Skocz do zawartości

<t>530d vs 535d a może 520d? które będzie nnajmniej awaryjnym autem w moim przypadku?</t>  

49 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

 

powolutku przymierzam się do zakupu bmw e60 w dieslu i zastanawiam się, który model wybrać. interesują mnie modele od 2006 roku.

 

przebieg roczny w moim przypadku to 40 tys, z czego jakieś 25-30 tys to miasto (Łódź).

 

chciałbym zapytać Was, który diesel w moim przypadku będzie najlepszy - chodzi mi głównie o bezawaryjność i jak najmniej kłopotliwe użytkowanie. spalanie nie jest tak bardzo istotne.

 

kusi mnie bardzo 535d z racji mocy i momentu obrotowego, które na trasie robią piorunujące wrażenie. często jednak zdarza się, że poranny dojazd do pracy to dosłownie 3 km i sinik nie zdąży się rozgrzać. w dalszej części dnia jednak co godzinę jestem zupełnie w innej lokalizacji, także autko przejeżdża dziennie jakieś 50-100 km po mieście.

 

chce auta, które ma dużą moc ale będzie jak najmniej awaryjne. które z tych dwóch modeli bardziej pasuje do moich wymagań? czy nie trzeba się obawiać 535d?

Opublikowano
Jeśli tyle chcesz jeździć po mieście to odpuściłbym sobie chyba zakup e60. Szkoda tak dużego auta na miasto. DPF to początek problemów jakie Cię spotkają.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Jeśli tyle chcesz jeździć po mieście to odpuściłbym sobie chyba zakup e60. Szkoda tak dużego auta na miasto. DPF to początek problemów jakie Cię spotkają.

 

no tak, z tym że teraz jeżdżę oplem vectra c a e60 nie jest od niego jakoś gigantycznie większe. nie chcę mniejszego auta. nic nie poradzę, że akurat tak wypada, że głównie jeżdżę po mieście. przy moim przebiegu auto z benzynowym silnikiem nie wchodzi raczej w rachubę, nie sądzisz? jaką alternatywę mi proponujesz?

Opublikowano
jak tyle jeździsz po mieście to lepiej 520d lub 320d. Nie potrzebujesz tam bóg wie jakich osiągów, a eksploatacja jest trochę tańsza, a to będzie miało dla Ciebie znaczenie. Bo skoro jeździsz dużo po mieście to i hamujesz częściej, drogi w miastach są często dziurawe i trzeba je slalomami omijać, i z jednej dziury wpadasz w drugą. Wg. mnie 320d ale za to młodsze i lepiej wyposażone to idealny kompromis. No ale to też zależy od zasobności portfela i upodobań. 320d jest nieco tańsze w eksploatacji, a przy tym osiągi też zadowalające, i nawet jeżeli jeździsz vectrą 2.2d czy 1.9cdti to będziesz zaskoczony jak jeździ 320d. 535d na miasto to trochę takie strzelanie z armaty do wróbla. Nigdzie nie wykorzystasz takich przyśpieszeń i osiągów. A jak depniesz kilka razy na nierozgrzanym silniku bo akurat jakiś dupek się ciągnął 5km/h to będziesz miał podwójny problem z turbinami. Do tego klocki tarcze i cała reszta shitu jest droższa niż 520d czy 320d.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Bierz 535d. Mocy nigdy za wiele. Zwłaszcza w mieście :mrgreen:

Przy okazji zaprzyjaźnisz się z ASO BMW w Łodzi.

hehe :mrgreen: cóż za ironia ;)

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
...ale temat... No coz powodzenia w dylemacie.... 535d na miasto ....raczej odpada :) idealem bylby tutaj tylko 530d jak dla mnie...i tez ten polecam, no w ostatecznosci 520d.....
BMW 535d Msport 2008r, jak nowka :) .... juz moja
Opublikowano

myślę, że aso uda mi się unikać, na szczęście mam rewelacyjnego mechanika, byłego pracownika aso bmw zresztą.

 

wiem, że 535d wydaje się być za mocny na miasto, ale tutaj nie o to chodzi.

 

chciałbym auto mocne, ponieważ raz na jakiś czas jednak w trasie jestem, 2,3 razy w miesiącu po 300km w jedną stronę. także myślę, że autko się przyda. jak wygląda kultura pracy w modelach 530d i 535d? identycznie, czy czymkolwiek się różnią? a zawieszenie i skrzynia biegów? te same?

Opublikowano
Jeśli będziesz chciał prowadzić ks. serwisową to aso nie unikniesz, tak czy siak ;) No chyba, że będziesz wbijał pieczątkę mechanika, ale to przy odsprzedaży dziwnie wygląda i sygnalizuje, że robiłeś auto po kosztach ;)
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

no wiem, wiem tutaj racja.

 

ale czy np 520D na trasie nie będzie nieco mułowaty? jak sobie radzi ten silnik z przyspieszeniami podczas wyprzedzań?

Opublikowano
Bierz najsilniejszy motor na jaki Cię stać. Jeżeli kupisz coś słabego to wierz mi, że przy pierwszej jeździe poza miastem będziesz żałował zakupu
Opublikowano
no wiem, wiem tutaj racja.

 

ale czy np 520D na trasie nie będzie nieco mułowaty? jak sobie radzi ten silnik z przyspieszeniami podczas wyprzedzań?

 

Ten silnik w trasie daje sobie radę bez problemów i jest oszczędny. Nie kupowałbym 3.0d jak tyle jeździsz po mieście. Szkoda samochodu. Koniecznie bierz Automata.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Bierz najsilniejszy motor na jaki Cię stać. Jeżeli kupisz coś słabego to wierz mi, że przy pierwszej jeździe poza miastem będziesz żałował zakupu

 

Jedyna słuszna rada przy zakupie BMW :D Jak ktoś szuka oszczędności i super niezawodności to raczej Toyota

Opublikowano

tutaj masz ładną 535d

http://otomoto.pl/bmw-535-535d-biturbo-po-liftingu-530d-C13052325.html

 

535d będzie mieć spory przebieg , i starszy rocznik , jeszcze nie widziałem takiej co miała by mniej niż 100 tys przejechane .

530d hmmm

520d za 100 tys kupisz 2007/2008 z ciekawym wyposażeniem i stosunkowo małym przebiegiem .

Za cenę swojej e60 w dni zakupu spokojnie kupił bym 530d używana , ale ja potrzbuje auto pewne , młode i z małym przebiegiem . A takich to tylko ze świecą szukać.

Opublikowano

Coz 535d daje najwiecej radosci z jazdy a zwlaszcza na autostradzie co jasne, ale w Twoim przypadku 530d to raczej strzal w dziesiatke... troche mniej mocy ale i tak jest jej pod dostatkiem...a co najwzniejsze tanszy serwis. Ja swoja na miasto rzadko uzytkuje (do tego mam peugota 206 :) idealne auto na zatloczone ulice i mozliwosci parkowania ). 535d jak narazie (poczatki :) ) spala mi na miescie 12.5 l , 530d manual nie wychodzil ponad 10l.

 

Oczywiscie najwiekszego banana na twarzy robi posiadanie 535d ale no walsnie..... koszty...

 

Polecam 530d (dla twojego uzytkowania)

 

Ponizej moj filmik (zla jakosc :) ) ale w miare Cie chyba doinformuje jak z moca na autostradzie. Dodam ze mialem w aucie ok 200 kg bagazu...bylem naprawde zadowolony z mocy...

 

BMW 535d Msport 2008r, jak nowka :) .... juz moja
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy dużo wozisz gratów ze sobą, czy masz rodzinę i szukasz jednego auta do wszystkiego... jeśli 3 razy NIE to albo 320dA 17 KM (w miarę oszczędne w spalaniu, niższa masa to i na trasie będzie jechać) albo...... 130i 5-drzwiowe :8)

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Witam was, równierz mam spory dykelemat pomiędzy 530d, a 535d.. sporo czytałem o obydwu modelach aczkolwiek mam kilka pytań. Część z nich napewno już była poruszana ale chciałbym zgromadzić w miarę „najświeższą” wiedzę ;)

Jakie są różnice w kosztach utrzymania ? Z tego co się orientuje to o 1-2L więcej pali 535d. Z racji 2 turbin warto wziąć pod uwagę ew. Koszty z nimi związane.. wiem też o wiekszych tarczach i klockach w 535d. Ale Czy jest cos jeszcze? Sporo osób pisze ze silnik 535d jest bardziej narażony na awarie.. tylko szczerze mówiac nie wiem jakie -.-

Mam też pytanie związane M-pakietem, a konkretnie z zawieszeniem. Jest twardsze i samochód jest trochę niżej osadzone. Czy ktoś mogłby sie wypowiedzieć jak wyglada komfort jazdy na polskich drogach ? Ponieważ sporo 535d ma pełny M-pakiet to czy przy wymianie zawieszenia na „normalne” sa to duże koszty ? Pytam bo moze się okazać ze warto wziąć pełen M-pakiet a po prostu samo zawieszenie wymienić.. chciałbym jednak móc podjechac od jakis krawężnik ;p

Powiedzcie też, co warto wymienić po zakupie, na co zwrócić uwagę przy i po zakupie.. np. czytałem o tym, że warto wymieniać olej w autom. skrzyni.. a nie zawsze użytkownicy piątek to robia i potem w konsekwencji może to za sobą pociągnąć spore koszty.

pzdr

Opublikowano
Ja bym brał 535d, lepsze wrażenia z jazdy. Tarcze są większe i droższe ale to chyba nie jest akurat główny argument przeciw. Co do sprężarek w 535d to podobno jest tak, iż przez to, że są dwie (każda odpowiada za inny zakres obrotów), to awarie się rzadsze niż w 530d. Podobno też mają trochę prostszą budowę - nie mają zmiennej geometrii łopatek. Zresztą jak któraś pada to najczęściej ta mniejsza, tańsza. Co do zawieszenia to M-pakietowe też bym odpuścił, standardowe jak dla mnie jest zbyt sztywne.
Opublikowano
Koszty utrzymania-dowiesz sie jak kupisz :cool2:

Bardzo mi się podoba ten komentarz i chyba jedyna słuszna odpowiedź na tego typu pytania. Wszystko zależy od modelu i jakości serwisowania, oraz farta i poziomu ignorowania usterek właściciela... Bardzo ładna puenta :cool2:

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
535d będzie mieć spory przebieg , i starszy rocznik , jeszcze nie widziałem takiej co miała by mniej niż 100 tys przejechane .

http://car4you.otomoto.pl/bmw-535-3-0-d-286-km-faktura-vat-2-C15764651.html

Ta jest poleasingowa, po pierwszym wlascicielu. Jakby dotrzec do historii serwisowej i potwierdzic przebieg, to mysle ze warta uwagi. Ogloszenie z tego co pamietam wisialo od listopada zeszlego roku, jakby ich troszke przycisnac to zejda troche z ceny, a i gwarancje dadza.

Opublikowano
Na twoim miejscu wziąłbym 530d 231ps. Miałem 535d i spalanie było trochę większe. Silnikom bi-turbo często zdarza się awaria małej turbiny co jest niestety kosztowne. Różnica w mocy między 530d(231ps) a 535d to jakieś 30km. Ceny również przemawiają za 530d..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.