Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hmm... Jesli kupujesz BMW to chyba nie oczekujesz ze koszty beda takie same jak przy polonezie? BMW jest jak kobieta- im wiecej na nia wydasz kasy, tym wiecej masz z niej przyjemnosci. Proste. Jak chcesz male koszty to wybierz sie do salonu Skody:)
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
BMW jest jak kobieta- im wiecej na nia wydasz kasy, tym wiecej masz z niej przyjemnosci. Proste.

 

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

 

współczuję posiadanego samochodu i kobiety

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To samo chciałem napisać. :) No ale jak sobie pościelisz tak się wyśpisz. ;)
Opublikowano
Nie chodzi tu o wydatki na naprawy a chodzi o wydatki zwiazane z polepszaniem stanu technicznego i wizualnego, bo przeciez wszyscy wiemy ze tyczy sie to kazdego samochodu i kazdej kobiety:)
Opublikowano
koledzy ja mam pytanie w sumie odnośnie kosztów utrzymania. Czy w każdym Touringu jest nivo(hydraulika) z tyłu? czy to zależy od wyposażenia. Bo z tego co się doczytałem to w sedanie jest zwykłe ewentualnie jest DynamicDrive (usztywniające w zakrętach) czy dobrze to zrozumiałem, jeśli nie poprawcie mnie :) pozdrawiam
Opublikowano
Czy w każdym Touringu jest nivo(hydraulika) z tyłu? czy to zależy od wyposażenia. Bo z tego co się doczytałem to w sedanie jest zwykłe ewentualnie jest DynamicDrive (usztywniające w zakrętach)

 

W każdej E61 (Touringu) jest nivo ale nie hydraulika tylko pneumatyka, DD to opcja

Opublikowano
Sprawdzę to :D Musiałbym słyszeć chodzący kompresor, szczególnie po odpaleniu auta. Czy się mylę?

mylisz sie;

ja slyszalem kompresor kilka razy, chyba przy rozladowywaniu auta po wakacjach ;)

pozdrawiam Konrad
Opublikowano
Witajcie Panowie

 

Moim marzeniem od zawsze było posiadanie auta BMW

Przyszedł moment gdy okazało się że na koncie jest wystarczająca (mam nadzieję) ilość środków na jakiś model.

Suma zgromadzonej kasiory - około 50k zł.

 

Ale narodziło się mnóstwo dodatkowych wątpliwości

(Mam nadzieję że ten wątek pomoże również innym niezdecydowanym na zakup.)

Najbardziej nurtującą sprawą są "koszty utrzymania"

Mówi się że BMW jest marką luksusową - niektórzy mówią nawet że lepszą od Audi - ale opinie podzielone.

Teraz nie trudno kupic auto - trudno je utrzymać

 

Po krótce opiszę moje wątpliwości na przykładzie obecnego auta - toyoty 5 letniej

Każdy wjazd do serwisu to minimum 200zł

Przegląd - duży (co 30 000km) - 2000 zł , mały (co 15k) 1500 zł

Podłaczenie komputera 250zł

Części orginalne - poniżej 1000zł bez szans

Niektóre rozwiązania są nietypowe i nie ma zamienników - jedynie szroty - ale do nowych modeli mało

Problemy z elektronika - kosmos - każdy moduł min 1500 zł

Wahacze - min 400 zł za sztukę

Naprawa łańcucha rozrządu - 5500

Sterownik do lamp ksenonowych - 700 zł

I uwaga hicior - wycieraczka - 150 zł (oczywiście orginalna)

 

Ogólnie dopóki nic się nie psuje jest wspaniale - ale jak zacznie to 3-mać się za kieszeń

 

Odpiszcie proszę jak jest z BMW

Co najczęsciej siada - jesli np zawieszenie jakie koszty wahaczy, łaczników, stabilizatorów, tulei

Benzyna mnie nie przeraża - duży sportowy silnik - to niech pali nawet i 12 l

Dostęp do części zamiennych - czy jest duzo zamienników czy raczej bez orginałów ani rusz

Jestem ze Szczecina - czy są tu dobrzy fachowcy poza ASO - proszę o namiary

Jak z wykończeniem - skrzypieniem elementów

Raczej będę obstawał za benzyną - bo to prosta konstrukcja (mniej się może zepsuć - żadnych pompowtrysków, kół dwumasowych itp)

Czy kradną - w Toyocie się zaczęło - to lusterko , to listwę - męczące

 

Obecnie na TOPie jest model 5/E60/2.0 beznyna 170kM

 

Najbardziej zależy mi na wygodzie - ale aby silnik nie był za duży - max 2,0 lub 2,5 l

 

Może doradzicie jakiś model - jestem osobą po 35-ce , mam już rodzinkę - zonę , dziecko i psa

Jestem wzrostu 1,95cm - po odsunięciu fotela kierowcy dziecko siedzi za mną

Z powyższych powodów - poniżej modelu serii 5 nie ma co schodzić - za ciasno.

 

Dzięki za wszelkie porady i odpowiedzi

 

Pozdrawiam i dziękuje

3-majcie się kierownicy

 

 

za 50kzl to raczej bedzie ciezko cos w db stanie-wiem, wiem na allegro pelno samochodow w tej cenie z opisem "igla"-ale jak bedziesz szukal zobaczysz o czym mowie; przez takie szroty nasze auta w eurotax wlasnie po tyle chodza :mad2:

ps ta "igla" dziala na mnie jak plachta na byka- typowe wsrod handlarzy

pozdrawiam Konrad
Opublikowano
a to teraz pytanko czy to się psuję? jak często (mniej więcęj), jak poznać, że jest zepsute lub raczej do wymiany przed zakupem e61?
Opublikowano
a to teraz pytanko czy to się psuję? jak często (mniej więcęj), jak poznać, że jest zepsute lub raczej do wymiany przed zakupem e61?

Było kilka różnych przypadków - wbij w szukajce "nivo".

Opublikowano
a to teraz pytanko czy to się psuję? jak często (mniej więcęj), jak poznać, że jest zepsute lub raczej do wymiany przed zakupem e61?

 

z tego co ja widzialem na forum, problemem glownie byl przewód elastyczny, ktory pekal/parciał ; wymiana na czas zrozwiazywala problem;

pozdrawiam Konrad
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
kolego ja kupiłem 3.0D w listopadzie 2010.

 

serwisuje nie w ASO ale w polecanym warsztacie we wrocku.

 

 

 

Serdecznie kolegę proszę o podanie adresu tego zaufanego serwisu :)

Opublikowano
Witam na forum! Widzę moje marzenie o bmw 530 e60 też powoli pryska :S Mam 45k i przyznam, że mialem nadzieje ze uda mi sie cos wyrwac sprowadzanego. Przeglądałem oferty kilku firm sprowadzajacych samochody i bylo sporo bmw 530 2005 za ok 43k Z Belgii. Troche sie napaliłem ;p. Jednak jak mówicie, ze za te cene to pewnie jakis szrot to chyba bede musial dać sobie na wstrzymanie. Może ew. 320/330 e90 ? Co tu duzo pisac. Porazka;p Może macie jakieś propozycje wozu do 45k. min 2005r, ok 200km z logicznym spalaniem??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za tą kwotę tylko E90 lub E91 318d lub 320d i to z ubogim wyposażeniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak. Próba kupienia czegoś lepszego skończy się wtopą.
Opublikowano
Moja 325d 07 ma nalatane wlasnie 200tys. i oprucz oleju, klockow, tarcz itp. nic kompletnie sie nie dzialo, auto moglbym teraz z pocalowaniem reki sprzedac z przebiegiem ok 60tys i ludzie by sie cieszyli bo fura zajebista ale jeszcze troche pojezdze :D
Opublikowano
Trudno, chyba rozejrzę się za e90. Naprawdę za te 46k bmw 530 2005r aż takie szroty oferują Ci co sprowadzają samochody z Belgii, Niemiec?. Przyznam, że zastanawiam się właśnie nad sprowadzeniem ale nie chce trafić na złom z cofniętym licznikiem albo po wypadkowym szrotem.
Opublikowano
Trudno, chyba rozejrzę się za e90. Naprawdę za te 46k bmw 530 2005r aż takie szroty oferują Ci co sprowadzają samochody z Belgii, Niemiec?. Przyznam, że zastanawiam się właśnie nad sprowadzeniem ale nie chce trafić na złom z cofniętym licznikiem albo po wypadkowym szrotem.

 

pozbądź się złudzeń i to szybko http://goo.gl/pw2pN jeśli w DE te modele zaczynają się od 50k do 100k i do tego musisz doliczyć sprowadzenie oraz akcyzę w PL to jakim cudem ten samochód ma kosztować 45k?

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano

Wydatki sa zawsze i to niema znaczenia jakiej marki posiadasz auto jak lubisz dbac tym co jezdzisz....

Chociaz moja kobieta to sie smieje ze ja juz tyle kasy co wsadzilem na service i inne wyjatkowe okolicznosci w tym samochodzie to spokojnie starczylo by na MINI hehe.Jak mnie ktos nie zarysuje to ja sie sam zarysuje przez nie uwage.....i tak caly czas koszta i koszta.Na wiosne uroilo mi sie zeby odnowic felgi :wink: Dodam tylko ze od 2008r od kupna auta pastowalem ten samochod juz 4razy,niewiem czy to kolor jest tragiczny czy mialem pecha.Ogolem jak ktos lubi dbac o auto to i tak bedzie placil na wszytko nobo przecierz vw passatem nie bede jezdzil itd....zycieeee :wink:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano

Tyle że rozmawiamy o dwóch rodzajach kosztów.... pierwszy to ten wynikający z eksploatacji pojazdu i jego stopnia zużycia, który bezpośrednio wpływa na kondycję samochodu oraz wielkość poniesionych nakładów, które są konieczne aby utrzymać auto w poprawnym stanie. Drugi koszt nazywany przeze mnie często kaprysem właściciela, zależy od zasobności portfela, wymagań i oczekiwań lub jak to ultimate nazwał wyjątkowe okoliczności. I tak możemy wyliczać że co roku ktoś będzie kupował komplet felg z oponami za 10kPLN, ryskę na zderzaku będzie malował.

 

Siłą rzeczy w Polsce cuda ... auta tańsze niż w Niemczech gdzie w większości przypadków jest ich właściwe pochodzenie. Ostatnio znajomy miał zamiar kupować X5 po FL - dobrze że w porę się zorientował że auto nie umiało pływać i się topiło ..... ale atrakcyjna cena go tak ciągnęła dopóki w serwisie nie uświadomili mu jakie może mieć koszta gdy się zdecyduje. I tutaj w wielu przypadkach jest podobnie - auta zaniedbane, wybiegane, z duża ilością km są tanie ... większość ludzi je kupuje a potem myśli gdzie je naprawiać.... a że kupił tanio bo nie chcial wydać więcej - to i to samo będzie robił 9oszczędzał) na serwisie.

Nie pochwalam ASO ale mówię o konkretnym nieautoryzowanym serwisie zamiast Franciszka Druciarza. :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.