Skocz do zawartości

E60/61 Rozladowywanie akumulatora


Gregorio_es

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Bmw E60 525d z roku 2004 i ostatnio zaczął rozładowywać mi się akumulator.

Zauważyłem ze część ktora sie nazywa ADJUSTER UNIT (nastawnik przepustnicy) nie odłacza sie, czyli ze caly czas slychach na wylaczonym zaplonie charakterystyczne buczenie i co jakis czas załącza sie pompka paliwa. I tak po jednej nocy nie da sie zapalic mojej e60. :( .

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za jaką kolwiek wskazówke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Jak masz czym np(amperomierz,miernik uniwersalny), odłącz jedną z klem i włącz go w szereg sprawdź jaki pobiera prąd,powinien być znikomy.Oczywiście jak samochód nie pracuje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

 

Zmierzylem pobor pradu po zamknieciu samochodu i pobiera 4A gdzie powinnien pobierac w granicach 0,07-9A :mad2:

 

Po uśpieniu odczekaj parę minut. Jak długo dokonywałeś pomiaru- minimum.1min. W wewnątrz samochodu nie świeciło się żadne oświetlenie?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmierz ten prąd po zamknięciu drzwi ,tak jak pisałem wcześniej ,nie blokując ich ,może coś z blokadom drzwi. Jeżeli nadal popłynie 4A(sporo) ,tak duży pobór prądu może powodować wydzielanie ciepła tegoż odbiornika (winowajcy), minimalne nie na tyle żeby parzyło. Spróbuj dotykać (macać),czy coś się nie grzeje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Problem zostal rozwiazany. :D :cool2: :)

 

Okazalo sie, ze to tylne lampy led (Made in China) :mad2: które zalozylem dwa dni wczesniej, byly przyczyna calego problemu. Bezposrednio nie pobieraly pradu, lecz wysylaly sygnal do komputera, który uruchamial poszczególne komponenty samochodu: pompe paliwa, przepustnice, zmieniarke CD itd.

 

Pozdrawiam. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź IBS Inteligent Batery Sensor tzw inteligentna klema minusowa ona lubi nabroić. Sprawdż jaki masz prąd ładowania jeżeli 15,3 V to możesz obstawić kleme

 

poszerz nieco temat? u mnie ładuje na 14,8 - 15,1 .... po regeneracji alternatora...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź IBS Inteligent Batery Sensor tzw inteligentna klema minusowa ona lubi nabroić. Sprawdż jaki masz prąd ładowania jeżeli 15,3 V to możesz obstawić kleme

 

poszerz nieco temat? u mnie ładuje na 14,8 - 15,1 .... po regeneracji alternatora...

 

I takie ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK... czyli mam baterię do wymiany... czasem nieco zdycha... myślałem, że to była kwestia przładowywania...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo auto słabo kręci, a kręciło dobrze. wygląda na to że jest mało prądu.

ale jeszcze wracając do napięcia ładowania, to na pewno ma być tyle, czy koledze się wydaje że ma być tyle?

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
bo auto słabo kręci, a kręciło dobrze. wygląda na to że jest mało prądu.

ale jeszcze wracając do napięcia ładowania, to na pewno ma być tyle, czy koledze się wydaje że ma być tyle?

 

Jeżeli jest to wartość napięcie odczytana z ukrytego meni to tyle ma być.W moim i nie tylko wyświetla praktycznie tą samą wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

odswieze nieco temat.

u mnie w 528xi pojawil sie komunikat ze bateria jest znacznie rozladowana, auto nadal zapala rano ale kreci jakos tak jakby slabiej.

Co zauwazylem: Zamkniety samochod na postojuw stanie uspienia i co jakas minute lub kilkadziesiat sekund slychac dzwiek w komorze silnika (okolo 1 sekundy) jakby silniczka elektrycznego..??

Moze mnie ktos naprowadzic co to moze byc? Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włącz blokade szyb tylnych zamknij auto i obserwuj po jakim czasie zgasnie zielona kontrolka kolo 40sek. nastepnie po 40 min gasnie podswietlenie polozenia dzwigni zmiany biegów (jesli to automat). rownie dobrze możesz podpiać amperomierz wyciągnac przewody z bagażnika i obserwować prądy spoczynkowe. po zgaśnieciu podswietlenia blokady szyb prąd spadnie na 0.2A a po 40 min na 0.04A jesli auto sie nie usypia musisz szukac... klema inteligentna, micro power module i wiele innych...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypis kontrolka od blokady szyb gasnie po okolo 1,5 minuty a kontrolk na joystiku gasnie po 40 sekundach...

Slysze natomiast jak auto stoi zamkniete w komorze silnika bzyczenie jakby silniczka elektrycznego ale nie ciagle tylko co jakies 15-20 sekund. Przepustnica...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli juz chcesz tak sprawdzac to zamknij sie w samochodzie i odczekaj okolo 15min. Wtedy samochod wejdzie w stan uspienia. Przez te 15min mozesz slyszec naprawde różne dzwieki :) Generalnie dla dokladnego i wiarygodnego pomiaru zalecam miernik, wypinasz kleme (-), wpinasz sie miedzy kleme a aku. i czekasz te 15 min bedziesz widzial jak sukcesywnie spada pobór pradu. Pamietaj aby zaryglowac klape bag. np srubokretem.

 

Jezeli po 15/20min na mierniku wartosc bedzie wieksza niz 0,04A(40mA) to masz gdzies w aucie zlodzieja. Mozna go szukac np wyciagajac bezpieczniki, jezeli spadnie wartosc na mierniku to juz cos wiecej wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

one bzykaja ......jak wjade do garazu rowno z zona to prawie koncert auta graja..... a na poważnie nie wiem do konca co tam bzyka,ale obserwowanie prądów spoczynkowych powie ci czy wszystko jest jak trzeba...... mnie kilka wieczorów zajelo obserwowanie piatki (rozladowywala sie przez noc) poprostu zonie padl akumulator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli juz chcesz tak sprawdzac to zamknij sie w samochodzie i odczekaj okolo 15min. Wtedy samochod wejdzie w stan uspienia. Przez te 15min mozesz slyszec naprawde różne dzwieki :) Generalnie dla dokladnego i wiarygodnego pomiaru zalecam miernik, wypinasz kleme (-), wpinasz sie miedzy kleme a aku. i czekasz te 15 min bedziesz widzial jak sukcesywnie spada pobór pradu. Pamietaj aby zaryglowac klape bag. np srubokretem.

 

Jezeli po 15/20min na mierniku wartosc bedzie wieksza niz 0,04A(40mA) to masz gdzies w aucie zlodzieja. Mozna go szukac np wyciagajac bezpieczniki, jezeli spadnie wartosc na mierniku to juz cos wiecej wiesz.

 

czyli nie musze zamykac klapy i siedziec w bagazniku tylko wystarczy ja dac w pozycje bagaznik zamkniety ale przy otwartej klapie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wypiąlem kleme ujemna podłączylem do niej przewód okolo metra.... do akumulatora drugi wyciagnalem z bagaznika zamknalem go i na górze dalem miernik wygodnie i pewnie. te 0.04A wg mnie to po 40min nie po 20 tak wyczytalem kiedys tu na forum w innym temacie

 

tu masz moje prądy jak robilem probe.

 

proba usypiania z amperomierzem

zaczelo sie na 15 A szybko zeszlo na 5.7A i tak okolo 40sek. do zgasniecia zielonej lampki blokady szyb... nastepnie przez 40 min bylo 0.2A po zgasnieciu kontrolki od skrzyni(automat) po 40 min bylo 0.01A albo 0.00A moze jakies 0.005A bo tak mrugalo... raz tak raz tak...

 

poczytaj ten temat moze cos pomoze

viewtopic.php?f=73&t=194914

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witaj cypisek!

Bede w niedlugim czasie bawil sie w pomiary pradu w uspieniu auta w zwiazku z tym kilka pytan:

 

Czy miernik 20A wystarczy i nie spale go na poczatku pomiaru?

Czy po odlaczeniu minusowej klemy z IBS bede musial po ponownym jej podlaczeniu do aku rejestrowac urzadzen w systemie auta np wspomniany IBS ustawienia przepustnicy itp?

Czy jak odlaczyles kleme to wpiales miernik od razu a potem zamknales klape bagaznika oraz drzwi centralnym czy najpierw wyprowadziles przewody z bagaznika potem zamknales wszystko auto i nastpenie przerwales obwod i wpiales miernik?

Z gory dzieki za odpowiedz na moje szczegoly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i racja z tym dorabianiem kabla, może zamek wzstarczy zaryglowac.... ja zrobilem tak bo nie wiedzialem czy nie ma ukrytych wlacznikow...

podczas proby pradow spoczynkowych maksymalny prad u mnie wynosil 15A. po odlaczeniu IBS napiecie ladowania spadlo z 14.7 na 14V nic nie trzebabylo rejestrowac. powodzenia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.