Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no romario w końcu się odezwałeś! z niecierpliwością wyczekiwałem jakiejś informacji co tam u Ciebie! Naturalnie odchyłka początku kąta wtrysku powoduje delikatne zadymienie na szaro/biało. Ma to związek z opóźnieniem bądź wyprzedzeniem dawki wtrysku, oraz ściśliwością cieczy [ropy]. Jest to dosyć zagmatwana i skomplikowana teoria zatem daruję sobie gadanie na ten temat bo nie to jest ważne... ważne jest wzorcowe odnalezienie i ustawienie kąta początku wtrysku względem GMP 1ego cylindra. Nie rozumiem odszukiwania przy rozgrzanym silniku... TIS o tym nic nie mówi, a ja ZAWSZE trzymam się wskazówek producenta. Teraz jest najważniejsze aby precyzyjnie określić kąt, wykasować rejestr błędów i zresetować ustawienia sterownika pompy.

 

Dymienie z okolicy podszybia to zapewne rozlane paliwo przy odkręcaniu przewodów od pompy i wtryskiwaczy. Silnik się rozgrzewa, a rozlane paliwo zaczyna odparowywać z jego ścian. Zawsze kiedy odpowietrzam VP44 to trysnie tyle paliwa, że później przez jakiś czas dymi się spod machy, właśnie z okolic podszybia.Powinno odparować :cool2:

  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Szczerze mowiąc to też zastanawia mnie to ze musi być rozgrzany silnik no ale musze zaufać mechowi tak czy inaczej, auto uruchomił obroty nie falują odpala po kilku obrotach ale to napewno ma związek z kątem wtrysku jak mniemam, zresztą jak podjechałem pierwszy raz do niego i zobaczyłem szyld z napisemże zajmuje się tylko BMW, Audi i VW to już było ok a na placu stały między innymi 2 MPower e46 i e60, potem jeszcze cywilne X5, e39 3.0d no to skoro pracuje nad takimi autami to myśle że ma jakieś pojęcie na temat BMW. Poza tym faktycznie kiedy oddawał auto ostrzegł że po złożeniu do kupy może być potrzebna korekta kąta. W poniedziałek sie okaże. Tak na marginesie jak już bedzie wszystko ok auto idzie na sprzedaż, miałem już kilka beemek i zawsze benzynke teraz troszke z wynikłej sytuacji że rodzina sie powiększyła postanowiłem kupić diesela ale po tych wszytkich przygodach wole benzynke, 6-rzędówke 150 KM wystarczy, zresztą jak przeglądałem forum przez ten czas napraw szukając rozwiązania i zobaczyłem jak wielką przewagą postów są na temat dieseli no to wniosek sam sie nasuwa....może za jakiś czas ale to już silnik CR a nie na pompie VP. A jak Tobie kolego jak sprawuje sie auto bo też masz 320d na VP? Bo może ja przesadzam z tym skreślaniem auta? Czy faktycznie te silniki są tak awaryjne?

 

A i jeszcze jedna sprawa. Po lewej stronie w komorze silnika (stojąc z przodu auta) przy nadkolu jest taki plastikowy pojemnik w kształcie walca czarne, i tam odchodzi wężyk podcisnieniowy (skierowany w strone lamp) i nie wiem gdzie on powinien być przyłączony a nie moge tego odnaleźć na realoem?

Opublikowano
Ja bardzo sobie chwalę mój egzemplarz. Naturalnie odbyła się procedura odzyskiwania mocy [i również przez ten problem trafiłem na Nasze 4um]. Teraz moja beta lata jak szalona :mrgreen: Wbrew pozorom ten silnik na VP44 nie jest zły... należy pamiętać o podstawowych wymianach na czas, lać dobrej jakości paliwo i przestrzegać zasad użytkowania diesla. Puszka o której wspominasz to zapewne catch tank podciśnienia dla turbiny. Nr 6: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2230&hg=11&fg=45 ... a to nie masz go podłączonego tego wężyka??
Opublikowano

a co sie dzieje jezeli do zbiornika podcisnienia wezyki sa podlaczone na odwrot?? tzn ten od elektrozaworka i ten co idzie do trojnika sa zamiienione miejscami??

ma to jakies znaczenie???

 

aj :duh: myslalem, ze mam je podlaczone na odwrot patrzac na schemat silnika m47. w m47n zbiornik jest odwrotnie zamontowany wiec mam dobrze.

 

ale wracajac do pytania to ma jakies znaczenie???

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. W końcu auto działa tak jak powinno. Ma moc nie kopci...ale i tak idzie na sprzedaż :/ po tym wszystkim wole benzynke :) pozdrawiam kolego Yoshumira i dzieki za pomoc
Opublikowano
W końcu auto działa tak jak powinno. Ma moc nie kopci

no to super! :cool2: to w końcu gdzie była przyczyna braku mocy?? w złym początku kąta wtrysku?? czy w pogmatwanej instalacji podciśnieniowej??

Opublikowano

jednak w złym ustawieniu kata wtrysku. A inst podcisnieniowa faktycznie jest pogmatwana ale udało sie złożyć wszystko do kupy. Teraz autko smiga elegancko, nawet po przejażdzce zaczynam sie do niego przyzwyczajac i mam mieszane uczucia sprzedać i kupic PB czy zostawic i cieszyć sie z małego spalania ON i jednocześnie nawet niezłą mocą jaką dysponuje ten silnik. Co prawda nie jest to 2.8 i 193 KM ale nie jest źle. Na koniec dodam że z czystym sumieniem moge polecic mecha który zrobił autko, przy odbiorze pogadałem z kolegą który robił u niego M3 e46, miał taki problem że nie chciała odpalac raz na ok 100 prób i też szukał jeździł i nikt nie umiał sobie z tym poradzić a ten dał rade więc jesli ktoś szuka dobrego fachowca od BMW z okolic torunia to moge dac namiary.

 

A i jeszcze jedno ma ktoś możę lewy przedni kierunkowskaz pomarańczowy komplet z oprawką na żarówke do e46 przedlift? Bo niestety moj uległ uszkodzeniu :/

 

Kolego Yoshumira wybierasz sie na zlot do Torunia w sierpniu może?

Opublikowano
No to nareszcie jest ktoś w kraju kto ogarnia ustawienie VP44 :modlitwa: Mógłbyś napisać co było przyczyną braku zapłonu w tej M3ce?? [Mam swoje typy, ale chciałbym się upewnić :wink: ] Być może pojawię się na zlocie :wink:
Opublikowano

No własnie tu jest problem, mechanik dobry ale nie chce mowić co było przyczyną, koledze od M3 też nie powiedział.

A jesli chodzi o zlot to daj znac jak bedziesz sie wybierał jakies pifko sie wypije. pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Generalnie ostatnio przerabiałem podobny przypadek. Z tego co widziałem w filmiku Romario skoki obrotów nie były tak skrajne jak było to w moim przypadku. Silnik po odpaleniu kolebotał się w zakresie 500-3000obr. następnie gasł po 10 sek. Dodam, że autko nie miało zupełnie mocy, o dziwo nie dymiło na żaden z kolorów. Komputer wykazywał jak w przypadku Romaro " błąd czujnika położenia wału " , " błąd CAN ". Nie będę rozpisywał się co było sprawdzane i wymieniane, lecz zajmę się istotą awarii. Po tym co zobaczyłem na filmiku Romario skokom obrotów towarzyszył błąd ASC, nie wiem czy w jego przypadku system antypoślizgowy wykazywał błąd czy też było to przyczyną skoków obrotów i brakiem mocy. W mojej bawarce po usunięciu usterki kontrolka ASC zgasła. Przyczyna awarii był ukruszony ząbek na kole pasowym wału. Czujnik położenia wału dostawał błędne informacje dlatego też pompa wtryskowa fiksowała. Po wymianie koła fura hula jak nowa!
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.