Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic dziwnego, sam kupiłem używkę 320d E91 i na start na same rzeczy eksploatacyjne 3000 przeznaczyłem - totalny standard, oleje filtry odma itp.

 

5k na E65 to normalne, wiem bo sam to przerobiłem :) poczekaj trochę, sam zobaczysz.

  • Odpowiedzi 735
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nic dziwnego, sam kupiłem używkę 320d E91 i na start na same rzeczy eksploatacyjne 3000 przeznaczyłem - totalny standard, oleje filtry odma itp.

 

5k na E65 to normalne, wiem bo sam to przerobiłem :) poczekaj trochę, sam zobaczysz.

....Zodiak cos tak przeszedl z e65 na e91....nie brakuje Ci tego pontonu :wink:

Opublikowano

Witam

Panowie jestem na etapie kupna autka i mam kilka pytań. Chce kupić 745i rok 2002

.

Dlaczego 7 ? Dlatego ze na E60 z mocna benzyna i pełnym wyposażeniem mnie nie stać w zakupie. 7 łatwiej kupić bezwypadkowa, ma lepsze wyposażenie i co najważniejsze ma super linie nieodbiegająca od E60, koszty w utrzymaniu podobne, co E60. Jaki jest sens kupowania gołej E60 z 2003 z silnikiem 2 litry? Nie wiem, ale ludzie kupują. Bardziej sugeruje się stanem auta niż rocznikiem. Auto musi się podobać właścicielowi i takie właśnie jest dla mnie E65.

 

Wiem ze opinia jest ze autka z przed marcem 2003 miały problemy z elektronika. Jest tez również wiele osób posiadających auta 2001 i 2002 co twierdza ze nie zauważyli takich problemów. Może i byłoby mnie stać na 2003 lub nawet, 2004 ale wole mieć trochę kasy w zapasie według zasady „jak ma się na krowę trzeba mieć i na łańcuch”. Tym bardziej ze z wyglądu nic się niezmienilo do 2004 (niemowie o dodatkach i nowym idrivie). Słyszałem ze bolączka tych silników jest rurka wody w silniku.

Oczywiście przed kupnem z autkiem pojadę do autoryzowanej stacji ASO, o ile wiem ze są wstanie sprawdzić powlokę lakiernicza (bezwypadkowość) oraz stan elektroniki to rodzą mi się pytania:

 

1. Czy mechanicy w ASO są wstanie stwierdzić czy ta rurka jest OK?

2. Czy są wstanie stwierdzić czy uszczelka pod silnikiem jest OK?

3. Czy są wstanie stwierdzić, w jakiej kondycji jest silnik?

4. Na co zwrócić uwagę przy sprawdzaniu auta, o co się upomnieć, aby sprawdzili? Mam zamiar być przy diagnozowaniu auta (8 lat temu jak kupowałem nie było z tym problemu w ASO BMW czy cos się zmieniło?)

5. Dynamic Drive to aktywne zawieszenie tzn. amorki są pneumatyczne? Czy ktoś z was je regenerował?

6. Panowie i teraz całkiem poważnie jeżdżę od 15 lat, ale nigdy nie jechałem automatem a tym bardziej bez gałki od biegów, będzie duży problem, aby się przestawić? Dam rade tym wrócić z wawy do poznania? Oczywiście przejdę kurs w Lexusie, ale tam jest gajga, ale czy zasada jest taka sama?

7. Czy można wymienić czytnik Navi na MK4 czy tam jest inny standard? Chciałbym mieć polskiego lektora oraz powiadamianie.

8. Czy mogę wymienić zmieniarkę CD na DVD?

9. Czy na 19 będzie się komfortowo jeździć? Taczki mam już dość jeżdżę coupe na 17 i mam już dość ( chyba się starzeje)

10. Rocznie robię max 10 tys., ale mam zasadę, jeżeli nawet nie zrobię 8 tys. wymieniam wszystkie filtry + olej i to będę robił nadal, ale Czy w E65 często się zmienia olej w skrzyni i jakie jeszcze filtry polecacie wymieniać

11. Czy silniki V8 są tak samo wytrzymale jak R6?

12. Jakie rodzaje zawieszenie miały E65? Jakie są nazwy ( wiem ze były jakieś skróty lub nazwy), które omijać?

 

Co do wyposażenie wiem ze było full opcji, mi zależy głownie na komfortowych fotelach grzane, pełna regulacja fajnie jakby była wentylacja, ale przeżyje jak nie będzie, logic 7, i wszystkie systemy bezpieczeństwa i fajna sprawa V8

 

Panowie za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje i przepraszam za ta litanie, co tu wypłodziłem, ale wole się dopytać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic dziwnego, sam kupiłem używkę 320d E91 i na start na same rzeczy eksploatacyjne 3000 przeznaczyłem - totalny standard, oleje filtry odma itp.

 

5k na E65 to normalne, wiem bo sam to przerobiłem :) poczekaj trochę, sam zobaczysz.

....Zodiak cos tak przeszedl z e65 na e91....nie brakuje Ci tego pontonu :wink:

 

Główny powód - czasy jeżdżenia kiedy chciałem, gdzie chciałem, się skończyły i teraz robię min 40 tys km rocznie, z czego codziennie po miescie/miastach w korkach i E65 przy takiej jeździe nie zejdzie ponizej 25l niestety (wiadomo ze wystarczy wyjazd na trasę, a wynik się uśrednia i nie wygląda źle). Stąd do pracy potrzebuje coś taniego w eksploatacji i E91 idealnie się do tego nadaje (taniego w porownaniu do E65 - żeby było jasne) :)

 

Do E65 oczywiście wrócę - jak tylko znajde jakiś model wart uwagi. Poprzedni miałem dośc dobrze wyposażony i teraz chciałbym wyłapać jakiegoś zadbanego indyviduala w ludzkiej cenie (kolega Bocian z tego forum znalazł takiego rodzynka niedawno). Jako drugie auto, do jeżdżenia tam gdzie chce, kiedy chce, a nie gdzie muszę :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja na razie od dnia zakupu w grudniu 2010 wydałem ok 5tys.zł ale wiem że nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa :mrgreen: Jak widzę takie auto w ogłoszeniu za 40tys.zł z opisem -idealna igła- to sam sobie zakładam kaftan bezpieczeństwa :mad2:

co tam robiles ze wydales 5tysiakow?....

Na co? Wymieniłem olej silnika na 0W40 edge sport (był 5w30) i wszystkie możliwe filtry, komplet klocków hamulcowych z czujnikami, wymieniłem listwy progowe wewnętrzne bo mam beżowe i miały zadrapania, sterownik RDC był padnięty - wymieniłem, wymieniłem uszczelki pod deklami zaworów ( 640zł za dwie sztuki ), świece, jeden lewy wahacz przedni - miał luz, wycieraczki szyby, polakierowałem tylny zderzak i puszkę lusterka, polerka całego auta, opony komplet (DOT 2009) 7mm bieżnika 245/50/18 bridgestone er30 (1800 zł), robocizna tego wszystkiego no i się uzbierało. Z natychmiastowej potrzeby to tylko ten sterownik RDC , klocki i opony, reszta to po to żeby seria 7 była serią 7 . Zawsze chciałem mieć ten model odkąd się pokazał na ulicy ale zawsze coś mi przeszkadzało, marzenia trzeba spełniać jeśli się daje bo żyje się tylko raz, no to kupiłem i się ciesze jak dziecko :mrgreen:

Opublikowano
Ja na razie od dnia zakupu w grudniu 2010 wydałem ok 5tys.zł ale wiem że nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa :mrgreen: Jak widzę takie auto w ogłoszeniu za 40tys.zł z opisem -idealna igła- to sam sobie zakładam kaftan bezpieczeństwa :mad2:

co tam robiles ze wydales 5tysiakow?....

Na co? Wymieniłem olej silnika na 0W40 edge sport (był 5w30) i wszystkie możliwe filtry, komplet klocków hamulcowych z czujnikami, wymieniłem listwy progowe wewnętrzne bo mam beżowe i miały zadrapania, sterownik RDC był padnięty - wymieniłem, wymieniłem uszczelki pod deklami zaworów ( 640zł za dwie sztuki ), świece, jeden lewy wahacz przedni - miał luz, wycieraczki szyby, polakierowałem tylny zderzak i puszkę lusterka, polerka całego auta, opony komplet (DOT 2009) 7mm bieżnika 245/50/18 bridgestone er30 (1800 zł), robocizna tego wszystkiego no i się uzbierało. Z natychmiastowej potrzeby to tylko ten sterownik RDC , klocki i opony, reszta to po to żeby seria 7 była serią 7 . Zawsze chciałem mieć ten model odkąd się pokazał na ulicy ale zawsze coś mi przeszkadzało, marzenia trzeba spełniać jeśli się daje bo żyje się tylko raz, no to kupiłem i się ciesze jak dziecko :mrgreen:

,,,nie kupiles czasem swojego auta od handlarza?... bo jak dlamnie to troche za duzo jak na poczatek wymieniales...ale to tylko moje zdanie i nie chce byc zlosliwy....

Opublikowano

Posiadałem klika e65 więc coś mogę na ten temat napisać.

Faktycznie jest to jeden z najlepszych samochodów jakie miałem i dlatego zawsze do nich wracam kupując różne 7-ki.

Co do sprawdzania przed zakupem to osobiście polecam kogoś kto się zna na rzeczy i wie co sprawdzić .Nie jestem przeciwnikiem ASO ale wydaje mi się ,że nie zawsze mają odpowiednią wiedzę na temat tego modelu. Każdy posiadany e65 kupowałem sam bez pomocy serwisu ale dysponuje odpowiednią wiedzą i sprzętem.W serwisie oczywiście mogą stwierdzić pewne niedomagania ale nie koniecznie wszystkie. Zakup używanego samochodu zawsze wiąże się z ryzykiem i nie ma możliwości 100% sprawdzenia .Jak kupisz to wszystko się okaże na przestrzeni kilku tys.km.Jeżeli chodzi o zawieszenie DD to zawsze go unikam bo w kilkuletnim aucie z przebiegiem ok.300tys km to kosztowny gadżet.

Jeżeli chodzi o sterowanie skrzyni to mnie przyzwyczajenie się do niej zajęło kilka kilometrów podobnie jak obsługa I-driv-a do której wcale nie trzeba zaliczyć studiów informatycznych.Co do Navi to jest możliwa zmiana na nowszą ale jest to bardzo kłopotliwe i kosztowne więc nie wiem czy ma sens.Można z powodzeniem zainatalować najnowsze wersje navi na CD pochodzące z DVD. Następna sprawa - tym samochodem najlepiej jeździ się na felgach 18 calowych. 19-stki moim zdaniem psują komfort jazdy.Elektronika w modelach przed 2003 nigdy nie sprawiała mi problemów.Skrzynia biegów-osobiście jestem zgodny ze stanowiskiem firmy ZF producenta skrzyni (kiedyś otrzymałem takie pisma na prośbę Klienta serwisu) i go nie wymieniam.Kiedyś wymieniłem parę lat temu i skrzynia padła - może zbieg okoliczności.745i spala średnio 14l/100km.Jak chcesz pojeździć taniej kup 735 -spalanie średnie u mnie z ostatnich 10tys.km to 10,9.Z uwagi na silnik z systemem Valvetronic nie polecam LPG-dlaczego nie będę się rozpisywał ale potem są w ogłoszeniach 7-ki z nowym gazem:)

Silniki V8 są stosunkowo wytrzymałe ale jak trafisz na pojazd z przebiegiem 600tys (a takich jest pełno - do tego wg książki mają jakieś 250tys) to różowo nie będzie. Sprawdzenie powłoki lakierniczej jest możliwe ale trzeba pamiętać ,ze maska jest z alu a błotniki to włókno węglowe ale dobry fachowiec z dziedziny lakiernictwa poradzi sobie bez problemów.

Mam do sprzedania moje obecna E65 w oryginalnym lakierze i pewnym przebiegiem,które kiedyś kupiłem od jedynego właściciela ale nietety jest to 735. Podsumowując szukaj ,zastanów się i kupuj ale rozważnie a będziesz zadowolony.

Wszystko co napisałem to moje prywatne zdanie i nie zamierzam go nikomu narzucać .Opieram to na doświadczeniu i nie chcę być powodem konfliktów. Mam nadzieję ,że chociaż troszkę pomogłem.Pozdrawiam

Opublikowano
Posiadałem klika e65 więc coś mogę na ten temat napisać.

Faktycznie jest to jeden z najlepszych samochodów jakie miałem i dlatego zawsze do nich wracam kupując różne 7-ki.

Co do sprawdzania przed zakupem to osobiście polecam kogoś kto się zna na rzeczy i wie co sprawdzić .Nie jestem przeciwnikiem ASO ale wydaje mi się ,że nie zawsze mają odpowiednią wiedzę na temat tego modelu. Każdy posiadany e65 kupowałem sam bez pomocy serwisu ale dysponuje odpowiednią wiedzą i sprzętem.W serwisie oczywiście mogą stwierdzić pewne niedomagania ale nie koniecznie wszystkie. Zakup używanego samochodu zawsze wiąże się z ryzykiem i nie ma możliwości 100% sprawdzenia .Jak kupisz to wszystko się okaże na przestrzeni kilku tys.km.Jeżeli chodzi o zawieszenie DD to zawsze go unikam bo w kilkuletnim aucie z przebiegiem ok.300tys km to kosztowny gadżet.

Jeżeli chodzi o sterowanie skrzyni to mnie przyzwyczajenie się do niej zajęło kilka kilometrów podobnie jak obsługa I-driv-a do której wcale nie trzeba zaliczyć studiów informatycznych.Co do Navi to jest możliwa zmiana na nowszą ale jest to bardzo kłopotliwe i kosztowne więc nie wiem czy ma sens.Można z powodzeniem zainatalować najnowsze wersje navi na CD pochodzące z DVD. Następna sprawa - tym samochodem najlepiej jeździ się na felgach 18 calowych. 19-stki moim zdaniem psują komfort jazdy.Elektronika w modelach przed 2003 nigdy nie sprawiała mi problemów.Skrzynia biegów-osobiście jestem zgodny ze stanowiskiem firmy ZF producenta skrzyni (kiedyś otrzymałem takie pisma na prośbę Klienta serwisu) i go nie wymieniam.Kiedyś wymieniłem parę lat temu i skrzynia padła - może zbieg okoliczności.745i spala średnio 14l/100km.Jak chcesz pojeździć taniej kup 735 -spalanie średnie u mnie z ostatnich 10tys.km to 10,9.Z uwagi na silnik z systemem Valvetronic nie polecam LPG-dlaczego nie będę się rozpisywał ale potem są w ogłoszeniach 7-ki z nowym gazem:)

Silniki V8 są stosunkowo wytrzymałe ale jak trafisz na pojazd z przebiegiem 600tys (a takich jest pełno - do tego wg książki mają jakieś 250tys) to różowo nie będzie. Sprawdzenie powłoki lakierniczej jest możliwe ale trzeba pamiętać ,ze maska jest z alu a błotniki to włókno węglowe ale dobry fachowiec z dziedziny lakiernictwa poradzi sobie bez problemów.

Mam do sprzedania moje obecna E65 w oryginalnym lakierze i pewnym przebiegiem,które kiedyś kupiłem od jedynego właściciela ale nietety jest to 735. Podsumowując szukaj ,zastanów się i kupuj ale rozważnie a będziesz zadowolony.

Wszystko co napisałem to moje prywatne zdanie i nie zamierzam go nikomu narzucać .Opieram to na doświadczeniu i nie chcę być powodem konfliktów. Mam nadzieję ,że chociaż troszkę pomogłem.Pozdrawiam

...konkretnie i na tema :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na biednego nie trafilo :D

hehe to moze inwestowac :cool2:

He, he, nie, kupiłem go z domku od pana niemca - pierwszego właściciela od nowości, nie kupuję swoich aut w polsce, szkoda czasu i nerwów. Swoje auta zawsze doprowadzam do perfekcji, moje e30 ma dziś przejechane 85tys. km , w momencie kupna miało 67tys. km, napisz na priv wyślę Ci jej zdjęcia, napiszesz wtedy tu na forum czy piszę prawde czy leje wodę :cool2: Kiszka bo nie umiem tutaj zamieszczać zdjęć :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

SEBOL --> nie wiem ogólnie z czego wynika Twoje zdziwienie, ja sam w ciągu roku na E65 wydawąlem ponad 10 tys, nie licząc paliwa czy ubezpieczenia.

 

E65 (a 745i szczególnie) nie jest autem, do którego "tylko się leje paliwo, zmiena olej i jedzie". Jeśli ta sądzisz, to w przeciągu roku użytkowania auta zmienisz zdanie. No chyba że nie zalezy Ci na dbaniu o nie, chcesz tylko przejeździć "swój czas" i potem tanio sprzedać. Tak też można :)

 

Przykładowo, na start po zakupie w E65 będe robił:

1. Olej z filtrem w skrzyni - jeśli przebieg powyżej 100 tys kmi nie robiono wcześniej. Jakieś 1500 PLN.

2. Olej w silniku, odmy, filtry (oleju, powietrza, przeciwpyłkowe, paliwa). Pełen zestaw około 1500 PLN.

3. Przegląd zawieszenia - jeśli auto jeździło w Polsce dłużej niż 6 miesięcy i nie zostało kupione tuż po dużym przeglądzie, to ZAWSZE coś jest do zrobienia: od 500 PLN przy 1 wahaczy do 3000 PLN przy paru rzeczach.

4. Płyny - hamulcowy, chłodniczy, zależnie od potrzeb. Nie pamiętam ile płaciłem, pewnie troche więcej niż 500 PLN wyjdzie.

5. Gumowe elementy czy inne ruchome poddawane zużyciu, najczęsniej to podpora wału, łącznik elastyczny, rolki / napinacze przy silniku. Około 2000 PLN można liczyć śmiało.

6. Mogą być i często są jakieś czujniki do wymiany przy aucie w wieku 6+ lat, termostat, itp. Od 500 PLN do 2000 i więcej.

7. Nabicie klimy, odgrzybianie, nawet szkoda podawac bo "tylko" jakieś 300 PLN.

8. Hamulce. Zestaw tarcze + klocki na przód w ASO prawie 2500 PLN, a nikt normalny do takiego auta nie monetuje na przód zamienników (szczególnie tarcz), to nie Fiat. Tył trochę taniej. Na szczęście nieczęsto zdarza się, że kupowane auto ma do zmiany przód i tył jeśli chodzi o tarcze + klocki. Z drugiej strony - to zawsze dobry powód do stargowania tego 1k EUR.

9. Profesjonalna polerka i zabezpieczenie lakieru - 1500 PLN w Diamentowej Ochronie Lakieru :)

 

Jak coś się jeszcze trafi z silnikiem do roboty, jak np. pocace się uszczelki pokrywy zaworów (serwis twierdzi że one zawsze sie pocą), to trzeba trochę doliczyć.

 

Opon nie liczę, bo zakładam że kupię od poprzedniego właściciela z kompletem zima / lato. Chyba że będa słabe, to trzeba liczyć - przy felgach 19" letnie opony dobrej klasy wychodzą ok 4000 PLN.

 

Oczywiście nie wszystko trzeba robić za 1 podejściem. Jednak tak to wygląda jak chcesz mieć zadbane auto. Więc co w wydaniu 5000 widzisz dziwnego? Bo ja nic ;)

 

PS. Własciciel mojej 1szej 7mki (2002 r kupiona ok 4 lata temu) przez rok czasu wydał na nią o ile pamiętam 17 tys na zwyjkłe serwisy (też dbał, olej w skrzyni wymieniał, itp).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety V8 w E65 nie są trwałymi silnikami a koszt naprawy nie jest opłacalny. Tak więc diesel albo benzyna w układzie R6.

Adam,

 

to lepiej kupić E65 730d niż 735i/745i ??

Myślałem, że odwrotnie :)

 

Każdy ma swoją teorię ;)

 

Sam uważam, że najlepiej kupowac od razu 760 :D

Opublikowano

He -przypomniałem sobie jak kiedyś korzystałem z ASO :) te koszty były ciężkie do zniesienia!

Pierwsze E65 kosztowało mnie ponad 10 tys w roku.

Dla przykładu - u mnie koszt kpl.tarcz przód ATE (takie montują w ASO) to jakieś 700,00 PLN a klocki Bosch (uważam za dobre) jakieś 200 PLN!

Suma to jakieś 900 PLN - wymieniam w swoim warsztacie :) Robocizna 0 zł.

Opublikowano

Silniki V8 są całkiem trwałe i nowoczesne tylko większość zajeżdżonych ma przebiegi zupełnie niezgodne ze stanem licznika.

Te silniki spokojnie wytrzymują 600 tys km! Kłopot jest wtedy jak się kupuje sprowadzoną igłę za niską cenę z wycofanym licznikiem i lipną serwisówką.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
He -przypomniałem sobie jak kiedyś korzystałem z ASO :) te koszty były ciężkie do zniesienia!

Pierwsze E65 kosztowało mnie ponad 10 tys w roku.

Dla przykładu - u mnie koszt kpl.tarcz przód ATE (takie montują w ASO) to jakieś 700,00 PLN a klocki Bosch (uważam za dobre) jakieś 200 PLN!

Suma to jakieś 900 PLN - wymieniam w swoim warsztacie :) Robocizna 0 zł.

 

Nie wiem jak jest z tarczami, ale klocki nie sa te same, ktore kupujesz jako zamiennik.

 

Porady odnosnie tarcz (i klockow rowniez) na przod nie wyczytalem gdzies na forum czy tez nie jest to legedna - moj dobry znajomy ma serwis Boscha i kupuje u niego wiekszosc zamienników, bo mam je po cenie hurtowej -30% (znizka kolegi). Po prostu do auta tak ciezkiego (ponad 2 tony z pasazerami) nie mozna zakladac zamiennikow, bo to nie jest tapicerka, ktora w razie podarcia wymienimy. Zamiennik jesli nie zda egzaminu, to moze to byc ostatni zly wybor w zyciu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ASO zazwyczaj olewa klientow, ktorzy przyjada na sprawdzenie starocia. Wola takich, co zostawiaja po 10-20k na przegladzie kilkuletniej 7mki.

 

Polecam jakis sprawdzony warsztat w okolicy miejsca zakupu auta - znajdziesz taki w dziale 'Polecane warsztaty' na forum.

 

Odpowiadając na pytania:

ad 1. Mnie jesli dobrze pamietam mowili mechanicy, ze nie ma takiej mozliwosci bez rozebrania silnika. Rurka idzie przez jego srodek, pomiedzy glowicami i jest przykryta kilkoma elementami. Tak wiec to proste nie jest.

ad 2. Raczej tak, jest na to kilka sposobow z tego co wiem i srednio ogarniety warsztat jest w stanie takie testy wykonac.

ad 3. Takie cos najlepiej powierzyc mechanikowi, ktory na codzien pracuje z tymi silnikami, a nie komus kto wymienia olej w fiatach.

ad 4. Silnik, stan mechaniczny wszystkich newralgicznych elementow, zawieszenie, elektronike, wszystko co przyjdzie Ci do glowy. Dobry serwis bedzie wiedzial gdzie i czego szukac.

ad 5. DD to aktywne stabilizatory. Dzialaja na plyn wspoldzielony ze wspomaganiem kierownicy (zapomnialem dodac w innym watku odnosnie kosztow utrzymania, ze co kilka lat powinno sie go wymienic). Nie uwazam, ze jest to awaryjny system, serwis do ktorego jezdze w zyciu o awarii DD nie slyszal. To musialby byc niezly dzwonnik, zeby cos tam sie popsulo (2 silowniki hydrauliczne + pompa wspoldzielona ze wspomaganiem + obieg).

ad 6. Nie ma o czym mowic, biegi zmieniasz tylko przod/tyl i przy parkowaniu, nie mozna sie do tego nie przyzwyczaic. Super wygodna sprawa. Za BMW poszli wszyscy, nawet S-klasa w tej sprawie.

ad 7. Mozesz wszystko, tylko musisz pamietac o 2 rzeczach. BMW jako pierwsze auto tej marki (i wedlug informacji w sieci, pierwsze cywilne auto na swiecie) oparte jest o swiatlowodowa cyfrowa siec MOST. Znaczy to tyle, ze wszelkie urzadzenia do E65 sa dedykowane i np nie kupisz latwo niczego co odtwarza MP3, bo producent takiego sprzetu nie przewidzial, a wpiecie sie w siec MOST jest tak skomplikowane, ze do dzis byle adapter kosztuje 2000 PLN i moze powodowac problemy. Bo wlasnie - ta siec je generuje. Roczniki po marcu 2003 mialy lekko zmodyfikowana siec i przetworniki, co mialo w zalozeniac wyeliminowac problemy ze zwisami (resety kompa itp). Druga sprawa - kodowanie sterownikow na tej sieci jest "troche" problematyczne. Musisz wiedziec, ze cokolwiek nowego do auta wlozysz z elektroniki, musi miec zakodowany VIN auta, zeby dzialalo. ASO zazwyczaj mowi, ze trzeba kodowac wszystkie sterowniki i daje papier do podpisania, ze bierzesz odpowiedzalnosc za powstale w ten sposob szkody. A szkody moga byc spore - jesli siec podczas kodowania bedzie miala zaklocenia (zdarza sie to czesto niestety), to sterownik jest do wyrzucenia. Ogarniety specjalista wie, ze mozna kodowac pojedyncze sterowniki.

ad 8. Zmieniarka CD a DVD do 2 rozne rzeczy. Zmieniarke CD masz przy schowku wewnatrz auta, zmieniarke DVD montuje sie w bagazniku. To sa zupelnie rozne urzadzeia, a jak wiesz z punktu #7, do E65 mozesz montowac tylko dedykowane urzadzenia pod siec MOST. Dolozenie DVD wiaze sie z podpieciem DVD + okablowania + odpowiedniego przewodu idacego srodkowa czescia auta do komputera z przodu + musisz posiadac modul TV zeby DVD dzialalo. Oczywiscia kazda zmiana = kodowanie sterownikow.

ad 9. Jesli jezdzisz na koncu swiata, to na 19" super wygodnie nie bedzie. Duzo zalezy od zawieszenia i jego stanu, zawieszenie EDC w trybie Comfort da rade i na 20". Ja jezdzilem na 20" na zwyklym zawieszeniu (wytrzymalem 2 tygodnie), 19" na EDC (dalo rade) i 17" na obu w zimie. Komfort na 17" jest rewelacyjny, tylko auto wyglada z takimi felgami tragicznie. Niestety przy E65 felga ma znacenie. 19" to optymalny rozmiar, tylko trzeba montowac zwykle opony, a nie twarde runflaty.

ad 10. Wymienia sie, powinno sie max co 120 tys, najlepiej co 80 tys. Olej 100 PLN za litr, miska chyba 700 (filtr oleju jest razem z miska, nie da sie go kupic oddzielnie).

ad 11. Czasami nawet bardziej. Ale to loteria: mozesz kupic wadliwy model, mniej wytrzymaly, poprzedni wlasciciel mogl szalec. Ruletka.

ad 12. Jesli chodzi o zawieszenie, to mozesz miec: zwykle, amorki standardowe, zwykle, amorki sportowe (twarde i lekko obnizone). Trzecia opcja to zawieszenie EDC, silowniki sterowane komputerowo, ktore mozna ustawic w 2 tryby: Comfort i Spore. Nazwy mowia same za siebie. Silowniki te pracuja w 3 trybach w E65 sprzed liftu: komfortowym, srednim i twardym. Wybor trybu pracy ustawia preferowana konfiguracje, jest ona zmieniana zaleznie od tego, jaka jest droga. Do tego w kazdym zawieszeniu mozesz miec Dynamic Drive, aktywne stabilizatory trzymajac auto rowno na zakretach (brak przechylenia na boki, piekna sprawa). W longach jest to opcja standardowa. Poznasz od razu po otwarciu maski typ amorkow, EDC maja wychodzace z punktow montowania kable. Dynamic Drive poznasz na kanale, stabilizatory beda miec charakterystyczne puszki miej wiecej posrodku - to silowniki hydrauliczne.

 

Polecam zerknac na inne watki o E65, pisalem dzis o kosztach utrzymania. Bedziesz wiedzial, co Cie czeka, jesli auto ma przed soba wymiane hamulcow czy spory przebieg.

 

Powodzenia w poszukiwaniach, E65 to swietnie auto :)

Opublikowano (edytowane)
nie nie spokojnie to ze kupilem swieco co e65 nie znaczy ze nic w nim nie bede robil tylko po to aby zaoszczedzic pare złotych....chodzilo mi tylko o to ze jak juz szukam auta dla siebie to nie biore pierwszego lepszego tylko szukam tego rodzynka i odpukac w miare chyba mi sie udalo ja kupilem auto od faceta ktory jezdzil tym autem ponad 4 lata na wszystko mam papiery z ASO ostatni przeglad byl w grudniu z wymiana klockow i tarcz koszt 2300zł....ja osobiscie wymienilem sobie olej co tez kazdy mi mowil ze po cholere jesli masz papier i olej byl wymieniany nie cale 5tys km temu...ale jak przeczytalem co robil na wstepie ze swoim autem 320SI to mnie troche zdziwilo...gosc ktory sprzedal mi samochod po tygodniu od kupna wyslal mi przez DHL za calkowita darmoche dywaniki gumowe co mnie calkowicie zaskoczylo bo malo juz jest takich ludzi a jak zapytalem sie co teraz kupil odpowiedz padla bardzo krotko e65 r2009....szczeka mi opadla....mam nadzieje ze za 4 latka te auta beda chodzily w granicach rozsadnych pieniedzy bo juz sie zapowiedzialem ze biore jego auto......troche odbieglem od tematu ale chcialem sie podzielic tylo ze swoją opinią........Zodiac co do dbania o swoje autko moze kiedys trafimy sie na jakims zlocie i sam sie przekonasz w jakim stanie jest moj pontonik :wink: Edytowane przez SEBOL.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak zapytalem sie co teraz kupil odpowiedz padla bardzo krotko e65 r2010...

 

E65 sie skonczylo w 2009,

 

Nie mowie ze o auto nie dbasz, tylko ze zadbane E65 jest kosztowne :)

 

Ale to auto jest tego warte!

Opublikowano
a jak zapytalem sie co teraz kupil odpowiedz padla bardzo krotko e65 r2010...

 

E65 sie skonczylo w 2009,

 

Nie mowie ze o auto nie dbasz, tylko ze zadbane E65 jest kosztowne :)

 

Ale to auto jest tego warte!

sorry masz racje koniec 2009 kupil a kosztowne jest....wszystko zalezy od tego w jakim stanie kupujesz auto...

Opublikowano

Witam

 

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi i udzielona pomoc.

 

No i autko kupione

 

745i rok 2002 data rejestracji 2003.Przebieg 187.500. Kolor czarny z szara skora. Zakupiłem od prywatnego właściciela. Auto sprawdziłem w BMW BAWARIA JANKI. Auto bezwypadkowe, miało malowany błotnik i maske (ktoś porysował) grubość lakieru 234 a na błotniku 240 reszta w przedziale od 136 do 143. Stan techniczny, napisze raczej, co musze zrobić. Wymiana miski od skrzyni biegów, co ciekawe nie poci się miska tylko jakiś uszczelniacz czy czujnik. Wymiana przednich amortyzatorów ( sprawność 59 i 64) ale jeden się poci ten ze sprawnością 64. Przedni stabilizator, bo ma delikatne luzy. Polerka całego auta (gość używał tylko myjki automatycznej), polerka reflektorów, czyszczenie skory ( jest przybrudzona). Naprawa fotela kierowcy cos wyskoczyło pod skora (od boczków trzymających tułów od strony drzwi).Naprawa zmieni arki CD niewysowa ani nie widzi jej. Wymiana znaczków na masce i klapie. Brakowało osłony lusterka kierowcy, (ale to już kupiłem). Musze popracować nad lusterkiem pasażerów (tym z podsofitowki), bo chyba nikt z tego nie korzystał, bo ciężko się wysowa oraz nad uchwytami podobnie się dzieje i to chyba wszystko, co jest do zrobienia.

 

Wyposażenie (mam wydruk z ASO, ale nie chce mi się przepisywać i napisze to, co widzę)

Dynamic Drive

Fotele Komfort podgrzewane oraz z masażem

Grzane tylnie siedzenia

Regulowane zagłówki pasażera

Grzana kierownica

Sterowanie Głosem

Tempomat

Czujnik deszczu i zmierzchu

Szyberdach Szklany

Telefon

Klimatyzowany schowek

PDC

Logic 7

Roleta tylnia + boczne elektryczne

Składane lusterka

Nawigacja DVD Pro

TV

Zmieni arka + Cd

Klimatronic 2 strefowy ( 4 gałki)

2 komplety aluminiowych kol Zimowe 17 oraz Letnie Star Spoke 95

Soft Close

Lampki w klamkach zewnętrznych

Pilot do bramy w lusterku

Servotronic

Worek na narty

Opublikowano
Witam

 

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi i udzielona pomoc.

 

No i autko kupione

 

745i rok 2002 data rejestracji 2003.Przebieg 187.500. Kolor czarny z szara skora. Zakupiłem od prywatnego właściciela. Auto sprawdziłem w BMW BAWARIA JANKI. Auto bezwypadkowe, miało malowany błotnik i maske (ktoś porysował) grubość lakieru 234 a na błotniku 240 reszta w przedziale od 136 do 143. Stan techniczny, napisze raczej, co musze zrobić. Wymiana miski od skrzyni biegów, co ciekawe nie poci się miska tylko jakiś uszczelniacz czy czujnik. Wymiana przednich amortyzatorów ( sprawność 59 i 64) ale jeden się poci ten ze sprawnością 64. Przedni stabilizator, bo ma delikatne luzy. Polerka całego auta (gość używał tylko myjki automatycznej), polerka reflektorów, czyszczenie skory ( jest przybrudzona). Naprawa fotela kierowcy cos wyskoczyło pod skora (od boczków trzymających tułów od strony drzwi).Naprawa zmieni arki CD niewysowa ani nie widzi jej. Wymiana znaczków na masce i klapie. Brakowało osłony lusterka kierowcy, (ale to już kupiłem). Musze popracować nad lusterkiem pasażerów (tym z podsofitowki), bo chyba nikt z tego nie korzystał, bo ciężko się wysowa oraz nad uchwytami podobnie się dzieje i to chyba wszystko, co jest do zrobienia.

 

Wyposażenie (mam wydruk z ASO, ale nie chce mi się przepisywać i napisze to, co widzę)

Dynamic Drive

Fotele Komfort podgrzewane oraz z masażem

Grzane tylnie siedzenia

Regulowane zagłówki pasażera

Grzana kierownica

Sterowanie Głosem

Tempomat

Czujnik deszczu i zmierzchu

Szyberdach Szklany

Telefon

Klimatyzowany schowek

PDC

Logic 7

Roleta tylnia + boczne elektryczne

Składane lusterka

Nawigacja DVD Pro

TV

Zmieni arka + Cd

Klimatronic 2 strefowy ( 4 gałki)

2 komplety aluminiowych kol Zimowe 17 oraz Letnie Star Spoke 95

Soft Close

Lampki w klamkach zewnętrznych

Pilot do bramy w lusterku

Servotronic

Worek na narty

 

 

Z czasem wyjdzie jeszcze wiele różnych usterek ,ale tym się nie przejmuj..

Jesli wymiana nawigacji to tylko na poliftową bo taka czyta dwuwarstwowe płyty DVD.Nowe mapy są tylko na takich nośnikach.Wystarczy kupić na allegro sam czytnik a kto chce ,żeby było zrobione jak w serwisie można to zakodować np u mnie.

Pierwsza wymiana oleju wraz z filtrem powinna być (według ZF) po 120 kkm lub ośmiu latach. Kazda następna wymiana co 60 kkm.

 

 

Ponieważ auto jest raczej leciwe dobrze było by sprawdzić ,czy "podczas swojego żywota" wgrywane były (i kiedy) przez serwis nowsze wersje oprogramowania sterowników. Auta z tych roczników miały dużo niedoróbek związanych z oprogramowaniem. Można to poprawić instalując najnowsze wersje oprogramowania. Sam jestem po takiej "operacji" i widzę tylko same zalety..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.