Skocz do zawartości

Opony RSC Run Flat e9x zalety/wady


klagosz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja też kiedyś najechałem na jakiegoś gwoździa, ale powietrze schodziło bardzo powoli, więc dopompowywałem. Ale w końcu pojechałem na wulkanizację i normalnie załatali dziurę i jest ok. Także bez problemu się naprawia takie drobne uszkodzenia jak w każdej innej oponie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie robisz kołek i nie ma problemu, warunkiem jest jazda najnajszybciej do wulkanizatora bo jeśli "przypalisz boki" to po ptokach. Ale przeważnie od momentu kiedy komputer Cię poinformuje o gwoździu do moomentu utraty ciśnienia całkowicie masz trochę czasu żeby dojechać do wulkanizatora.

 

Ja ostatnio gdyby nie runflat to przez dwa dni bym chyba tramwajem popychał, byłem poza domem i ktoś wspaniałomyślny podłożył mi blachowkręt pod oponę :mad2: Dziura była taka że nie do załatania ( może jakiś desperat by załatał, ale zbyt szybko jeżdźę żeby ryzykować pęknięcie ). Niestety dwa dni - weekend - musiałem czekać na sprowadzenie nowej gumy, przez ten czas jeździłem na flace RSC i wszystko było git. Wiadomo po tym, opona do kosza...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Runflat ma jedna niepowtarzalna zalete - mozna atakowac krawezniki z rozpedu bez ryzyka babla

Bez ROF szczegolnie na zimowkach przy feldze 17 i wiecej podjazd pod krawezniki to duze wyzwanie.

Dzis sciagalem contisport ROF i contiwinter bez ROF z felg. Boczna sciana opony jest 3 razy grubsza.

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łata się Run Flata jak każdą oponę. Tak jak napisał Kokos jeśli na spokojnie pojedziemy do wulkanizacji to oponie prawdopodobnie nic nie będzie - łatałem swoje już 2 razy. Ale jeśli zaczniemy traktować ją jak normalną oponę i będziemy nadużywać dystansu to pójdzie ona do kosza. Kiedyś czytałem że ktoś przejechał na RSC 1500km - oczywiście później oponę wyrzucił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Panowie nie twórzmy kolejnego tasiemca.. każdy wie co dla niego jest dobre ;)

 

U mnie trzęsie jak cholera, komfort jest jak jest ale mam ROF i mieć będę i na nic innego na zmienię :lol: :lol: o tyle :mrgreen:

 

Klagosz poruszył dobry temat, ale jak widać temat bezpieczeństwa dla niektórych jest na drugim mijescu. Więc zakładają sobie zwykłe gumy - mogą przecież, nikt niekomu nie broni.

 

Pzdr.

 

A wytłumacz mi gdzie to bezpieczeństwo przy RoF, bo nie kumam. Rozumiem, że 99% populacji, która jeździ na zwykłych oponach ma bezpieczeństwo gdzieś tam, tak samo 90% albo i więcej producentów, która wkłada normalne opony ma również bezpieczeństwo na 2gim miejscu tylko BMW na to wpadło???

 

I pytanie do przemyślenia na dobranoc:) dlaczego do e9x M3 nie wkładają RoF? może po to by myszkowało po drodze? a może w 420 konnym aucie bezpieczeństwo się nie liczy? a może po prostu dlatego, że lepiej się prowadzi?

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Panowie nie twórzmy kolejnego tasiemca.. każdy wie co dla niego jest dobre ;)

 

U mnie trzęsie jak cholera, komfort jest jak jest ale mam ROF i mieć będę i na nic innego na zmienię :lol: :lol: o tyle :mrgreen:

 

Klagosz poruszył dobry temat, ale jak widać temat bezpieczeństwa dla niektórych jest na drugim mijescu. Więc zakładają sobie zwykłe gumy - mogą przecież, nikt niekomu nie broni.

 

Pzdr.

 

A wytłumacz mi gdzie to bezpieczeństwo przy RoF, bo nie kumam. Rozumiem, że 99% populacji, która jeździ na zwykłych oponach ma bezpieczeństwo gdzieś tam, tak samo 90% albo i więcej producentów, która wkłada normalne opony ma również bezpieczeństwo na 2gim miejscu tylko BMW na to wpadło???

 

I pytanie do przemyślenia na dobranoc:) dlaczego do e9x M3 nie wkładają RoF? może po to by myszkowało po drodze? a może w 420 konnym aucie bezpieczeństwo się nie liczy? a może po prostu dlatego, że lepiej się prowadzi?

 

 

Kolego podobnie jak do Alpiny nie wkładają ze względu na osiągi, run flaty są cięższe. http://www.alpina-automobiles.com/en/parts/wheel-sets/runflat.html ale ich zawieszenia są do tego przystosowane.

 

Nasze auta zostały do nich przystosowane i myszkują na zwykłych oponach. Jak ktoś jeździ 100 - 150 km/ to może tego nie czuje, ja często jeżdżę prędkościami 180 - 200km/h i jest to wtedy bardzo odczuwalne. Nie sprzeczajmy się założysz RSC i na 10000% zobaczysz różnicę.

 

 

Bezpieczeństwo:

1. Gdy strzeli guma w zwykłej oponie prawdopodobnie skończysz w rowie, przy RSC lekka korekta i jedziesz dalej

2. W przypadku złapania dziury w oponie nie musisz zatrzymywać się nocą w nieciekawym miejscu

 

RSC wkładają już nawet jako opcję do nowych opli

Edytowane przez arnold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Panowie nie twórzmy kolejnego tasiemca.. każdy wie co dla niego jest dobre ;)

 

U mnie trzęsie jak cholera, komfort jest jak jest ale mam ROF i mieć będę i na nic innego na zmienię :lol: :lol: o tyle :mrgreen:

 

Klagosz poruszył dobry temat, ale jak widać temat bezpieczeństwa dla niektórych jest na drugim mijescu. Więc zakładają sobie zwykłe gumy - mogą przecież, nikt niekomu nie broni.

 

Pzdr.

 

A wytłumacz mi gdzie to bezpieczeństwo przy RoF, bo nie kumam. Rozumiem, że 99% populacji, która jeździ na zwykłych oponach ma bezpieczeństwo gdzieś tam, tak samo 90% albo i więcej producentów, która wkłada normalne opony ma również bezpieczeństwo na 2gim miejscu tylko BMW na to wpadło???

 

I pytanie do przemyślenia na dobranoc:) dlaczego do e9x M3 nie wkładają RoF? może po to by myszkowało po drodze? a może w 420 konnym aucie bezpieczeństwo się nie liczy? a może po prostu dlatego, że lepiej się prowadzi?

 

 

Kolego podobnie jak do Alpiny nie wkładają ze względu na osiągi, run flaty są cięższe. http://www.alpina-automobiles.com/en/parts/wheel-sets/runflat.html ale ich zawieszenia są do tego przystosowane.

 

Nasze auta zostały do nich przystosowane i myszkują na zwykłych oponach. Jak ktoś jeździ 100 - 150 km/ to może tego nie czuje, ja często jeżdżę prędkościami 180 - 200km/h i jest to wtedy bardzo odczuwalne. Nie sprzeczajmy się założysz RSC i na 10000% zobaczysz różnicę.

 

 

Zawieszenie Alpiny to tylko amorki Bilsteina + sprężyny Eibach i niczym innym nie różnią się od naszych cywilnych.

 

Jeździłem na RoF i uważam iż zwykłe opony zapewniają lepsze prowadzenia auta.

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK a niektórzy mówią że "grubsza w pasie lepiej pcha się"... :mrgreen:

 

Widzisz Ty nie przekonasz mnie a ja nie mam zamiaru Cię. Ja robię tak jak zalecił producent tego pojazdu i jestem MEGA zadowolony.

Mam zwykłe na zimę - bo mnie namówiono i jest porażka. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda- bmw powoli odchodzi od RFT-

jeszcze kilka lat temu byly standardem a teraz sa juz opcja...

drozsza opona, wiecej pracy dle serwisu i wieksze koszta przez to, ciezsza, gorszy komfort...

Jak juz ktos pisal- w serii M nie wychodza RFT wiec nie o prowadzenie tu chodzi, ba nawet pokusze sie o stwierdzenie ze na gorszych drogach na RFT auto podskakuje na nierownosciach przez co gorzej sie prowadzi.

ja jezdze na normalnych "19 i nic mi nie myszkuje- a tez jezdze 180-220 km/h Arnold :)

przedtem wyjezdzilem BRIDGESTONE POTENZA RFT RE050A i jak zmienilem na normalne Hankook S1 Evo to myslalem ze ktos mi samochod zamienil :)

Na http://www.e90-forum.de/ 99% uzyszkodnikow zmienilo na normalne opony i sobie chwala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, koniec bicia piany :D Każdy jeździ na czym chcę, o mnie za mnie to możesz Kuniś jeżdzić na dupolocie jesli będzie Ci to sprawiało frajdę...

 

Co do postu nademną, F10 ma w serii RSC więc nie wiem gdzie Ci odchodzą od RSC? a na forum e90.de jak i e90post.com nie mają co z czasem i kasą robić... testują zmieniają i mostkują wszytko jak się da :mrgreen: Czasem im wychodzi coś fajnego, tylko że to wszystko jest metoda prób i błędów których przynajmniej ja próbuje się wystrzec :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem o serii 3.- najpierw piszesz o koncu bicia piany a po chwili sam to robisz piszac o "dupolocie".

Jak juz pisalem- gdyby RFT zwiekszaly wlasciwosci jezdne bylyby standardem w serii M- a nie sa.

Gume zlapalem ostatni raz 10 lat temu,- zreszta mam ADAC ktore przyjedzie w ciagu godziny...

Komfort tez lepszy na normalnych oponach...

Zawierzam inzynierom BMW ale nie bezkrytycznie- bo fanatycy BMW na swiecie w tej kwesti maja inne zdanie.

Edytowane przez Bad_Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem o serii 3.

 

Czyli że w serii trzy odchodzi od RSC bo nie ma ich w M3? :roll: to można stwierdzić dopiero na podstawie tego co będzie w F3X, ja obstawiam że jednak nadal RSC :)

 

Bo póki co E90, E91, E92, E93 we wszystkich odmianach silnikowym prócz M jest na RSC więc nie widzę odchodzenia :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zwykle zimowki dunlopa 225/45 17" mimo wszystko jakoś mi auto nie myszkuje ani w miescie ani na autostradzie...Ostatnio mialem przygode z krawęznikiem, zaczelo mnie po tym troche ściągac to pojechalem do serwisu (M-cars) na szczescie skonczylo sie na geometrii, ale powiedzieli mi ,ze gdybym mial RFT to bardzo mozliwe ,ze by sie nieskonczylo na geometrii bo RFT nie zamortyzowalyby uderzenia. Nie jestem przeciwnikiem RFT tylko pisze jak to bylo u mnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie trafiają do Was argumenty, np.podane już M3 , oraz to co ma Alpina na swojej stronie, zacytuję:

 

- Schlechter Federungskomfort durch Flankenverstärkung

- Hohes Reifeneigengewicht, somit mehr ungefederte Massen

- Negativer Einfluss auf gesamtes Fahrzeughandling

- Hohe Anschaffungskosten

 

http://www.alpina-automobiles.com/ru/parts/wheel-sets/runflat.html

 

ale pewnie w Alpinie też się nie znają..., dział odpowiedzialny za M3 nie sprawdził, że 316i jest na rof i złe załozyli......piszecie, że auto na nie RFT myszkuje, porównywaliście te same opony w tym samym rozmiarze na tym samym aucie? piszecie, że macie zimówki nie RFT i auto gorzej się prowadzi, ale przede wszystkim opona jest pewnie o wyższym profilu i jak zapewne jak wiecie jest z dużo bardziej miękkiej mieszanki;

ja na moim aucie przeszedłem z nie RFT na RFT w tym samym rozmiarze i odzyskałem radość z jazdy autem, kończę w tym temacie, ponieważ jak pojawiły się argumenty to zaczęło się pisanie bzdur typu "benzyna lepsza od diesla";

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w DE w katalogach RFT jest seria dopiero w "17 i "18

a ASO generalnie nie polecaja RFT.

http://img98.imageshack.us/img98/9797/beznazwywr.jpg

Faaajna tapeta :cool2: :cool2: :cool2:

 

Co do ROF to nowe X3 też ma standardowo ROF więc z tym odchodzeniem od nich to faktycznie jakiś mit... Tak jak już wielu pisało: każdy jeździ na czym uważa. Jeśli ROF można łatać to dla mnie jest to bomba... Co do komfortu... Tak jak pisałem - w F10 nie narzekałem, w F25 na testowej jeździe też nic mnie nie "uwierało", a jakbym chciał kanapowca to kupiłbym Citroena i na pewno byłby komfort :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie , ale zapominacie, że mieszkamy w Polsce. Jestem pewien, że gdyby producent BMW miał w swoim kraju drogi o takiej jakości jak nasze nigdy nie pomyślałby nawet o doposażeniu swoich aut w opony typu RF.

Te opony to super patent, ale nie u nas.

 

Ja już przestałem się oszukiwać :mrgreen: , mimo, że w zeszłym sezonie kupiłem nowe letnie RF wiosną wylatują zamieniam na zwykłe.

 

Przyznam jednak, ze nowe RF są znacznie bardziej komfortowe od tych pierwszych, ale nadal jest to lipna opona.

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie , ale zapominacie, że mieszkamy w Polsce. Jestem pewien, że gdyby producent BMW miał w swoim kraju drogi o takiej jakości jak nasze nigdy nie pomyślałby nawet o doposażeniu swoich aut w opony typu RF.

Te opony to super patent, ale nie u nas.

 

Ja już przestałem się oszukiwać :mrgreen: , mimo, że w zeszłym sezonie kupiłem nowe letnie RF wiosną wylatują zamieniam na zwykłe.

 

Przyznam jednak, ze nowe RF są znacznie bardziej komfortowe od tych pierwszych, ale nadal jest to lipna opona.

:roll:

 

popieram w 100%...zrobilem tak samo.A tak wogole to trzeba samemu sprawdzic i wtedy sprawa jest prosta.Run flat-znakomita trakcja,auto twardsze,komfort bardzo mizerny.Nie run flat-trakcja gorsza,auto bardziej plywa,komfort znacznie lepszy...reasumujac w Polsce nie dalem rady jezdzic na run flatach bo mnie ch... [<-ostrzeżenie - Mod] trafial co chwile a po zmianie lepiej.Gdyby nie te dziury to tylko run flat no ale chyba do nich predko nie wroce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w DE w katalogach RFT jest seria dopiero w "17 i "18

a ASO generalnie nie polecaja RFT.

http://img98.imageshack.us/img98/9797/beznazwywr.jpg

Faaajna tapeta :cool2: :cool2: :cool2:

 

Co do ROF to nowe X3 też ma standardowo ROF więc z tym odchodzeniem od nich to faktycznie jakiś mit... Tak jak już wielu pisało: każdy jeździ na czym uważa. Jeśli ROF można łatać to dla mnie jest to bomba... Co do komfortu... Tak jak pisałem - w F10 nie narzekałem, w F25 na testowej jeździe też nic mnie nie "uwierało", a jakbym chciał kanapowca to kupiłbym Citroena i na pewno byłby komfort :norty:

 

w nowym x3 masz opcje wyboru zwykłych opon bez dopłaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.