Skocz do zawartości

320d - falujace obroty podczas wlaczonego ogrzewania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam bmw e46 2000r 2.0 diesel

mam problem z ktorym nie potrafie sobie poradzic a mianowicie obroty faluja co 10 sekund pomiedzy 700 a 900 . i czy to zimny czy cieply silnik ;/ ale gdy calkowicie wylaczy sie ogrzewanie obroty sa rowne... na forach czytalem co to moze byc i pisali tak :

- zapowietrzony uklad chlodzenia

- przeplywomierz

- swieca zarowa

- ogrzewacz cieczy chlodzace

- slaby juz regulator napiecia w alternatorze

ale chcialem wac forumowicze sie zapytac co by to moglo byc... moze ktos juz z taka przyczyna walczyl??

z gory dziekuje i pozdrawiam ;)

Opublikowano
Kolego ja mam też takie falowanie ale tylko kiedy jest zimny silnik, kiedy silnik osiągnie swoją temperaturę wtedy już nie faluje a kiedy wyłącze ogrzewanie wtedy również przestaje falować, myślę że u mnie to wina podgrzewacza albo normalna sprawa sam już nie wiem co o tym myśleć.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

tylko ze nikt nie potrafi stwierdzicco to jest... a wada fabryczna to raczejnie jest.

pod komputer tez raczej nie ma sensu podlaczac ..sam nie wiem;/

zaraz wpadnie znajomy mechanik to ciekawe co mi powie ;D

Opublikowano
ja mam też walnięty podgrzewacz, nie działa wcale i nie ma różnicy czy jest nawiew włączony, wyłączony, ogrzewanie szyby, cb wszystko wszystko włączone i zero falowania. myślę, że to co innego i na kompie by wyszło.
Opublikowano
Mi na kompie nie pokazuje żadnych błędów a falowanie mam tylko jak jest zimny, gdyby podgrzewacz był padnięty to napewno by wyskoczył błąd ale czy napewno?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
sami widzicie ze ciezko powiedziec co to za przyczyna;/ tylko zastanawia mnie to ze duzo ludzi ma to co ja a nikt nie potrafi napisac jak to zrobil....
Opublikowano

Ja stawiam mimo wszystko na uszkodzony podgrzewacz. Obroty sa podnoszone gdy potrzeba dużo prądu z alternatora aby uruchomic podgrzewacz który pobiera ok 100A jak chodzą wszystkie 3 grzałki. jesli po podniesieniu obrotów nie złaączy sie poggrzewacz to obrot spadną. kolejna próba uruchomienia podgrzewacza jest za 10 sekund. i tak w kółko. Moze też być problem z alternatorem gdyby niedomagal przy dużym obciązeniu.

trzeba sprawdzic czy obroty bedą podnoszone jak ustawimy ogrzewanie na min. i nawiew wył. Jesli sie nie podnoszą to odpowiedz jest jasna ze to podgrzewacz.

Błąd zawsze zapisze sie w pamięci. nie wiem jak ktoś to sprawdzał i czym ze nie ma błedów. Moze tylko watości błedów w danej chwili a nie pamięć błędów.

Opublikowano
Mi na kompie nie pokazuje żadnych błędów a falowanie mam tylko jak jest zimny, gdyby podgrzewacz był padnięty to napewno by wyskoczył błąd ale czy napewno?

 

a jakie masz to falowanie? u mnie przy uszkodzonym podgrzewaczu obroty skakały z ok. 650 na hmm... 800-900 (nie pamiętam dokładnie, w każdym razie z tej "niskiej" wartości roboczej do tej "wysokiej" która jest zaraz po odpaleniu silnika) i na odwrót co ok. 3-5 sekund.

Opublikowano
Kolego u mnie faluje tak 800-900 obr/min i tak w odstępach czasowych 2-3 sekundy a po podłączeniu pod INPA nie wykazuje błędu podgrzewacza jak wyłącze nawiew lub światła to przestajr falować może coś z alternatorem coś nie tak?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
najlepiej zrobić test podgrzewacza DIS-em. jest tam taka funkcja.

A to już wyższa szkoła jazdy, widzę kolego że jesteś z moich okolic, tzn. nie aż tak odległych jeśli posiadasz taką wiedzę i umiejętności to można by było coś zoorganizować w kierunku swotkania i omówienia kilku kwestii dotyczących naszych autek, a ostatnio przejeżdżałem przez Kraków, a kolega z Krakowa czy Częstochowy?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
najlepiej zrobić test podgrzewacza DIS-em. jest tam taka funkcja.

A to już wyższa szkoła jazdy, widzę kolego że jesteś z moich okolic, tzn. nie aż tak odległych jeśli posiadasz taką wiedzę i umiejętności to można by było coś zoorganizować w kierunku swotkania i omówienia kilku kwestii dotyczących naszych autek, a ostatnio przejeżdżałem przez Kraków, a kolega z Krakowa czy Częstochowy?

 

pochodzę z Częstochowy, studiuję w Krakowie. czyli w tygodniu jestem w Krakowie, a w weekend zazwyczaj w Czestochowie :mrgreen:

Opublikowano

powiem wam ze kolega bmwuserE46 ma chyba racje bynajmniej w moim przypadku bo rzeczywiście falujące obroty ustaja gdy zmieni sie ogrzewanie na min(16 stopni)... jesli moglbym jeszcze kogos prosić o rade czy jeśli już mam popsuty ten podgrzewacz to czy da rade go jakoś naprawić czy musze kupic nowy... moze kolega bmwuserE46 sie wypowie bo widze ze ma pojecie ;)

pozdrawiam ;)

Opublikowano

Można go naprawić (podałem nawet link do tematu jak to zrobić). Po kilku latach pracy padają tranzystory sterujące grzałkami (zwłaszcza na 1 grzałce) i wystarczy je wymienić. Sprawdzić trzeba tez zabezpieczenia tych grzałek bo jak jest spalona para tranzystorów to i pewnie zadziałało zabezpieczenie.

 

U mnie falowanie ustało po naprawie tego podgrzewacza i teraz trzyma wysokie obroty (bo działa podgrzewacz ) aż silnik się zagrzeje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też mam uszkodzony podgrzewacz i w INPA pokazuje mi sie taki błąd http://img514.imageshack.us/i/bd3.png/

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

podgrzewacz nie zawsze pokazuje bląd

 

czasem jest walniety robi zwarcie ale dziala i komp nie widzi błedu za to alternator nie podnosi napiecia i przez to te wachniecia obrotow

 

podgrzewacz potrzebuje wiecej pradu niz normalnie dostawac powinien przez co alternator nie daje wystarczajaco duzo na reszte uzadzen

 

czasem łatwo to wyczaic jak depniesz wiecej gazu i wejdzie na wyzsze obroty to przestanie falowac bo dostanie odpowiednia ilosc pradu

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.