Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To się dzwoni po assistance, którego wykupienie jest tańsze niż dojazdówka. Panowie wiozą auto do wulkanizatora i tam ładnie kółko łatają. Jak złapiesz "gumę" przy RFT, to też musisz zjeździć warsztaty w poszukiwaniu kogoś, kto ten temat ogarnie.

W tym czasie i tak już się pewnie RFT do jazdy nadawać nie będzie.

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak złapiesz kapcia, jaki masz pomysł?

 

Przez 10 lat ani razu kapcia nie złapałem... odpukać :) Mam assistance :cool2: Poza tym nawet jakbym miał stać w trasie z kapciem to i tak do RFT nie wrócę, bo zwyczajnie psują radość z jazdy, właściwości jezdne, komfort i prowadzenie w naszych polskich warunkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co wy w kółko z tymi kapciami. Dziś powoli standardem jest brak koła zapasowego, a jakoś poza BMW nie widać parcia na opony RSC. Wystarczy dobry (firmowy) kompresor i żel, a na wszelki wypadek opcja pomocy drogowej w pakiecie ubezpieczenia. Opony strzelały w czasach jak były dętki (pewnie dziś mało kto wie co to takiego), a w firmowym zestawie narzędzi były łyżki do opon. Teraz w 99,9% przypadków mamy do czynienie z powolnym spadkiem ciśnienia, które czujniki wykrywają wtedy gdy jeszcze "na oko" nic nie widać. Wg mnie nie powinno się używać opon dłużej niż 5 lat, bo potem guma nie jest już tak elastyczna, no i oczywiście bieżnik nie mniej niż 3 milimetry. Sam miałem kiedyś letnie opony RSC i nigdy do ich nie wrócę. Wg mnie na lato 17" a na zimę 16" to optymalne rozwiązanie na polskie drogi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A niech tam sobie montują - nie zawsze to co narzuca producent jest najlepszym rozwiązaniem, np. BMW nie zaleca wymiany oleju w skrzyni biegów tylko.....skrzynię :duh:

Arnold jeździsz na zwykłych oponach czy RSC?

Opublikowano

Jeżdżę na RSC, miałem kiedyś zwykłe zimówki i przy dużych prędkościach jak sam zresztą zauważyłeś auto nie zachowywało się tak jak bym chciał...

Teraz mam RSC Dunlopa z 2011 roku i są zdecydowanie bardziej komfortowe niż Micheliny RSC które miałem w poprzednim aucie.

To nie jest tak że nie widzę minusów opon RSC... Lecz widzę też plusy, pewne zachowanie auta, jazda po przebiciu do wulkanizacji i umówmy się przez kilka km nic z oponą się nie stanie, łatasz dziurę u wulkanizatora bez zdejmowania koła kołkiem i jedziesz dalej.

Znaczenie zapewne ma również rodzaj dróg po których na codzień jeździmy a te tu gdzie się przemieszczam nie są najgorsze.

 

Powtórzę się... niech każdy montuje co chce ;)

Opublikowano

Podobno najnowsza generacja opon ROF jest już bardziej zbliżona komfortem do zwykłych opon...ale ja na razie nie zamierzam tego sprawdzać :wink:

Obawiałem się przejścia z Rof na zwykłe opony, ale wybrałem wariant zwykłych opon XL i jest całkiem nieźle (przód 225/45R17 Y XL i tył 255/40R17 Y XL - Hankook Ventus V12 Evo K110 ). Komfort zadowalający i prowadzenie też. Oczywiście prowadzenie (szczególnie w ciasnych łukach) nie jest tak pewne i bezpośrednie jak na ROF, ale też nie ma się czego przyczepiać.

 

Najbardziej obawiałem się zachowywania auta na zwykłych oponach zimowych, czy nie będzie tzw "pływania" na drodze. Zakupiłem również opony XL i prowadzenie jest super. Na zimę posiadam opony 225/45R17 V XL - Hankook Winter Icept Evo W310 XL, które są jednak twardsze / mniej komfortowe od opon letnich :shock. Auto na nich prowadzi się jak na oponach letnich (w dobrym znaczeniu tego słowa).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje Micheliny PS2 RSC były z 2010r.....twarde jak kamień. Większe dziury odczuwalne były jakby ktoś młotkiem walił w spód auta - koszmar :mad2:
Opublikowano
Moje Micheliny PS2 RSC były z 2010r.....twarde jak kamień. Większe dziury odczuwalne były jakby ktoś młotkiem walił w spód auta - koszmar :mad2:

 

Ja wcześniej miałem ROF dedykowane przez Bmw: Bridgestony Potenza RE 050A II, i wszystkie pozytywne określenia do niej pasowały...poza komfortem :norty: Były niesamowicie twarde, nie na nasze drogi. Przy sportowym zawieszeniu to już całkowita masakra.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

to ja powiem tak;

miałem 2 komplety zimowe i letnie RF i oba sprzedałem :mrgreen:

 

teraz mam normalne i nie sprzedam

 

to chyba najlepsza rekomendacja.

 

A jak sie kapcia złapie to ASS i już, a to i tak lepsze niż szukanie warsztatu co ma maszyny do RF bo ja nawet w Poznaniu miałem problem by je zdjąć do sprzedaży :) a co dopiero gdzieś w terenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a ja jestem za rof ;-) swiadomosc ze przy przebitej oponie np na autostradzie nie musze stac na poboczu tylko moge dojechac np na parking i tam poczekac na pomoc drogowa. pare dni temu wyswietlil mi sie komunikat niskiego cisnienia a nawet nie czulem roznicy w jezdzie. brakowalo poltorej atmosfery.zamiast 2.5 bylo 1. nie wiem czy zeszlo czy cos jest wbite czy ktos spuscil dla zabawy (to musze jeszcze sprawdzic za pare dni czy znow brakuje). Zimowe tez kupilem rof

🙃🙃

Opublikowano

Witam,

 

Suma Sumarum - poprosze obie grupy zwolennikow o konkretne podanie swoich letnich i zimowych propozycji na np. wroclawskie drogi do e91 2.0D - 17".

Dzieki,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to co masz na tabliczce kolego 225/45 17 przy felgach 8 cali.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledze chodzi pewnie i markę i model :) Poza tym nie wszyscy z nas mają tabliczkę ;)
Opublikowano
Witam,

 

Suma Sumarum - poprosze obie grupy zwolennikow o konkretne podanie swoich letnich i zimowych propozycji na np. wroclawskie drogi do e91 2.0D - 17".

Dzieki,

 

Jeśli chodzi o letnie, to któreś z dwóch pierwszych mam zamiar zakupić do siebie na wiosnę, Vredesteiny miałem i mogę śmiało polecić :cool2:

1. GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2

2. Nokian Z G2

3. Vredestein Ultrac Sessanta

4. Hankook S1 EVO-2

 

Jeśli chodzi o zimowe, to ja bym założył 16" na Twoim miejscu, ale jeśli już chcesz bardzo, to może moimi faworytami na ten sezon są:

1. Conti TS 850

2. GoodYear UG 8

3. Nokian WR A3

Opublikowano
Witam,

 

Suma Sumarum - poprosze obie grupy zwolennikow o konkretne podanie swoich letnich i zimowych propozycji na np. wroclawskie drogi do e91 2.0D - 17".

Dzieki,

 

Witamy,

Czy można ewentualnie prosić o podanie rocznika samochodu, bądź pełnego rozmiaru opony z indeksem prędkości i nośności? Wtedy będzie można coś więcej doradzić :)

Pozdrawiamy,

Ekipa rezulteo :D

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Suma Sumarum - poprosze obie grupy zwolennikow o konkretne podanie swoich letnich i zimowych propozycji na np. wroclawskie drogi do e91 2.0D - 17".

Dzieki,

 

Jeśli chodzi o letnie, to któreś z dwóch pierwszych mam zamiar zakupić do siebie na wiosnę, Vredesteiny miałem i mogę śmiało polecić :cool2:

1. GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2

2. Nokian Z G2

3. Vredestein Ultrac Sessanta

4. Hankook S1 EVO-2

 

Jeśli chodzi o zimowe, to ja bym założył 16" na Twoim miejscu, ale jeśli już chcesz bardzo, to może moimi faworytami na ten sezon są:

1. Conti TS 850

2. GoodYear UG 8

3. Nokian WR A3

 

W ten sposób niczego się nie dowiecie - bo każdy ma inne odczucia i predyspozycje.

Jedyne rozsądne rozwiązanie to poszukanie wyników testów np. na stronie ADAC. Testy robione są profesjonalnie i myślę, że nie preferują marek niemieckich. Pozdrawiam i życzę trafnych wyborów.

 

PS. Co do opon RSC. Z montażu fabrycznego miałem letnie Bridgestone 225/45/17 i jak się już "prawie" zużyły (śmiało jeszcze jeden sezon by obleciały) z ulgą zamieniłem na nowe Continentale bez ROF.

Opublikowano
U ojca w 325xi był run flat'y 16tki i na dziurach było naprawdę twardo, teraz jeżdżę e91 320d ze sportowym zawieszeniem i zwykłymi 17tkami i jest o niebo lepiej niż na tamtych run flatach.
Opublikowano
Witam,

 

Suma Sumarum - poprosze obie grupy zwolennikow o konkretne podanie swoich letnich i zimowych propozycji na np. wroclawskie drogi do e91 2.0D - 17".

Dzieki,

 

Jeśli chodzi o letnie, to któreś z dwóch pierwszych mam zamiar zakupić do siebie na wiosnę, Vredesteiny miałem i mogę śmiało polecić :cool2:

1. GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2

2. Nokian Z G2

3. Vredestein Ultrac Sessanta

4. Hankook S1 EVO-2

 

Jeśli chodzi o zimowe, to ja bym założył 16" na Twoim miejscu, ale jeśli już chcesz bardzo, to może moimi faworytami na ten sezon są:

1. Conti TS 850

2. GoodYear UG 8

3. Nokian WR A3

 

W ten sposób niczego się nie dowiecie - bo każdy ma inne odczucia i predyspozycje.

Jedyne rozsądne rozwiązanie to poszukanie wyników testów np. na stronie ADAC. Testy robione są profesjonalnie i myślę, że nie preferują marek niemieckich. Pozdrawiam i życzę trafnych wyborów.

 

PS. Co do opon RSC. Z montażu fabrycznego miałem letnie Bridgestone 225/45/17 i jak się już "prawie" zużyły (śmiało jeszcze jeden sezon by obleciały) z ulgą zamieniłem na nowe Continentale bez ROF.

 

 

Akurat z 4 modeli, które podałem w kategorii letnich opon - 3 są na pierwszych miejscach 2011/2012 a na Vredesteinach jeździłem więc mogę się wypowiedzieć :wink:

Opublikowano

Jeszcze jedna kwestia.

 

Jak wspomnialem, obecnie posiadam 225/45/17 XL na 17' - 2006r. Zastanawiam sie nad kupnem stalowek 16' na zime (szkoda hajsu na felgi) i dopasowaniem odpowiedniego ogumienia (?). Pytanie kluczowe brzmi, jak bardzo strace / zyskam przechodzac na 16'. Chodzi mi o kwestie funkcjonalnosci, wytrzymalosci w czasie, ceny, itd.

 

Dzieki

Opublikowano
Jeszcze jedna kwestia.

 

Jak wspomnialem, obecnie posiadam 225/45/17 XL na 17' - 2006r. Zastanawiam sie nad kupnem stalowek 16' na zime (szkoda hajsu na felgi) i dopasowaniem odpowiedniego ogumienia (?). Pytanie kluczowe brzmi, jak bardzo strace / zyskam przechodzac na 16'. Chodzi mi o kwestie funkcjonalnosci, wytrzymalosci w czasie, ceny, itd.

 

Dzieki

 

Ja dzisiaj przesiadłem się z 225/45/17 na 205/55/16 na alu więc pierwsze wrażenie to napewno auto stało się bardziej komfortowe, ale i w zakrętach bardziej się przechyla no i trzymanie również poszło in minus. Przy tym rozmiarze nie musisz się aż tak bać krawężników więc funkcjonalność większa.

Opublikowano
Ja 2 sezony przejezdziłem na stalówkach 16tkach zimowych(nie run flat) 205/55/16 i komfort dużo lepszy.Natomiast wygląd na stalówkach mało atrakcyjny pomimo oryginalnych kołpaków haha :D
Opublikowano
Powiem tak, kupiłem auto na Run Flat'ach 16" Continental letnie(mega szybko się ścierają), na zimę stalowe felgi 16" + opony nie run flat i na obu jeździło mi się super(na zimówkach do Austrii jechałem i naprawdę przyjemnie). Stwierdziłem, że w takim razie na lato też kupię nie Run Flaty no i to była najgorsza decyzja(może to wina opon - kupiłem Goodyear'a). Generalnie wiadomo, że jazda latem oraz zimą jest inna ale pokonywanie zakrętów, reagowanie na skręt kierownicą - bez porównania. Już nigdy nie kupię nie Run Flat'ów na lato(choć nie wiem czy moje nerwy wytrzymają z BMW do kolejnego).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.