Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzieki wszystkim za wypowiedzi. Piekna sprawa panowie, o takie posty tutaj nam chodzi , prawie nam zjechalo na offa auto vs. manual, ale jakos poszlo w dobra strone heh.

Osobiscie rowniez uwazam ze do E60 pasuje automat z racji na gabaryty auta i jakos chyba mu bedzie z auto ''do twarzy'' :D jednak manual ma ta magie w sobie ktora troche przyciaga nieprawdaz? :norty:

 

Co do tematu zrodla widze ze nie jest jednak calkiem zle z owym joystickiem i duzo z Was ma o nim pozytywna opinie zarowno co do wygladu jak i do samego dzialania - dobrze, cieszy mnie to ze nie bede skazany kupic samochodu (bo e60 podoba mi sie najbardziej jak dotad) z czyms co jest z gory przekreslone u wiekszosci zwolennikow, nie czulbym sie wtedy do konca zadowolony z zakupu :cry2: . natomiast IMO nie wyglada zle, ale troszku inny wyglad ma on w 6tce i bardziej tam on mi sie wlasnie podoba, nie wiem czy np. mozna by zamienic ten z 6 do e60?

A co do starej ''paly'' ktora mialem chocby w E-39 i ktora nie zmienila sie bardzo w e60 z przed liftu, to fajnie mi sie nia zmienialo przelozenia oraz zajefajnie dzialal tiptronic. Jak dziala tiptronioc w joysticku? Nie mam pojecia.

 

P.S. Co do dzialania skrzyni to w mojej niedozajechania e39 pieknie zmienial nawet nie czulem kiedy jedynie po obrotach wiedzialem kiedy zmienil bez kitu oraz dokladnie wiedzial jak zredukowac i kiedy bez zbednych zwlok, jedynym minusikiem powiedzialbym byla zbyt dluga zwloka jak dla mnie przy kickdwonie. ok 1 sekundy a to troche dlugo jak na wyprzedzanie, potem tylko juz pierd....cie i sine plery, poza tym normalnie miodzio najlepiej chyba zestrojony uklad silnik + automat jakim mialem okazje dotad jezdzic :cool2: :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

7G-Tronic ... to inna bajka - fakt jeździłem "S" z tą skrzynią i jest to poezja

 

Nie wiem jaką poezję widzicie w tej skrzyni Merca. Nie ma w niej nic lepszego niż w ZFie z E60. Wg mnie w Mercu ta skrzynia jest bardziej nerwowa, ale może dlatego, że skrzynie MErca praktycznie nie korzystają z konwertera po za ruszaniem. Auto mniej pali ale na komforcie troszkę traci.

Opublikowano

Nie narzekam na swoją ale tamta jakoś wg mnie płynniej zmieniała biegi i jakby szybciej się decydowała co ma zrobić.

Prawdą jest, że w BMW jest odczuwalna zwłoka zwłaszcza przy nagłym wciśnięciu pedału gazu (jeździłem X5, X3, 7er, 3er z różnymi wariantami mocy).

Mogę się mylić bo to nie była stała jazda - jednak wielu twierdzi że BMW o ułamek sek. za długo zwleka.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Only manual....

jezeli ktos wybiera opcje automat to chyba ze jest to wiecej niz 4,5l,wtedy auto jest elastyczne ;)

Potwierdzam ze E39 automat chodzil precyzyjnie ale dlugo zmienial biegi co stanowilo masakre przy wyprzedzaniu itd;)

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W diesel'u akurat automat jest lepszym rozwiązaniem, bo biegi są znacznie krótsze z powodu zakresu obrotów silnika dieselowskiego, który jest mniejszy. Jazda diesel'em w manualu po mieście to mielenie biegami non stop i w tym przypadku automatyczna skrzynia to idealna sprawa.
Opublikowano
Only manual....

jezeli ktos wybiera opcje automat to chyba ze jest to wiecej niz 4,5l,wtedy auto jest elastyczne ;)

Potwierdzam ze E39 automat chodzil precyzyjnie ale dlugo zmienial biegi co stanowilo masakre przy wyprzedzaniu itd;)

 

Czyli mam rozumiec ze w E60 automat chodzi znacznie szybciej? Jesli to prawda to bajka i bore ja w automacie :cool2:

Opublikowano
Miałem E39 benzyne w automacie i tam to była porażka, skrzynia zbyt wolno reagowała. Automat w E60 chodzi o niebo lepiej.
Opublikowano
Ja u siebie zauważam że skrzynia po resecie działa wyśmienicie. Zmienia biegi delikatnie i bez dziwnych odczuć jak było wcześniej. A jak lecę na ostrym gwiździe to stwierdzam jednoznacznie - nie zrobiłbym tego ręcznie ani szybciej ani lepiej ani też delikatniej.

7G-Tronic ... to inna bajka - fakt jeździłem "S" z tą skrzynią i jest to poezja

 

EDIT:

Papierowo może i jest różnica ale już był kiedyś o tym temat i ostra dyskusja - 0,2s-> 100km/h nie jesteś w stanie odczuć

 

czy jest jakas domowa recepta na zresetownie skrzyni?gdzies czytalem zeby na wlaczonym zaplonie wcisnac przez 1min gaz w podloge?czy to prawda?

ile biora w serwisie ze taki zabieg?u mnie jak delikatnie jezdze to potrafi szarpnac z 2 a 3.a przy ostrej jezdzie zmienia elegancko!

czy u was jak jezdzicie w trybie manualnym to po zatrzymaniu np na swiatlach auto zostaje na 2?

Opublikowano
reset wyglada tak ->przekręcasz kluczyk w pozycje 1 ( na zgaszonym silniku, a zapalone kontrolki). Wciskasz gaz w podłogę na 35sekund. Puszczasz gaz i uruchamiasz silnik, powoli rozpedzasz auto do 80km/h bez gazowania, delikatne przyśpieszenie. Później zatrzymujesz powoli auto, aby wszystkie biegi mogły się "zbić" w równie spokojny sposób i jeden po drugim. Jak się zatrzymasz to na 15sekund wciskasz hamulec. I całą procedurę powtarzasz 5x (oczywiście już bez wciskania po raz kolejny gazu w podłogę na wyłączonym silniku, tylko przyśpieszasz i hamujesz)... To naprawdę pomaga...
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
hmm nie wiem jak to jest w e60 po lifcie, czytaj z przyciskiem, ale zrób tak aby wszystkie kontrolki się zapaliły i niektóre zgasły, ale silnik nie pracuje... Nie wciskasz hamulca przy wciskaniu gazu, jedynie gaz w podłogę na 35sekund na wyłączonym silniku
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
na pewno to sprawdze.tyle nie mam kluczyka tylko przycisk :roll: bez hamulca wcisnac raz czy dwa razy(zaplon,wszystkie kontrolki zapalone)?

 

Wciśnij START bez wciskania hamulca - w ten sposób włączysz na "zapłon" później wciśnij gaz na 35 s. dalej tak jak pisał kolega marv

 

hmm nie wiem jak to jest w e60 po lifcie, czytaj z przyciskiem,

Przycisk START/STOP był już w autach przed liftem bo od 2005 roku :8)

Opublikowano

ale ja sie wku... i wezme chyba w manualu bo wiekszy fan bedzie i nawet jest jedna ktora wlasnie licytuje na ebayu. Tylko czy aby nie przedwczesnie siadaja tam dwumasy w manu? Co sadzicie o kolorze alpine white? Tu jest link do aukcji :

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150553433272&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Opublikowano
Biel Alpejska jest jednym z najlepszych kolorów do E60, ale warunkiem jest jeszcze to, że ma M-Pakiet, bo bez tego to trochę goło wygląda. Zawsze można dołożyć. Oczywiście to moje zdanie :)

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Podzielam zdanie kolegi ten kolorek to magia nie koniecznie z M-pakietem :-) jak dojdzie jeszcze czarny dach robi wrażenie.Jeśli chodzi o skrzynie zdecydowanie automat mimo że w mojej E60 przy 30 tys dziwne stukoty z niej wychodzą :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No zależy jak na to spojrzeć. Może w tych słabszych modelach to dziwne, ale w USA więcej zobaczysz 545i, 550i w manualu niż w EU. Do tego trzeba dodać, że tylko na rynek USA wyszło E60 M5 z ręczną skrzynią.
Opublikowano

Dzieki. Mi tez sie podoba ta biel alpejska :cool2:

Wtrace jeszcze delikatnie: Czy warto kupic E-60 z roku 2005 z przbiegiem 139 tys MIL (ok 223tys. km) w automacie od jednego wlasciciela serwisowana tylko u dealera BMW, tylko ze z tym starszym silnikiem tym z E-39?

Opublikowano

Kolego nie chcę być uszczypliwy, ale masz rozrzut jak piaskarka w zimie -> najpierw model z 2008 roku po FL z przebiegiem 34.000 mil a teraz pytasz o 2005 rok z silnikiem M54 :) i przebiegiem 139.000 mil....

 

Prywatnie mam 530i, 2004r. z silnikiem z E39 M54B30 i jest super zwłaszcza patrząc wstecz na historię serwisową były tylko i wyłącznie wymieniane same eksploatacyjne rzeczy. Jednostka napędowa pewna i sprawdzona. Silniki po 2005 też są niezłe a ich zaletą jest mniejsze spalanie.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Dzieki. Mi tez sie podoba ta biel alpejska :cool2:

Wtrace jeszcze delikatnie: Czy warto kupic E-60 z roku 2005 z przbiegiem 139 tys MIL (ok 223tys. km) w automacie od jednego wlasciciela serwisowana tylko u dealera BMW, tylko ze z tym starszym silnikiem tym z E-39?

a jakim czemu jest tam zamontowany silnik od e39?? :shock: :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A z rozpędu pojechali. :) Zapomnieli się na linii montażowej. :D :D :D

 

A tak na poważnie, to po prostu była to w miarę nowa konstrukcja montowana dopiero od 2000 roku i przez pierwsze kilka lat dalej ją montowano w E60/E61 (dokładnie to do końca 2005 roku chyba).

Opublikowano

A tak na poważnie, to po prostu była to w miarę nowa konstrukcja montowana dopiero od 2000 roku i przez pierwsze kilka lat dalej ją montowano w E60/E61 (dokładnie to do końca 2005 roku chyba).

Pierwsze słyszę o takich machlojkach :mrgreen: :mrgreen:

szczerze to nie spotkałem się jeszcze z e60 z M54 :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To, że się nie spotkałeś, nie znaczy, że BMW nie montowało tego silnika do E60. :) Wszystkie 231KM to M54.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.