Skocz do zawartości

530xi E60 - prosba o opinie uzytkownikow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czolem,

 

Przy okazji rejestracji i pierwszego posta postanowilem sie przywitac, co tez niniejszym czynie. Zagladalem na forum od jakiegos czasu, bo jestem wlasnie na etapie zmian w parku maszynowym i rozgladam za nowym nabytkiem. Nie bede ukrywal ze pierwsze na liscie zainteresowan bylo Audi A6 (3.0 tdi, quattro, najchetniej avant) ale niedawny zakup e60 poczyniony przez mojego sasiada dal mi wiele do myslenia i zaczalem sie rozgladac rowniez za BMW - poczatkowo bralem pod uwage 530d/535d ale po kilku rozmowach ze znawcami tematu zmienilem filtr poszukiwan na 530i - robie niewielkie przebiegi, wiec wole mniejsze szanse na awarie i benzyne niz ewentualne klopoty z dieslem, ktore zazwyczaj maja raczej spore przebiegi. Pozostajac w zgodzie ze swoimi preferencjami szukalem bezowocnie e61 z pakietem M, bo standardowe kombi mniej mi sie podoba niz sedan. Dotarla do mnie jednak informacja ze byc moze bedzie mozliwosc kupienia 530xi z pewnego zrodla, a przy drobnym nagieciu budzetu moze uda mi sie ten zakup jakos doprowadzic do skutku. Szczerze przyznam ze w temacie BMW bylem raczej zorientowany na oske, ktora w tym wydaniu jest bardzo zacna, czteropednego auta w ogole nie bralem pod uwage, a z kilku zrodel dostalem informacje ze naped na obie osie w wydaniu BMW potrafi przyprawic o zawal serca, stad tez i moj post. Czy ktos moglby sie podzielic sensownymi spostrzezeniami odnosnie wersji x (nie wiem jak duze znaczenie ma rocznik - 2008)? Nie do konca chce mi sie wierzyc w szeptana opinie o awaryjnosci - na pewno w przypadku awarii bedzie duzo bardziej bolesne od oski, ale chyba przy 'cywilnej' eksploatacji raczej nic samoistnie nie powinno sie wysypac? A jakby ktos jeszcze dorzucil realne staty odnosnie spalania to w ogole bylbym wdzieczny - nie zeby mnie przerazalo 15 litrow w miescie, ale lepiej jak te 15 litrow jest przy obrotomierzu w gornej czesci skali niz nie przekraczajac 3krpm ;)

 

Pozdrowki!

 

Rafal

Opublikowano

Ja uzytkuje wersje x co prawda z dieslem ale naped jest ten sam. nie wierz w zawal serca, u mnie 143 kkm przelotu i z silnikiem, skrzynia, napedami ZADNYCH problemow. W zimie rewelacja, zwlaszcza w porownaniu z oska, nie ma najmniejszych problemow z jazda, przyczepnoscia etc. jedyna roznica to odrobine wieksze spalanie (u mnie w porownaniu z 3.0d szacuje ze x doklada jakies 1,5-2 l /100km) mysle ze w benzynie bedzi epodobnie wiec 15 w warunkach 100% miasto to raczej przy jezdzie bez szalenstw ale nie w trybie 'emeryt w kapeluszu'. Z doswiadczenia powiem tak; jesli mialbym wybierac to tylko x a w kombi e61 to juz w ogole bajka.

pozdrawiam,

//M

Opublikowano
Nie wierz w opinie o awaryjności bo biorą się w szczególności od osób które kupiły "życiową okazję" a teraz zwalają swój brak wyobraźni na całą markę. Też kiedyś kupiłem mercedesa od turasów i było źle ale nie mogę powiedzieć dlatego że to zła marka. Co do spalania to mi E60 3l w benzynce pali przy spokojnej jeździe lato 11-12 zima 13-14.5 u ciebie wiadomo będzie odpowiednio więcej ale chyba nikt nie robi równie oszczędnych silników przy tak doskonałych właściwościach jak BMW.
Opublikowano
Czyli jest mniej wiecej tak, jak sie spodziewalem. Moje S3 (1.8T@250KM) w tej chwili przy ostrzejszej jezdzie potrafi dojsc do 14/15 litrow na setke, ale to jest troszke inny silnik i na nizszych obrotach kompletnie nic sie nie dzieje, w zwiazku z czym spalanie wyglada jak wyglada. Przy nieco wiekszym wolnossacym silniku podejrzewam ze da sie przy spokojnej jezdzie zejsc ponizej tego wyniku, a miec pod noga zapas pozwalajacy zostawic na swiatlach ultraszybkie fabie i focusy z kratka :> Nie ukrywam ze w przypadku BMW patrzylem na tylnopędy, niemniej jednak 4x4 ma niepodwazalnie lepsze wlasciwosci jezdne, zwlaszcza w okresie zimowym, ale ze wzgledu na unikalnosc raczej sie na tej opcji nie fixowalem. Troszke sie uspokoilem, czekam na rozwoj wydarzen i dalsze opinie, dzieki!
Opublikowano

kilka miesięcy temu miałem ten sam wybór kupić A6 3.0TDI quattro vs 530xD

powiem Ci że na pewno wybór audi jest z 10 razy większy niż BMW 5 z X

 

udało mi sie jednak znależć e60 z małym przebiegiem w pakiecie M 530xD

jazda zimą jest po prostu bajka w tym samochodzie, na zasniezonym placu bardzo latwo utrzymac długie drifty bokiem przy duzo wiekszej predkosci niz e60 z napedem na tyl

 

z napedem Xdrive ma tendencje do nadsterowności jednak przód bardzo szybko zaczyna tez "wyciągać" autko i bardzo łatwo się jedzie

spalanie nie ma znaczenia 240KM w aucie ważącym 1,7 t musi spalić 13-14 litrów (ostatnie testy mnie zaskoczyły komputer pokazywał 13,3l jednak przy dystrybutorze dopelniajac bak na ful z wyliczenia wyszło 12,4 l)

 

skrzynia automat z silnikiem 530D to bajka, kuzyn ma nową A5 2.0TFSI + nowoczesny automat i był w szoku jak szybko i płynnie zmienia BMW biegi no i ma w miarę mniejsze opóźnienie ze stratu zatrzymanego

 

szukaj e60 w Xdrive co do awaryjnoścvi nie ma sie czego bać, na rocznik 2008-2009 musisz liczyc sie z wydatkiem okolo 150-170 tys. PLN (z jakims malym przebiegiem do 30 t km max) a6 na pewno znajdziesz taniej ale A6 przy E60 w pakiecie M wygląda jak wózek do wożenia prezesa vs samochód którym jeżdzi Stig :) (zalezy co kto lubi o gustach się nie dyskutuje)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

moją 530xd jeżdżę od roku i nie wyobrażam sobie zamiany na 5tkę z napędem tylko na tył.

auto ma teraz 300km i 650 Nm i nie wierzę, że taki moment można przenieść skutecznie tylko na jedną oś. Nawe teraz napędem na 4 koła, na suchej nawierzchni jestem w stanie zapiszczeć oponami (dobrymi, nowymi oponami) przy ostrym ruszaniu i wyłączonym DSP. Auto idzie jak burza - głownie dzięki stałemu napędowi na 4 koła.

Spalanie: w mieście, przy ostrej jeździe 12-13 litrów, w trasie 6-11 litrów (w zależności od stylu jazdy).

Napęd jak na razie bezawaryjny (155 tys km przebiegu), daje niesamowite poczucie bezpieczeństwa w zimie, niesamowitą przewagę na mokrej nawierzchni.

Opublikowano

Ogólnie możesz przyjąć, że napęd na 4 koła zabierze dodatkowy litr w stosunku do ośki natomiast zimą jesteś skłonny oddać i ze dwa litry byleby ktoś Ci dołożył napęd na przód :wink: . Wiem co mówię. Jeździłem wieloma autami ale zima w BMW 525 pozostawiła niezapomniane wrażenia, najbardziej kiedy wyprzedzały mnie wspomniane fabie i focusy z kratką.

Poprzednia zima była w A4 Quattro i ...nieustający uśmiech na twarzy i oczekiwanie na obfite opady śniegu.

 

PS: przy rozważaniu Audi vs BMW weź pod uwagę, że Audi robi auta 4x4 od kilkudziesięciu lat a nie kilkunastu jak BMW... :wink:

Opublikowano
Witam,

moją 530xd jeżdżę od roku i nie wyobrażam sobie zamiany na 5tkę z napędem tylko na tył.

auto ma teraz 300km i 650 Nm i nie wierzę, że taki moment można przenieść skutecznie tylko na jedną oś. Nawe teraz napędem na 4 koła, na suchej nawierzchni jestem w stanie zapiszczeć oponami (dobrymi, nowymi oponami) przy ostrym ruszaniu i wyłączonym DSP. Auto idzie jak burza - głownie dzięki stałemu napędowi na 4 koła.

Spalanie: w mieście, przy ostrej jeździe 12-13 litrów, w trasie 6-11 litrów (w zależności od stylu jazdy).

Napęd jak na razie bezawaryjny (155 tys km przebiegu), daje niesamowite poczucie bezpieczeństwa w zimie, niesamowitą przewagę na mokrej nawierzchni.

 

To nie jest stały napęd kolego :)

Nie wiem czy w ogóle BMW ma jakieś auta ze stałym napędem.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

quote]

 

To nie jest stały napęd kolego :)

Nie wiem czy w ogóle BMW ma jakieś auta ze stałym napędem.

stały. cały czas daje 60% moemntu na tył i 40% na przód więc stały :) .. oczywiście te proporcje się przesuwają prz yzmiennych warunkach. ale jest stały, tzn. stałe daje moment na przód i tył. inaczej niż w Audi i Subaru realizuje to przez sprzęgło wielopłytkowe, ale jest STAŁY :)

Opublikowano
Ogólnie możesz przyjąć, że napęd na 4 koła zabierze dodatkowy litr w stosunku do ośki natomiast zimą jesteś skłonny oddać i ze dwa litry byleby ktoś Ci dołożył napęd na przód :wink: . Wiem co mówię. Jeździłem wieloma autami ale zima w BMW 525 pozostawiła niezapomniane wrażenia, najbardziej kiedy wyprzedzały mnie wspomniane fabie i focusy z kratką.

Poprzednia zima była w A4 Quattro i ...nieustający uśmiech na twarzy i oczekiwanie na obfite opady śniegu.

 

PS: przy rozważaniu Audi vs BMW weź pod uwagę, że Audi robi auta 4x4 od kilkudziesięciu lat a nie kilkunastu jak BMW... :wink:

 

 

ale Audi nie ruszy pod górę jak ma przyczepność tylko jednego koła a X Drive ruszy...

Opublikowano
Stały napęd nie zmienia elektronicznie proporcji momentu z jednej osi na drugą. To że xDrive jest stale dopracowywany i lepszy od obecnego Quatro w Audi nie ulega wątpliwości. Ale oba napędy działają na tej samej zasadzie. Tak czy siak ani jeden ani drugi nie może się równać ze stałym napędem stosowanym w wymienionym przez Ciebie Subaru. Nawet konsultant w salonie BMW nie powie Ci że xDrive to "stały napęd 4x4"

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

Quattro to napęd mechaniczny a xDrive to napęd sterowany w 100% elektronicznie co oznacza, że kiedy Audi na jednej z osi ma zerową przyczepność (na osi na nie kole) to druga oś nic nie dostanie (Torsen to dzielnik momentu a dzieląc coś przez 0 dostaniemy 0). xDrive jest sprytniejsze i rozpozna taką sytuację włączając drugą oś do pomocy. Niestety robi to z pewnym opóźnieniem bo decyzję podejmuje komputer a nie jak Audi mechanika. W realnych warunkach zerowa przyczepność na jednej z osi praktycznie nie występuje co powoduje, że Quattro działa szybciej i płynniej. xDrive musi zawsze pierw przemyśleć decyzję. Nawet jeśli to trwa pół sekundy to przy 100km/h załączy oś po 1,5 metrach...

 

PS: gdybym wybierał same napędy to z pewnością celowałbym w Audi, gdybym wybierał auta jako całość wybrałbym BMW

Opublikowano
Użytkuje 525 xi, ale jest to 3 litrowa benzyna napęd na 4. Oznaczenie jest takie a nie inne bo jest to wersja US. Wcześniej miałem 530d z 2003 roku po cheap tuningu na 295km, teraz mam oryginalnie 218km. Samochód prowadzi się dużo lepiej, ale dużo droższe są do niego opony ;) to tak dodatkowo, bo jeśli stać cię na 530xi e60 to będzie stać cie na opony za 4000zł :) Kolega ma 535xd e60 z 2003 i ma z nią troche problemów ale wydaje mi sie że tylko dlatego że była mocno uderzona w przód. Osobiście jestem za m5 e60, jak mnie będzie stać na utrzymanie to na pewno zamienię :)
Opublikowano
Witam, ja mam 530 xi w wersji USA , jeśli masz kolego możliwość kupienia z pewnego źródła z dobrym wyposażeniem i sprawdzone autko to się nie zastanawiaj, jeżdzi się super na zakrętach trzyma się jak na kleju, części wszystko do kupienia, spalanie jest w zależności od Twojej nogi, na miejscu na zimnym silniku na podjazdach max 13l. , na trasie spokojnie bez szaleństw do 120 km/h 7,5 l. z klimą. Mam silnik N52 258 KM.
Opublikowano
Kolega ma 535xd e60 z 2003
po 1. 535d wychodziło dopiero od 2004 :wink: po 2. nie było wersji 535xd :wink: po 3. kolega Ci trochę naściemniał po 4. zmień kolegę :norty: :norty:
Opublikowano (edytowane)
Użytkuje 525 xi, ale jest to 3 litrowa benzyna napęd na 4. Oznaczenie jest takie a nie inne bo jest to wersja US. Wcześniej miałem 530d z 2003 roku po cheap tuningu na 295km, teraz mam oryginalnie 218km. Samochód prowadzi się dużo lepiej, ale dużo droższe są do niego opony ;) to tak dodatkowo, bo jeśli stać cię na 530xi e60 to będzie stać cie na opony za 4000zł :) Kolega ma 535xd e60 z 2003 i ma z nią troche problemów ale wydaje mi sie że tylko dlatego że była mocno uderzona w przód. Osobiście jestem za m5 e60, jak mnie będzie stać na utrzymanie to na pewno zamienię :)

 

535xd na pewno nie ma kolega, bo taka wersja nie istnieje :nienie:

Co do opon, to przy napędzie na 4 łapki powinny być takie same opony, w takim samym rozmiarze i szerokości, stąd robi się ich koszt.

Jeśli chodzi o eksploatację RWD vs Xd/Xi - to jest niestety niebo a ziemia, na spocie w zimie wypychaliśmy 330d coupe, bo na nowych Michelinach nie mogła ruszyć na oblodzonym placu :wink: Na minus tego napędu koszt wymiany wszelkich części zawieszenia oraz dostępność jakichkolwiek zamienników oraz wyższe spalanie, co przy aucie za 150tyś raczej nie powinno stanowić czynnika przesądzającego o wyborze :mrgreen:

Edytowane przez KOval81
Opublikowano
Racja, 525xi klawisze się pomyliły. Z tym że on ma rzeczywiście 2,5l a ja mam w swojej oznaczenie 525xi i mam 3,0l. Nie wiem czemu tak jest ale nie przeszkadza mi to :)
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, ja mam 530 xi w wersji USA , jeśli masz kolego możliwość kupienia z pewnego źródła z dobrym wyposażeniem i sprawdzone autko to się nie zastanawiaj, jeżdzi się super na zakrętach trzyma się jak na kleju, części wszystko do kupienia, spalanie jest w zależności od Twojej nogi, na miejscu na zimnym silniku na podjazdach max 13l. , na trasie spokojnie bez szaleństw do 120 km/h 7,5 l. z klimą. Mam silnik N52 258 KM.

 

Witam,

kolego ja mam 530xi N52 i po miescie pali mi 18l - bez szalenstwa. W trasie pali 10-11l przy 100-140km/h i aktywnym wyprzedzaniu. W cyklu mieszanym tj. 400km w trasie 150 w miesice pali 13l. Nie chce mi sie wierzyc jak ktos mowi, ze auto 1,8 tony z napedem na 4 kola i silnikiem 3,0l benzyna w AUTOMACIE spala 13l po miescie. Jesli kolega jest z Warszawy to chetnie sie spotkam, zeby pogadac i obejrzec auta; no i zobaczyc te srednie spalanie po miescie 13l/100km przy sredniej predkosci 20-30 km/h

Opublikowano
kilka miesięcy temu miałem ten sam wybór kupić A6 3.0TDI quattro vs 530xD

powiem Ci że na pewno wybór audi jest z 10 razy większy niż BMW 5 z X

 

udało mi sie jednak znależć e60 z małym przebiegiem w pakiecie M 530xD

jazda zimą jest po prostu bajka w tym samochodzie, na zasniezonym placu bardzo latwo utrzymac długie drifty bokiem przy duzo wiekszej predkosci niz e60 z napedem na tyl

 

z napedem Xdrive ma tendencje do nadsterowności jednak przód bardzo szybko zaczyna tez "wyciągać" autko i bardzo łatwo się jedzie

spalanie nie ma znaczenia 240KM w aucie ważącym 1,7 t musi spalić 13-14 litrów (ostatnie testy mnie zaskoczyły komputer pokazywał 13,3l jednak przy dystrybutorze dopelniajac bak na ful z wyliczenia wyszło 12,4 l)

 

skrzynia automat z silnikiem 530D to bajka, kuzyn ma nową A5 2.0TFSI + nowoczesny automat i był w szoku jak szybko i płynnie zmienia BMW biegi no i ma w miarę mniejsze opóźnienie ze stratu zatrzymanego

 

szukaj e60 w Xdrive co do awaryjnoścvi nie ma sie czego bać, na rocznik 2008-2009 musisz liczyc sie z wydatkiem okolo 150-170 tys. PLN (z jakims malym przebiegiem do 30 t km max) a6 na pewno znajdziesz taniej ale A6 przy E60 w pakiecie M wygląda jak wózek do wożenia prezesa vs samochód którym jeżdzi Stig :) (zalezy co kto lubi o gustach się nie dyskutuje)

 

 

Troszkę Kolego kolorów dodałeś w swojej wypowiedzi, bo:

 

1. xDrive ma tendencje do PODSTEROWNOŚCI i wyjeżdżania przodem :wink:

2. Łatwiej dłuższe drifty robić autem RWD niż xDrive'em, właśnie przez przedni napęd, który stara się auto prostować.

3. W A5 TFSI siedzi zapewne S-tronic, który znacznie szybciej przerzuca biegi, niż skrzynia ZF montowana w e60/61 (zresztą ta sama, co zwykły tip w A6C6 i innych)

Opublikowano
Witam, ja mam 530 xi w wersji USA , jeśli masz kolego możliwość kupienia z pewnego źródła z dobrym wyposażeniem i sprawdzone autko to się nie zastanawiaj, jeżdzi się super na zakrętach trzyma się jak na kleju, części wszystko do kupienia, spalanie jest w zależności od Twojej nogi, na miejscu na zimnym silniku na podjazdach max 13l. , na trasie spokojnie bez szaleństw do 120 km/h 7,5 l. z klimą. Mam silnik N52 258 KM.

 

Witam,

kolego ja mam 530xi N52 i po miescie pali mi 18l - bez szalenstwa. W trasie pali 10-11l przy 100-140km/h i aktywnym wyprzedzaniu. W cyklu mieszanym tj. 400km w trasie 150 w miesice pali 13l. Nie chce mi sie wierzyc jak ktos mowi, ze auto 1,8 tony z napedem na 4 kola i silnikiem 3,0l benzyna w AUTOMACIE spala 13l po miescie. Jesli kolega jest z Warszawy to chetnie sie spotkam, zeby pogadac i obejrzec auta; no i zobaczyc te srednie spalanie po miescie 13l/100km przy sredniej predkosci 20-30 km/h

 

Z tego, co się czyta, to Warszawa 12l/100km wyciągnąć potrafi z 530d/xD, więc nie sądzę, żeby 13l zamknąć przy 530Xi z automatem :wink:

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, użytkuje BMW e60 530 XI o mocy 258Km z 2006 roku. Ogólnie jeżdzi się fajnie lecz cena części w porównaniu do zwykłej e 60 z napędem na jedną oś jest jak 3:1. Cena części zawieszenia przede wszystkim i tylko oryginały w niewielkich przypadkach występują zamienniki lecz też drogie. Brak części w sklepach i czasem trzeba odwiedzić serwis. Czasem auto ma jakieś bolączki związane z elektroniką oraz układem napędowym... VANOS też potrafi się odezwać. Mój przebieg 250.000 km.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
BMW 530XI auto fajne ale ceny części bardzo drogie..... Drugi raz przemyślałby ten zakup. Części przeważnie tylko oryginały i dość drogie. Używanych części prawie nie kupisz....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Które części do 'X' są bardzo drogie względem zwykłej wersji?
Opublikowano

Z tego co ja się orientuję np.:

 

- wahacze w tym tuleje

- obudowa ASB w tym mechatronika /skrzynia do X Automatyczna skrzynia biegów EH 24 00 7 565 605/, /skrzynia bez X 24 00 7 565 595/ - chociaż cena ta sama :) 22 497,73 zł plus konweter ok 7 000 :)

- nie wiem czy nie hamulce

- nie wiem czy nie magiel, numery też inne, cena w ASO ta sama

- wyciągniecie maglownicy np. to już opuszczanie sanek i dodatkowe koszty przy wymianie

 

Ogólnie dużo mniejsze zaplecze zamienników oraz części używanych. Kolega ma racje. Do Xa niemalże całe zawieszenie, układy hamulcowe oraz kierowniczy są nieco inne, tak było jest i prawdopodobnie będzie. Jest inaczej i to sporo. Kolejny przykład, do Xa nie dało się domówić systemu kompensacji przechyłów bocznych. Nie mieścił się już :)

W F10 konstrukcja jest już na tyle inna, że Xa w manualu chyba w ogóle nie zamówisz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale to dotyczy ogólnie 'x' - obojętnie czy benzyna czy diesel.

 

Tarcze są takie same więc klocki pewnie też, różnice zapewne są w zawieszeniu przednim, amortyzatorach ale różnica w cenie amortyzatorów SACHS to 10-20 zł :!: Oczywiście dla "nie x" jest tańszy monroe czy bilstein ale jest dużo opinii na forum, że one i tak nie nadają się do '5' bo nie mają wstecznego tłumienia czy coś i padają jak muchy. Nie ulega wątpliwości, że różnice są ale '5' z 'iksem' jest dużo więcej jak '3' z 'iksem' więc chyba tak źle nie jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.