Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mój problem zaczął się jakieś pół roku temu. Zalałem olej (5w40) i przejechałem zaledwie 5tyskm i zaświeciła żółta kontrolka od oleju. Miałem mało oleju i dolałem pół litra im bliżej wymiany(co 15tys) tym częściej świeciła się kontrolka. Cały czas dolewałem olej. PO następnej wymianie oleju ten problem znowu nastał i znowu po 6 tys. Dodam że na filtrze oleju mam czarnej plamki od oleju. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=13_0652&hg=13&fg=20 z tego pod tego pierścienia (nr7) cieknie mi olej, to w ogole normalne? Nie wiem co mam robić i co sprawdzać. Pomocy

 

Samochód e46 320d 150KM 2002r

Opublikowano
Dodam że na filtrze oleju mam czarnej plamki od oleju. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=13_0652&hg=13&fg=20 z tego pod tego pierścienia (nr7) cieknie mi olej, to w ogole normalne?

Samochód e46 320d 150KM 2002r

O co chodzi z tą czarną plamką na filtrze?

Czy filtr odmy zmieniałeś kiedyś, czy może kopci niebieskim dymem jak jest zimny silnik? Zalecam wymianę filtra odmy i tego pierścienia, ponieważ takie wycieki nie są normalne. Możesz także sprawdzić ile oleju jest w rurach od IC.

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Opublikowano

napisz kolego więcej informacji:

jaki masz przebieg, jak z mocą, czy turbinę głośno słychać, czy czyściłeś kolektor i wyrzuciłęś klapki, no i czy komp nie pokuzuje jakichś usterek? itd..

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
A więc odma wymieniana 10tys km temu. Przebieg samochodu to 130tys km prawdziwy. Mocy nie brakuje czasem faluje obroty miedz 1800-2000 obr/min na drugim biegu. Turbina pogwizduje ale to raczej temu że wyciąłem oba katalizatory. Kolektor nie ma klapek i jest czysty. Komputer nie pokazuje usterek... . W rurach IC są śladowe ilości oleju. Spalanie w normie. Czarny dym przy mocnym bucie w podłoge na drugim biegu
Opublikowano
ja leje 10w40 przebieg mam 320tys i od wymiany do wymiany full brać nie powinien chyba nie ma takiej normy która mówi że litr na 6 tys no chyba że sie mylę :) może gdzieś ci wycieka
Opublikowano
Jaką odmę zakładałeś? Starego czy nowego typu? Niby producent podaje 1l oleju na 1000km ale to ze względu na zabezpieczenie przed masowymi pozwami. Jak by mi brał 1l na tysiąc to bardzo bym się martwił. Jak kupiłem swoją to łykał olej jak szalony. Zmieniłem odme na nowy typ i po 7 tysiącach po bagnecie nie widać ubytku. Z drugiej strony w ojca Corolli 2.2D4D litr na 5tysięcy łyknęła i jak przeglądałem fora i pytałem mechaników to w tych motorach to norma. Dla mnie dolewanie od wymiany do wymiany to zło. Może to takie zboczenie po E39? Wiem, że dzisiejsze samochody biorą. ;)
Opublikowano

Uważam że powinieneś najpierw zlikwidować ten wyciek z okolic turba, może to przez to ci tak ginie olej. A może turbinę masz padniętą. przy tym przebiegu to według mnie stanowczo za dużo tego oleju ci bierze. Ja mam rok starszą, przebieg prawie dwa razy tyle i na 10tys wzięła mi 0,7litra. Mój wujek ma z tego roku co ty i podobny przebieg to od wymiany do wymiany dolewa około 0,5litra które mu zostaje z wymiany i to wszystko. Według mnie nie ma co się sugerować normą że może brać 1l na 1000km bo to by była porażka. Jakiej marki olej lejesz? Może to tylko na papierze jest fullsyntetyk, może warto spróbować zmienić dostawcę?!

Odbiegnę trochę od tematu, Koledzy czy u was chlapie olejem jak się odkręci korek od silnika na chodzącym silniku czy nie?? Bo u mnie chlapie i oczywiście złośliwy to zaraz powie że silnik ma przedmuchy :|

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

Odbiegnę trochę od tematu, Koledzy czy u was chlapie olejem jak się odkręci korek od silnika na chodzącym silniku czy nie?? Bo u mnie chlapie i oczywiście złośliwy to zaraz powie że silnik ma przedmuchy :|

 

ja kiedys u siebie tez odkrecilem korek i tez chlapalo. czy to normalne, nie wiem.....

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

odma wymieniana 20tys km wstecz.

mozesz cos wiecej o tym puszczaniu cisnienia powiedziec, przejmowac sie tym??

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

Jak ktos jezdzi emerytem po miescie to nie bierze ... co do chlapania to MUSI chlapac bo jest kolo zebate pod a nie odma zasrana !

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Opublikowano
Jak ktos jezdzi emerytem po miescie to nie bierze ... co do chlapania to MUSI chlapac bo jest kolo zebate pod a nie odma zasrana !

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

 

Chlapać lekko ma prawo, natomiast nie powinno ciśnieniowo wywalać oleju tzn. nie powinno wypychać odkręconego korka.

Opublikowano
A jak sprawdzić czy ten olej nie leci z turbiny?

 

Wystarczy zdjąć przewód między turbiną a intercoolerem i zobaczyć jak wygląda wyjście z turbiny i czy w intercoolerze nie ma oleju.

Opublikowano

A więc tak wczoraj mechanik sprawdzał to usterkę. I postawił 3 opcje:

 

1. Odma, ten olej wycieka z odpowietrznika(najprawdopodobniej) kiedy zdjął odme, olej nie ciek, a dymu nie było, kiedy założył znowu to się pojawiło.

 

2. Turbina ma lekki luz, ale stamtąd olej nie ciekł....

 

3. Silnik ma przedmuchy. I dlatego wywala olej.

 

Nie wiem co jest relane.

Opublikowano
Wydaje się, że odma przypchana skoro z założoną odmą ciśnienie wali przez turbinę to po jej zdjęciu ciśnienie ucieka właśnie górą, w miejscu gdzie blokowała zapchana odma. Oczywiście dużych przedmuchów odma nie załatwi, wtedy będzie dmuchać wszędzie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Założyłem nowa odme, i zrobilem trase do Belgii...pod koniec niemiec zółta kontrolka znowu sie zapalila;/ juz teraz nie wiem co zrobic. Gdzie szukac usterki??
Opublikowano

Na bagnecie tez ubywa... . Osłona pod michą tez jest zafajdana. Cieknie z tego miejsca:

 

http://img196.imageshack.us/img196/237/238lk.jpg

 

Miała pomoc wymiana odmy, jednak to nic nie dało. Gdzie szukać przyczyny??

Opublikowano
Dziś bylem u mechanika, w tłumiku jest olej. Mechanik ostawił diagnozę ze turbo do wymiany. Możliwe to? Nie chce się nabrać na zbędne koszty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.