Skocz do zawartości

E60/61 Rozladowywanie akumulatora


Gregorio_es

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie do pomiarów nie trzeba zamykać bagażnika i dorabiać kabli, wystarczy otworzyć klapę i zablokować zamek przy pomocy np. śrubokręta

 

 

A mozesz pokrotce opisac jak to zrobiles? Ja jestem sklonny zrobic to metoda cypiska czyli kable na zewnatrz i wszystko zamkniete, ale skoro mowisz ze da rade i tak wiec wygodniej byloby zrobic to przy akumulatorze.

 

Cypis u mnie ladowanie jest 14.5, 14.6V. Pradu nadal ubywa nawet po dosc krotkim postoju, ale co ciekawe nie rozladowuje mi baterii do zera :?

Zauwazylem ze jak mam wyjeta plyte z CD to jakby mniej sie rozladowuje ale moze to tylko jakies bledne odczucie...? Chcialbym jeszcze zrobic jedna rzecz ktora przychodzi mi na mysl mianowicie w serwisie powiedziano mi ze zywotnosc baterii w E60 to 4 lata wiec trzeba juz pewnie ja wymienic (koszt 292 dolary!! :duh: :duh:). Wiem ze zywotnosc sprawnej baterii ktora jest poprawnie ladowana i obslugiwana to przynajmniej 6-7lat w zwiazku z tym zastanawiam sie czy jest w praktyce mozliwosc otwarcia korkow baterii w mojej bawarce i sprawdzenia poziomu elektrolitu jesli tam wogole jakis jest bo mam symbol przekreslonego PB u gory..?

 

Edit: wiedzialem ze w nawet bezobslugowej baterii musi byc elektrolit, tutaj koles ma dobry patent na bezobslugowe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

taka regeneracje mozna robic w aucie bez elektroniki.

u mnie wszyscy spece i magicy od akumulatorow mowili ze aku jest ok. mial 100ah i sprawnosc 75% !! sprzedalem gosciowi do iveco i dzwonil ze idealny. a dla e60 to byl juz szrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka regeneracje mozna robic w aucie bez elektroniki.

u mnie wszyscy spece i magicy od akumulatorow mowili ze aku jest ok. mial 100ah i sprawnosc 75% !! sprzedalem gosciowi do iveco i dzwonil ze idealny. a dla e60 to byl juz szrot.

 

Mowisz ze nie z E60 takie numery? Mimo wszystko chcialbym sie temu blizej przyjrzec tylko zastanawiam sie nad jednym czy moja bateria faktycznie powinna miec elektrolit czy to juz jest ''na zelu'' robione...? Mysle ze jednak powinna miec elektrolit bo ma rurke do odpowietrzenia, aczkolwiek 100% pewnosci niemam...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cypisek co o tym myslisz:

1. Mam czytnik napiecia z gniazda zapalniczki i tak: na wolnych pokazuje pieknie stala wartosc 14.60V , po wejsciu na obroty 2,5 -3,5tys jest to samo po czym po odpuszczeniu nogi z gazu kiedy obroty schodza w dol wartosc napiecia gwaltownie spada do 12.30V i ulamek sekundy po tym zaczyna rosnac 12.60V, 13.30V, 13.60V itd, kiedy obroty mu spadna calkiem na wolne napiecie wraca na 14.60V, po ponownym dodaniu gazu cykl sie powtarza - zaczynam juz podejrzewac IBS...?

 

2. Siedzialem w zamknietym aucie prawie dwie godziny i tak po zamknieciu wszystko ladnie sie usypia kontrolka na dzwigni automatu gasnie po niecalej minucie ,kilka dziwnych dzwiekow pod deska i slysze glosne gluche dupniecie gdzies z tylu w bagazniku i po tym lupnieciu gasnie podswietlenie start/stop i jest cisza. Po 40 minutach zauwazylem ''przebudzenie''. konkretnie cos dupnelo w bagazniku i wlaczylo sie podswietlenie przycisku start/stop po czym pobzyczalo cos pod deska i po dwoch minutach wszystko znow zgaslo...? WTF???

 

Wiem juz ze cos mi wybudza moja ''krolewne'' ze snu :D :D ale co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do akumulatorow to zel mam w quadzie w osobowce spalinowej nie widzialem jeszcze... ale moze malo w zyciu widzialem... co do wybudzania jak po podlaczeniu do komputera z bledami ?? lapie cos?? te krótkotrwale spadki napiecia ladowania.... nie chce wróżyć z fusów najpierw bledy pozniej dalsze poszukiwania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do akumulatorow to zel mam w quadzie w osobowce spalinowej nie widzialem jeszcze... ale moze malo w zyciu widzialem... co do wybudzania jak po podlaczeniu do komputera z bledami ?? lapie cos?? te krótkotrwale spadki napiecia ladowania.... nie chce wróżyć z fusów najpierw bledy pozniej dalsze poszukiwania

 

Czy bede w stanie zdiagnozowac jakies bledy przy pomocy Inpy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście.. i parametry pracy auta... również napięcia podczas pracy i wszystkie błędy w aucie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście.. i parametry pracy auta... również napięcia podczas pracy i wszystkie błędy w aucie...

 

Ok, juz wiem wiecej co ja boli. Test pomiaru napiecia spoczynkowego: Zrobilem sobie kabelek na kazdym koncu po dwa krokodylki wszystko pewnie zlutowane. odlaczylem kleme minusowa i wpialem sie w szerge miedzy kleme a terminal akumulatora zamknalem bagaznik na drugim koncu wpialem multimetr i zamknalem centralnym z pilota po zamknieciu 8A szybko spadlo na 6A i potem tylko w dol i po jakichs 7-8 minutach bylo juz 0.40A dalej spadlo na 0.32A i tak stoi juz z 15 minut i chyba to bedzie to co wsysa mi prad, tylko teraz dojdz co to jest hah! Musze zrobic nastepna probe lecz z wuciaganiem bezpiecznikow po kolei.

Jak zaryglowac bagaznik zeby auto go widzialo jako zamkniete ale musze miec owarta klape?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoczynkowy zrobilem raz jeszcze tym razem dluzej i okazalo sie ze po 15-20 minutach Multimetr spadl na 0.00A. Ja mysle ze jest to jakies 0.03A lub 0.02A ale on nie jest w stanie mi tego pokazac wiec mysle ze z pradami spoczynkowymi ma ok, chyba ze cos ja jeszcze wybudza po godzinie czasu lub wiecej - wkrotce to sprawdze jak zrobie ponowna probe tym razem na 2-3h +

 

Dzis powiercilem baterie i dotarlem do cel. Bateria jest na bank z plynnym elektrolitem (nie zel) obudowa koloru bialego (auto jest z 2009 roku -moze innym sie przyda :D ) uzupelnilem poziom elektrolitu w kazdej z cel (bylo troche malo) teraz sie laduje malym pradem i jutro bede zaslepial otwory i zobaczymy co z tego wyniknie.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bateria ''zregenerowana'' :D :D Do kazdej z cel weszlo ponad pol szklanki wody destylowanej i poziom jest ok. Bateria ladowana malym pradem (1.25A) przez 48h. Urzadzenie pokazalo po 48h ze bateria jest w 100% naladowana. Otwory zaslepione kolkami do tapicerki dodatkowo na kleju.

Jak narazie niema oznak niskiego napiecia. Zobaczymy co bedzie dalej :D

Daje mi tylko do myslenia fakt dlaczego po odpuszczeniu gazu napiecie ladowania spada do 12.80 - 12.90V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz odwagę robić takie eksperyment, ale w sumie ciekawa informacja, byłem pewien że miałem w samochodzie żelowy (oryginalny w białej obudowie) Moje e60 ma 5 lat, zeszłej zimy aku dawał już mocno oznaki śmierci, zmieniłem dwa tygodnie temu na aku kwasowy,100 amperogodzin, prąd rozruchowy 800A, oryginalny był 90 prąd rozruchowy 800A. Jakież było moje zdziwienie gdy po czterech dniach przy porannym uruchomieniu wskaźniki zameldowały słaby akumulator ??? z tym że temperatura zewnętrzna spadła nad ranem do minus 3 stopni. Pojechałem do warsztatu który specjalizuje się w naprawie BMW, pan mechanik stwierdził że kwasowy aku nie będzie funkcjonował w E60, a to że wstawiłem 100 amperogodzin to już jest niedopuszczalne , na koniec zadał mi szokujące pytanie - czy zarejestrowałem nowy akumulator w komputerze mojego samochodu, na moją prośbę zarejestrował go i o dziwo od dwóch tygodni aku działa prawidłowo, co prawda temperatury poranne są znacznie wyższe. proszę o sugestie co o tej sytuacji myślicie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz odwagę robić takie eksperyment, ale w sumie ciekawa informacja, byłem pewien że miałem w samochodzie żelowy (oryginalny w białej obudowie) Moje e60 ma 5 lat, zeszłej zimy aku dawał już mocno oznaki śmierci, zmieniłem dwa tygodnie temu na aku kwasowy,100 amperogodzin, prąd rozruchowy 800A, oryginalny był 90 prąd rozruchowy 800A. Jakież było moje zdziwienie gdy po czterech dniach przy porannym uruchomieniu wskaźniki zameldowały słaby akumulator ??? z tym że temperatura zewnętrzna spadła nad ranem do minus 3 stopni. Pojechałem do warsztatu który specjalizuje się w naprawie BMW, pan mechanik stwierdził że kwasowy aku nie będzie funkcjonował w E60, a to że wstawiłem 100 amperogodzin to już jest niedopuszczalne , na koniec zadał mi szokujące pytanie - czy zarejestrowałem nowy akumulator w komputerze mojego samochodu, na moją prośbę zarejestrował go i o dziwo od dwóch tygodni aku działa prawidłowo, co prawda temperatury poranne są znacznie wyższe. proszę o sugestie co o tej sytuacji myślicie.

 

Jak zmieniles baterie z 90Ah na 100Ah to nie dziwne ze padla po kilku dniach. Bateria musi byc zarejestrowana zeby auto ja prawidlowo ladowalo, inaczej ECU auta wykryje inna baterie i nie bedzie wiedzial co z nia zrobic :D . Musiales zapewne miec jakies info na I-drivie tylko ignorowales.

 

Co do eksperymentu to raz ze moze sie komus kiedys przydac a dwa: Wiem jedno ze kwasowe baterie musza miec uzupelniany elektorlit (wlewamy wode destylowana) nawet mimo tego ze nazywa sie to cos bezobslugowe. Przeciez to paruje i niema bata zeby cos z tego nie ubylo przez 3-4lata. Jest nawet rurka odprowadzajca opary z baterii w okolicach dodatniej klemy wiec czemus ona sluzy. Stara szkola uczyla dolewac okresowo destylowanej do baterii i one smigaly 7-8 lat!! Doslownie!! Mroz nie mroz auto zapalalo, a dzis? Pfff 3-4 lata i koniec? Prosze Cie... Dlatego zobaczymy czy moj eksperyment cos pomogl :D :D

 

Termin ''Bezobslugowe'' wymyslono tylko po to zeby wiecej zarobic na klientach, a jest to nic innego jak klasyczna bateria z elektrolitem pozbawiona korkow u gory. Zelowe (AGM) sa bezobslugowe bo do tego juz nic nie dolejesz.

 

Skoro wczensiej miales baterie AGM (zelowa) a teraz masz tradycyjna to upewniej sie czy masz podlaczony do niej ten wezyk o ktorym wyzej.

 

Edit: Skoro auto masz z 2008 i biala obudowa to musiales miec zwykla kwasowa taka jak u mnie czyli EXIDE BMW. Mechanik byl w bledzie mowiac ze kawsowa nie bedzie dzialac w E60 - wtedy tylko takie dawali, moze u schylku produkcji E60 pakowali juz AGM-y. Wez moze podjedz do niego w ramach eksperymentu :D :D i zapytaj czy ma jeszcze Twoja stara baterie. Wez sobie mocna latarke i przyswiec z gory na krawedzi ruszajac deliktanie akumulator wtedy zobaczysz ile w nim naprawde bylo elektrolitu - jestem ciekaw jaki miales poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyłka, obudowa wyjętego aku jest czarna, więc nie mogę go prześwietlić latarką, ale jest ta rurka do odprowadzenia oparów, niestety nie założyłem jej na tą nową kwasową baterię, bo coś nie tak było ze średnicami otworków, z tym że jak kojarzę to ta rurka idzie w próżnię - jej drugi koniec nie był nigdzie podłączony, więc to olałem.

Z tego co piszecie wychodzi na to że jednak miałem zainstalowaną baterię kwasową, w takim razie jedyny problem w tych dodatkowych 10 amperogodzinach. W chwili obecnej aku działa prawidłowo, być może po zarejestrowaniu go w samochodzie zaczął się prawidłowo ładować, czekam na przymrozki. A swoją drogą to czy nie ma jakiś zewnętrznych oznaczeń informujących o tym jaki to jest akumulator - kwasowy czy żelowy ? Ten wyjęty z samochodu wygląda dokładnie tak jak sprzedawane używane oryginały na allegro z BMW - cały czarny i dwie białe naklejki na górze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW nie ma żadnych akumulatorów żelowych! AGM a żel to dwie różne technologie...

Czarna obudowa - AGM

Biała obudowa - kwasowy

Jeśli miałeś czarny akumulator to konieczne jest przekodowanie modułu CAS np. NCS Expert'em ponieważ akumulator AGM ma inną charakterystykę napięcia ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wyjaśniłeś zagadnienia związane z akumulatorem w e60, dzięki. Ciekawy jestem co ten elektryk który poinformował mnie o potrzebie zarejestrowania akumulatora wykonał w moim samochodzie, tego na tą chwilę nie wiem, ale coś mówił o charakterystyce ładowania, resetowaniu komputera i wprowadzeniu nowych parametrów, trwało to jakieś 10 minut, ale wydaje mi się że gdyby było nie Ok. to pewnie ten nowy aku by się już rozładował, a jak na razie zachowuje się prawidłowo. Warsztat z którego usług korzystam specjalizuje się tylko w BMW, działa obok Bavarii motors, ma dobre części i jak do tej chwili wszystko było Ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... z tym że jak kojarzę to ta rurka idzie w próżnię - jej drugi koniec nie był nigdzie podłączony, więc to olałem.

 

Nie ze w proznie tylko odprowadza opary elektrolitu z aku w dol pod auto zamiast do bagaznika. Koniecznie dopasuj ta rurke i zainstaluj ja do baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zadzwoń i sie upewnij czy zmienił te wpisy w CAS'ie, prawde mówiąc jeśli trwało to z 10 minut to pewnie to zrobił bo sama rejestracja akumlatora trwa minutę :)

 

Powiedz mi jedna rzecz bo sa dwie szkoly w temacie. Mianowicie:

Kupuje identyko baterie o pojemnosci 110Ah biala kwasowa , wszystko sie zgadza jak w starej baterii.

Pytanie: Czy identyczna baterie (biala) o identycznych parametrach musze rowniez zarejestrowac?

Z gory dzieki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodować pojemności nie będziesz musiał, ale zarejestrować wymianę na nową tak.

 

Jakies negatywne konsekwencje jesli zignoruje rejestracje nowej aczkolwiek identycznej baterii?

 

calkiem inne prady ladowania baterie szlak trafi po 1-2 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.