Skocz do zawartości

Parujące reflektory


MARIO11

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli mimo wzrostu temperatury na zewnątrz reflektor nie chce Ci odparować, to myślę, że jest uszkodzony - nieszczelny. Jak pisałem wcześniej, po wzroście temperatury, na początku marca zaparowanie ustąpiło, od tego czasu kilka razy myłem samochód i nie miałem żadnych problemów z parowaniem. Nie decydowałem się na nawiercanie żadnych otworów, bo wystarczyła sama zmiana pogody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

sposób prosty i szybki na zaparowane lampy , mianowicie odpiąć dekiel od świateł w komorze silnika tak jak byście zmieniali żarówkę i owy dekielek do bagażnika na dwa dni potem wyciągacie z bagażnika dekiel, wyciągamy uszczelkę co jest w deklu i obracamy o 180 stopni i wkładamy ..zamykamy i po problemie ..powód to jest zużyta, odciśnieta uszczelka, która tworzy nieszczelność w kloszu, gdy ja odwrócimy lub wymienimy na nową problem znika

no chyba że ktoś rozbierał już klosz lub cale lampy i chcąc nie chcąc rozszczelnił lampę .Proponuje zrobić to samo i zastosować silikon..problem zniknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie ma niestety żadnego sposobu na parowanie. Ja ze swoimi lampami zrobiłem wszystko co się dało.

Uszczelniałem na około klosza silikonem, odesłałem do znachora od regeneracji i on ponawiercał milion nowych odpowietrzników, wymieniłem wsyztskie klapki i uszczelki

na nowe (klapka główna, ringi, przetwornica, kierunek). Potem nasmarowałem wszystkie uszczelki wazeliną techniczną.

Nic nie pomogło. Po nawierceniu odpowietrzeń parowały nadal po prostu szybko odparowywały.

Nie da się niestety w tej lampie (mówię o bixenon skrętny) zdjąć samego klosza bez koszmarnej deformacji obudowy.

Lampa po ponownym sklejeniu po zdjęciu klosza wygląda na totalne druciarstwo.

Zakupiłem w końcu lampy wyprodukowane w 2011 roku i ..... parują 70% mniej ale wciąż parują :-).

20 metrów od mojego bloku stoi około 10 bmw w przeróżnych modelach (wybudowali tu osiedle premium dla pięknych ludzi i chyba piękni ludzie lubią tą markę).

Co prawda mogę je podziwiać tylko przez siatkę (osiedle premium jest szczelnie oddzielone od plebsu do którego się zaliczam) ale w 50% z nich po deszczu lampy są siwe od pary.

Jest jedna 6 która ma w prawej lampie akwarium po prostu stoi tam woda.

Zwróciłem uwagę bo chciałem sprawdzić czy tylko mi się tak h***wo trafiło :-).

Okazuje się że bmw skomplikowało reflektor do tego stopnia że nie da się go uszczelnić (wiem że zaraz pojawi się kilku szczęśliwców którzy napiszą że im nigdy nie paruje ale według mnie 50% skutecznośc w wyprodukowaniu dobrej lampy to nie skuteczność).

 

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Moje juz nie parują, no w sumie delikatnie jedna ale to tylko w rogu więc praktycznie tego nie widać. A zrobiłem tak : Wyjałem lampy, wyciągnałem żarówki i porozłaczałem kabelki, potem nalałem do nich środka przeciw parowaniu szyb ( chyba był na bazie soku z cytryny i octu - a w każdym razie tak pachniało) pomieszałem , poruszałem, wylałem reszte podsuszyłem suszareczka i juz od ponad roku spokój :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

No i ja dołączyłem do grona szczęśliwców z parującymi reflektorami..... posiadam skrętne ksenony....

Parować zaczęła mi od wczoraj 1 lampa..... zaparowała tak ok 2/3 lampy, po nocy zaparowanie zmalało do 1/3

Czy już ktoś się z tym uporał ?

Macie jakiś sprawdzony patent ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zaparowaną prawą lampę, bo ktoś źle zamontowała kapselek, a dokładnej spadł na osłonę silnika. Dostała się wilgoć i zaparowała cała.

Zdjąłem zaślepki, wyjąłem wkłady z żarówkami i na początek próbowałem suszarką wdmuchać ciepłe powietrze do środka, gdy myślałem, że już po temacie, znowu zaparowały. Wtedy powtórzyłem czynność ale tym razem ogrzewałem suszarką lampę od zewnątrz w miejscach gdzie była zaparowana, trochę to trwało ale udało się, od tamtej pory (to już rok) ani razu nie zaparowały.

Dodam, że robiłem to w ciepły suchy dzień, aktualnie jest za duża wilgotność więc polecam suchy ciepły garaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sposób prosty i szybki na zaparowane lampy , mianowicie odpiąć dekiel od świateł w komorze silnika tak jak byście zmieniali żarówkę i owy dekielek do bagażnika na dwa dni potem wyciągacie z bagażnika dekiel, wyciągamy uszczelkę co jest w deklu i obracamy o 180 stopni i wkładamy ..zamykamy i po problemie ..powód to jest zużyta, odciśnieta uszczelka, która tworzy nieszczelność w kloszu, gdy ja odwrócimy lub wymienimy na nową problem znika

no chyba że ktoś rozbierał już klosz lub cale lampy i chcąc nie chcąc rozszczelnił lampę .Proponuje zrobić to samo i zastosować silikon..problem zniknie

Tez na to wpadlem i mam spokoj od roku. Problemy oczywiscie po pierwszej wymianie zarowek.

Najlepiej po myciu auta zobaczyc czy uszczelka nie jest mokra od wewnetrznej strony klosza i bedzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odgrzewam kotleta

 

Mialem problem z dwoma lampami, znajomy mechaik wyjal mi lampy, wysuszyl, i obkleil sylikonem dookola. Na lewą lampe pomogło w 100% i mimo deszczowej pogody od kilku dni nie zaparowala ani troche.

 

Problem jest z prawym reflektorem, obkleil raz sylikonem, nie pomoglo, dzisiaj drugi raz i dalej nie pomoglo, po 5m jazdy lampa jest wręcz zalana. NIc przez nia nie widac, jest od góry do dołu zaparowana w takim stopniu, jakby krople wody w niej były.

 

Gdy postoi na słońcu zaparowanie znika, ale nawet jak nie pada, tylko jest duza wilgoc od razu paruje.

 

Dekle dobrze siedza, wymienialem zarowki w ringach wiec wszystko bylo sprawdzone.

 

Jakies pomysly?

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos juz pisal w tym watku, ze lampa nie moze byc szczelnie zaklejona. W kazdej lampie sa odpowietrzniki ktore niestety sie zapychaja i wtedy paruje. Warto to sprawdzic. Czasami w tych odpowietrznikach jest mala gabka, ktora lapie syf i wilgoc i problem gotowy. A ten mechanik ktory "uszczelnia" lampy silikonem, to powinien kury macac, a nie dotykac sie do samochodow.
E91 318d 2007r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Panowie, jest ktoś kto regeneruje lampy ?

 

Mocoooo mi paruje przednia lampa w E92. Z lampą nigdy nic się nie działo...

W deszczu momentalnie zaparowuje, później tworzą się duże krople... Gdy jest ładna pogoda wszystko wraca do normy.

Mam po prostu kupić nową lampe ?? ( Zakładam, że sprawdzę odpowietrznik i będzie OK )

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jest ktoś kto regeneruje lampy ?

 

Mocoooo mi paruje przednia lampa w E92. Z lampą nigdy nic się nie działo...

W deszczu momentalnie zaparowuje, później tworzą się duże krople... Gdy jest ładna pogoda wszystko wraca do normy.

Mam po prostu kupić nową lampe ?? ( Zakładam, że sprawdzę odpowietrznik i będzie OK )

 

 

 

Sprawdz czy z tyłu lampy nie masz pękniętych zatrzasków na klapce zasłaniającej żarówki. Jeżeli szybko paruje musi być pęknięta lub ta klapka

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj lampe i wymyj ja wewnatrz mieszanka cieplej wody destylowanej z plynem do naczyn :)

Plukanie robisz zimna woda destylowana a po operacji stawiasz na wieczor pod kaloryferem..

Jesli zapchany odpowietrznik to sie udrozni (a poza tym pozbedziesz sie piasku ze srodka..)

Polecam metode bo tak wlasnie 3 lampy w tym sezonie zrobilem i zadna po tej operacji juz nie paruje.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Na skrętnym na górze soczewek jest napis BMW Adaptive Headlights.

 

Spróbuj tak jak napisał KumatyWujek, tylko daj jej w obecnej wilgotności powietrza dobre 10 godzin schnąć, jeżeli nie pomoże to znaczy że gdzieś do lampy dostaje się woda i trzeba ją uszczelnić.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się wyczytalem w internecie że jak jest napis BMW "Dynamic" Xenon to jest skrętny jak pisze tylko BMW Xenon to jest nie skrętny , do tego dzwonilem do BMW i pytałem - Powiedzieli mi to samo DYNAMIC skrętny , bez DYNAMIC nie skretny :D

 

P.S Wczoraj wjechałem autem do garażu , i zdjąłem tą górną pokrywe w reflektorze , dzisiaj ok 13 zachodzę a tam praktycznie cały reflektor odparował , zostało jeszcze troche kolo kierunkowskazu , może do jutra zejdzie wszystko :D Ale byłem w szoku bo wczesniej mialem zaparowany reflektor praktycznie w 90% a dzisiaj w jakiś 5 tylko ...

 

Panowie , bi xenon skrętny widać jak skręcają światła jak np.Będe w miejscu kręcił kierownicą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jeszcze jedno pytanko , jak mi lampa odparuje w 100% to po prostu zamknąć i tyle czy osuszyć jeszcze dokładnie suszarką itp. ? Pytam bo będe zakladał nowe żarniki do lamp i nie chce żeby było choć odrobię wilgoci ...

 

P.S być może ta mi zaparowała bo żarnik się w niej spalił i tak jezdziłem , lampa sie nie nagrzewała ani nic , do tego niskie temperatury i wilgotność i może dlatego zaparowało :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jeszcze jedno pytanko , jak mi lampa odparuje w 100% to po prostu zamknąć i tyle czy osuszyć jeszcze dokładnie suszarką itp. ? Pytam bo będe zakladał nowe żarniki do lamp i nie chce żeby było choć odrobię wilgoci ...

 

P.S być może ta mi zaparowała bo żarnik się w niej spalił i tak jezdziłem , lampa sie nie nagrzewała ani nic , do tego niskie temperatury i wilgotność i może dlatego zaparowało :wink:

 

1: to ze odparuję i nie widać że zaparowana nie znaczy że nie ma w niej wilgoci , odparowanie reflektora powinno wyglądać tak:

-zdemontować reflektor

-wyciągnać co się z niego da , dekielek/gumki/żarówki/przetwornicę

-ustawic opalarkę strumieniem do reflektora , tam aby ciepło z opalarki szło do środka reflektora

-suszymy około 4 godz

-po tej operacji czekamy aż reflektor samoczynnie ostudzi się , montujemy go ponownie do auta,

UWAGA!!! Po zamontowaniu możliwe jest że reflektor znów zaparuję , wyciągamy dekielek reflektora , czekamy aż odparuję ,

różnie to bywa , może zaparować ponownie więc powtarzamy tą czynność 2 raz ,

 

2: na pewno reflektor nie zaparował bo żarnik ci sie spalił

Reflektory Samochodowe-SpawaniePlastików
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeśli zdemontujesz wszystko bez demontowania reflektora i źrodło ciepła pójdzie do środka reflektora to demontaż mozna obejść , ja opisałem poradę jak u nas to wgląda , pozdrawiam
Reflektory Samochodowe-SpawaniePlastików
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.