuje max opcje silnika to slono placi za kazde 0,1 sekundy niemowiac o wygladzie).

Opublikowano
Powiem tak, najwygodniejszy sprzęt jakim jeździłem. Jestem dość wybredny względem wygody i musiałem go mieć. Części są mega kosztowne ale warte swojej ceny. Jak się dba o sprzęt to się odwdzięcza.
Opublikowano

Cześć,

 

Jestem posiadaczem BMW 4.4 benzyna seria 6 z 2004 roku , zastanawiam się nad zamianą/kupnem bmw seria 7 z podobnym silnikiem (raczej w gazie) , pytanie najważniejsze czy koszty utrzymania mocno się róznią? Pytam nie tyle o spalanie co o części i awaryjność auta? Prosiłbym o odpowiedź gdyż niedługo będę zmuszony do kupna auta 5-cio drzwiowego i tak pomyślałem o BMW Seri 7 gdyż 5 e60 już kiedyś miałem. Pozdrawiam i czekam na odp.

Opublikowano
W 745i to jest ten sam silnik mający te same bolączki co w serii 6 więc koszta znasz. Co do innych rzeczy eksploatacyjnych typu zawieszenie to ceny takie same albo zbliżone do serii 6. Na pewno nie będzie dużych różnic. Kupiłbym e65 zamiast e60 bo seria 5 jest dla mnie ciasna.
Petrolhead
Opublikowano

Dziękuje za odpowiedź , podzieli się ktoś jeszcze jakąś opinią?

 

Mam jeszcze pytanie co do elektroniki w 7-mce czy faktycznie często ona pada?

W 6 ce po za ekranem od dvd/radia który padał często w tym autach nie działo się nic bardzie poważnego .

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Miałem niecałe 3 lata E65 poliftowe. Przez ten czas nie miałem absolutnie żadnego problemu z elektroniką. Nie wypowiem się o przedliftach niestety bo nie wiem a chyba takowy Cię interesuje skoro 745i.
Petrolhead
Opublikowano
Ja powiem że latam 4 rok przedliftem 745 lpg i jestem mega zadowolony.ELEKTRONIKA ???? Wg.mnie to brak dobrych fachowców do światłowodów a nie awaryjna elektronika.Ja przez te lata tylko naprawiałem radio i jakies tam pierdy z poduszką.Polecam tez przedlifta,tylko żeby nie był ulep z kilku bo bedą problemy z elektryką.Koszty 6 a 7 bardzo podobne.
Opublikowano

Dzięki Panowie za rady , zastanawiam się jeszcze nad silnikiem, co do auta chce uderzyć w 2006-2008 rok nie starsze i nie młodsze bo mnie nie stać.

Do diesla mam uraz z bety 5 bo pompowtryski siadały itp tylko tam był 2003 rok , dodrugie z beny V8 mam teraz i jestem mega zadowolony z osiągów i dzwięku , jestem tylko Ciekaw opini który silnik 4,0 , 4,4 , 4,8 polecacie i jakie są spalania? Nie ukrywam że gaz nie bardzo mnie interesuje.

Opublikowano
Witam przymierzam sie do kupna BMW 7 jaki silnik polecacie ktory lubi gaz oczywiscie chodzi mi o benzyne, jak automat sie tam sprawuje czy jest ten sam co w 3litrowych dislach ogolnie chcialbym cos wiedziec wiecej o tym samochodzie z gory dziekuje
Opublikowano
Celowałbym w polift 750i. Silnik 4,8 zapewnia odpowiednie osiągi. Jeśli przedlift to 4,4. Wszystkie dobrze znoszą lpg pod warunkiem, że umie się go założyć.
Petrolhead
Opublikowano
Jak ktoś wymienia olej co 60 000km to ok, ale cudów jak np w nowych siódemkach się nie spodziewaj bo w e65 to już trochę stare skrzynie. Typowej pneumatyki jak np airmatic w mercedesie nie ma.
Petrolhead
Opublikowano

W benzynowych V8: uszczelniacze zaworowe i słynna rurka od chłodzenia bloku. Warto zapytać o te dwoe rzeczy przed zakupem.

 

objawem zużytych uszczelniaczy jest puszczanie białego/niebieskiego dymu podczas ruszania i ubytek oleju.

Petrolhead
Opublikowano

Zależy czego potrzebujesz...dla mnie e65 ma większy prestiż. Nie wiem jak z komfortem bo 6 nie miałem.

Jeśli chodzi o e65 to bierz pod uwagę modele wyprodukowane po bodajże marcu 2003 r. (lift elektroniki - była mniej awaryjna, zlikwidowali bolączki pierwszych lat produkcji).

Ja miałem 745i więc przyspieszenie, dynamika, elastyczność :cool2:

Bolączki jak w większości - uszczelniacze zaworowe - spore zużycie oleju i niebieski dymek, poza tym wszystko :cool2:

Co do spalania:

16-20 l miasto

9-14 l trasa (najniższe spalanie uzyskałem jakoś 8,5-8,9 l w trasie - jazda emerycka)

czyli praktycznie tyle samo co w e46 330Ci automat mojego brata (w tym samym mieście).

e65 745i jest oszczędniejsze niż e38 740i (miałem obie więc mam porównanie).

Opublikowano
Witam panowie przymierzam się do kupna e 65 (do 40tys zł) trochę rozczytałem się na forum i widzę że temat bardzo dyskusyjny drogie w utrzymaniu nie sztuka kupić ,co dalej itp , osobiście uważam temat rzeka ponieważ auto ma być ułatwieniem życia a nie utrudnieniem a różnie to po zakupie wychodzi , mimo to osobiście E65 jest dla mnie samochodem który planuje od dłuższego czasu . kwestia sporna co do silników i pojemności jak każdy polak chce tanio jeździć i tanio kupić a z tym bardzo ciężko lecz właściwie chciał bym usłyszeć od posiadaczy e65 jaki SILNIK I POJEMNOŚĆ polecają (praktycy ) oczywiście ważne dla mnie jest spalanie , awaryjność , obecnie jeżdżę benzyną 1,8 T , chętnie dam się przekonać na diesel aczkolwiek mam głęboki plan i zawzięty jestem na benzynę + gaz. Ceny e65 szaleją przedziały są różne wiadomo jak to wygląda w praktyce , interesuje mnie tylko i wyłącznie wersja przed liftowa ,delikatnie rozmyślam też o E38 zamiennie ale jeszcze się nie trafił jak na tę chwilę samochód który mnie zachwycił , bardzo cenie sobie wygodę i komfort jazdy przy czym wygląd również ma dla mnie bardzo duże znaczenie ! czekam na wasze opinie ewentualne rady itp pozdrawiam mam nadzieję że temat nie zostanie zamieciony pod dywan :)
Opublikowano
Miałem ponad dwa lata polifta 4.0 V8 i mogę polecić. Prócz typowych usterek Vósemek PB o których jest pełno tematów nic mnie nie trapiło. Fakt, auto było prawie nowe. Spalanie w trasie 11-12l/100km w mieście do 20. Nie wiem jak z lpg bo nie obcuję z tego typu paliwem. Gdybym kupował ponownie e65 to ten sam silnik lub 4.8 a przedlift to 745i. To są wszystko te same silniki tak naprawde.
Petrolhead
Opublikowano

Z modeli przedliftowych optymalnym silnikiem będzie 745i. Bolączki jak pisał kolega wyżej, ale obecnie do ogarnięcia (przy zakupie trzeba się z tym liczyć i mieć trochę grosza na zrobienie m.in uszczelniaczy zaworowych).

Żeby uniknąć kłopotów z elektroniką szukaj modeli wyprodukowanych po marcu 2003 r. (upgrade elektroniki).

W moim 745i spalanie było na poziomie:

16-20 l miasto (Poznań)

9-14 l trasa (najniższe spalanie uzyskałem jakoś 8,5-8,9 l w trasie - jazda emerycka)

Z lpg nigdy nie miałem do czynienia.

Jeśli chodzi o komfort to polecam z własnego doświadczenia znaleźć egzemplarz, który będzie miał fotele z podgrzewaniem, wentylacją i masażem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.