Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam takie pytanie do forumowiczów a mianowicie co ile w 320d 2001r. 136KM się wymienia:

 

-łańcuch rozrządu

-pompę wody

-paski (rolki)

- filtry + olej

 

I jaki olej polecacie do tego silnika. pzdr

Opublikowano
z tego co mi wiadomo Łancuch wytrzyma okolo 500 tys..:)) ja osobiscie leje 10w40 byl taki lany juz przed moim zakupem,olej wymieniam co 10000 wraz z wszystkimi filtrami...:) koledzy mowia ze troche za czesto...heh czytajac na forum postow dotyczacych wymiany oleju duzo osob z tego co pamietam poleca pelen syntetyk...U mnie jak narazie pieknie chodzi wiec nie zmieniam i zostaje przy takim jaki byl :))) Pozdrawiam
Opublikowano

Ja mam podobne pytanie czy np warto wczesniej wlutowac lepszy tranzystor, wymienic uszczelniacze turbo, spawdzic dwumas itd. Czy lepiej czekac do pierwszysch objawow czy awari??

Jak by tak wyszlo ze zostane z ta 300sta 20stka to moge zainwestowac ale tez bez przesady :)

Opublikowano
Ja myślę że niema co wcześniej grzebać jak nie masz objawów.
Opublikowano

ale nie przewidzisz kiedy padnie sterownik pompy VP44 , ponieważ wcześniej nie ma żadnych objawów ....

awarii turbo faktycznie można uniknąć jak i dwumasy ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Zdecydowanie odradzam wymianę tranzystora w pompie VP44 bez potrzeby. Tranzystor ten nie pali się bez powodu. Jest on odpowiedzialny za sterowanie solenoidem poruszający tłoczkiem/zaworem kierunkowym. Tłoczek z biegiem czasu się zapieka. Powodem tego są zanieczyszczenia paliwa, którym jest smarowany. Zanieczyszczony/zatarty tłoczek ciężej poruszać, więc wymagany jest większy prąd sterujący który pali tranzystor. Wymiana na mocniejszy tylko odwlecze problem w czasie. Tym bardziej, ze tranzystory te montowane są najczęściej chałupniczą metodą przez pana Bolka w garażu i nie ma żadnej gwarancji, że np. w skutek wibracji nowy tranzystorek nie odłączy się od układu. Jeżeli już chcesz zapobiec przyszłym/ewentualnym problemom z VP44 to daj ją do gruntownego czyszczenia w serwisie Boscha.
Opublikowano
ale nie przewidzisz kiedy padnie sterownik pompy VP44 , ponieważ wcześniej nie ma żadnych objawów ....

awarii turbo faktycznie można uniknąć jak i dwumasy ....

Tylko po co grzebać jak działa? Może akurat się uda że samochód przez cały swój żywot nie będzie miał takiej usterki.

Opublikowano

rozrzad 500tys pompa wody jak padnie jest bezkolizyjnia paski sprawdzic stan rolki jak beda oznaki piszczenie itp olej ja zalewam 5w40 wymieniam co 22tys odma co 100tys

 

:cool2:

Opublikowano
rozrzad 500tys pompa wody jak padnie jest bezkolizyjnia paski sprawdzic stan rolki jak beda oznaki piszczenie itp olej ja zalewam 5w40 wymieniam co 22tys odma co 100tys

 

:cool2:

olej co 22 tys??

Opublikowano
rozrzad 500tys pompa wody jak padnie jest bezkolizyjnia paski sprawdzic stan rolki jak beda oznaki piszczenie itp olej ja zalewam 5w40 wymieniam co 22tys odma co 100tys

 

:cool2:

olej co 22 tys??

 

dokładnie w "mądrej książce" sam naprawiam napisane jest że w modelach po 2003r olej spełniajacy norme LL04 można wymieniac co 30tkm lub raz w roku

Opublikowano
rozrzad 500tys pompa wody jak padnie jest bezkolizyjnia paski sprawdzic stan rolki jak beda oznaki piszczenie itp olej ja zalewam 5w40 wymieniam co 22tys odma co 100tys

 

:cool2:

olej co 22 tys??

 

oryginalnie tak jest przecież ja kasuje się inspekcję to tyle wyskakuje. Ja tam dzielę to na dwie wymiany i jest ok ;)

Opublikowano
Na oleju nie ma co oszczędzać. Lepiej 2x częściej zmienić niż później płakać. Kupiliśmy nowe Magnum i w książce napisali, że na oleju LL można robić przebiegi 100 000km. Ktoś się odważy? I ile to pojeździ ważąc cały czas 40ton? Dla tego zmieniamy po 50tyś i nie martwimy się o przebiegi. :)
Opublikowano
22 tys to przebieg ustalony dla normy LL01. w samochodach sprzed 2004 roku obowiązuje, bo tyle przewidywała ówczesna norma. ale silniki wcale się nie zmieniły, tylko weszła nowa norma LL04. tak więc w każdym BMW M47N i M57N (co do M47 i M57 nie dam głowy) można wymieniać olej co 30 tys na ten spełniający normę LL04.
Opublikowano
Każdy robi jak uważa. Chce zmieniać przy górnej granicy? Ok. Ja ustawiłem w zegarach bodajże 17500 i tego się trzymam. A dla serwisów to na rękę. Nawet przy wymianie co 30tyś przejeździ gwarancję a potem? Zapraszamy na serwis. Jak ktoś wcześniej słusznie zauważył, dzisiejsze auta robią księgowi, którzy mają tak projektować, żeby jak najwięcej aut sprzedać i później utrzymać serwisy. ;)
Opublikowano
A jaki olej polecacie bo w sumie to będę robił pierwszą wymianę a kartki nie mam jaki był lany w niemczech. Tyle co wiem to na korku przy silniku jest napis Castrol :)
Opublikowano
na stronie Casrtol`a pisze że zalecany jest Edge Sport 0W-40 więc chyba wystarczy taki :) niema co chyba przesadzać jak do silnika co ma 200 tyś km
Opublikowano
a powiedźcie mi jak leje 10w40 taki zalałem bo auto na nim jeździło przedtem, mogę teraz zmienić na 0w40 ?? czy to już nie wskazane? a może silnik jak ma 220 tyś powinien jeździć na 10w40?
Opublikowano
a powiedźcie mi jak leje 10w40 taki zalałem bo auto na nim jeździło przedtem, mogę teraz zmienić na 0w40 ?? czy to już nie wskazane? a może silnik jak ma 220 tyś powinien jeździć na 10w40?

 

zmień na 5w40 - to rozsądny kompromis moim zdaniem.

Opublikowano
zmień jak najszybciej , bo niedługo turbo się na Ciebie obrazi !!!

Kolego a jakie objawy są po złym oleju przy turbo??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.