Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czyli od tych obrotów auto powinno juz ciagnac

oczywiście gdy tak w deche od 1500obr dasz, bo turbo musi wstać.. Twoja 15stka wstaje teoretycznie szybko .

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
kolego Jarek udało Ci sie ustawić ten kąt wtrysku i czy pomogło? Mam ten sam problem co i Ty tzn po wymianie pompy straszny muł. Pozdrawiam
Opublikowano
Oddałem wczoraj auto spowrotem tam gdzie regenerowałem pompe i kazałem im to robić, dzisiaj dzwonie a gość mi gada że chyba będą musieli wyciągać pompe :mad2: co za Ludzie.. Niestety narazie nic nie wiem a powiedz mi też masz tak że zaraz po odpaleniu auto chodzi dobrze dopiero po okolo 10 minutach auto przestaje przyspieszac?
Opublikowano
koledzy mozecie mi powiedziec kto z forumowiczów ma chipa w 320d 136 KM ???

 

chciałbym sie z nim skontaktowac

Przecież nikt nie ma dokładnej listy... Poszukaj na bmw-sport oraz w wyszukiwarce tematy związane z "320D chip"

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
Oddałem wczoraj auto spowrotem tam gdzie regenerowałem pompe i kazałem im to robić, dzisiaj dzwonie a gość mi gada że chyba będą musieli wyciągać pompe :mad2: co za Ludzie.. Niestety narazie nic nie wiem a powiedz mi też masz tak że zaraz po odpaleniu auto chodzi dobrze dopiero po okolo 10 minutach auto przestaje przyspieszac?

Ja ma tak że po odpaleniu na zimnym silniku gdy auto chodzi na tzw ssaniu to chodzi normalnie ale po kilku minutach zaczyna sie masakra, nie ma mocy i dodatkowo zaczyna sie falowanie na obrotach od 800 d0 900 (apropo czy też szaleje Ci na obrotach?). Byłem na diagnozie kompem u dobrego gościa od dieseli i powiedział że mam całkowicie rozregulowany zapłon i wyskakuje błąd czujnika położenia wału

chciałem żeby sie tym zajął ale niestety może mnie przyjąć dopiero za miesiąc takie ma kolejki. Teraz auto stoi u inego mechanika który niby potrafi to zrobic ale po tygodniu mam wątpliwości czy on zna sie na ustawianiu tej pomopy :mad2:

Opublikowano
wyskakuje błąd czujnika położenia wału

... no i właśnie tutaj tkwi problem o który wspominałem wcześniej. Czujnik wału korbowego wysyła info do sterownika VP44 o aktualnym położeniu tłoków [obliczenia na podstawie GMP 1 cylindra]. Jeżeli pompa ma odchyłkę wartości kąta początku wtrysku to obydwie informacje będą się "gryzły" ze względu na ochronę silnika przed uszkodzeniem. Dlatego ECU obcina dawki paliwa lub ogranicza prędkość obrotową do minimum tzw tryb awaryjny... stąd też Wasze problemy z mocą.

 

Co do ustawienia samej pompy to należy jej wał ustawić względem wyjścia dla pierwszego cylindra i W TYM momencie regulować kąt wtrysku... jest dopuszczalna minimalna granica tolerancji błędu i wynosi ona -/+ 0,1mm. Jeśli jest większa należy skorygować ustawienie przyrządem zegarowym. No i naturalnie po wszystkim zresetować ustawienia za pomocą DISa.

pozdr

Opublikowano
Kolego yoshumira a wiesz może czy tym przyżądem zegarowym pompe ustawia się jak jest wyjęta z auta czy jak jest zamocowana w silniku już?
Opublikowano
no to utwierdziłes mnie w przekonaniu że mechanik u którego aktualnie stoi auto ma blade pojęcie o tym bo on mi coś tłumaczył że pompe ustawia sie na stole blokuje i zblokowaną wkłada do silnika i niby wtedy zdejmuje sie blokade i wszystko powinno grac, wiec jednak to bzdury opowiada. I znajdz tu teraz dobrego speca od BMW :mad2:
Opublikowano
W dużej mierze ma rację, ponieważ zdemontowanie pompy jeszcze przed wyjęciem z silnika wymaga jej blokady... jednak jest jeszcze dalsza procedura sprecyzowania ustawienia kąta wtrysku i odnosi się do zamontowanej pompy już na silniku gdzie wykorzystuje się ten zegarek mierzący aktualny kąt... i jeżeli ten kąt nie jest taki jak wskazuje na to tabliczka na pompie to zawsze będą problemy z pracą silnika. Ja jestem za fabrycznymi poradami odnośnie wszelkich napraw: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl%3F1/04/53/70&rurl=translate.google.pl&anno=2&usg=ALkJrhhqCVRr_SRLEuYyo9s59aQI9QsCYw ... dzięki temu masz wszystko ustawione tak jak fabryka przykazała od A do Z :cool2:
Opublikowano

ja sie ciesze poniewaz moja bmw zaczela chodzic i jest ok

 

teraz mam jeszcze 2 zmartwienia linki od podnosnika szyby iii duzo gorsza sprawa bo bmw nie chce mi sie dogrzewac poniewaz na postoju dogrzeje sie do 90 stopni jednak jak sie troche przejade w temp juz około 0 temperatura spada na pierwsza kreske przed niebieskim polem co moze byc tego przyczyna

Opublikowano
jednak jak sie troche przejade w temp juz około 0 temperatura spada na pierwsza kreske przed niebieskim polem co moze byc tego przyczyna

odpowietrzyć układ, ewentualnie wymienić termostat.

Opublikowano
W dużej mierze ma rację, ponieważ zdemontowanie pompy jeszcze przed wyjęciem z silnika wymaga jej blokady... jednak jest jeszcze dalsza procedura sprecyzowania ustawienia kąta wtrysku i odnosi się do zamontowanej pompy już na silniku gdzie wykorzystuje się ten zegarek mierzący aktualny kąt... i jeżeli ten kąt nie jest taki jak wskazuje na to tabliczka na pompie to zawsze będą problemy z pracą silnika. Ja jestem za fabrycznymi poradami odnośnie wszelkich napraw: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl%3F1/04/53/70&rurl=translate.google.pl&anno=2&usg=ALkJrhhqCVRr_SRLEuYyo9s59aQI9QsCYw ... dzięki temu masz wszystko ustawione tak jak fabryka przykazała od A do Z :cool2:

ok po przeczytaniu instrukcji troche kumam o co kaman ale jesli pompa przy wyciąganiu nie była zblokowana to co wtedy należy zrobić przed ponownym zainstalowaniem jej?

Opublikowano
właśnie po to jest to urządzenie zegarkowe, aby sprawdzić aktualny kąt w stosunku do położenia 1ego tłoka i w razie potrzeby go korygować. Z resztą to nie możliwe, żeby mech podejmujący się zdemontowania VP44 nie zblokował jej przed wyciąganiem.
Opublikowano
Kolwgo Yoshumira własnie widzisz poprzedni mechanik (zaufany :mad2: ) który sie zajmował moim autem wyją pompe bez blokowania jej :mad2: i dlatego pytam co sie wtedy dzieje
Opublikowano
Kolwgo Yoshumira własnie widzisz poprzedni mechanik (zaufany :mad2: ) który sie zajmował moim autem wyją pompe bez blokowania jej :mad2: i dlatego pytam co sie wtedy dzieje

 

Witam

też borykam się z podobnym problemem , po remoncie silnika, przypuszczam ze też nie była zablokowana pompa,

teraz objawy mam podobne jak koledzy, gdy silnik się nagrzeje łapie muła że nie idzie nikogo wyprzedzić,

ekonomizer na 3 biegu dochodzi wtedy do 11 , pomaga długie trzymanie pedału gazu w podłodze

lub zatrzymanie się i zgaszenie silnika i ponowne zapalenie , wtedy problem ustępuje, lecz nie na długo,

gdy podjadę kawałek zwłaszcza na wolnych obrotach (na wysokich mniej) problem powraca.

Na kompie wywala błąd (dobrze nie pamiętam) "błąd regulatora konta wtrysku"

mechanik próbował przestawiać zapłoń (obracając pompą) lecz nie dało to rezultatu,

teraz na zimnym silniku po odpaleniu pojawia się błękitny dym i troszkę głośniej (twardziej) pracuje, więc

chyba nie jest dobrze..

Teraz pytam co zrobić z tym fantem , mechanik twierdzi że to wina pompy , prawdopodobnie przycina się tłoczek,

ja po przeczytaniu postów w tym temacie , przypuszczam że jest coś nie ustawione,zwłaszcza że przed remontem pompa chodziła jak trzeba..

Teraz pytanie co jest nie ustawione i jak to mechanikowi wytłumaczyć , bo rzadko kto chce w moim regionie podjąć się naprawy disla..

 

pozdrawiam zaciapa

Opublikowano

Pierwsze co jest to zablokowanie silnika w "górnym martwym położeniu" pierwszego tłoka... analogicznie do tego również wał pompy ustawia się na "zasilanie" pierwszego cylindra [czyli wał jest skierowany ukośnie w lewy górny róg --> patrząc od przodu pompy]. W tym momencie mech MUSI dokręcić blokadę i dopiero demontować pompę i jest ona stale zblokowana. Nie wiem co się dzieje z nią w zakładzie regeneracji, tj czy ściągają tę blokadę, czy nie.

 

Najważniejszą sprawą jest to, aby kąt wtrysku dla pierwszego cylindra był równy wartości określonej na tabliczce pompy... jest dopuszczalna granica błędu i wynosi ona -/+ 0,1mm. Jeżeli jest nieprawidłowa lub odbiega od tej wartości TRZEBA ponownie ustawić pompę.

 

PS. Koledzy może najlepiej będzie jak wydrukujecie tę instrukcję [ http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl%3F1/04/53/70&rurl=translate.google.pl&anno=2&usg=ALkJrhhqCVRr_SRLEuYyo9s59aQI9QsCYw ] i dacie swoim mechanikom, żeby się w końcu nauczyli jak trzeba się obchodzić z tą ważną częścią.

pozdrawiam i życzę powodzenia z tymi naprawami,

Opublikowano
Witam ponownie! No i jednak okazało się że pompa musi ponownie zostać zblokowana. U mnie w Toruniu nie mają takiego sprzętu, znalazłem w bydgoszczy servis który zajmuje się pompami typu vp. Koszt zblokowania pompy to 70 zł wiec jest to bardzo przystępna cena. Po tym zabiegu mech musi włożyć zblokowaną pompe na odpowiedniu ustawiony silnik (tak mi tłumaczono) i powinno być ok. Napisze jaki efekt dał ten zabieg. pzdr
Opublikowano
romario a za co oni niby chcą 70 dych??!! za przekręcenie wałka znacznikiem na pozycję dawkowania 1ego cylindra?? i dokręcenie śrubki w celu zblokowania wału pompy?? Mam prośbę, jeżeli oczywiście będziesz miał taką możliwość to czy zrobiłbyś fotki ustawienia wałka??
Opublikowano
Pompe zawoże osobiści wiec fotki zrobie. No widzisz mechanik nie potrafi ustawić tak pompy żeby było ok. Powiem nawet więcej w Toruniu jest trzech expertów od dieseli których mi polecał niejeden mech jak i gości którzy robili tam auta i do każdego którego dzwoniłem jak tylko usłyszeli że pompa VP to odrazu mówili że trzeba mieć do tego sprzęt żeby ustawić pompe bo tak jak oni mowili byłoby trzeba co chwila wkładać pompe i sprawdzać czy się trafiło jak nie to znów wyciągnąc i tak w kółko aż do skutku. A jesli tolerancja błędu wynosi 0,1 mm to jedynie cud by sprawił żeby trafili. Dlatego wysłali mnie do bydgoszczy do Bosch Service i tam mi ustawią i zblokują podobno tak że wystarczy włożyć i będzie git. Mam tylko nadzieje że to koniec kłopotów z autem. od 5 miesięcy męcze sie z problemem i różne diagnozy stawiali "mechanicy" :mad2: i jeśli okarze sie że to jest to, to osobiście pojade do tych trzech pseudo mechów którzy zajmowiali się moim autem i chyba ręcznie wyjaśnie jak zdejmować pompe VP :x

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.