Skocz do zawartości

BMW 520 24V problem z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc wszystkim po dluższej przerwie.

W koncu zakupiłem bawarke ale dlugo sie nie nacieszyłem. Autko miało swoje wady o ktorych wiedziałem,tzn widziałem i wysznupalem a pozatym miało byc cacy. Jak widac nie wolno wierzyc nawet ludzia mowiacy ze sa z klubu bmw. Ok. przechodzac do rzeczy.Auto delikatnie naszarpywało silnikiem ,kulały obroty. Miała to byc kwestia regulacji bo obroty były na 600-650. Wtryski podobno wymienione to i ja wymieniłem nowy reduktor. Dalej to samo. Odpiołem krokowy i obroty sie ustabilizowały ale sie dławił przy redukcji. Regulacja cisnienia na reduktorze gazu i dalej to samo. Majster pobawił sie kompem i okazało sie ze 6 cylinder nie pali. Rentgen. Cewka dobra, swieca niby tez wiec dałem nowa i dalej to samo nie pali do konca na 6 cylinder.

zauwazyłem ze brakuje mi troszku cieczy chłodzacej. Jak doleje to zas mi brakuje za jakis czas.

Podczas przełaczania na sekwencje autem szarpie jak na blosie az sie wypali zawartosc benzyny i dopiero łapie gaz.

 

Diagnoza.? Pusciła uszczelka i leje wode do cylindra?

słaba kompresja na cylindrze? bede mierzyła na dniach.

co innego? Doradzcie bo juz mi chodzi po głowie zeby sie jej pozbyc a jest fajna sztuka i szkoda.

Jakie ma miec cisnienie na cylindrach ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie prawie po 13bar silnik 200tys
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
U mnie prawie po 13bar silnik 200tys
Tyle to silniki co niektóre z tamtych lat miały nowe - wygląda że jest tak jak w MB po 200-300tys silnik można uznać za dopiero dotarty :lol: W każdym razie w granicach 9-10 też jeszcze nie tragedii, gorzej jakby było mniej. 6-7 to całkowity trup.
Opublikowano
6-7 to całkowity trup

 

Wolałbym mieć 6-7 na wszystkich cylindrach niż po 13 na pięciu i 6 na jednym,przy równym zużyciu jest szansa tylko na pierścienie:norty: Moim zdaniem najważniejsze jest żeby ciśnienia na cylindrach miały podobne wartości- wtedy silnik zużywa się równo.

 

A w kwestii problemu autora- podmień fajkocewke na inną i podepnij pod kompa-zobacz czy się poprawi.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

No i juz wiem co jest przyczyna nie palacego 6go cylindra.... Wszystkie mozliwe proby zostały zrobione. cisnienie cylindrów zostawiem sobie na sam koniec zeby sie nie wkurzyc.

Cisnienie na cylindrach:

1 -13

2 -12

3 -13

4 -11

5 -11

6 - 4 :(

Była jeszcze nadzieja ze to głowica, wiec problem lajtowy. Ale proba olejowa pokazala ze to jednak dół .Na probie olejowej 6 cylinder wydmuchał 11.

Teraz nie wiem co robic.

Czy kape silnika? Czy go pogonic? Czy szukac innego silnika i przekładka?

Ktos sie z was orjentuje ile kosztuje zrobienie silnika? mowie o wymianie na wszystkich tłokach pierscienie.Wymiana uszczelniaczy.dotarcie zaworów itp? Nie mam za bardzo gdzie tego zrobic bo w garazu stoi inny projekt rozebrany,wiec moze oddam na warsztat. Chyba ze taniej wyjdzie przekładka?

Takie fajne autko i taka niespodzianka :(

Opublikowano
Taniej prawdopodobnie wyjdzie w tym przypadku swap, z tym że zakup dobrego silnika to jak wygrana w lotto- nigdy nie wiesz czy trafisz. Remont Twojego silnika wyjdzie parę groszy drożej- jeśli zamierzasz pojeździć tym autem to jak bym go na Twoim miejscu remontował,ale decyzja należy do Ciebie. Same części nie są aż takie astronomicznie drogie :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

Jest to moje pierwsze bmw i powiem ze bardzo fajny samochodzik. Zawsze chciałem miec 5tke e34 i sobie sprawiłem. Wczesniej gustowałem i jezdziłem Audi 90. A6 . coupe quattro, A8 . wrazenie co do jazdy e34 pozytywne. Kilka rzeczy w niej juz zrobiłem bo miała niedociągniecia, kilka jest jeszcze do zrobienia.Ale ten silnik mnie dobił :( I teraz nie wiem co robic.

zrzucał ktos spód silnika zeby wyciagnąc korbowody? Trzeba zawieche odpinac, czy mozna bez sciagania zawiechy miske sciągnac i dostac sie do korbowodów?

Drugie pytanie. Czy silnik 2.5 M50B25 192KM spasuje bez wiekszych modifikacji.Chodzi mi dokładnie o sterowanie kompem itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego nie myśl o następnym silniku tylko ściągnij głowice miche i sprawdz jak wygląda ostatni tłok i cylinder,możliwe że wymiana pierścieni i tłoka załatwi sprawe.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Kolego nie myśl o następnym silniku tylko ściągnij głowice miche i sprawdz jak wygląda ostatni tłok i cylinder,możliwe że wymiana pierścieni i tłoka załatwi sprawe.

Myslisz nad wymiana tylko 6go?? Ja raczej bym juz wymieniał wszystkie pierscienie na kazdym tłoku. Jak mam rozebrane to wole zrobic do porzadku. Te do porzadku zas podnosi koszta a szczerze mowiac nie wiem ile pojezdze tym autem.Ogolnie mam takie zboczenie ze ładuje kasiore w auto zeby furka była zrobiona po mojemu na tip top nawet przed sprzedaża. I tu sie zastanawiam czy nie zrobic kapy silnika i głowicy. Musze sie z tym przespac, bo koszta wzrosna dosc sporo a mam inne wydatki...

Opublikowano
Pierścienie nie są jakieś tam nie wiadomo jak drogie, jeśli cylindry masz jajowate to dojdzie Ci honowanie gładzi, co też można zrobić niewielkim kosztem. "Tak o" bez rozbierania to trudno stwierdzić co i ile trzeba by zrobić, rozbierz obejrzyj. Jeśli same pierścienie to za grosze złożysz spowrotem :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

Hej , hej !!!

Kolego,jeśli chcesz autko robić dla siebie,do dalszej jazdy,to nawet nie myśl o zrobieniu tylko jednego cylindra.

Jeśli byś tak zrobił - możesz wpaść w dodatkowe koszta. A tego raczej chcesz uniknąć. Coś takiego,można odstawić,jak bryka jest przeznaczona do opchnięcia,a nie dla siebie.

W taki sposób,samochód dla siebie,naprawiają partacze,a nie ludzie mający ciut oleju pod deklem ( BEZ URAZY). :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie radzmy tu za dużo przed rozebraniem silnika.Jestem ciekawy ile kolega wlał tego oleju przy próbie olejowej bo jeszcze może się okazać że to tylko głowica.Jestem tylko ciekawy jak wygląda cylinder i czy te pierścienie się zatarły czy zapiekły bo to spora róznica.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Oleju poszło około 50ml zgodnie z zaleceniami mierzenia.

Co do naprawy to sie waham, musi sie zrobic ciepło zeby przy nim pogrzebac. Narazie jezdze tak.Decydując sie na remont bede robił wszystkie cylindry, głowice.Juz sie kiedys nauczyłem ze jak jest rozebrane padło to sie robi do porzadku bo potem trzeba jeszcze raz rozbierac.Podwójne koszta.

No nic poczekamy do wiosny i jak znajde czas to go rozbebesze.. Bo w garazu stoi antyk z 75r rozebrany i czeka na renowacje i w tym roku musi juz wyjechac. Drugi projekt swap silnika 4.2 V8 do A90 q. I jeszcze bunia sie buntuje :( .doba jest za krotka :wink: .zobaczymy co z tego wyjdzie.

Dzięki za rady, każda mile widziana.

Opublikowano

Hej Robi :) Dopiero jak napisałeś czym jeździłeś to się połapałem o kogo chodzi :8)

Wiesz przecież, że nie ważne z klubu czy nie mina i tak może być (90qq chyba było to samo).

Co do auta to jeśli chcesz robić obecny motor musisz go otworzyć. Inaczej można teraz zgadywać co jest powodem jego niedomagania. Dopiero co ktoś pisał, że kawałek świecy wpadł do cylindra i poczynił na gładzi cylindra małe spustoszenie.

Szkoda, że tak trafiłeś. Masz gdzieś fotki auta?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.