Skocz do zawartości

E39 530D Coś pracuje i huczy, brak ASC (FILMIK)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie chciałbym się przywitać i mam nadzieje że dołącze do szczęśliwych posiadaczy BMW. Samochód kupiłem zaledwie wczoraj już na wstępie z kilkoma mankamentami jednak gdy już wracałem do domu w aucie coś sie załączyło i zaczęło huczeć, pomyślałem że to webasto/dogrzewacz tylko że jak samochód złapie temperature to pracuje ono cały czas i jest strasznie uciążliwe (widać/słychac na filmiku). Czy ktoś może potwierdzić czy to jest ten dogrzewacz thermo top? Jeżeli tak to czemu się on nie wyłącza jak auto sie nagrzeje? Drugi problem to brak ABS/ASC. Mam wydruk z autoryzowanego serwisu, że padnięte są dwa czujniki - prawy tył i lewy przód. Wszystko byłoby ok. tylko że wydruk jest z przed roku a facet powiedział że on tego nie robił i poprostu jeździł bez kontroli, natomiast ja wczoraj doświadczyłem tego że tym autem bez asc nie da sie jechać bezpiecznie i szybko na śliskiej nawierzchni wiec zastanawiam sie czy wymiana czujników załatwi sprawe? No i dzisiaj przestał działać prędkościomierz - doczytałem sie że za niego odpowiedzialny jest lewy tylni czujnik!? To możliwe żeby padły 3 czujniki?! Kontrolki ABS/ASC palą śie cały czas, odrazu po włączeniu zapłonu. Czy możecie podpowiedzieć bez wstepnej ingerencji komputerem co może być?

 

Link do nagrania:

 

Chciałem jeszcze dodać że na desce nie widać kontrolki kierunkowskazów kiedy sie je włączy a także kontrolki włączonych świateł

Opublikowano
lepiej wypij herbatę i idź do wróżki niech ci z fusów wywróży.podłącz pod kompa i wszystko będzie jasne co kupiłeś. chciał bym takiego klienta jak ty :D
Opublikowano
dzięki za rade, jutro przejde się do wróżki, o komputerze wspomniałem że na niego pojade, a tymczasem może ktoś sie spotkał z czymś takim...
Opublikowano

Możliwe że padł sterownika ABS co wiąże się z większymi kosztami i dlatego tego nei naprawił i teraz sterownik popsuł sie jeszcze bardziej albo porostu padł czujnik w lewym tylnym kole. Świeci się jeszcze kontrolka od zużytych klocków, ale może klocki są jeszcze OK a brakuje tylko czujnika. No i jeszcze nie masz do sprawdzenia czujnik temp. zewnętrznej (jest przed prawym przednim kołem)

Ile dałeś za auto?

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Opublikowano
czujnika temp. zewn. wiem że nie mam bo mam połamaną tą dolną część od nadkola więc tym sie zajme. za auto dałem 17tys. Z zewnątrz jest ok. zawieszeniowo też jest ok. Jest po wymianie oleju i przeglądzie przez tego gościa, właśnie pomyślałem o tym sterowniku ABS bo sie już dzisiaj o tym naczytałem... Mam kolege który ma rozbitą e39 na części i czujniki już będę miał od niego ale czy możliwe jest że jak je zmienie to konieczny jest reset komputerem aby wogóle było wiadomo że to one? bo sterownik to już trzeba adaptować. On ma rozbitego tds ale podejrzewam że czujniki będą pasować? nie wiem jak ze sterownikiem? Coś sie naczytałem że można to naprawić tylko co tam można zrobić bo to chyba grubsza elektryka?
Opublikowano
Zalezy od roczników, wtyczki abs maja 2 kolory, szary i niebieski, musisz zalatwic czujnik z tego samego koloru, po wymianie czujnikow nie potrzeba kasowania błedów, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów system sam sie wlaczy jak wszystko bedzie ok
Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Opublikowano

Miałem podobną sytuację, po tym jak kupiłem swoją Buńkę:

- padnięty czujnik temperatury zewnętrznej - w BMW nie służy jedynie dla informacji, ile jest na dworze, ale wpływa na działanie wielu systemów. Wymień na dobrej klasy (czytaj: nie 25 PLN na Allegro, ale tak od 80 PLN i więcej :? )

- kontrolka zużycia klocków - albo mało płynu hamulcowego (stary?), albo padł czujnik (może się tylko odlutował?), albo padają klocki;

- ABS / ASC - zapewne czujniki do wymiany lub podłączenia (mają tendencje do gubienia łącza...), w połączeniu z prędkościomierzem dają "pewniaka". Jak w wypadku czujnika temperatury - polecam DOBRE zamienniki! Jeśli to nie pomorze trzeba sprawdzić pompę ABS lub pierścienie, z którego czujnik odczytuje prędkość obrotową koła (nawet mała szczerba może ogłupić system). Ważny jest też oczywiście rozmiar kół, a dokładnie ewentualna różnica między przodem i tyłem (też tak miałem...);

Co do głośnej pracy nie pomogę, to wykracza poza moje doświadczenie z BMW (sam jeżdżę E39 dopiero od kilku miesięcy).

Bazowanie na wydruku sprzed roku nie jest niestety wyznacznikiem jakości samochodu. W E39 ważniejsze jest też co w środku, a nie na zewnątrz. Elektroniki i systemów kupa, jest co się psuć i za co płacić w sumie spore kwoty. Wiem, bo kupowałem tak jak ty i jak doliczę felgi i opony, to już mam extra 9 tys. do kwoty zakupu... :duh:

Jaki to rocznik?

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
rocznik za te pieniądze to oczywiście nic lepszego jak 1999r.... boje sie że utopiłem 17klocków za które mogłem kupić coś lepszego... dzisiaj po zajeciach otworzyłem maskę i wydawało mi sie że jednak pompa abs ciągle pracuje... wracając z uczelni licznik świrował, raz działał raz nie, i teraz wiem że jest to wina albo czujników albo pompy i boje sie żeby nie nakupować zbednych rzeczy, które mogą okazać się dobre... ehhh żałuję zakupu... raptem dwa dni samochód mam i takie rzeczy...
Opublikowano
filmik jest ok. kontrast słychać przy przygazowaniu - ta wciąż jednostajna praca to jest to buczenie, silnik sie wkreca sobie, a coś z boku buczy no ale to coś to prawdopodobnie abs, to nie jest automat, a części napędowe czemu mają nie pasować od tds'a? silnikowe owszem chociaż nie znam sie na marce ale podejrzewam że producent za wiele by nie zmienił w różnicy jedynie silnikowej
Opublikowano
Zaufaj stałym bywalcom na forum (mnie nie musisz, ja tu nowy :8) ). E39 kosztuje w całym cyklu użytkowania, choć kilku kolegów miało okazję kupić Buńke po księdzu, fanatyku marki, czy dziadku :roll: i - jak twierdzą - nie płacą. Czy umoczyłeś? Na pewno po takich pierdołach jak czujniki ABS nie ocenisz tego, zaczekaj kilka miesięcy. Ja mam już kilka tysięcy w plecy, ale nie zamieniłbym mojej Buńki na żaden nowszy wózek :cool2: .
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

530d to super bryka

 

koleś od którego kopiłeś po prostu jeździł co tam że rok temu miał uszkodzone dwa czujnik, myślał że się naprawią . Szkoda tylko auta u takich ludzi :cry:

Opublikowano
koniec mazania się, biore się za auto i w piatek jedzie na komputer, wydaje mi sie też że ma troche za mało mocy jak na 184km ale silnik nie puszcza nawet dymka, dzisiaj było -7 i bez zająkniecia pali i się wkreca na obroty ale jednak czegoś brakuje, więc przepływomierz biore pod uwage, na elektrodzie znalazłem co sie uszkadza w tych sterownikach absu więc ewentualnie chyba lepiej żeby jednak sterownik był do naprawy a nie 3 czujniki na co wskazuje zachowanie auta (tył prawy, lewy przód to wykaz serwisu, a teraz jeszcze licznik świruje wiec wychodzi na to że i lewy tył) a więc naprawa sterownika to koszt 300zł chociaż jak znalazłem jak to zrobić to nie wiem czy nie zanieść do znajomego elektronika żeby to polutował. wiatraczek w klimatroniku mi jeszcze nonstop chodzi, wie ktoś jak to naprawić czy poprostu dać zasilanie od niebieskiego ze stacyjki na wiatraczek? bo ogólnie klima działa równo prędkości itp. więc wykluczam jak to wyczytałem "jeża" (nie wiem kto z BMW wymyślił taką nazwe ale ja to znam pod nazwą rezystora wstępnego ;P). No i czujnika temp. zew. mi brakuje bo pourywane nadkola ma (to jakiś standard czy jak? bo w dwóch jakie oglądałem były pourywane dolne części nadkoli...) i tak sie sprawy mają, reszta mam nadzieje sprawna
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja mam już kilka tysięcy w plecy

Ja też :cry2:

nie zamieniłbym mojej Buńki na żaden nowszy wózek :cool2: .

Też tak myślałem,ale zaczynam powoli powątpiewac.I zastanawiam się nad zmianą i niekoniecznie będzie to BMW(rozważam też inne marki),chociaż bardzo bym chciał zostac przy tej marce.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
...wiatraczek w klimatroniku mi jeszcze nonstop chodzi, wie ktoś jak to naprawić czy poprostu dać zasilanie od niebieskiego ze stacyjki na wiatraczek? ...

Chyba masz na myśli wiatraczek od czujnika temperatury wnętrza. Po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki, wyłącza się po ok. 15 minutach, przy czym np. włączenie jakiejś lampki czy otworzenie drzwi wzmaga jego działanie. Słyszysz jego działanie bo jest zabrudzony. Wystarczy zdjąć panel i przeczyścić wiatrak. Jak to zrobić? Masz: http://www.mekartips.se/?tipsID=11&page=DisplayMekartips

 

..więc wykluczam jak to wyczytałem "jeża" (nie wiem kto z BMW wymyślił taką nazwe ale ja to znam pod nazwą rezystora wstępnego ;P)...

Nazywany potocznie "jeż", dlatego że tak wygląda: :lol:

http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/28/47/50/1328475052

Prowadzę swoje życie, a nie BMW
Opublikowano

witam ponownie z nowym filmikiem w którym jasno i wyraźnie widać tzn słychać buczenie... Ktoś rozpoznaje czego to jest dźwięk? Widać że pojawił sie po przekreceniu kluczyka i zaczyna buczeć jak auto sie nagrzeje(?)

Opublikowano
witam ponownie z nowym filmikiem w którym jasno i wyraźnie widać tzn słychać buczenie... Ktoś rozpoznaje czego to jest dźwięk? Widać że pojawił sie po przekreceniu kluczyka i zaczyna buczeć jak auto sie nagrzeje(?)

 

Chwila, tak na chłopski rozum, jakbym miał auto którego nie znam i mi coś takiego się działo to najpierw wziąłbym się za zdjęcie klapy od bezpieczników i wyciągałbym na chwilkę bezpieczniki jeden po drugim. Jak zobaczysz po którym przestało buczeć to opis urządzenia masz przecież na owej klapce (numer bezpiecznika i od czego jest). Proste, nie ?

Opublikowano
Banalne! ale przez cały post tylko ty na to wpadłeś ;) sprawdziłem i moje podejrzenia były słuszne bezpiecznik nr. 31 i po wyjęciu cisza ;) Czyli już pompa do wymiany czy sprawdzać ciśnienie na komputerze?
Opublikowano
Kolega z tego co czytam to zrobiłeś podstawowy błąd nie sprawdziłeś auta przed zakupem, najlepiej w serwisie ASO tak jak ja to zrobiłem co prawda ja za swoje auto dałem 25 tyś. rok 2003 tylko silnik mały 2.0, pojedz na kompa teraz to obojętnie do jakiej stacji diagnostycznej, oni ci tam wszystko sprawdzą i będziesz wiedział co masz wadliwego i Napewno troszkę cię będzie to kosztowało bo jak sama nazwa mówi BMW ;] zmień sobie kolego olej, filtr oleju, Filtr powietrza, 2 filtry kabinowe, filtr paliwa. i Pamiętaj nie ufaj ludziom na słowo, mój starszy też się kiedyś przejechał bo zaufał na słoto ;]
Opublikowano
auto sprawdziłem jedynie od strony zewnętrznej, nie skupiałem się na takich rzeczach że mi może pompa paliwowa buczeć bo poprostu nie wiedziałem że coś takiego może być... Silnik ma świeżo zmieniony olej, i zrobioną klime, ma dobre opony zimówki, no cóż a z tymi pierdołami to jak widze każdy sie boryka więc myśle że żadnych nietypowych usterek nie doświadczam więc powoli sobie to zrobie... Pozdro ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.