Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odgrzewam kotleta, bo chciałbym podzielić się refleksjami po 15kkm przejechanych 745d. Wiadomo, model obarczony zwiększonym ryzykiem, ale jestem zwolennikiem mocnych diesli dlatego nie poszedłem na łatwiznę (750i) :-)

745d MY06, przy zakupie 98kkm, obecnie 112. Na wstępie zawitałem na hamownię, gdzie okazało się że do deklarowanych 329KM/750Nm sporo brakuje :-( Zmiana limitera Nm w mapie paliwa plus inne korekty doprowadziły do wyniku 330KM/770Nm. Niby wartość KM nie oszałamia, ale pomimo czołgowatej masy auto porusza się więcej niż sprawnie. W zasadzie co do dynamiki nie mam żadnych zastrzeżeń, a mam spore wymagania po 2latach spędzonych w mocnym 535d :-)

Skrzynia komfortowo i bez zastrzeżeń pracuje w trybie normalnym, natomiast tryb sport jest jak dla mnie nie do przyjęcia (biegi kręcone są za wysoko, a przełączanie między nimi wydaje się daleko za wolne, co więcej jest połączone z mocnym szarpnięciem). Ten feler rekompensuje z nawiązką super praca trybu sekwencyjnego, gdzie biegi zmieniane są niewiarygodnie szybko i auto przyspiesza jak tramwaj (zupełnie jakby była to skrzynia wielosprzęgłowa jak np DSG). To tyle o skrzyni, co do zawieszenia - 2 tryby komfort i sport, wiadomo 7er nie jest przeznaczona do jazdy po torze, zatem mając to na uwadze obydwa tryby spełniają swoje zadanie. Przy dużych prędkościach w trybie sport E65 jest odczuwalnie stabilniejsza od E60 (pewnie również dzięki sporej różnicy w masie).To co interesuje niektóch najbardziej czyli, rzekome duuże spalanie tej jednostki - otóż średnia z 15kkm to 11.2L gdzie 2/3 to warszawskie korki a 1/3 jazda pozamiejska. Jest to wynik zupełnie akceptowalny mając na uwadze fakt, że o wiele lżejsza 535d (manual) żądała w podobnych warunkach 9.7L.

Minimalne spalanie w spokojnej jeździe pozamiejskiej to 8L, autostradowa jazda z tempomatem ustawionym na 210 to 15L.

Inne uwagi - brak negatywnych niespodzianek, auto wewnątrz jest równie ciche jak 750i którym przed zakupem jeździłem.

 

Pzdr,

 

Jestes pewny, ze dostales wersje 330KM, a nie 300KM? Wychodzila na poczatku slabsza i wiem ze aktualizujac soft, dalo sie zmienic parametry pracy silnika. Przynajmniej tak mowily mi osoby z BMW, ktore jeździly tą zabawką w DE.

 

Skrzynia w trybie sport nie powinna szarpac za bardzo. U mnie szarpala bo okazalo sie, ze byl delikatny wyciek oleju i go brakowalo, po dolewce chodzi super plynnie. Chyba ze chodzi Ci o szarpanie przy wolnej jeździe, gdzie delikatne musniecie gazu = wystrzal obrotow, to fakt, to jest upierdliwe, ale przeciez do takiej jazdy mamy tryb standardowy. :wink:

 

Zawieszenie pneumatyczne to genialna sprawa i bez niego sobie nie wyobrazam jazdy. Nie wiem na jakich oponach jeździsz, ale u mnie jest tylko kilka odcinkow, gdzie na runflatach moge normalnie jeździc w trybie sport. Jakas nierownosc wieksza czy studzienka w trym trybie + runflat to jak wjazd na mine.

 

PS. Doskonale ze odgrzales kotleta, nie znam osob ktore maja wlasnego 745d, a ciekawi mnie ta jednostka. Ale i tak osobiscie jestem blizej sercem przy 750 lub 760, dieslom na razie dziekuje :P

  • Odpowiedzi 735
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jestes pewny, ze dostales wersje 330KM, a nie 300KM? Wychodzila na poczatku slabsza i wiem ze aktualizujac soft, dalo sie zmienic parametry pracy silnika. Przynajmniej tak mowily mi osoby z BMW, ktore jeździly tą zabawką w DE.

 

W Briefie miałem 242kW czyli 329KM. Ale z jakiejś przyczyny w mapie paliwa był limiter 700Nm i dzięki temu autko osiągało tylko 299KM. Nie ważne, teraz jest już lepiej :-)

 

Chyba ze chodzi Ci o szarpanie przy wolnej jeździe, gdzie delikatne musniecie gazu = wystrzal obrotow

 

Dokładnie to się dzieje. Nie muszę dodawać że od razu zrywa trakcję, więc para idzie w gwizdek.

 

Nie wiem na jakich oponach jeździsz

 

Latem 20cali runflat (już pogiąłem dwie felgi na naszych równych drogach), teraz zimowe 18cali zwykłe (245x50).

 

Ale i tak osobiscie jestem blizej sercem przy 750 lub 760, dieslom na razie dziekuje

 

Wiem,wiem że lubisz duże wolnossaki. Byłem bardzo blisko 750-tki, ale nie mogłem znaleźć z odpowiednim wnętrzem no i stanęło na dieslu. BTW w F01 motorek V8 łączy cechy diesla (płaski, ogromny moment) i benzyny (duży zakres obrotów użytecznych), więc za parę lat wybór będzie prosty :-)

 

Pzdr,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BTW w F01 motorek V8 łączy cechy diesla (płaski, ogromny moment) i benzyny (duży zakres obrotów użytecznych), więc za parę lat wybór będzie prosty :-)

 

Pzdr,

 

Dokladnie, az sie nie moge doczekac :D

 

Co do felg 20", jeździlem bo też bardzo mi sie podobaly i stwierdzilem ostatecznie ze sie NIE DA. Wygladaja pieknie, ale podziwiam chlopakow w okolicy, ktorzy maja 20" zalozone na E65 na zime i lato. Dlatego 19" to max jak dla mnie. Niemniej tez sie jeździ róznie.

 

Pozdrawiam

Zodiac

Opublikowano

A gdzie jest hamownia ktora obsluguje automaty ? Chetnie bym sobie sprawdzil moc.

Przydala by sie tez skrzynia z E65 i zrobilbym sobie chipa :D Ciekawe czy by podeszla do E38.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
A gdzie jest hamownia ktora obsluguje automaty ?

 

W wwie jest takich kilka. Ja korzystam z hamowni MAHA Masters'a w Al.Jerozolimskich (Ursus).

 

Pzdr,

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Wiem że były dwie wersje 745d: najpierw miała 300KM , nie wiem od kiedy zaczeli robić 330 konną. Czy któryś z Forumowiczów wie od którego miesiąca zaczęli produkować 330 konną?

Opublikowano

Darius, 299 to elektronicznie zblokowana 329 (ze względów podatkowych). Nie ma najmniejszego problemu w zdjęciu blokady.

Co do okresu w którym wychodziły 299-tki to dokładnie nie wiem, ja ( auto MY2006, wyprodukowane 12.2005 )miałem w briefie 329KM a na hamowni 299 :-( Na szczęscie po zdjęciu limiterów na wykresie pojawiło się 330KM/770Nm.

 

Pzdr,

Opublikowano

a tak z ciekawości ...

jeżeli to nie tajemnica ...

jak bardzo cię zabolało twoje cudo z diabłem pod machą???.

pytam bo niedawno nabyłem 3,0d w tej budzie z tego samego miesiąca.

pzdr.

:cool2:

Opublikowano

Berni dzięki za info, nie wiedziałem że pierwsze 745d były troszeczkę "przykastrowane". Udało mi się dowiedzieć że od 09.2005 wychodziły już 330-konne 745d

Pozdrawiam

Opublikowano

coolx, kupowałem we wrześniu po EUR 3,3 i akcyzie 13.2. Więc ile bym nie zapłacił to na dzień dzisiejszy jestem happy :D

co do diabła pod maską to bym nie przesadzał, ot właściwa jednostka do właściwego nadwozia.

 

Pzdr,

Opublikowano
Ja Was przepraszam, ale jedyna wlasciwa jednostka do E65 to 6.0 V12 :D

to fakt. :cool2:

jest małe ale.gdybym miał jeżdzic tym sam to pewnie by tak było.niestety sporo jeżdzi też żona a 6,0 w benzynce mogło by ja ostro powozic,jak narowisty rumak:)

swoją drogą ciekaw jestem jak takie auto radzi sobie z trakcją,skoro moja lubi sobie zgubic nawet na 2-ójce,przy oponach 275.

 

pozdrawiam.

Opublikowano

Nie wiem jak 6.0 (który ma sporo mniejszy moment od diesla i do tego rozwijany łagodnie ), ale w 4.5d nawet na 20calach i suchej nawierzchni dynamicznie ruszając zawsze ingeruje kaganiec w postaci mrugającej kontrolki DSC. O mokrej nawierzchni nie będę wspominał. Ma rację audi łącząc mocarne diesle tylko z napedem quattro.

Ciekawe jak z trakcją F01 760i, który ma 750Nm/544KM i napęd RWD :-)

 

Pzdr,

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich,jako że sprzedałem swoje E60,ponownie stoję przed wyborem autka,chciałbym zapytać wszystkich tych którzy przed kupnem E65 mieli okazję porównać ten model z Audi D3 lub Mercem W220.Wiem,wiem jak mogę zastanawiać się nad czymś innym niż BMW :D ,niestety bardzo mi ciężko znalezć takie E65 które by mi odpowiadało ale nie rezygnuje i szukam dalej.Co do pytania to interesują mnie tylko silniki benzynowe i najlepiej powyżej 4.0.

Bardzo mi zależy na dobrym audio i dlatego może ktoś z Was porównywał Logic 7 z systemem bose w audi i może mi powiedzieć który jest lepszy?

Generalnie będe bardzo wdzięczny za konkretne odpowiedzi ale nie w stylu audi i merc to kupa złomu i liczy sie tylko bmw :)

tylko potwierdzam cos co ktos kiedys powiedzial a mianowicie:to auto naprawde zaraża!!!!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli zastanawiasz się nad 'czymś innym', to moim zdaniem tylko merc wchodzi w grę. Wiesz, to wszystko kwestia gustu i podejścia. Mnie merc jakościowo, funkcjonalnie i jeśli chodzi o komfort odpowiada, jednak styl merca (wygląd głównie) nie bardzo do mnie przemawia. Patrząc po prostu na poprzednią S klase mam wrażenie, że zrobili ją 100 lat temu. Poza tym jest OK i jeśli chodzi o benzyny, są chwalone. Niestety spalają zauważalnie więcej od BMW o podobnej pojemności, przynajmniej tak wynika z rozmów ze znajomym, który te auta serwisuje.

 

Audi według mnie jest poza stawką, w ogóle to dla mnie jest BMW i Merc, a potem VW (czy tam Audi jak wolisz tak je nazywac). Może najnowsze modele wyglądają nieźle (z zewnątrz). Jeśli chodzi o porównanie, to wiem że nagłośnienie Audi nawet w wersji high-end jest gorsze od nagłośnienia BMW. Sam mam Logic7 i jak dla mnie to co jest w audi to poziom średni. Ale nie jestem melomanem i też tak twierdziło kilka osób z ktorymi rozmawiałem (w tym posiadacz A8 rocznego).

 

Pytanie na forum co jest lepsze moim zdaniem jest troche pozbawione sensu, szczególnie na forum BMW. Mało jest tutaj ludzi, ktorzy mieli okazje na dłużej pobawic sie wszystkimi markami, ja sam od początku jeżdże BMW (po drodze, na krotko, też innymi markami ale nie na tyle by znać ich wady czy zalety na wylot). Dlatego nie możesz za bardzo liczyć na konkret odpowiedź.

 

Ja wybrałem BMW bo dla mnie to był wybór najlepszy, plus uwielbiam te marke i jestem w stanie wiele mankamentów mojemu BMW wybaczyć. Nie podoba mi sie merc, wiec nawet o nim nie myślałem (nawet nowa S-ka już spowszedniała), o audi nawet nie myślałem przez 10 sekund. BMW w wersji E65 ma wszystko, czego potrzebuje: genialne, wygodne, bardzo komfortowe wnętrze. Silnik 4.4 ma moc i moment wystarczający do codziennego przemieszczania się, poszaleć też można ale do tego kupuje sie M5/M3 a nie ponad 2 tonową limuzynę o gabarytach malego okrętu. Wyposażenie dodatkowe jest tak bogate, że mnie nawet dziś przy słuchaniu audio DVD zaskoczyła funkcja której wcześniej nie znałem (a jeżdze E65 już niemalże 3 lata).

 

Jak chcesz wybrać co lepsze dla Ciebie, to wsiądź do kilku aut i porównaj. Poczytaj jakieś porównania. A potem zdecyduj. Zrob to tak, byś nie żałował wyboru. Jeśli podoba Ci sie marne audi, to czemu nie, można spróbować. Jak chcesz nudnego i komfortowego merca, zawsze można przecież potem sprzedać go dziadkowi przed setką na karku. Natomiast jeśli uważasz, jak większośc ludzi na forum, że jeśli auto, to tylko BMW, a jeśli limuzyna, to tylko seria 7 - to nad czym sie tu dłużej zastanawiać? :D

Opublikowano
dzięki Zodiac za wyczerpującą odpowiedż :) W sumie to chciałem tylko wiedzieć jak sie ma Logic 7 do Bose no i to co napisałeś mi wystarcza.Ja nie chciałem tutaj rozpętać dyskusji na temat które jest lepsze,miałem tylko nadzieje że ktoś szukając powiedzmy E65 miał okazję przetestować czy to Audi czy też Merca i dojrzał jakieś plusy tych aut.Oczywiście mnie też Bmw podoba się zdecydowanie najbardziej ale szukając auta powiedzmy pół roku można mieć chyba chwile słabości,w których zaczynamy się rozglądać za jakąś alternatywą :) Jak już pisałem nie rezygnuję i szukam dalej,jeszcze raz dzięki
tylko potwierdzam cos co ktos kiedys powiedzial a mianowicie:to auto naprawde zaraża!!!!!!!
Opublikowano

Mnie jakoś ogólnie się nie podobają te e65 ale miałem okazję jeździc AUDI D3 i powiem że przyjemnie sie jeździło .. Podoba mi się wysuwany monitor i ten tunel przez środek. Ogólnie to chyba to jest kwestia gustu. Nie mogę za dużo powiedziec bo nie miałem tych dwóch samochodów ( i pewnie nie będę miał :mrgreen: ) ale jedynie się przejechałem.

 

Różnice między Logic7 a Bose to wyczuje naprawdę jakiś audiofil..

Ale w każdym razie ja bym polecał e65.. przecież wolisz bmw prawda ? :mrgreen: :mrgreen:

Nowy Merc jak dla mnie brzydki

 

PS Z tego co wiem to Zodiak jest naprawde zorientowany w e65 także myślę że dobrze Ci doradził.

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
Dzięki Tommekz,pewnie że wole Bmw :D .Zodiac jeszcze jedno pytanko,czy E65 w wersji long ma inne zawieszenie z tyłu(czyt.droższe w obsłudze czy też ewentualnych naprawach?)
tylko potwierdzam cos co ktos kiedys powiedzial a mianowicie:to auto naprawde zaraża!!!!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki Tommekz,pewnie że wole Bmw :D .Zodiac jeszcze jedno pytanko,czy E65 w wersji long ma inne zawieszenie z tyłu(czyt.droższe w obsłudze czy też ewentualnych naprawach?)

 

Ogólnie w longach standardowo o ile pamiętam występuje Dynamic Drive (zasadniczo bez obsługowy w wiekszości przypadków, działa na pompie wspomagania kierownicy) oraz (tego nie jestem pewien, ale raczej tak) samopoziomujące się zawieszenie (pod kołem zapasowym powinna być pompa do niego).

 

No i oczywiście jeśli masz EDC, czyli zawieszenie z regulowaną siłą tłumienia, to koszta obsługi rosną (jeden amor coś koło 3 tys PLN, nie ma zamiennikow). Z tym że tutaj są zakłady które te amory regenerują z gwarancja (na forum E38 było o tym troche, sam nie robiłem nic z nimi, bo te amory żyją jeżdżąc po naszych drogach ponad 200 tys km spokojnie, dużo dłużej niż zwykłe).

 

Longi często występują w autach ściąganych z USA, bo tam są stosunkowo popularne. Trzeba uważać, bo często ściągane są rozbitki. Tutaj mozna sobie poogladac jakie wałki ludzie robią, m.in. na autach z USA: http://bezwypadkowe.net/f42/

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Przymierzam się do zakupu BMW E66 z trzy litrową benzyną - 258KM

Co możecie powiedzieć na temat takiego auta? Jak się sprawują skrzynie biegów ?

Ten silnik daje sobie rade ? Proszę o ogólne opinie.

Pozdrawiam,

Pavlo.

Opublikowano
Dla E66 tylko 745i - to podstawowy silnik jak dla mnie. Dynamiczny i doskonale nadający temu autu charakter. 3.0 to zbyt mało - auto nie będzie prowadziło się tak dobrze. Co do skrzyni - skrzynia jest dobierana do mocy silnika, więc nie będzie tu większego znaczenia, wszystkie skrzynie są takie same w podstawowej budowie, różnią się tylko szczegółami dot. mocy auta.
Opublikowano

Pewnie że lepiej byłoby mieć 745 albo 750 , no ale jest akurat 730, która nie była bita, w której nikt nie cofał licznika, która jest zadbana. itd.itd.

No ale czy 3.0 jest az taki leniwy że nie da sobie rady w siódemce ?

Pozdrawiam,

Pavlo.

Opublikowano
Pavlo wszystko zalezy od tego czym do tej pory jezdziłes, czy autem slabszym czy mocniejszym, wiec najlepiej zrobisz jak sie przejedziesz tą/podobną 730i. My tu piszemy o swoich subiektywnych odczuciach, a kazdy zwraca uwage na cos innego. Dla jednych sa bardzo wazne dobre osiagii i wybiora V8, a inni cenia sobie przede wszystkim komfort podrozowania i dla nich R6 jest wystarczajace ( 300Nm w przedziale 2500-4000 obrotów to malo nie jest http://www.7-forum.com/modelle/e65/technische_daten.php?id1=3 ). Co bardzo wazne
730, która nie była bita, w której nikt nie cofał licznika, która jest zadbana.
stan techniczny ma ogromne znaczenie.
Opublikowano

Na odzień poruszam się Mercedesem S320-W140 w benzynie -231KM i to mi wystarcza do normalnej jazdy, ale

oprócz osiągów interesuje mnie też awaryjność tych jednostek i ogólnie czy E66 mają jakieś wady, słabe punkty ?

 

Renoraines na 7-forum.com wyczytałem, że ten silnik ma 7,8sek/100km, to dla mnie bardzo dobry wynik.

ps. czy nie znasz takiej strony tylko w języku angielskim ?

Pozdrawiam,

Pavlo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.