Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W końcu chciałbym zamontować na stałe CB natomiast zastanawiam się jak będzie najlepiej? W poprzednim aucie miałem z lewej strony pod spodem przy lewej nodze przykręcone do półki, może w e90 można by podobnie, poza tym gdzie najlepiej wpiąć się z zasilaniem? czy trzeba ciągnąć kable do schowka czy gdzieś jak zdejmę osłonę pod kierownicą znajdę tam + i - ? Jeszcze jedno została mi antena Syrio ML145 ale chce kupić inną krótsza do 1m (jaką wybrać) i prawdopodobnie zamontować uchwytem do klapy na rancie, czy takie uchwyty się sprawdzają czy lepiej jednak magnes?

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam, ja posaidam radio wsadzone między fotel a tunel - wg mnie to bardzo dobre rozwiązanie bardzo dobrze sie trzyma nie wypada itp....a co do anteny to ja mam np Floride 45cm ale stoi niestety na klapie....(odbiór jest dobry nie narzekam), a to dlatego ze wczesniej antena stala sobie bardzo niegrzecznie na dachu a że w e90 dach nie jest plaski/równy to przy 220km/h spadla.....:( wczesniej stala na e46 Touring i przy 230 nic sie nie dzialo....to tak mniej wiecej ode mnie.
Opublikowano
no wiec tak jak kolega wyzej pisal,ja tez tak mam -najlepsze rozwiazanie to radio miedzy tunel a fotel pasazera,jesli chodzi o antene to mam president(radio tez)antena cos takiego president missuri i na poczatku przyklejalem na dach ale spadala przy ok 180-190,wiec puscilem kbel pod tylna kanapa do bagaznika i wystawiam na bagaznik i teraz nwet przy 240 nie spada.
Opublikowano

andrew55, jakiej szerokosci masz magnes, ze nawet przy 240 nie spada?

 

Ja mam jak koledzy:

- radio miedzy siedzeniem a tunelem, co daje bardzo latwy dostep do niego; zasilanie z podlokietnika (zapalniczka)

- kabel do anteny poprowadzony pod tylnym siedzeniem do bagaznika i antene wystawiam na tylna klape

 

Jesli chodzi o antene to mam Sirio Omega 27 z magnesem 125mm, wysokosc ~1m. Jak do tej pory sprawdzalem do 200km/h i sie trzyma.

Opublikowano
zapomniałem jeszcze dodać, że z racji kiepskiej jakości plastiku oraz farby użytej do wykonania tunelu, warto przed wsadzenie radia miedzy tunel a fotel obkleić ranty i rogi radia jakas taśmą np izolacyjną żeby nie podrapał sie tunel:) czasem jak ktoś wsiądze jako pasażer niechcący potrafi potrącić albo przesunąć radio więc warto jakąs szmatką albo taśmą obkleić zeby sie nie porysowało:p wiem wiem troche to pedantyczne ale zawsze jak coś wygląda lepiej/ładniej/estetyczniej niż jak u jakeigoś brudasa/niedbalucha:) poprawcie mnie jeśli sie myle:):):):):):):):)
Opublikowano
Tak jak wyzej radio miedzy fotelem a tunelem srodkowym i jest wporzadku, nie wypada nie przesuwa sie.Ogólnie nie widze w e90 za wiele miejsca do stalego montażu.Co do anteny to tez mialem floride presidenta i tez pare razy odpadla, raz przy 250 to omalo co szyby nie wybiła,teraz wymienilem ją na troche większą i zwiekszym magnesem (jakas nie firmowa) bo slabo odbierała to narazie jest lepiej ale poprostu jak mam cb na dachu to staram sie nie jechac wiecej jak 220-230. wystarczą mi juz male wgniecenia i rysy na dachu.pozdr
Opublikowano
dokladnie tak jak wyzej koledzy pisza...a antene mam president missuri i ze standardowym magnesem i tak jak wyzej pisalem jak jest na bagazniku to nie ma szans zeby spadla nawet przy 240.Na dachu zawsze spadala przy 180-190 i tez mam male wgniecenia.
Opublikowano
dodakowo trzeba uważac na wiatr.raz jak silnie wiało i mialem jeszcze tą floride to od razu jak wjechalem na utostrade i jeszcze niezdazylem sie rozpedzic bo jechalem moze ze 160 to ją zwialo.
Opublikowano

Z racji że przed sprzedażą zrobiłem parę fotek to pokaże ci na przykladzie mojego byłego samochodu jak pomontowałem:

- modele CB radia i anteny widoczne na zdjęciu

- całośc bardzo fajnie odbierała

- CB radio faktycznie tez podkleiłem bo z tunelu zaczęła schodziś lakier

- kable pochowane a radio podłączone zlutowaniem kabla do zapalniczki

- antene bez niczego można bylo schować do bagażnika (nienawidze dwu-metrowych BAT-ów)

- antena raz mi tylko spadla powyżej 220km/h potem jak widać na fotce nakleiłem specyjalną podkładkę antypoślizgową która dodatkowo chroni lakier

 

http://img200.imageshack.us/img200/5126/dsc04104d.jpg

http://img535.imageshack.us/img535/2888/dsc04092t.jpg

http://img692.imageshack.us/img692/2816/dsc04103kopia.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/3370/dsc04105kopia.jpg

http://img573.imageshack.us/img573/6606/dsc04061z.jpg

http://img16.imageshack.us/img16/1250/dsc04169kopia.jpg

 

Teraz mam problem w swojej e92 bo tam nie ma miejsca na wcisnięcie pomiędzy fotel a tunel i radio chyba zamontuje pod fotelem kierowcy.

Nienawidze jak mi coś sie pląta po aucie i musi być wszytko pochowane na TIP-TOP.

Opublikowano

W E46 Touring miałem tak zamontowane reszta podobnie jak w e90-tce:

http://img89.imageshack.us/img89/6433/dsc03187d.jpg

Opublikowano

Ja CB montuję na taki rzep techniczny (rzep składający się z takich plastikowych lameli). Na stałe przyklejona jest jedna strona rzepy na konsoli od strony pasażera na wysokości nóg, a druga rzep przymocowana jest do uchwytu, który przykręca się do CB. Kabel od anteny mam przepuszczony pod plastikami, antenę montuję na klapie bagażnika. Montaż bez inwazyjny i trwale się trzyma. W e46 też w taki sposób miałem zamontowane CB i było ok. Zrobię fotki jutro to wstawię.

 

Pzdr.

Opublikowano
ja mam paktycznie tak samo jak Klagosz tylko antena na dachu.sorki za jakosc zdjecie robione telefonem http://img836.imageshack.us/img836/6527/zdjcie0111u.jpg http://img148.imageshack.us/img148/3190/zdjcie0120u.jpg http://img407.imageshack.us/img407/166/zdjcie0117w.jpg http://img703.imageshack.us/img703/9956/zdjcie0115n.jpg
Opublikowano
Też szukałem miejsca na radio i z braku miejsca padło na fotel kierowcy. Radio president jest przykręcone do blachy pod fotelem kierowcy od strony tunelu. Montaż na obejmie, która jest standardowo w pudełku z radiem, obok jest też przykręcony zewnętrzny głosnik (z zestawu głośnomówiącego nokii). Jakośc dźwięku w zupełności ok, nic nie przeszkadza na codzień, antena na magnesie.
Opublikowano
Z racji że przed sprzedażą zrobiłem parę fotek to pokaże ci na przykladzie mojego byłego samochodu jak pomontowałem:

- modele CB radia i anteny widoczne na zdjęciu

- całośc bardzo fajnie odbierała

- CB radio faktycznie tez podkleiłem bo z tunelu zaczęła schodziś lakier

- kable pochowane a radio podłączone zlutowaniem kabla do zapalniczki

- antene bez niczego można bylo schować do bagażnika (nienawidze dwu-metrowych BAT-ów)

- antena raz mi tylko spadla powyżej 220km/h potem jak widać na fotce nakleiłem specyjalną podkładkę antypoślizgową która dodatkowo chroni lakier

 

 

Teraz mam problem w swojej e92 bo tam nie ma miejsca na wcisnięcie pomiędzy fotel a tunel i radio chyba zamontuje pod fotelem kierowcy.

Nienawidze jak mi coś sie pląta po aucie i musi być wszytko pochowane na TIP-TOP.

 

Wygląda to bardzo estetycznie:), zasilanie wprowadziłeś do środka podłokietnika? rozumiem że trzeba go zdemontować by wprowadzić kabel? a gdzie umieściłeś gruszkę jak przeprowadziłeś na druga stronę?

Jeszcze jedno czy umieszczone w ten sposób radio blokuje fotel przy przesuwaniu oraz czy nie pogarsza to odsłuchu, bo głośnik dotyka skóry/tapicerki, nie tłumi go?

Opublikowano

Zasilanie podpiąłem pod zapalniczkę znajdującą się pod sterowniem klimatyzacją - zlutowanie kabli.

Żeby się tam dostać trzeba ściągnąć listwę ozdobną z tunelu środkowego i potem przeciągasz wtyczkę radia pod bocznym plastikiem tunelu. Reszte widocznego kabla/kabli chowałem też pod tunel albo obklejałem czarną taśmą izolacyjną żeby nie było widocznego czerwonego kabla od radia.

Gruszke wkładałem koło radia widać ją na drugiej fotce.

W trasie jak jechałem sam to kładłem ją na fotel pasażera.

Kabel od anteny pochowałem kolejno od CB-radia: pod tunel środkowy, kanapę i tapicerkę bagażnika.

Z głośnością nie było żadnego problemu więc nie montowałem żadnego dodatkowego głośnika.

Co do przesuwania fotelu w e90 nie było problemu ale minimalnie zawsze radio się przesuwało więc podkleiłem takimi mini gąbeczkami, które wykorzystuje się do wygłuszania drzwiczek mebli.

Opublikowano

w e90 mam troche inny patent niz koledzy, ale trzeba sie do niego przyzwyczaic.

Radio (odwrócone do "góry nogami" a tak naprawde do góry głośnikiem) instaluje na końcu tunelu środkowego. Tzn tam gdzie jest popielniczka i nawiewy dla pasażeów z tyłu. radio delikatnie zapieram o końcówke tunelu z jednej strony a o siedzisko tylnej kanapy z drugiej. pokrętłą kieruje w strone pasażera, by było łatwiej nimi maniupulować. kabel od zasilania wpinam w tylnie gniazdko od zapalniczki, a gruszke wrzucam na tunel środkowy. Kabel antenowy do bagarznika i antenka na klape. jak z radia nie korzystam to gruszka ląduje w siatce za fotelem pasażera. nic nie lata. jak ktoś wsiada na tył to nie przeszkadza tylko do samej obsługi radia trzeba się przyzwyczaic. instaluje tak już od kilku lat w kilku samochodach i się przyzwyczaiłem.

Opublikowano

Z racji tego iz zawodowo zajmuje sie sprzedaza i montazem elektronicznych akcesoriow samochodowych w tym cb proponuje:

RADIO ALBRECHT AE6890 w ktorym oddzielnie jest panel z podswietleniem a odzielnie radio, radio montujemy pod fotelem kierowcy, panel (sterowanie) natomiast mozna umiescic w popielniczce jezeli ktos nie uzywa, co daje nam taki plus iz kiedy nie trzeba uzywac radia nie widac i nie kusi zlodziei, natomiast jezeli trzeba wystarczy otworzyc popieliczke,

drugie estetyczne rozwiazanie to jest radio:

ALAN 42 PLUS MULTI , cale radio mieszczace sie w gruszce, ktore mozna schowac w podlokietnik, ewentualnie schowek

trzecia propozycja łądnie komponujaca sie z podswietleniem BMW:

PRESIDENT np JOHNNY III ASC i wowczas na rzepu montażowe klejace albo do boku konsoli srodkowej, albo pod deske rozdzielcza, w przypadku rezygnacji lub sprzedazy nie pozostawia zadnych dziur i sladow

z antenek proponuje cos krotkiego:

PIRAT 62cm dunska antena helikalna z bardzo mocnym magnesem

PRESIDENT MISSOURI + wymiana magnesu na mocniejszy, standard potrafi zwiac juz powyzej 150km/h i mijaniu sie np z TIRem

SIRIO TURBO 800 + magnes

SIRIO OMEGA 27 MAG

, ewentualnie z przykrecanych na uchwyt:

SIRIO OMEGA 27

SIRIO TURBO 800

SIRIO T3-27

SIRIO SG-CB1000

+uchwyt na rant, trzeba tylko bardzo dokladnie i precyzyjnie zamontowac aby nie uszkodzic klapy, jedna z czasem i tak powstanie odbarwienie itp. Dłuższych antenek nie proponuje na uchwyt gdyz zawsze antenka delikatnie pracuje i moze stwarzac wieksze opory, nie mowiac juz o fakcie ewentualnego zaczepienia o cos co skutkuje wygieciem rantu klapy, ewentualnie zdarciem lakieru. Jezeli ktos potrzebuje porady, lub sprzetu w hurtowej cenie zapraszam na priv, urzytkownicy formy maja ceny hurtowe, przy zakupach detalicznych

Opublikowano
Aha montujac radio miedzy tunelem srodkowym a siedzeniem zaslania sie glosnik co ogranicza odbior i klejac radio na rzepy trzeba zwrocic uwage aby glosnik byl z zewnetrzej strony, a nie od strony przyklejenia. Nie sztuka jest cos zamontowac, sztuka jest zamontowac, aby sluzylo i bylo ergonomicznie umieszczone, nie rzucalo sie w oczy i spelnialo w 100% swoje zadanie, zwlaszcza w autach PREMIUM.
Opublikowano
Aha montujac radio miedzy tunelem srodkowym a siedzeniem zaslania sie glosnik co ogranicza odbior i klejac radio na rzepy trzeba zwrocic uwage aby glosnik byl z zewnetrzej strony, a nie od strony przyklejenia. Nie sztuka jest cos zamontowac, sztuka jest zamontowac, aby sluzylo i bylo ergonomicznie umieszczone, nie rzucalo sie w oczy i spelnialo w 100% swoje zadanie, zwlaszcza w autach PREMIUM.

 

Ja mam głośnik skierowany do tunelu i jest ok. Między uchwytem (tym dostarczanym do radia) a tunelem jest jeszcze miejsce na to, aby dźwięk się wydostawał.

 

Jedna zasada jeśli ktoś podczas używania cb, słucha głośno radia to nic mu nie pomoże :mrgreen: nawet kolumna za plecami kierowcy :mrgreen:

 

Pzdr.

Opublikowano
Tak jak wczesniej napisalem, nie polecam montazu na uchwyt dolaczony w komplecie a na rzep i wowczas trzeba zwrocic uwage aby nie przyczepic glosnikiem do tunelu.
Opublikowano
Rzepy były by całkiem dobrym rozwiązaniem i przyklejenie do tunelu środkowego, ale potem np przy rezygnacji na pewno zostaną ślady po kleju na tunelu.
Opublikowano
Sa roznego rodzaju srodki to przetracia ewentualnych resztek kleju, a z dziurami juz jest wiekszy problem bo zawsze widac ze cos, ktos krecil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.