Skocz do zawartości

Zmiana Volvo S60 na E90 - czego się spodziewać?


Bluedog

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

W chwili obecnej śmigam Volviakiem jak w temacie ( 2004 r. ) z tiptronikiem, D5 ( 163 km ). Ponieważ leci mu już 7 rok i czas powoli zacząć rozglądać się za czymś nowym, tak na oko trzyletnim, rozważam 320D - 163 lub 177 km.

Czy są tu osoby, które miały może możliwość dłuższego pojeżdżenia obydwoma samochodami ? Czego się spodziewać po takiej zamianie? Trudno mi sobie wyobrazić w tym pułapie cenowym coś wygodniejszego od Volvo ( najchętniej zabrałbym ze sobą obecne fotele ;) ).

Nie mogę się zdecydować czy pozostać przy obecnej marce czy spróbować BMW. Oczywiście na tym forum odpowiedzi będą pewnie tendencyjne ale może ktoś ma lepsze porównanie niż ja. Zapytać w końcu nie zaszkodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, jeździłem Volvo S60 2,4 185ps - wujek ma i powiem Ci że jeśli chodzi o wygode to tak bedzie lepiej w Volvo. Ale wszystko inne więc wykonanie, osiągi (163ps w BMW), jakość wykonania i fotele o ile bedą sportowe napewno docenisz bardziej w BMW. BMW to zupełnie inny świat w porównaniu do Volvo!Ja np nigdy bym nie zamienił marki BMW na Volvo. Kultura pracy silnika w Volvo jest wyższa niż 4cyl w BMW ale kto tak naprawde az tak bardzo na to patrzy...Wg mnie nie ma sie co zastanawiać. Prowadzenioe w BMW układ kierowniczy, skrzynia (manual) bije na głowe nawet nowe Volvo S60....dla mnie wybór jest tylko jeden - BMW. Mam nadzieje ze tak wstępnie przedstawiłem Ci różnice. Aha jeśli chodzi o koszty to z tego co wiem utrzymanie e90 bedzie również niższe...albo przynajmniej porównywalne...zreszto wystarczy obejrzeć Automaniaka jednego z ostatnich gdzie jest powiedziane "Wyższyść BMW nad Audi..."...pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja jeżdze BMW od kilku lat i ni jest to moje pierwsze ani tym bardziej ostatnie auto z tylnim napedem...musze powiedziec ze przy dzisiejszych systemach w BMW DSC naprawde jazda zima nie ma najmniejszego problemu....oczywiscie bardzo duza zasluga tu DOBRYCH zimowych opon...jest uślizg jest zbyt maly aby podjechac pod górke..- nie ma problemu wciskamy raz przycisk DTC ( w e90) i jazda....lecimy ryjem jak przecinak:):):) generalnie ja nawet nie potrafie porównać Volvo do BMW...dwa światy. Mam nadzieje ze po przejechaniu sie wybierzesz to co dla Ciebie lepsze ale na 99% bedzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja jeżdze BMW od kilku lat i ni jest to moje pierwsze ani tym bardziej ostatnie auto z tylnim napedem...musze powiedziec ze przy dzisiejszych systemach w BMW DSC naprawde jazda zima nie ma najmniejszego problemu....oczywiscie bardzo duza zasluga tu DOBRYCH zimowych opon...jest uślizg jest zbyt maly aby podjechac pod górke..- nie ma problemu wciskamy raz przycisk DTC ( w e90) i jazda....lecimy ryjem jak przecinak:):):) generalnie ja nawet nie potrafie porównać Volvo do BMW...dwa światy. Mam nadzieje ze po przejechaniu sie wybierzesz to co dla Ciebie lepsze ale na 99% bedzie to BMW...

Ja niedawno przesiadlem sie z przednionapedowego Rovera 75 na E91 i zima byl szok :shock: poprzednim autem bez zadnych systemow i nawet na letnich oponach radzilem sobie zima w kazdej sytuacji,a w E91 gdy spadl snieg to nawet na zimowkach bylo ciezko :? Pewnie ze czlowiek do wszystkiego sie moze dostosowac i nauczyc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Spodziewaj sie lepszego prowadzenia, lepszego feedbacku ze stronu układu kierowniczego, zawieszenia jak taczka ( w porównaniu z s60 - jeździłem więc się wypowiadam) i zdecydowanie głośniejszego zawieszenia ( kazda dziura to jak wybuch z armaty - w porownaniu z s60), gorszy dźwięk silnika jeżeli weźmiesz 4 cylindrowca, za to w fotel lepiej wgniata zwlaszcza po programie i mniej spalisz w BMW ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy narzekają teraz na nowe volvo,ze to już nie ta marka,współpraca z francuskimi markami nie daje dobrej renomy jeżeli chodzi o trwałość z której volvo niegdyś słyneło.Ja natomiast bardzo lubie te auta,nawet te najnowsze.Podoba mi się ten skandynawski porządek i chłodzik,no i ta wygooda.Mój znajomek ma S60,2008 2.4D i jak dla mnie bardzo dobra furka.Wiadomo,zależy kto czego oczekuje-jeżeli chodzi o prowadzenie,agresywność,silniki,skrzynie biegów no to nie ma za bardzo czego porównywać-bety najlepsze.Ale komfortem,charkaterem i tym,że nie są to auta bezpłciowe czego nie nawidze w większości marek, to u mnie Vovlo zawsze miało i ma + duży.Natomiast odpowiadając na Twoje pytanie: spodziewaj się dużo większej frajdy z jazdy,super prowadzenia,idealnej pozycji za kierownicą,nienagannej pracy skrzyni biegów.Tym BMW Cie ujmie;)

 

A co do jazdy w zimie,parokrotnie się wypowiadałem-mieszkam w Szczyrku,zimy są srogie,podjazdy strome i co jak co,ale tak jak po mieście BMW daje rade,tak w górskich warunkach czuć ten minus.FWD spisuje się na pewno lepiej.Za to można fajnie bokami polatać:P

Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Panowie - to może żeby podgrzać atmosferę powiem co jeszcze biorę pod uwagę ( nie ma tego tak dużo z drugiej strony ) - na shortliście zostały ( w kolejności na co mam największą ochotę ):

 

- E90 jw.

- Legacy 2.0D

- Alfa 159 2.4 JTD

 

może macie jakieś przemyślenia co do powyższych bo przyznam, że wasze uwagi są pomocne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to alfa jak dla mnie odpada,jedyny jej plus to,że ładnie wyglada i mi się w środku podoba i na tym koniec.Jest awaryjna,nie lubi naszych dróg i generalnie więcej z tymi alfami problemu niż pożytku.Subaru jak najbardziej jeżeli cenisz sobie AWD,bo w sumie jak dla mnie po to się subaru kupuje.No i dla boksera jeszcze.Oni to potrafią robić.Jeżeli chodzi o ich diesla to fajna sprawa.Mój ojciec ma forestera 2.0d i jak dla mnie super auto.Tylko subaru niestety,ale w środku jest toporne i jakością nie powala na kolana,ale źle ni ma.Trakcyjnie nie ma mocnych.No a E90 to sobie tu wyczytasz wszystko na jego temat:).
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moe ja cos dodam..alfa powala wygladem..nie ma mocnych. zawias w alfie pada to fakt. awaryjnosc wysoka ja bzm nie bral pod uwage tego auta mimo wsyzstko....Subaru to wiadomo Subaru bokser itp, trakcja prowadzenie, ale brak wygladu i ta zalamka po otworzeniu drzwi to szok..wg mnie Beemka to najlepszy kompromis miedzy wzgladem, prowadzeniem, jakoscia i silnikiem. Wybor wiec jak dla mnie jednoznaczny....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- E90 jw.

- Legacy 2.0D

- Alfa 159 2.4 JTD

 

BMW jest dla tych rywali nieosiągalne, ja dodałbym do wymienionych już atutów Alfy silnik, naprawdę dają radę, szczególnie w dieslach. Ja przesiadłem się z JTD do E91 i pewnie, że tu jest dużo lepiej, ale nie narzekałem na włoskie podejście do sprawy :P tyle, że poza silnikami wszystko inne się sypie z biegiem czasu.

http://img408.imageshack.us/img408/6363/individualvisualizer3to.jpg

¿Te gusta conducir?

The Ultimate Driving Machine

Freude am Fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównujecie nie te klasy. To są samochodu pokroju Laguna, Mondeo, Octavia, Insignia.

Tam gdzie cena wyżej wymienionych aut się kończy, to w BMW zaczyna.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru jest może trochę tańsze od BMW ale Alfa jest już mniej więcej w tej samej cenie. Prawdę mówiąc po przeczytaniu Waszych komentarzy najbardziej biorę pod uwagę BMW i Subaru. Wygląd w środku zależy pewnie od wersji - osobiście widziałem trójki, które też wyglądały w środku jak samochód o 50k zł tańszy. W zasadzie byłbym pewnie przekonany ale moje największe obawy w stosunku do BMW to:

 

- koszty serwisu, ew. przyzwoity serwis nieautoryzowany - w Volvo mam Pana Darka, który robi mi wszystko git za pół ceny - przy używanym samochodzie nie oszukujmy się ma to znaczenie

- tylny napęd w zimie i powiedzmy usportowione zawieszenie na naszych drogach - przez większą część roku u nas jest mokro ( deszcz albo śnieg ) więc ciągłe uważanie na uciekający tył może ( tak sobie wyobrażam ) być męczące, po drugie nasze dziury

 

tak na prawdę jednocześnie napęd na tył i prowadzenie jest jednocześnie najważniejszym powodem dla którego chcę kupić min.BMW. Z drugiej strony nie wiem czy Subaru nie jest troche bardziej pancerny, a prowadzi się też zajebiście jak by nie było?

 

Z Alfy w sumie pewnie zrezygnuję z powodów, o ktorych wyżej chociaż wg. mnie to najpiękniejsze samochody w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BLUEDOG uciekajacego tylu sie raczej nie musisz bac,kontrola trakcji nie pozwala na to za bardzo :D Problem pojawia sie gdy musisz wjechac pod zasniezona gorke lub z niej zjechac albo wyjechac z mocno zasniezonego np. parkingu :mad2: W sumie nie wiem czemu tak zachwalaja ten tylni naped co niektorzy,ja jezdzac 2 miesiace nie widze aby byl w czyms lepszy :nienie: A w czym jest gorszy to widze wyraznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się przesiadłem na tylny napęd 6 mc temu i powiem, że nie musisz za bardzo zważać na tzw. uciekanie tyłu na zakrętach bo system sobie świetnie z tym radzi. Jedyny minus to jak wskazał kolega powyżej to wyjeżdżanie z zasp, zasypanych parkingów, itp. :mad2: . Tam gdzie z przednim napędem sobie poradzisz tzw. ruchami kierownicą to tu tylko pomoc kogoś w pchaniu auta lub łopata (odkąd mam BMW to łopata z bagażniku). Z drugiej strony prowadzenie świetne, jak po szynach. Po mojej krótkiej przygodzie z marką mam mieszane uczucia (chodzi o zimę) optymalnie by było xdrive, ale z drugiej strony to ile było tych bardzo śnieżnych dni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie wiem czemu tak zachwalaja ten tylni naped co niektorzy,ja jezdzac 2 miesiace nie widze aby byl w czyms lepszy :nienie: A w czym jest gorszy to widze wyraznie

 

Znajdź pierwszy lepszy ostry zakręt, przejedź się autem z napędem na przednią oś, potem autem z napędem na tylną oś np. MB, a na koniec BMW (wyważenie niemal równo 50:50). Wtedy poczujesz różnicę, aaa i dodaj w zakręcie gazu.

http://img408.imageshack.us/img408/6363/individualvisualizer3to.jpg

¿Te gusta conducir?

The Ultimate Driving Machine

Freude am Fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie wiem czemu tak zachwalaja ten tylni naped co niektorzy,ja jezdzac 2 miesiace nie widze aby byl w czyms lepszy :nienie: A w czym jest gorszy to widze wyraznie

 

Znajdź pierwszy lepszy ostry zakręt, przejedź się autem z napędem na przednią oś, potem autem z napędem na tylną oś np. MB, a na koniec BMW (wyważenie niemal równo 50:50). Wtedy poczujesz różnicę, aaa i dodaj w zakręcie gazu.

Ale ja nie Kubica zeby szalec na zakretach :mrgreen: Z punktu widzenia przecietnego kierowcy nie widze zadnych plusow tylniego napedu :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tez jezdze trojka ale spojrzmy na sprawe obiektywnie:

1. Obecna e90 stala sie juz tak mala, ze nalezaloby ja pod wzgledem wielkosci raczej porownywac z sedanami segmentu C typu Corolla czy Civic Sedan. Samochody z prawdziwego segmentu D tak uciekly z wielkoscia ze przeganiaja nawet nowe F10. Mowie tu o dlugosci/wielkosci a auta kupuje sie przede wszystkim oczami. Insignia ma prawie 5 metrow a E90 4.5. Co z tego ze rozstaw osi jest spory skoro jego znaczna czesc "pozera" silnik. Bagaznik jest smiesznie maly. W e91 producent sciemnia co udowodnil Autobild w tescie - wyszlo niecale 400 litrow - mniej niz w niektorych kompaktach.

2. Nowa trojka w Sedanie i Kombi w salonach nie sprzedaje sie w ogole. Jezeli cos sie sprzeda to jest to albo promocja Orange, albo jakis "szaleniec" zamowi sobie full wypasa. Zobaczcie ile jest nowych A4 sedan i Avant. Z czegos to musi wynikac. Po pierwsze auto robi sie stare (w tym roku pokaza nastepca), po drugie nie ukrywajmy jakosc materialow wewnatrz, przynajmniej ta postrzegana jest dosc srednia, nie wspominajac o tym jak wygladaja plastiki drzwi, kierownicy, przy pasach etc po 3,4 latach.

3. Dilerzy sprzedaja teraz z 2009 roku exag 318d po 90 tysiecy i jakos wielkiego bumu na te auta nie ma. U kazdego stoi po kilka sztuk.

4. Walory BMW mozna docenic jezdzac sportowo - wspaniale hamulce, uklad kierowniczy czy stosunek osiagow do mocy/pojemnosci docenimy my. Ktos potrzebujac auto do spokojnej jazdy (90% uzytkownikow drog) po krotkiej jezdzie testowej ma dosc taczkowatego zawieszenia, "ciezko chodzacej" kierownicy :mad2:

5. Spoleczenstwo sie starzeje, wiekszosc osob, ktore ma kapuste na nowe auto dorabia sie jej po 40tce (srednia wieku nabywcy nowego auta w polsce to prawie 50 lat). A starszy czlowiek potrzebuje wygodnie wsiadac a nie ocierac sie o uszczelki w malym otworze drzwiowym (niestety w miare lat tyjemy) i rzucac sie na fotel (ojcu uszczelki wymienialem regularnie co 6 miesiacy).

Dlatego ludzie nie biora 320xd tylko X3, czy 330xd tylko X5/X6 :norty:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę prawdy jest w tym co piszesz Zetti :). BMW serii trzy kupują w miarę młodzi i dynamiczni ludzie np. Ja (jestem przed trzydziechą). Albo ludzie w okolicach piędziesiątki co przeżywają kryzys wieku średniego :) (Moj Ojciec :P).

 

A tak poważnie to Volvo jest po prostu praktycznym samochodem który zawiezie Cie z punktu A do punktu B będzie Twoim partnerem w załatwianiu spraw życia codziennego (tak jak masa innych samochodów). BMW z koleji jest samochodem dla kogoś kto nie jeździ samochodem bo komunikacja miejska i krajowa jest do d... ale dlatego że jeżdżąc samochodem łączy przyjemne z pożytecznym i ma trochę żyłki motoryzacyjnego pasjonata dla którego względy praktyczności są na dalszym planie. BMW jest dla kogoś kto doceni tylny napęd, bo nie lubi odczuwać zakłuceń na kole kierownicy od mechanizmów przenoszenia napędu. BMW jest dla kogoś kto doceni właściwości jezdne tego samochodu, bo jest nacechowane genami sportowych wozów niezależnie od wersji silnikowej, choć nie jeździ przynajmniej raz w miesiącu na tor wyścigowy. No i w końcu dla samej ideologii, że BMW jest tylko BMW a nie jak kupisz Audi to kupiłeś troszkę droższego Volkswagena, kupisz Infiniti - łe kupiłeś nissana, kupisz Lexusa - łe kupiłeś toyotę itd. Zauważcie, że wiele kultowych marek samochodowych należy do większych koncernów słynących z produkcji aut "skomercjalizowanych". Tak myśląc teraz na szybko to chyba tylko BMW i Mercedes są całkowicie niezależne.

Ja twórcy tematu mogę polecić ten eksperyment z czystym sumieniem. Może BMW odkryje przed nim coś czego wcześniej nie znał a czego mu zawsze brakowało ? Kto wie.

 

Ps. BMW ma jedną wadę jak go kupisz to dla ludzi jesteś gangster :P choć według mnie powinni się upatrywać takich typów obecnie w Audi :P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

 

Ja jeździłem w anglii S60 D5 i Pugiem 407, więc mam porównanie do E9x.

 

Generalnie silnik w S60 był super, komfort też no i te fotele do tego nic nie trzeszczało.

 

W 407 silnik był beznadziejny ale bardzo ekonomiczny, zawieszenie komfortowe, ale auto sypało się jak opętane. :mad2:

 

W E9x trzaski plastików przyprawiają mnie o ból głowy, zawieszenie jest znacznie mniej komfortowe, ale na naszych drogach.

 

Jak jestem w Anglii to beta płynie, prowadzi się pięknie i nie czuje że jest twarda. Po prostu te nasze tragiczne drogi sprawiają iż potrzebujemy miekkiego zawieszenia, aby czuć się komfortowo.

 

Rozglądałem się też za Alfa 159, jest ona o wiele mnie awaryjna niż 156. Właściwie przeglądając forum można dojść do wniosku, że usterkowosc jest porównywalna z naszymi 3`kami. Jezeli Alfe to bralbym tylko 2.4jtd.

 

Auta dla mnie to coś więcej niż coś do przemieszczaniu się punktu A do B. Ja moją bete kocham :duh: i sprawia mi duzo frajdy codziennie. Wiem, że to nie jest zbyt pomocne w wyborze ale cóż.

 

No i jedna rada, jak masz kase to bierz 330D :mrgreen:

 

pozdrawiam

seb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy tak xle mówi o zawieszeniu w BMW...kurde jesli chce sie kupić Beemke to musimy sie nastawić na twardsze zawieszenie....to nie jest krażownik do płynięcia po Polskich drogach...jak ktoś mysli o 3-ce to musi pokochać jej twarde i sztywne zawieszenie...mi to np nic a nic nie przeszkadza...wczesniej latałem E46 było super, jeszcze wcześniej kilkoma audikami i musze powiedzieć o ile sie jechało normlanie (bez dynamicznej szybkiej jazdy) to było ok ale jak juz predkosc była troszke wyższa to moje A6 C5 latało po zakretach...Prosty wybór jeśli chcesz mieć wygodny fotel i komfort kup coś innego...Ja ogólnie bardzo poelcam wersje E9X bo wg mnie to super auto. Jak dla mnie pojemne, wygodne, sportowe fotele to bajka....prowadzenie, skrzynia i kupa innych zalet które zostały juz wymienione.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam za sobą weekend z nowym s60 2.0T i ogólnie jazdy 3ką z kilkoma silnikami i z różnym wyposażeniem - diesla 143, diesla 184 i benzynę 218KM, sedanem i touringiem.

 

I jest coś czego nie potrafię nazwać.

 

Coś co sprawia, że BMW sprawia mi przyjemność nawet podczas spokojnej, relaksującej jazdy.

 

Volvo mnie zmęczyło, jest pojazdem do pokazania sąsiadom bo jest efektowne i nowe, jest modne, ale jak dla mnie tylko środkiem do przemieszczania się z punktu A do B.

 

BMW zaklęło z metalu i plastiku przyjemność z jazdy.

 

P.S jeżdżę spokojnie, zazwyczaj nie przekraczam 3.500 obr/min w benzynie.....

ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.