Skocz do zawartości

Opony RSC Run Flat e9x zalety/wady


klagosz

Rekomendowane odpowiedzi

A mnie zastanawia jedna rzecz - jak widać opinie co do rodzaju opon są mocno zróżnicowane, jedni piszą, że jest ok, inni, że dramat, itp. Ja w piątek zmieniłem letnie, wyząbkowane i łysawe ROF Bridgestone Turanza 205/55 R16 na zimowe ROF Dunlop Winter Sport 3D i różnica jest bardzo duża, mimo tego, iż zimówki do najnowszych nie należą :cool2:

Jeździ się naprawdę bardzo fajnie i komfortowo, poza oczywiście poprzecznymi nierównościami, które dają zdrowo o sobie znać, trzepiąc autem niemiłosiernie :mad2: Powiem szczerze, że na wiosnę czekają felgi 17" i mam zamiar naciągnąć na nie opony zwykłe nie ROF, ale jakoś nie wyobrażam sobie tego samego auta z założonymi oponami 205/55 R16 zwykłymi :roll: Wydaje mi się, że było by mocno za miękko i rzeczywiście można by auta nie czuć podczas dynamiczniejszej jazdy.

Mnie cały czas zastanawia porównanie 205/55 R16 ROF ze zwykłymi 225/45 R17 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mialem okazje jechac limuzyna 320d z 2006 na Run Faltach 205/55/16 i bylo bardzo nieprzyjemnie. auto trzymalo sie drogi ale bylo bardzo twarde (zawieszenie normalne) i kazda poprzeczna nierownosc (laczenie mostow itp) byla bardzo wyczuwalna akustycznie, twardymi uderzeniami opony o przeszkode i komforcie jazdy (auto podskakiwalo, jakby nie mialo amortyzatorow).

obecnie mam letnie continentale 225/45/17 i zimowe conti 205/55/16. obie opony rf i powiem, ze jestem zadowolony. mimo, ze auto jest lekko obnizone (coupe) to komfort jazdy jest nieporownywalnie lepszy niz w limo na starszych oponach. po zmianie na zimowe tez jestem zadowolony, bo komfort jazdy na tym nie ucierpial. sa jedynie, zgodnie z przewidywaniami, glosniejsze. trzymanie sie drogi jest w porzadku.

dodam tylko, ze opony nie scieraja sie mocno - na letnich zrobilem ok. 20tys i bieznik pozostal prawie nienaruszony. w niemieckim ATU cena za letnia opone, w promocji, wynosila 133euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Mnie cały czas zastanawia porównanie 205/55 R16 ROF ze zwykłymi 225/45 R17 :wink:

 

Pierwsze miesiące sezonu letniego przejeździłem na Continentalach ROF 205/55/R16 ROF. W trakcie sezonu zmieniłem na 225/45/17 nie ROF Bridgestone RE50A. Mam taki jeden zakręt "testowy". Na obu oponach udało się osiągnąć tą samą prędkość 160km/h (na zimówkach dla porównania 120km/h z mocnym znoszeniem). Test przeprowadziłem tego samego dnia, po rozgrzaniu opon. Być może miało znaczenie, że Bridgestone były jeszcze nowe i nie dotarte - nie znam się.

 

Komfort się poprawił (mówię o drobnych nierównościach, kostka, nierówno załatana droga), natomiast prowadzenie o dziwo nie (ja nie wyczułem różnicy), mimo że opony szersze oraz profil niższy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem okazje jechac limuzyna 320d z 2006 na Run Faltach 205/55/16 i bylo bardzo nieprzyjemnie. auto trzymalo sie drogi ale bylo bardzo twarde (zawieszenie normalne) i kazda poprzeczna nierownosc (laczenie mostow itp) byla bardzo wyczuwalna akustycznie, twardymi uderzeniami opony o przeszkode i komforcie jazdy (auto podskakiwalo, jakby nie mialo amortyzatorow).

obecnie mam letnie continentale 225/45/17 i zimowe conti 205/55/16. obie opony rf i powiem, ze jestem zadowolony. mimo, ze auto jest lekko obnizone (coupe) to komfort jazdy jest nieporownywalnie lepszy niz w limo na starszych oponach. po zmianie na zimowe tez jestem zadowolony, bo komfort jazdy na tym nie ucierpial. sa jedynie, zgodnie z przewidywaniami, glosniejsze. trzymanie sie drogi jest w porzadku.

dodam tylko, ze opony nie scieraja sie mocno - na letnich zrobilem ok. 20tys i bieznik pozostal prawie nienaruszony. w niemieckim ATU cena za letnia opone, w promocji, wynosila 133euro.

 

Czy dobrze rozumiem, że jeździłeś e90 na oponach 205/55 R16 ROF i przesiadłeś się na 225/45 R17 ROF i jest Ci wygodniej, niż na tych pierwszych???? To akurat nie za bardzo przyjmuję do wiadomości :roll:

 

artuj - RE50A jest mało komfortową oponą mimo wszystko, bo to sportowa, twarda guma. Jako użytkownik jednego i drugiego zestawu poleciłbyś takie rozwiązanie - 205/55R16 ROF na zimę i 225/45R17 zwykle na lato?

Zakupów jeszcze nie dokonałem, ale 17" ROF raczej zakładać bym nie chciał..

A jak ogólnie z dynamiką auta - jest różnica w przyśpieszaniu, itp.? Czytałem już opinie, że na większych pali mniej i jeździ ciszej i lepiej, niż na 16" ROF - ile w tym prawdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem, że jeździłeś e90 na oponach 205/55 R16 ROF i przesiadłeś się na 225/45 R17 ROF i jest Ci wygodniej, niż na tych pierwszych???? To akurat nie za bardzo przyjmuję do wiadomości :roll:

 

artuj - RE50A jest mało komfortową oponą mimo wszystko, bo to sportowa, twarda guma. Jako użytkownik jednego i drugiego zestawu poleciłbyś takie rozwiązanie - 205/55R16 ROF na zimę i 225/45R17 zwykle na lato?

Zakupów jeszcze nie dokonałem, ale 17" ROF raczej zakładać bym nie chciał..

A jak ogólnie z dynamiką auta - jest różnica w przyśpieszaniu, itp.? Czytałem już opinie, że na większych pali mniej i jeździ ciszej i lepiej, niż na 16" ROF - ile w tym prawdy?

 

wlasnie tak utrzymuje. co do pytania ponizej, przy podobnej jezdzie (autostrada, predkosci od 140 do 180 przez dluzsze odcinki), to na 16 rf (silnik 163km) auto spalilo mi 7 litrow, a na 17 rf (silnik 177km) pali mi ponizej 6. czytalem, ze nowe rf nie sa juz tak twarde, moze to stad poprawa komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jeśli wahacie się między ROF, a nie ROF to pamiętajcie o zwykłych wzmocnionych XL.

Osobiście na zimę mam 205/55/16 ROF - komfort na zawiasie pakietowym dla mnie ok, natomiast na lato 225/45/17 ( przód nie ROF ) i 255/40/17 ( tył ROF ) i komfort dalej dla mnie ok.

Przejedź się z kimś kto ma ROF, ale w miarę nowe ( nowszej generacji już są tylko kilka procent twardsze od standardowych ) i będziesz miał pogląd.

Pamiętajcie, że ocena komfortu to sprawa indywidualna i bardzo subiektywna.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem też na chwilę zimówki ROF R16, były okej. Natomiast nie kupiłem już kolejnych ROF bo nie chcę przepłacać, po prostu. Mam zawieszenie sportowe, opony ROF wszystkie drobne nierówności przenosiły na karoserię. Łaty na asfalcie, kostka, tarka przed skrzyżowaniem czy nawet dylatacje. Ten rodzaj dyskomfortu można nazwać bardziej mrowieniem po plecach od przenoszonych wibracji, niż wybijaniem plomb z zębów - proszę nie mylić pojęć.

 

Opony dostałem razem z samochodem, tak więc na pewno była to jeszcze pierwsza generacja ROF.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem też na chwilę zimówki ROF R16, były okej. Natomiast nie kupiłem już kolejnych ROF bo nie chcę przepłacać, po prostu. Mam zawieszenie sportowe, opony ROF wszystkie drobne nierówności przenosiły na karoserię. Łaty na asfalcie, kostka, tarka przed skrzyżowaniem czy nawet dylatacje. Ten rodzaj dyskomfortu można nazwać bardziej mrowieniem po plecach od przenoszonych wibracji, niż wybijaniem plomb z zębów - proszę nie mylić pojęć.

 

Opony dostałem razem z samochodem, tak więc na pewno była to jeszcze pierwsza generacja ROF.

 

Pozdrawiam

 

jak pisalem, limo bylo z 2006 roku i mialo stare opony, obecnie mam rofy (lato/zima) z 2011 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon XL to na pewno, jeśli będę zwykłe zakładał to właśnie takie :wink:

W chwili obecnej na 16" ROF moje auto na zwykłym zawieszeniu jest znacznie bardziej komfortowe niż poprzednia A4 na obniżonym, utwardzonym zawiasie i 225/40R18 kołach, więc ani ja, ani moja rodzinka nie narzekamy :D Owszem, mało przyjemna jest jazda po dziurawych drogach (DOT2009), ale jak napisał artuj - zęby i plomby nie wypadają.

Najgorsze jest to, że porządnych opon ROF jest jak na lekarstwo i są drogie jak cholera - wybierać nie ma w czym kompletnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna kwestia.

 

Jak wspomnialem, obecnie posiadam 225/45/17 XL na 17' - 2006r. Zastanawiam sie nad kupnem stalowek 16' na zime (szkoda hajsu na felgi) i dopasowaniem odpowiedniego ogumienia (?). Pytanie kluczowe brzmi, jak bardzo strace / zyskam przechodzac na 16'. Chodzi mi o kwestie funkcjonalnosci, wytrzymalosci w czasie, ceny, itd.

 

Dzieki

 

Ja dzisiaj przesiadłem się z 225/45/17 na 205/55/16 na alu więc pierwsze wrażenie to napewno auto stało się bardziej komfortowe, ale i w zakrętach bardziej się przechyla no i trzymanie również poszło in minus. Przy tym rozmiarze nie musisz się aż tak bać krawężników więc funkcjonalność większa.

 

Witamy,

 

Zachęcamy najpierw do potwierdzenia czy rozmiar, który jest w planie do zamontowania posiada homologację opony do BMW e9.

Różnica będzie odczuwalna w zależności od wybranego rozmiaru, gdyż jest wiele rozmiarów o średnicy R16.

Pozdrawiamy,

Ekipa rezulteo :)

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie, że po przesiadce z letnich 17" ROF (225/45 przód (jakieś pirelli) i 255/40 tył (Bridgestone Potenza) na zimowe 16" ROF (205/55 Bridgestone) jest bardzo duża różnica w komforcie. Autem nie buja w koleinach, na dziurach nic nie wali. Auto stało się po prostu komfortowe.

Miałem dylemat czy kupić na wiosnę nowe opony 17" ROF czy zwykłe i teraz już wiem, że na pewno będą to opon 17"y bez ROF. A do bagażnika zestaw naprawczy :)

Edytowane przez Durlas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś już miał (nie)przyjemność używania zestawów naprawczych? Jak się ma sprawa - można bez obaw jeździć z tym wynalazkiem zamiast koła zapasowego?

Mam zwykłe zimówki, z takim zestawem kupiłem już auto i nie wiem czy się zaopatrzyć w jakieś ROF'y czy wystarczy mi puszka...

Co do komfortu - fakt jest różnica, ale czy na tyle duża, żeby zrezygnować z bezpieczeństwa, jakie gwarantują ROF? Dziura to pikuś, ale jak trzaśnie opona na czymś poważnym, to ROF jedzie dalej, na drzewie się nie zatrzymasz. Ja osobiście wolę dopłacić i mieć ten KOMFORT PSYCHICZNY, że nie zarzuci mi na drzewo albo na auto jadące z naprzeciwka, że nie będę musiał się męczyć (i wozić w aucie) z zapasówką (a jak trzasną dwie opony?).

Swoją drogą 0 jest ktoś na forum, komu zeszło powietrze z opon XL? Albo kto praktykował jazdę na takiej oponie bez wiatru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.