Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

OK, ktoś powie, że się czepiam, ale nie lubię "nie wiedzieć" :mrgreen:

Mam taki motyw w mojej 528+LPG '97 manual: kiedy ruszam lub przyspieszam z np. 2 lub 3 biegu przy ok. 1400 obr/min (i tylko tu) słyszę dźwięk, jak by tłumika, czy jakiejś innej wibracji. Trwa to dosłownie sekundę (albo i mniej :? ), a w dodatku nie zawsze ma miejsce (wydaje mi się, że raczej przy większym obciążeniu silnika i szybkim przyspieszaniu - wolno wchodząc na obroty tego nie słychać...). Dźwięk występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Silnik idzie doskonale, nic nie szarpie, nie traci mocy. Ale denerwuje mnie coś, czego nie potrafię zidentyfikować...

Może ktoś coś zasugeruje?

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Popieram przedmówcę z całą pewnością, książkowe objawy.

Silnik idzie doskonale, nic nie szarpie, nie traci mocy.

Wkrótce zacznie...

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

Tego się obawiałem (kolega w A4 ma to samo...). Dzięki za pomoc. :cool2:

CO radzicie: wymienić czy wyciąć? Nie lubię głupich ruchów, więc ja pewnie będę za wymianą... Drogo???

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Na twoim miejscu próbowałbym wymienić na jakiś sprawny. Ja kiedyś u siebie wycięłem i teraz przy ostrej przegazówce wydobywa Się metaliczny odgłos niezbyt miły dla ucha. Zastanawiam Się nad włożeniem takiego wynalazku: http://www.jmj.com.pl/?lang=pl&page=oferta&subpage=1&dzial=katalizatory&submenu=owalne#view

choć kiedyś widziałem specjalnie dedykowane do BMW za około 500zł tylko nie pamiętam strony ani producenta :?

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Na twoim miejscu próbowałbym wymienić na jakiś sprawny. Ja kiedyś u siebie wycięłem i teraz przy ostrej przegazówce wydobywa Się metaliczny odgłos niezbyt miły dla ucha. Zastanawiam Się nad włożeniem takiego wynalazku: http://www.jmj.com.pl/?lang=pl&page=oferta&subpage=1&dzial=katalizatory&submenu=owalne#view

choć kiedyś widziałem specjalnie dedykowane do BMW za około 500zł tylko nie pamiętam strony ani producenta :?

 

Dzięki wielkie, będę polował. :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
CO radzicie: wymienić czy wyciąć? Nie lubię głupich ruchów, więc ja pewnie będę za wymianą... Drogo???

Drogo. Choć u Ciebie to i tak pół biedy, bo katy masz tylko 2, za sondami. Jeśli nie przeszkadza Ci lekko zwiększony hałas w kabinie i nie przypinasz się weekendami łańcuchem do drzew to możesz się pokusić o ich "wyjazd". Nie widzę, jak to dokładnie u Ciebie wygląda, jeśli jednak masz możliwość to wstaw tam rurę o tej samej średnicy a nie, jak to większość mówi "strumienicę", albo co gorsza "strumiennicę" :lol:

Najlepiej jednak kup używki/używkę, zwłaszcza, jeśli to tylko 1 kat.

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

Kolega Maciej V8 może mieć rację.

Ja miałem podobne objawy jak opisujesz (dziwne pojedyncze brzęczenie przy ruszaniu). Winowajcą okazał się wał: luzy na krzyżaku + zużyty przegub.

Opublikowano
Zapomnialem dodac,ze mozesz sprawdzic wal w czasie jazdy.Rozpedz sie do okolo 80km i noga z gazu najlepiej gdzies z gory tak zeby to auto pchalo silnik,jesli cos sie dzieje z walem to powinienes przy okolo 60-70 poczuc wibracje lub buczenie. Ale sa wyjatki i moze byc cicho. Sprawdz tez polosie wiem ze one sa niezniszczalne ale warto zerknac(tak kiedys myslalem,ze nie da sie uszkodzic poloski w bmw do kiedy moj ZDOLNY kolega tego dokonal)
Opublikowano
Ja bym sprawdził podpore wału napedowego oraz lacznik

TO też miałem sprawdzić - jak zapinam jedynkę słyszę "puknięcie" z tyłu... Nic co by mi spać nie dało, ale lubię mieć tip-top nawet 14-letnie autko :cool2: .

Ta wibracja, której dotyczy temat nie jest ani bolesna, ani specjalnie uciążliwa, ale wnerwia mnie potwornie, bo przy całym luksusie, jaki daje Buńka nie powinna mieć miejsca. Na marzec dopiero planuję zabawy z samochodem (wyeliminowanie wibracji i zmiana zawiasów z przodu - mam "sportowe" i nijak mi nie pasuje do E39 Touringa...). Dam znać, co wyszło.

WSZYSTKIM bardzo dziękuje za pomysły! :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.