Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
chwilowe spalanko mam w granicach 20l consumpcion2 na dzien dzisiejszy 13,7...tylko nie wiem czy to 13,7 jest to srednia jeszcze z warszawy po zakupie...voshon musimy sie zgadac i wszystko mi powiesz co i jak .... :Da na trasie wiadomo ze to prawie nic nie pali :cool2:
  • Odpowiedzi 735
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spalanie będzie niskie tylko jeśli cala elektronika sterująca (sondy lambda, cały zestaw czujników w silniku, przepływomierz) sa w idealnym stanie. Warto przepływke przeczyścić, szczególnie że auto jeździło po Polsce. Amerykanie zalecają co zmianę filtru ją wyjąć i przeczyścić specjalnym preparatem, ja tak robiłem i zauważyłem za pierwszym podejściem zejście ze średniej 13.9 na 12.5 przy podobnych trasach i stylu jazdy.

 

Ale to subiektywna opinia, a nie pewne rozwiązanie na niskie spalanie :)

Opublikowano
1. Moze ktos cos jeszcze napisze na temat e 65 w takim razie z tego co czytam to lepiej poszukać egzemplarza za 60 tyś niż "na siłę" wydawać 80 tyś - a może ktoś wie skąd biorą się tak wielkie różnice cenowe i nie mówie tu o wyposażeniu ale 2003 rok można kupić za 50 tyś i taki sam silnik za 90 tyś (dane z allegro).

 

2. Jaki najmłodszy rocznik można kupić za około 80 tyś - zależy mi też na tym aby auto nie było zbyt stare - może ktoś mi coś podpowie jakieś konkretne ogłoszenie.

 

3. I cały czas się zastanawiam czy diesel czy benzyna - ile spali taki mniej więcej taki 745i przy dynamicznej jeździe ? (chodzi mi o realne spalanie bo nie wierze jesli ktos pisze ze takie auto spala max. 13 litrów)

 

4. Skrzynia biegów - jak chodzą skrzynie w tych modelach? i czy są bardzo awaryjne ?

 

Pisze o tym wszytskim ponieważ miałem w220 i mnostwo rzeczy w nim robilem m.in. zawieszenie, skrzynie biegow i inne. Obawiam się ze kupujac e 65 za 80 tys zł w ciagu roku dodam do niego kolejne 30 tyś czy może się mylę ?

 

Pozdrawiam

Ziem5

 

Widzę że temat zszedł na spalanie - a moze ktos mi udzieli odpowiedzi na te pytania ?

Opublikowano
...co do skrzyni za wiele Ci nie powiem bo mam auto od tygodnia ale z tego co zauwazylem biegi zmienia idealnie czasem sam sie zastanawiam na jakim jade biegu bo tak plynnie i bez szarpniecia mi je zmienia...zastanawiam sie nad wymiana oleju w skrzyni ale opinie tutaj sa podzielone i sam nie wiem co bedzie lepsze zmienic czy tez zostawic skoro nic sie nie dzieje....
Opublikowano
ja tydzien temu kupilem e65 745i z roku 2002 za nie cale 54tys zł i odpukac autko chodzi idealnie....slyszalem opinie ze cos tam jest nie tak niby z elektryka ale ale nie wiem moze ktos kupil auto po powodzi i teraz ma z nim problemy ja na dzien dzisiejszy wsiadam i ciesze sie jazda :cool2:

 

Tu nie chodzi o auta z powodzi. jak zawsze każde nowe modele auta nie są idealnie dopracowane i tak było w początkach e65, miała problemy z elektroniką. dopiero w marcu 2003 została ona dopracowana bardziej.

 

Nie mówię że wszystkie...

 

Dobrze że z Twoją nową e65 nic się nie dzieje od zakupu - i Niech tak pozostanie !!!

 

Ale polecam każdemu kto będzie kupował szukać od marca 2003 roku. najlepiej sprawdzać samemu po VIN np ze stronki:

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Opublikowano
1. Moze ktos cos jeszcze napisze na temat e 65 w takim razie z tego co czytam to lepiej poszukać egzemplarza za 60 tyś niż "na siłę" wydawać 80 tyś - a może ktoś wie skąd biorą się tak wielkie różnice cenowe i nie mówie tu o wyposażeniu ale 2003 rok można kupić za 50 tyś i taki sam silnik za 90 tyś (dane z allegro).

 

2. Jaki najmłodszy rocznik można kupić za około 80 tyś - zależy mi też na tym aby auto nie było zbyt stare - może ktoś mi coś podpowie jakieś konkretne ogłoszenie.

 

3. I cały czas się zastanawiam czy diesel czy benzyna - ile spali taki mniej więcej taki 745i przy dynamicznej jeździe ? (chodzi mi o realne spalanie bo nie wierze jesli ktos pisze ze takie auto spala max. 13 litrów)

 

4. Skrzynia biegów - jak chodzą skrzynie w tych modelach? i czy są bardzo awaryjne ?

 

Pisze o tym wszytskim ponieważ miałem w220 i mnostwo rzeczy w nim robilem m.in. zawieszenie, skrzynie biegow i inne. Obawiam się ze kupujac e 65 za 80 tys zł w ciagu roku dodam do niego kolejne 30 tyś czy może się mylę ?

 

Pozdrawiam

Ziem5

 

Widzę że temat zszedł na spalanie - a moze ktos mi udzieli odpowiedzi na te pytania ?

 

Ja tam zawsze lubiłem prace diesla i polecam. Sam posiadam 730D, z 2004 roku, spalanie w zimę unosi się od 8 do 15 po mieście z uwagi na webasto i brak możliwość rozgrzania przynajmniej u mnie. w cieplejsze dni spalanie zaczyna się od 7 do 12l.

Moc 218Kucy jak na razie wystarcza ale na wiosnę planuje podnieść moc o ok20%.

Z tego co się sam orientowałem skrzynie biegów nie są awaryjne tak jak w starszych modelach najbardziej skrzynie GM.

 

http://otomoto.pl/bmw-730-C16705968.html

http://moto.allegro.pl/bmw-730d-2004rok-wentylacja-super-opcja-i1414835259.html

 

dość fajne modele i z takim wyposażeniem bym szukał.

 

jedną wadą 3,0D jest problem z kolektorem dolotowym- często łamią się łopatki.

 

powodzenia w szukaniu...

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ta z łodzi jest do opłat (ok 10 tys), poza tym fajna fakt.

 

Fajna, ale nie lubię aut świecących się jak psu jajca ... Zawsze mnie drażni to "profesjonalne" przygotowanie do sprzedaży. Druga sprawa to przy dieselach mocno należy weryfikować przebieg i żądać jak najwięcej dokumentacji to potwierdzającej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta z łodzi jest do opłat (ok 10 tys), poza tym fajna fakt.

 

Fajna, ale nie lubię aut świecących się jak psu jajca ... Zawsze mnie drażni to "profesjonalne" przygotowanie do sprzedaży. Druga sprawa to przy dieselach mocno należy weryfikować przebieg i żądać jak najwięcej dokumentacji to potwierdzającej.

 

To fakt.

 

Niemniej cena sugeruje, że przebieg jest realny. Wyjdzie pod 80 tys z rejestracją, a felgi jeszcze trzeba jakieś normalne do niej dokupić.

 

No i te czarne szyby z tyłu - o gustach się nie dyskutuje, ale chociażby z tego powodu ja bym takiego auta nie kupił.

Opublikowano
Mam możliwośc kupienia troche drozej abo za okolo 100 tys 2006r. po liftingu 745 diesiel co myslicie o takim silniku ? Auto kupione w polskim salonie od 1 wlasciciela - tylko jeden problem przebieg okolo 280 tyś - czy warto zapłacic 100 tys za auto ktore ma ponad ćwierć miliona kilometrów - mam zamiar jeździć nim co najmniej 3 lata - rocznie około 50 tyś - czy nie bedzie to tak wyglądało ze bede teraz wszytsko wymieniał bo auto jest już zużyte - a może mozna takim samochodem jeździć do pół miliona kilomentrów - jak myślicie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam możliwośc kupienia troche drozej abo za okolo 100 tys 2006r. po liftingu 745 diesiel co myslicie o takim silniku ? Auto kupione w polskim salonie od 1 wlasciciela - tylko jeden problem przebieg okolo 280 tyś - czy warto zapłacic 100 tys za auto ktore ma ponad ćwierć miliona kilometrów - mam zamiar jeździć nim co najmniej 3 lata - rocznie około 50 tyś - czy nie bedzie to tak wyglądało ze bede teraz wszytsko wymieniał bo auto jest już zużyte - a może mozna takim samochodem jeździć do pół miliona kilomentrów - jak myślicie ?

 

To jest najdroższy w eksploatacji silnik w E65 do kupienia, rywalizować może tylko z V12.

 

Ja bym nie wydał 100+ tys na takie auto z przebiegiem pod 300k, szczególnie jeśli jeździło po Polsce.

Opublikowano

To jest najdroższy w eksploatacji silnik w E65 do kupienia, rywalizować może tylko z V12.

 

Szanowny Kolego, czy mógłbyś uzasadnić w jakiś sposób to stwierdzenie?

Pytam, bo znajomy od brata w Rzymie będzie sprzedawał właśnie 745d E65 i biorąc pod uwagę okoliczności "po znajomości" brat to auto bierze poważnie pod uwagę...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest najdroższy w eksploatacji silnik w E65 do kupienia, rywalizować może tylko z V12.

 

Szanowny Kolego, czy mógłbyś uzasadnić w jakiś sposób to stwierdzenie?

Pytam, bo znajomy od brata w Rzymie będzie sprzedawał właśnie 745d E65 i biorąc pod uwagę okoliczności "po znajomości" brat to auto bierze poważnie pod uwagę...

 

Warto sprawdzić typowe usterki oraz usterki "eksploatacyjne" tego modelu i koszt ich naprawy.

 

Nie mówię, że będziesz od razu zmieniał 2 turbo po zakupie, wymieniał 8 wtrysków, czy 2 przepływki - bo to silnik bardzo czuły na ich wadliwe działanie. Silnik ten przeżył już lata swojej świetnośći i dziś to staroć, a naprawy do tanich nie należą.

 

Jeśli zdajesz sobie sprawę z kosztów tylko pobieznie wymienionych wyżej tematów, jesteś w stanie spokojnie przeznaczyć środki na naprawę wszystkich w razie awarii, to nic tylko brać - silnik jeździ znakomicie.

Opublikowano
Mam możliwośc kupienia troche drozej abo za okolo 100 tys 2006r. po liftingu 745 diesiel co myslicie o takim silniku ? Auto kupione w polskim salonie od 1 wlasciciela - tylko jeden problem przebieg okolo 280 tyś - czy warto zapłacic 100 tys za auto ktore ma ponad ćwierć miliona kilometrów - mam zamiar jeździć nim co najmniej 3 lata - rocznie około 50 tyś - czy nie bedzie to tak wyglądało ze bede teraz wszytsko wymieniał bo auto jest już zużyte - a może mozna takim samochodem jeździć do pół miliona kilomentrów - jak myślicie ?

 

To jest najdroższy w eksploatacji silnik w E65 do kupienia, rywalizować może tylko z V12.

 

Ja bym nie wydał 100+ tys na takie auto z przebiegiem pod 300k, szczególnie jeśli jeździło po Polsce.

 

 

Jestem Ci wdzieczny za przedstawienie mi tematu silnika 745d czyli reasumując najlepiej bedze dla mnie kupic silnik 730d (a czy mozesz mi powiedzieć przy oczywiscie najgorszym scenariuszu co bede musial wymienic w takim silniku -tak jak napisalem kupiony w polsce przebieg okolo 280 tyś - jaki byłby koszt takich napraw) Jeśli chodzi o moc to dotychczas jedzilem mercedesem s w220 320 cdi i osiagi tego auta mi w zupełności wystarczały. Po tym co czytam na forum zaczynam sie zastanawiac czy nie dać sobie wogole spokoju z e65 z drugiej strony strasznie mnie dziwią proporcje cenowe 2003 730d mozna kupic za 50 i za 80 tys 2005 z kolei tez za 80 tys nie wiem juz co kupić - benzyna raczej nie wchodzi w gre.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ceny aut są różne, głównie ze względu na stan auta, czyli pośrednio: przebieg, wypadkowość. Standard.

 

Czasami sprzedający nie zauważają, że są o auta stare i dość mocno spadające cenowo w przeciągu miesięcy - sporo ofert widuję online od pół roku, roku, a niektóre znam (z allegro) od ponad 2 lat.

 

 

Nie znam dokładnie cennika napraw 745d, telefon do ASO pomoże. Przy przebiegu pod 300 tys często trzeba wymienić wtryski - można co prawda pojedynczo, te najbardziej uszkodzone, ale do tego trzeba mieć dużo cierpliwości, nie wyobrażam sobie żeby nagle mieć niesprawne auto kilka razy w miesiącu, bo kolejny wtrysk padł. Dlatego wymienia się komplet. Widziałem fakturę za to w ASO DE na kwotę 2200 EUR u jednego ze sprzedających. Do tego turbiny też wymienia się parami, w 10 tys powinno udać się zamknąć.

 

Warto temat sprawdzić i kilku (nie)szcześliwych i często byłych posiadaczy 745d na tym i na innych forach BMW. Dowiesz się konkretnie w temacie z pierwszej ręki. Osobiście nigdy nie interesowałem się tym silnikiem, już bardziej byłem skłonny wziąć 760i, ale awaryjność tej jednostki może "konkurować" śmiało z 745d.

 

 

Najbardziej ekonomicznie uzasadnionym (przy dużych przebiegach) silnikiem w E65 jest 3.0d. Moment i moc diesla robią swoje i samochód jeździ przyjemnie. Miałem okazje testować 730Ld (po lifcie) i powiem szczerze że do jazdy miejskiej silnik idealnie się nadaje. Na trasie oczywiście też niczego mu nie brakuje. 100% radość z jazdy to jednak benzyna :)

Opublikowano

Może benzyna daj więcej radości z jazdy ale praca silnika diesla robi swoje... ja tam uwielbiam prace takiej jednostki... Jeżdżę 3.0D od września i spokojnie jak na razie wystarczają mi osiągi a tym bardziej spalanie w trasie... (w ciepłe dni o 7l)

Jak kolega jeździł Mietkiem 320CDI i i wystarczyły mu osiągi to szczerze polecam 3,0D a z czasem można poddać go zmianie mapy i wzrostem mocy o ok20%.

 

Lecz na Twoim miejscu nie kupował bym auta z przebiegiem prawie 300tys km. 2-3 lata temu kupiłem e39 z kręconym licznikiem w oryginale miał 330tys km. Wtryski był na wykończeniu i turbinka do regeneracji... i jak kolega wyżej napisał to trochę wyjdzie za wymianę tych części. Wtrysk 1500zł za sztukę oraz regeneracja 1500zł... więc troszkę wyjdzie za całość...

 

czasami zdarzają się okazję, dobrych z małymi przebiegami e65 ...

Opublikowano
dziekuje za wszytskie wypowiedzi - bede szukał dalej - kupie pewnie 730d z tego co widze to nawet w najgorszym wypadku wymiany wtryskiwaczy i turbiny koszt bedzie cztery razy mniejszy niz w 745 - z tego co widze to moze sie okozac ze do 745d bede musiał za chwile dodac 20 tys a to bardzo duzo biorac pod uwage cene zakupu i jeszcze skrzynia biegow przy tym przebiegu - bardzo mozliwe ze zaraz cos sie stanie i znow pewnie okolo 10 tys.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czasami zdarzają się okazję, dobrych z małymi przebiegami e65 ...

Zdarzają, zdarzają, moja ma 101.000km :D ale to Pb.

Opublikowano

Moja ma ok 50tys km ale tylko silnik, buda ma ponad 200tys ;p

 

Jak by ktoś szukał to mam 6 wtrysków do 3,0D 231KM z przebiegiem 30tys km

Opublikowano

Witajcie!, kieruje do ziem 5,i nie tylko .Mam doświadczenie i za razem odpowiedź lub podpowiedź na temat e65 3.0d.Sam jestem zdziwiony że są takie rozbieżności w zakupie danego egzemplarza .

Kupowałem swoją e65 od Niemca, stan bdb niby ok.Ale co do czego doszło po sprowadzeniu do Polski to trzeba było doinwestować i to nie mało .Fakt kupiłem ciut taniej ,ale nic to.

W moim przypadku nie mam nic do ukrycia więc piszę tobie o kosztach które poniosłem.Części oczywiście z aso: wymiana miski skrzyni łącznie z zespolonym filtrem + olej koszt 1400 zł.

Dlaczego ! dlatego że miska jest z tworzywa i pod wpływem temperatury powstają odkształcenia które z biegiem czasu powodują wyciek oleju,inaczej tego nie usuniesz tyko wymiana ww podzespołów.Następnym ruchem to przepływomierz który już umierał więc decyzja szybka oczywiście tylko oryginał koszt w aso 1300 zł + adaptacja 270 zł.

Standardowo po sprowadzeniu auta zostało ono podpięte pod komputer celem sprawdzenia wszystkich sterowników w aso 350 zł.Spalone 3 świece żarowe, świece + koszt wymiany 350 zł .Po drodze uszczelki kolektora dolotowego 180 zł.

Błąd świec czyli sterownik świec nowy ! 480 zł.Filtry ,olej i kosmetyka ogólna koszta około 800 zł .Zapomniałem dodać,wszystkie rolki ,paski , pompa wody,termostat zespolony z czujnikiem koszt nie pamiętam ale coś około 1000 zł.

Płyn chłodniczy,płyn wspomagania kierownicy.Dokupiłem opony letnie oczywiście używane bo na nowe już zrobiło się cienko kwota 1800 zł .Pióra wycieraczek aso 380 zł.

Opony zimowe były słabe więc dokupiłem oczywiście używane 1400 zł.

AAAAAkcyza 9 tys. zł autocasco 3700 zł.Nowe żarówki ksenonowe 450 zł.Nowy sterownik klapy bagażnika 700 zł .Nowy olej siłownika klapy czyli tzw.reperaturka 190 zł.

Teraz mogę z czystym sumieniem powiedzieć że mam auto w stanie perfekcyjnym do sprawdzenia w każdym aso BMW.Bezwypadkowe z oryginalnym przebiegiem 179tys.

Jeżeli jesteś zainteresowany to zapraszam na oględziny lub dzwoń 509 746 264 ,chcę auto sprzedać i kupić x5 tylko i wyłącznie w 3.0d.Dla mnie jest to rewelacyjny motor który ma najwyższe potwierdzone oceny jako silnik diesla.Robię to tylko ze względu na dojazd do pracy oraz trudne warunki na które szkoda mi e65.W moim rejonie śnieg sięga 3 metrów w zimie :?

Auto jest potężnie doinwestowane .O dolewaniu oleju od wymiany do wymiany zapomnij castrol 0w40 .

Wtryskiwacze igiełka ,turbo tak samo.Paliwa tylko wzbogacone bp ultimate lub schell v power diesel.

Więc kwoty rzędu 80 tys. są jak najbardziej na miejscu.Oczywiście masz wybór można kupić auto za 60 tys. :wink:

Opublikowano
W 100% popieram ! Bardzo dobre uzmysłowienie dla przyszłego nabywcy E65! Takich odpowiedzi powinno być więcej.Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja na razie od dnia zakupu w grudniu 2010 wydałem ok 5tys.zł ale wiem że nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa :mrgreen: Jak widzę takie auto w ogłoszeniu za 40tys.zł z opisem -idealna igła- to sam sobie zakładam kaftan bezpieczeństwa :mad2:
Opublikowano
Ja na razie od dnia zakupu w grudniu 2010 wydałem ok 5tys.zł ale wiem że nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa :mrgreen: Jak widzę takie auto w ogłoszeniu za 40tys.zł z opisem -idealna igła- to sam sobie zakładam kaftan bezpieczeństwa :mad2:

co tam robiles ze wydales 5tysiakow?....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Eksploatacja w tym aucie kosztuje tyle, jak chcesz zrobić do porządku parę rzeczy :)
Opublikowano
....wiem co ile kosztuje...tyle ze ja tez mam swiezo co kupione auto i na dzien dobry nie wydalem 5tys zł .....tak jak pisze 320SI...i "jeszcze nie powiedzial ostatniego" slowa :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.