Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kodować pojemności nie będziesz musiał, ale zarejestrować wymianę na nową tak.

 

Jakies negatywne konsekwencje jesli zignoruje rejestracje nowej aczkolwiek identycznej baterii?

 

calkiem inne prady ladowania baterie szlak trafi po 1-2 lat

 

Ok nawet jak bedzie miala identyko pojemnosc jak stara czyli 110Ah w moim przypadku?

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
no przeciez Ci napisalem ze masz powiedziec swojej e 60 ze kupiles jej nowy akumulator taki sam ale nowy a ona bedzie sie o niego troszczyla jak o nowy.
Opublikowano
no przeciez Ci napisalem ze masz powiedziec swojej e 60 ze kupiles jej nowy akumulator taki sam ale nowy a ona bedzie sie o niego troszczyla jak o nowy.

yes sir! :D

Opublikowano
Mogę kupić kleme minusową z e60 2.0d i zamontować ją w 3.0d ?

 

tak to te same elementy

Opublikowano

Sam juz nie wiem..

 

Dzis rano zapalam (okolo +2 stopnie) i jade i tak: Ladowanie na Voltomierzu w gniezdzie zapalniczki pokazuje 11.50V przez pierwszych kilka sekund po odpaleniu motoru potem rosnie bardzo szybko do 14.8V /14.9V W trkacie jazdy podnosi sie chwilowo na 15.05 /15.10V na ulamki sekund ale generalnie trzyma sie w granicach 14.90V/14.95V i skacze na ulamki sekund na wspomniane 15.05V/ 15.10V - to tylko rano jak jade do pracy gdzie droga trwa jakies 7-10 minut.

Czy te skoki ponad 15V nie sa za duze jak dla czulej elektroniki?

 

Po pracy (temperatura +20 stopni C) ladowanie jest poczatkowe tzn zaraz po starcie silnika i przez kilka sekund mam znow 11.35V/11.50V na idrivie pokazuje sie komunikat o rozladowanej znow baterii, ale dalej w trakcie jazdy ladowanie jest 14.60V/14.70V wiec zdecydowanie mniejsze niz rano i nie przekracza 15V wogole..??

 

Co to za jaja? Regulator napiecia moze padl?

Opublikowano
Wymień regulator, a jeśli będzie miał dobre szczotki po wyjęciu, to alternator do regeneracji.

 

Przyjrze sie temu blizej. Czy regulator napiecia jest w alternatorze czy gdzies na zewnatrz?

Opublikowano
Regulator jest przykręcony z tyłu alternatora.

 

 

Aha. Czy jest mozliwosc wymiany jego bez demontazu calego alternatora z auta?

 

P.S. Napisales rownez: ''jak regulator bedzie mial dobre szczotki po wyjeciu to alternator do regeneracji''

Wiec regulator posiada szczotki rowniez?

Opublikowano
U mnie np. trzeba wyjąć bo jest mało miejsca, a u Ciebie to nie wiem, pewnie tez.

Tak, regulator ma szczotki które dotykają wirnika. Jak są wytarte to będzie słabe ładowanie.

 

Tylko ze slabego niema tylko ponad 15V mi laduje ale tylko rano. Auto ma 40 tys mil (60 tys km) oryginal przebieg. Myslisz ze juz by sie wytarly?

Aha mam lekki sspadek zawsze jak po dodaniu gazu obroty schodza w dol to i napiecie w momencie spadania obrotw rowniez spada na 12.50V

Opublikowano
W momencie dodania gazu i zwiększenia obrotów, powinno ładowanie wzrosnąć. A nie przygasa ci oświetlenie, tzn. w rytm obrotów nie pulsują lampy lub oświetlenie wewnątrz ?

Możliwe, że alternator się wysypał, ale prościej jest sprawdzić regulator i dlatego tak napisałem.

 

Nie pulsuje nic. Ladowanie nie wzrasta w rytm obrotow. Nawet na wolnych sa chwilowe mrugniecia na 15.10V

Co ciekawe jak schodzi w dol np z 4tys obrotow to wtedy napiecie spada na 12.30V /12.50V a jak zejdzie calkiem na bieg jalowy to napiecie normuje se na 14.90/14.95V

Opublikowano
No i właśnie od normowanie napięcia jest ten regulator. Ale nie tak normalnie on się zachowuje jak to jest u Ciebie.

 

Hmm wlasnie rozmawialem z Capazem i mowi ze jakbym mial zwalony ''regler'' to napiecie roslo by w gore az do 16V i nieraz wiecej z obrotami razem...

 

Ponoc W E60 nawet i 15V to jest w porzadku. jedyne co mnie dziwi to dlaczego spada mu napiecie podczas schodzenia obrotow w dol..? Ale mysle ze to niema wiekszego znaczenia...

Opublikowano
Jak masz uwalony regulator to będzie zbyt małe ładowanie !

 

Hmm wtedy bedzie caly czas za male zgadza sie? U mnie tylko chwilowo spada na 12.50V podczas schodzenia obrotow w dol z wyzszych partii... Dalej jest ok.

Opublikowano
Tak zazwyczaj się dzieje. Dlatego sugerowałem alternator. A, przy okazji regulator. Różne rzeczy mogą dziać się z regulatorem, choć przeważnie jest to spadek ładowania.

 

Hmm takich rebusow to nie mialem jeszcze w zadnym aucie :D :D Niemniej jedna ciesze sie ze tylko tyle jest hah. Czy Inpa wykryje mi padniety regultor napiecia?

Aha czy IBS (inteligentna klema) jest w jakims stopniu odpowiedzialna za regulowanie ladowania do baterii?

Opublikowano
tak ibs jest odpowiedzialne za ladowanie aku. zrob sobie taki test.... wypnij zasilanie ibs i zobacz jak bardzo zmieni sie napiecie ladowania. ale regulator tez nie jest taki drogi... latwo go wymienisz po wyjęciu alternatora...
Opublikowano
tak ibs jest odpowiedzialne za ladowanie aku. zrob sobie taki test.... wypnij zasilanie ibs i zobacz jak bardzo zmieni sie napiecie ladowania. ale regulator tez nie jest taki drogi... latwo go wymienisz po wyjęciu alternatora...

 

Tak tez zrobie i dam znac co sie dzieje. Jaka powinna byc normalna reakcja jak odepne zasilanie od Ibs-u?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Caly czas kontynuuje eksperyment w temacie z rozwierceniem cel akumulatora bezobslugowego i dolaniem wody destylowanej (o ktorym bylo na stronie 3)

Minelo 2 miesiace i bateria kreci nawet przy -8 st C! Po uzupelnieniu elektrolitu woda destylowana ladowac ja malym pradem (1.25 lub 1.5A) przez 72h lub wiecej.

Jak przetrwam zime z ta bateria (na co sie zanosi) to smialo moge polecic zabieg kazdemu :D

Opublikowano
ze Ci sie kolego chce tą rzeźbe uprawiać...... jak sie rozszczelni aku to narobi ci syfu.... ale kazdy robi co uwaza za stosowne... oby Ci sie ten patent chodzil... i obys za czesto tam zagladać nie musiał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.