Skocz do zawartości

E60/61 Rozladowywanie akumulatora


Gregorio_es

Rekomendowane odpowiedzi

ze Ci sie kolego chce tą rzeźbe uprawiać...... jak sie rozszczelni aku to narobi ci syfu.... ale kazdy robi co uwaza za stosowne... oby Ci sie ten patent chodzil... i obys za czesto tam zagladać nie musiał.

 

Heh Jest Git Cypisek! Wszystko poklejone i zero wycieku bo obserwuje to na okraglo :D

Oczywiscie wiem ze musze go zmienic na nowy wkrotce, ale poki co pobawie sie i zobacze ile wytrzyma. Jak narazie daje rade :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam Panowie!

 

Odświezam bo mam podobny problem. Mianowicie przez noc rozladowuje mi sie akumulator. Sprawdziłem czy gaśnie mi podswietlenie skrzyni i blokady szyb i okazało sie ze skrzynia wygasa po ok. 40 minutach zaś podświetlenie blokady szyb po 1,5h świeci nadal. Akumulator mam nowy, miesięczny. Ładowanie w normie, koło 14,4V. Akumulator przez dzisiejsza noc z 12,87 spadł na 11,25, noc wcześniej do zera. Chodzi o touringa e61 z 2005. Proszę o pomoc, niepokoi mnie ta nie gasnaca kontrolka szyb. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto sie nie usypia... czuwa caly czas....

stad rozladowywanie.... w e61 czesto winna wiązka klapy. sprawdz pod tym kątem. podłącz pod komputer sprawdz bledy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Na serwisie byłem wczoraj, chcieli skasować jedynie błąd active steering, ale dalej świeci, mam podjechac w poniedzialek. Próbowałem moment temu otworzyć auto i sprawdzić napięcie i okazało sie, że z 11V rano zrobiło sie 0 bo nie załapał nawet centralny z pilota. Problem z aku zaczął się w momencie pokazania błędu active steering, tego samego dnia. Może to on powoduje problem? Na kompie wyszło, że błąd wynika z niskiego napięcia na sterowniku silnika AS. Z wymaganych 12V pokazał jedynie 6,7V. Łączyć że sobą te anomalie? Gdzie i jak szukać tego sterownika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naładuj aku odpal auto skasuj bledy

zgas zamknij otworz odpal przejedz sie... wszystkie bledy ktore powstana to awarie w aucie... napraw auto tak by nie bylo bledów... i wtedy zacznij szukac dalej... nie ma co gdybac ... trzeba eliminowac sukcesywnie.. ilosc mozliwosci ograniczona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zrob sobie prosta metode. Wepnij w szereg miedzy kleme minusowa a zacisk akumulatora multimetr nastawiony na ampery. Wyprowadz wszystko na zewnatrz zamknij bagaznik zamknij auto centralnym i obserwuj wskazania. Po jakichs 8-10 minut powinienes miec pobor 0,03A.

Wstepnie masz juz zlodzieja namierzonego skoro kontrolka na drzwiach nie gasnie.

Cypisek czy nie bedzie to modul komfortu czasem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko powiedziec.... napewno wyjdzie ze prad ucieka cala noc..... trzymalbym sie mojego wczesniejszego posta...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie Panowie!

 

Uporałem się z Active Steering - winowajcom była 'niepełna' masa w module pod nogami pasażera. Błąd skasowany, innych brak. Jednakże po powrocie z małej, podwrocławskiej wsi, gdzie dłubaliśmy ze znajomym do późna w nocy, rano okazało się, że akumulator znowu jest wywalony. Wskazanie multimetra - 8,06V po zaledwie 8 godzinach postoju. Cały czas nie gasła ta kontrolka od szyb. Co zrobiłem? Spróbowałem z IBS-em. Odłączyłem, zamknąłem i tak to po ok. 20 minutach wszystkie kontrolki w aucie zgasły. Idę teraz spiąć minus z multimetrem w szereg. Zobaczymy co pokaże. Swoją drogą mam nadzieję, że to ta klema i będzie po problemie. Dam znać co pomierzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie Panowie!

 

Uporałem się z Active Steering - winowajcom była 'niepełna' masa w module pod nogami pasażera. Błąd skasowany, innych brak. Jednakże po powrocie z małej, podwrocławskiej wsi, gdzie dłubaliśmy ze znajomym do późna w nocy, rano okazało się, że akumulator znowu jest wywalony. Wskazanie multimetra - 8,06V po zaledwie 8 godzinach postoju. Cały czas nie gasła ta kontrolka od szyb. Co zrobiłem? Spróbowałem z IBS-em. Odłączyłem, zamknąłem i tak to po ok. 20 minutach wszystkie kontrolki w aucie zgasły. Idę teraz spiąć minus z multimetrem w szereg. Zobaczymy co pokaże. Swoją drogą mam nadzieję, że to ta klema i będzie po problemie. Dam znać co pomierzyłem.

 

 

Heh to juz masz winnego. IBS czesto gesto pada. Wywalaj ten zlom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam kolegow odswieze temacik. Mianowicie u mnie jest tak. E60 ,520 benzyna 2004 rok.Akumulator ma 4 miesiace. Ladowanie na alternatorze ok. Akumulator 700 na urzadzeniu pomiarowym wskazuje nawet 857 czyli super.Dodam ze po wymianie aku nie robilem zadnej adaptacji ani nic bo nie wiedzialem. Nowy aku nawet nie wiem czy ma takie same parametry co stary. Problem ze odpalil rano normalnie po czym pozniej po paru minutach jazdy ok 15 zgaszeniu auta i wlaczeniu na 2pozycje stacyjki po minucie zaswiecila sie zolta kontrolka akumulatora. Odpalilem ok. Za godzine ponowna runda ok 15 km wylaczenie silnika minuta w 2 pozycji i znowu zolta kontrolka. I tak z 4 razy runda z 15 km az w koncu przy 5uruchamianiu mialem problem bo juz palil ciezko. Dodam jeszcze ze klema minusowa ta ibc czy cos jest starego typu czyli niby nie wymaga rejestracji.Dzieki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Czy ktoś coś pomoże? Problem powrócił jak bumerang samWyskakujące błędy ABS ASC, cichnace radio. Ze 3 razy miałem nawet ze jak zasiłek silnik to wszystko zgasło na desce i juz nie mogłem zapalić ani nic - wszystko zgasniete.Dopiero otwarcie i zamknięcie drzwi jak przy wychodzeniu z auta pomogło i można było zapalić..Ładowanie na zapłonie rano 10.5-10.6. Po uruchomieniu 14.6-15.(wartości z ukrytego menu)dodam że nie wiem jakie są błędy szczegółowe bo komputery się nie łączą z moim autem(nie wiem czemu) można tylko ogólnie.myślę ze to albo klema minus ibs albo regulator napięcia. Może jest ktoś z wawy żeby mi pomógł z tym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy ktoś coś pomoże? Problem powrócił jak bumerang samWyskakujące błędy ABS ASC, cichnace radio. Ze 3 razy miałem nawet ze jak zasiłek silnik to wszystko zgasło na desce i juz nie mogłem zapalić ani nic - wszystko zgasniete.Dopiero otwarcie i zamknięcie drzwi jak przy wychodzeniu z auta pomogło i można było zapalić..Ładowanie na zapłonie rano 10.5-10.6. Po uruchomieniu 14.6-15.(wartości z ukrytego menu)dodam że nie wiem jakie są błędy szczegółowe bo komputery się nie łączą z moim autem(nie wiem czemu) można tylko ogólnie.myślę ze to albo klema minus ibs albo regulator napięcia. Może jest ktoś z wawy żeby mi pomógł z tym?

 

Zapewne aku do wymiany ale być może dlatego że wymieniłeś go na inny niż był poprzednio i nie zmieniono wartości kompem i alternator ładował go złym napięciem co poskutkowało szybką utratą żywotności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku ma prawie.2 lata. Ale już po 4 miesiącach miałem przygody z ładowaniem. A mimo tego starego typu klemy minusowej trzeba kodowa nowy aku? Jak odlączyłem cienki czerwony przewód od klemy minus to ładowanie jest idealne. A przed odcieniem było 14,6 do 15 nawet. Pojeździe na odpięty tym kabelku i zobaczę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aku ma prawie.2 lata. Ale już po 4 miesiącach miałem przygody z ładowaniem. A mimo tego starego typu klemy minusowej trzeba kodowa nowy aku? Jak odlączyłem cienki czerwony przewód od klemy minus to ładowanie jest idealne. A przed odcieniem było 14,6 do 15 nawet. Pojeździe na odpięty tym kabelku i zobaczę.

 

Nie ma znaczenia czy stary czy nowy, jeśli zmieniasz pojemność akumulatora to trzeba zmienic wartości i zakodować je aby ładowanie było prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie tez mam problem z rozładywującym sie akumulatorem. Z tym problemem borykam sie od ponad roku i nikt nie wie jak pomoc (serwis BMW, różni diagności, elektronicy itp.) Auto raz na 2-3 miesiące rozładuje sie do zera. Auto wieloktrotnie usypiane- zikomy pobór prądu, nowy IBS, nowy akumulator + adaptacja, nowy alternator itp. nawet odłączałem moduł komfortu przez dwa miesiące i tak sie rozładował. Myślę aby założyć hebel ( główny wyłącznik prądu) i na noc wyłączać, gdyż z uwagi na charakter pracy nie mogę się spóźniać. Ale nie wiem czy z czasem nic sie nie rozkoduje i czy montować hebel na plusie czy minusie??? Miał ktoś może podobny przypadek i moze coś zaradzic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie.. taki problem

E60 M54B22 2003 rok, nowy akumulator 90Ah 720A centra Futura, pobór porądu w stanie poszczynku 0.02A, napięcie ładowania 14,15, a aku siada. Na początku siadł od razu po nowym aku, zrobiłem porządne ładowanie prostownikiem, potem dwa tygodnie jedził, dzisaij rano do pracy z buta, kompletnie rozładowany żadna kontrloka nie świeci, dlaczego tak skoro pobór jest minimalny ? Nie zakodowałem jeszcze nowego aku, miałem to dzisaij robić ale zamiast tego musze ładować aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie mam te dwa cienkie przewody całkowicie odłaczyć ? Wydaje mi sie że tak robiłem i nie było zmiany ale teraz to całkiem usune i zobacze co sie będzie działo. W teście 09 zegarów mam napiecię 14.2, przy okazji powiem że sam naprawiam e60 podaje prawidłwoy zakres 13.2 do 14.5 więc moje 14.15 wydaje sie być w porządku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz tak spróbować, ewentualnie sprawdź na komputerze, gdzieś czytałem tu na forum, że czasem ten IBS powodował problemy z aku.

 

Poniżej Twojego postu jest mój ( viewtopic.php?f=73&t=286209 ) może mógłbyś pomóc skoro sam sobie naprawiasz auto :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
taki jest skutek odpiecia IBS oraz naladowania baterii do pełna.... osobiscie regularnie co 2-3 miesiace doładowuje akumulator elektronicznym prostownikiem takim z funkcja regeneracji... zaraz po naladowaniu auto nie laduje baterii i napiecie utrzymuje sie na 13.8v natomiast na nastepny dzien juz sytuacja sie stabilizuje i trzyma okolo 14,2 do 14,7 natomiast po odłączeniu IBS nie podnosi sie powyzej 14V
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z rozładowywaniem akumulatora z tego co zdązyłem ustalić akumulator rozładowuje lampka podswietlenia w osłonie przeciw słonecznej i teraz pytanie jak kupie drugi moduł komfortu na zmiane musze go od nowa kodować?i gdzie znajduje sie ten moduł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.