Skocz do zawartości

Światła do jazdy dziennej i wspomaganie cofania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robię prządki w elektryce po poprzednich właścicielach, a przy okazji chcę dodać parę przydatnych rzeczy.

Kupiłem nowy akumulator, wymieniłem listwę w lampie 3 stopu, ale pozostaje problem LCMa (konieczna wymiana tranzystorów) i właśnie dwie powyższe sprawy. 540iA 1997r. Turing.

1- Chcę założyć światła do jazdy dziennej. Żadnych "super" wynalazków. Ma być zgodnie z prawem i bezproblemowo. Macie jakieś propozycje?

2- W związku z tym, że w turingu widoczność do tyłu jest dość mocno ograniczona, chcę założyć jakieś wspomaganie cofania. W 520 mam czujniki, które przy każdej wilgotnej pogodzie świrują, a ich dokładność jest taka sobie. Co zaproponujecie do 540? Ideałem byłaby kamera cofania. Czy można taką kamerę podłączyć pod wyświetlacz kompa? ktoś to trenował?

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Ad.1 Jeśli chcesz uniknąć wyglądu rodem z wiejskiej dyskoteki to po prostu uruchom sobie taką funkcję na światłach drogowych (długich) świecących na 18 lub 22% swojej nominalnej mocy. Po przekręceniu kluczyka świecą się automatycznie, poza nimi nic się innego nie świeci, możesz sobie do nich włączyć światła pozycyjne, po włączeniu świateł mijania automatycznie się wyłączają. W każdym momencie działa także funkcja mrugnięcia długimi itp.

Ad.2 Jeśli chodzi o czujniki cofania to powiem tylko, że niektóre niefirmowe czujniki (trzeba jeszcze wiedzieć które) były/są kupowane przez dilerów i montowane w ASO (po wcześniejszym ich przepakowaniu w pudełka bez żadnych oznaczeń firmowych lub wręcz w pudełka ze znakami firmowymi danej marki - wiem coś o tym bo swego czasu moja dziewczyna pracowała we Wrocławiu w firmie, która handlowała różnymi elektronicznymi bajerami do aut i czujniki parkowania były jednym z towarów, które szły jak ciepłe buły, także do dilerów różnych marek). Wiadomo, że są czujniki i czujniki. Jedne są takiej jakości, że można je bez problemu lakierować i działają bez problemu a inne wariują już kiedy się tylko lekko przykurzą.

Pzdr.

P.S. Tu masz nawet temat pokrewny i nawet w jednym ze swoich postów wrzucałem zdjęcia mojej bety po uruchomieniu opcji DLRów na światłach drogowych na 18% mocy: viewtopic.php?f=72&t=117927&hilit=dlr&start=15

Opublikowano

1. Potwierdzam, że najlepszym rozwiązaniem jest zmniejszenie mocy świateł do 18-22%. Jest jednak małe ALE (albo nie?): kiedy chciałem to zrobić u siebie w warsztacie Panowie stwierdzili, że mój moduł LCM jest za stary i nie ma takiej opcji. Mam 528i '97, moduł był już raz wymieniany, bo padł. Jak się zrobi cieplej sam się podepnę i sprawdzę, czy to prawda...

2. Miałem zainstalowany badziewny zestaw czujników cofania i poszła w nim centralka. Kupiłem drugi badziewny zestaw czujników cofania (56 PLN z wysyłką), zamieniłem centralkę i wszystko działa jak ta lala :mrgreen:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Z tym LCM to się zgadza - nie wszystkie obsługują tę funkcję. Będzie to widać po wpięciu się odpowiednim oprogramowaniem czy jest ona w ogóle dostępna aby uaktywnić czy nie. Jeśli nie ma to wtedy trochę lipa bo trza by wymienić moduł a to już trochę przeprawa żeby dorwać właściwy. Nie wiem czy przypadkiem Dajan nie uruchamiał DLRów u siebie (też chyba miał moduł bez obsługi tej funkcji - trza by go zapytać o to...)

Pzdr.

Opublikowano

1- Rozwiązanie z długimi odpada ze względu na brak homologacji.

Znalazłem coś, co może być rozwiązaniem:

KLIK

2- Tu nie mam jeszcze nic konkretnego. Wolałbym kamerę niż czujniki. Ale w tym względzie nie mam kompletnie doświadczenia.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Z tą homologacją to już bym tak nie przesadzał. W listopadzie robiłem przegląd rejestracyjny auta i diagnosta najpierw się zapytał dlaczego te światła nie są zbyt mocne (wjeżdżałem na halę/stanowisko właśnie na tych dziennych a był już prawie zmrok). Powiedziałem, że to są te do jazdy dziennej. Pan kiwnął głową i kontynuował dalszy przegląd.

2 razy także miałem już robioną kontrolę policyjną w dzień, gdzie jechałem na tych światłach. Policjant chodził koło przodu, ogolądał (podczas gdy drugi żądał ode mnie dokumentów) i nie było żadnego pytania co to za światła itp.

Ja tam w każdym razie wolę mieć tak zrobione DLRy - w lampach fabrycznych - niż montowanie jakichś chińskich wytworów fantazji, podbijanych ich homologacją. Sęk w tym, że ich homologacje są robione na takiej zasadzie, że oni to podbijają zapewniając tym samym, że ten wyrób spełnia normy. Już nie raz widziałem jak te homologowane chińsko DLRy świecą - Panu Bogu w okno (nie wspomnę jż o tym, ze najczęściej w takich autach światła te świecą się RAZEM ze światami mijania, co jest w przepisach niedopuszczalne). Poza tym - nie udało mi się jak do tej pory widzieć egzemplarza e39, w którym takie dodatkowo domontowane DLRy wyglądały by dobrze, bez zakłócania wyglądu jego przodu. W każdym wyglądało to strasznie wsiursko.

No ale zrobisz jak zechcesz bo to Twoje auto.

Pzdr.

Opublikowano
Hella, to raczej nie chińszczyzna ;) I plusem jest to, że nie na diodach, a na klasycznych halogenach.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Hella, to raczej nie chińszczyzna ;) I plusem jest to, że nie na diodach, a na klasycznych halogenach.

 

...pewnie też kują to w Chinach:) jeśli już koniecznie chcesz coś dokładać, to poszukałbym markowego zestawu właśnie na diodach. Są dużo droższe od tego z twojej aukcji, ale efekt będzie napewno dużo lepszy niż w przypadku tradycyjnego halogena, nie wspominając o niższym zużyciu energii.

Opublikowano

A wiesz jakiej firmy ma lampy BMW? :mrgreen:

Różnica w zużyciu energii będzie pomijalna bo 2x6W=12W czyli 3-4W więcej, a za to żarówkę kupię na każdej większej stacji. A markowe diody są droższe co najmniej dwa razy, te pieniądze wolę dołożyć do kamery.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

No Ja tez mam zaprogramowane swiatła do jazdy dziennej i powiem że problemu przy kontroli nie było a wygoda jest,nie trzeba pamiętać o tym włączaniu.Koszta śmieszne.

Pozdro.

Opublikowano
Hella, to raczej nie chińszczyzna ;) I plusem jest to, że nie na diodach, a na klasycznych halogenach.

Może i Hella, może i nawet nie chińska ale nie bardzo sobie wyobrażam wygląd e39 z tymi Hellami. Niezbyt ciekawie to będzie wyglądało. Ale to tylko moje zdanie.

Pzdr.

Opublikowano
A wiesz jakiej firmy ma lampy BMW? :mrgreen:

Różnica w zużyciu energii będzie pomijalna bo 2x6W=12W czyli 3-4W więcej, a za to żarówkę kupię na każdej większej stacji. A markowe diody są droższe co najmniej dwa razy, te pieniądze wolę dołożyć do kamery.

 

Chcesz Helle? Bardzo proszę

http://allegro.pl/hella-ledayline-led-swiatla-dzienne-na-prezent-i1411928982.html

Biorąc pod uwagę żywotność ledów nie powinieneś się martwić ich wymianą!

Tak czy inaczej, podobnie jak inni koledzy, myślę że najlepszym rozwiązaniem jest aktywacja "dziennych" na długich, ale to oczywiście kwestia gustu.....

Opublikowano

Alf, nikt Cię nie nakłania i nie odstręcza od tego, co chcesz sobie zrobić / założyć. Wola Twoja Panie. Masz tu jedynie nasze przemyślenia i nie musisz bronić swojej wizji. Ja niestety popieram kolegów - E39 jest piękna i nie ma co jej poprawiać. Historia zna przypadki montowania 100 dodatkowych diod oświetleniowych wnętrza Buńki, obniżanie podwozia do 2 cm nad ziemią i 21" felg. Co kto lubi :mrgreen:

PS. Choć zakładanie 1DIN radyjka z zaślepką to już dla mnie wieś kompletna :duh: :lol: Żarcik :8)

PS2. Co do przeróbek: oddam amory i sprężyny sportowe do E39. Jakość? Pewnie z najniższej półki. Poprzedni właściciel usportawiał... TOURINGA! :duh:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Nie bardzo rozumiem co macie do całkiem sympatycznych światełek Helli, w dodatku prawie całkowicie schowanych w nadwoziu? :roll: Niewiele odbiegają od halogenów p/mgłowych obok których będą zamontowane.

W przeciwieństwie do rozwiązania z długimi, mają homologację i zostały zaprojektowane do tego, do czego mają służyć, czyli poprawy widoczności w dzień.

Oczywiście, wygląd to rzecz gustu. Np dla mnie ringi w lampach wyglądają wieśniacko, podobnie jak diody w Audi :wink:

Zgadzam się, że E39 są bardzo ładne, ale E34 wyglądają bardziej rasowo :mrgreen:

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Nie wiem czy przypadkiem Dajan nie uruchamiał DLRów u siebie (też chyba miał moduł bez obsługi tej funkcji - trza by go zapytać o to...)

Pzdr.

pytałem dajana i mówi że po wymianie dwóch LCMów odpuścił i zrobił na przekaźnikach :D :D :D

można zrobić od LCM II (LCM I nie ma tej funkcji)

teraz jeszcze musza zrobić by DLRy gasły jak włącza halogeny (5 minut roboty ale jest zimno)

Opublikowano

Zgadza się, jest...kosztuje 669.32zł :twisted:

Wygląda tak:

http://download.p4c.philips.com/files/1/12824wledx1/12824wledx1_rtf_.jpg

A tak wygląda w wykonaniu Helli

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/Essen%20Motor%20Show%20%202010/IMG_1094.jpg

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
W tej E87 nawet nie najgorzej wyglądają te Ledy, zastanawia mnie tylko jedno gdybyś się zdecydował na takowe światła gdzie byś je umiejscowił żeby auta nie oszpecić :?:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Jak dla mnie E87 jest już dostatecznie oszpecone :mrgreen: Dla mnie ładne bumiery skończyły się na E46 i E39, a najładniejsze E34.

Natomiast myślę, że umieszczenie świateł do jazdy dziennej w okolicach halogenów p/mgłowych ma sens.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

U siebie sam montowałem światła dzienne koło p/mgielnych , ponieważ jest to jak dla mnie jedyne sensowne wizualnie miejsce.

W połączeniu z orginalnymi ringami ( postojówki ) które dzięki wymianie żarówek na led markery świecą na biało wygląda to tak :

http://img684.imageshack.us/img684/889/img8259k.th.jpg,http://img402.imageshack.us/img402/413/img8260m.th.jpg

 

Oczywiście dzienne zapalają się automatycznie po włączeniu zapłonu i gasną gdy włączone są światła mijania ( zgodnie z przepisami :) )

Są to takie lampki link

Niestety ringi są widoczne gdy na dworze szarówka/ciemniej :( , wiec w pogodne dni ich nie włączam tylko na samych dziennych jeżdże.

 

W kwesti czujników parkowania to sam mam org. PDC i działa nie najgorzej ale jeśli bym miał montować od zera jak w twoim przypadku też bym się skucił na kamere.

Opublikowano
I chyba właśnie w tym miejscu jest najlepiej montować te światełka. Jak zamontuję swoje to wrzucę zdjątka.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
U siebie sam montowałem światła dzienne koło p/mgielnych , ponieważ jest to jak dla mnie jedyne sensowne wizualnie miejsce.

W połączeniu z orginalnymi ringami ( postojówki ) które dzięki wymianie żarówek na led markery świecą na biało wygląda to tak :

http://img684.imageshack.us/img684/889/img8259k.th.jpg,http://img402.imageshack.us/img402/413/img8260m.th.jpg

 

Oczywiście dzienne zapalają się automatycznie po włączeniu zapłonu i gasną gdy włączone są światła mijania ( zgodnie z przepisami :) )

Są to takie lampki link

Niestety ringi są widoczne gdy na dworze szarówka/ciemniej :( , wiec w pogodne dni ich nie włączam tylko na samych dziennych jeżdże.

 

W kwesti czujników parkowania to sam mam org. PDC i działa nie najgorzej ale jeśli bym miał montować od zera jak w twoim przypadku też bym się skucił na kamere.

 

Czy po montażu tych markerów miałeś jakiś problem z błędem spalonej żarówki ringów?

Opublikowano

Nie ma problemu z błędami.

Led markery kupiłem tutaj , wymiana polega tylko na wyciagnięciu żarówek i wpieciu markera.

Dzienne pobierają niecałe 2W i do tego pobierają prąd z akumulatora ( przy silniku ) więc nie ingerują do żadnego innego układu gdzie mogło by wywalać błąd. Do tego dwa przekaźniki oraz prąd po stacyjce i z wiązki świateł mijania żeby działało wszystko z automatu i gotowe :D .

Przyznam jednak że te konkretne dzienne ledy mają minusy , minowicie brak sterownika do ich samodzielnego włączania w zestawie ( dla tego wykożystałem dwa przekażniki ) i potrafią zgasnąć po rozruchu silnika. Jak podłączyłem prąd z akumulatora jeszcze się to nie zdarzyło by nie świeciły po rozruchu ale jak za pierwszym razem miałem prąd z wiązki po stacyjce na początku świeciły a po rozruchu lubiły gasnąć chyba tylko dla tego że był chwilowy spadek napięcia , niewiem.

Opublikowano

Brak mi tu tylko wątku o choineczkach, pluszowych kostkach i antyradarach CD :mrgreen:

Panowie! Macie LIMUZYNY! Pozostawcie im trochę godności :mrgreen: :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.