Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Olej w tłumiku nie bierze się znikąd jak tylko z turbiny, dziwi mnie tylko, że jeszcze Ci działa, nie daje żadnych znaków turbina? nie wyje? U mnie jak szlak trafił turbinę też lało się po silniku, ale do końca nie jestem pewien czy wywalało olej z tego miejsca co u Ciebie bo miałem też korek wlewu oleju do wymiany, początkowo montowali bez dodatkowych plastików zapobiegających wykrzywianiu się blaszek spreżynujących i po odgięciu sie blaszki waliło olej przez korek na cały silnik. Kupiłem korek nowego typu i już się tak nie lało ale długo nie poobserwowałem czy wali skądś jeszcze bo turbina rozsypała mi się praktycznie w jeden dzień, rano zaczęła wyć a wieczorem puściła już olej, który poszedł w wydech, musiałem zjechać z drogi choć chciałem dojechać do domu ale się nie dało, z tłumika szło tyle dymu, że samochody za mną stawały bo nie nie było widać. Podobno można trafić na regenerowaną nawet poniżej 1000zł jak oddasz starą i można na niej pohulać jeszcze kilka latek, zależy jak się trafi ale można i pojeździć parę tys. km i znowu turbo do regeneracji. Turbina ma zmienną geometrię łopatek i podobno nie ma do niej porządnych zestawów naprawczych ( kiedyś były w ASO ale zostały wycofane, chyba się nie sprawdzały ), regenerację głównie przeprowadza się tak, że z trzech wybiera się najlepsze części i składa się w jedną. Dlatego skusiłem się na nową, kosztowała mnie 3800zł, jak chcesz dam Ci kontakt. Sprowadzana była z Niemiec prosto od Garreta. Przy wymianie oczywiście wszystko zostało przeczyszczone typu kolektor ssący, intercooler, egr, przewody itp.. Autko śmiga jak by było po programie.
Opublikowano
Dała znać o sobie, dymi na czarno, szaro. Wyć nie wyje, ale są wahania obrotów, przymula. Rozpędzić się nie można. Mam nadzieje ze to pomoze:)
Opublikowano
stawiam na turbo, przy okazji wymiany wszystko przeczyść i posprawdzaj podciśnienia, powymieniaj wężyki, poprzeczyszczaj też czujnik temp.pow. ( na rurze od intercoolera ), czujnik ciśnienia doładowania ( w kolektorze ssącym ), przy okazji czyszczenia kol.ss. obejrzyj blaszki czy dobrze siedzą.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Pozwolę sobie lekko odgrzać temat.

Moje auto ma przejechane trochę ponad 300k. Mam auto od ponad 3 lat. Przez pierwsze 2 (3 wymiany oleju) lata żadnej dolewki od wymiany do wymiany.

Od jakiegoś czasu co 1000-2000km zaświeca się żółta lampka po zgaszeniu silnika. Dolewam 100-150ml i śmigam dalej. Olej Motul Specific LL04 5W40, filtry zawsze Mann lub Bosch.

Auto nie dymi, pod maską sucho, pod autem sucho. Odma nowego typu wymieniona 1.5 roku temu. Wyraźnego spadku mocy nie odczuwam. :mad2:

 

Czy to normalne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.