Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam zapytanko odnosnie BMW E60 roczik 2008 z USA. Mianowicie wszystkie po 2008r w automacie ida z tzw. joystickiem. Ja wiem ze wedlug wielu na tym forum joystick ma opinie chinskiego badziewia bo rowniez wedlug wielu tak wlasnie wyglada. Chcialbym zaznac jednak opinii tych co uzytkuja nasze ukochane wozki z tym wlasnie urzadzeniem do zmiany biegow. Jak dziala? Czy jest wygodny w uzyciu czy raczej uciazliwy, powolny etc? Czy szybciej zmienia biegi np z D na R i odwrotnie od tradycyjnej ''paly'' czy raczej szybkosc dzialania jest podobna? A swoja droga moze szukac e60 w manualu? Tylko ze w usa (gdzie obecnie mieszkam na stale) bardzo malo jest manuali E60 swoja droga E60 i manual? :| Nie widze tego a Wy? Dajcie znac co z tym joystickiem. Dzieki.

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
manual? :| Nie widze tego a Wy?

Dlaczego nie widzisz?? :8)

 

Ja jeżdżę manualem i bardzo sobie chwalę :D

 

to prawda.. na poczatku musiałem nabrać trochę wprawy żeby wszystko płynnie szło, ale teraz jest super :)

 

POLECAM!!

Opublikowano
Moim zdaniem za ciężkie auto do manuala. Sam mam e91 w manualu i wkurza mnie, zwyczajnie. Te samochody są za ciężkie i w mieście taka skrzynia jest uciążliwa. Po za tym dwumas i sprzęgło wymagają czułości od kierowcy.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
dokładnie, tym bardziej wpływ nieumiejętnej zmiany biegów odbije się na silniku i skrzyni. A wygoda w dużym mieście z manualem jest żadna. Oczywiście wszystko zależy jaki chcesz silnik. Co do joystic'a to te skrzynie chyba nie są jakoś bardziej nowoczesne od tych "zwykłych" automatów, w e60 wielkich rewolucji ze skrzyniami nie było. Nie wiem czemu przejmujesz się joystickiem, wrzucasz D i zapominasz o jego istnieniu :)
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Moim zdaniem za ciężkie auto do manuala. Sam mam e91 w manualu i wkurza mnie, zwyczajnie. Te samochody są za ciężkie i w mieście taka skrzynia jest uciążliwa. Po za tym dwumas i sprzęgło wymagają czułości od kierowcy.

Czy ja wiem czy takie ciężkie??

 

Moja ma w dowodzie wbite 1595kg to chyba raczej mało.. (osobiście ważyłem z pełnym bakiem- 1600kg)

E60 w porównaniu do dobrze wypasionej A6C6 znajomego-1840kg wypada b.dobrze.

Opublikowano
Ok, kwestia gustu, to jest tylko moje zdanie. E60 to limuzyna i automat do niej po prostu bardzo pasuje. Wiadomo, że na manulau zdarza się szarpnięcie. Jeśli ktoś lubi to nie mam nic przeciwko :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Ok, kwestia gustu, to jest tylko moje zdanie. E60 to limuzyna i automat do niej po prostu bardzo pasuje. Wiadomo, że na manulau zdarza się szarpnięcie. Jeśli ktoś lubi to nie mam nic przeciwko :)
zgadzam się z Tobą :cool2:

Ja np szukałem tylko i wyłącznie manuala :wink:

Opublikowano
Dobry automat jak najbardziej. Ale to co jest w e60 jest beznadziejne. Jak komuś nie przeszkadza ,że znacząco zmniejsza osiągi samochodu to ok :) Po lifcie automatem nie jeździłem. Pozdrawiam
Opublikowano
Jeśli E60 to uważam że tylko automat ... jeśli biegówka to M3 :) lub jakieś inne mocne coupe lub cabrio
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
A mnie ciekawi jak się jeździ z SMG ;)

Jeździ się całkiem nieźle chociaż ja mam auto z 2004 roku. Słyszałem, że w nowszych modelach chodzi to jeszcze płynniej, że prawie nie czuć zmiany biegów.

Opublikowano
Dobry automat jak najbardziej. Ale to co jest w e60 jest beznadziejne. Jak komuś nie przeszkadza ,że znacząco zmniejsza osiągi samochodu to ok :) Po lifcie automatem nie jeździłem. Pozdrawiam

 

Automat znacząco pogarsza osiągi ? Przy słabych silnikach może i tak, ale nie w 3.0d. Chociaż jak kierowca jest beznadziejny i nie umie zmieniac biegów to nawet przy słabym motorze automat go objedzie :D

Opublikowano
Dobry automat jak najbardziej. Ale to co jest w e60 jest beznadziejne. Jak komuś nie przeszkadza ,że znacząco zmniejsza osiągi samochodu to ok :) Po lifcie automatem nie jeździłem. Pozdrawiam

 

Automat znacząco pogarsza osiągi ? Przy słabych silnikach może i tak, ale nie w 3.0d. Chociaż jak kierowca jest beznadziejny i nie umie zmieniac biegów to nawet przy słabym motorze automat go objedzie :D

 

niektórzy mawiają.. że automat jest dla leniwych dziadków :mrgreen: :mrgreen: -zart oczywiscie :wink:

 

Katalogowo automat ma 0.2s straty do 100km/h w porównaniu do manuala (w przypadku 3.0d 218KM)

 

wiem że ja jeden "manualowiec" nie mam z wami szans :P :P ale weźcie pod uwagę też to że manual szybciej zareaguje na gaz niż aftomat=szybciej się zbierze i jakby nie było auto ciut mniej spali :D

 

ale to nie temat Manual vs. Aftomat

Opublikowano
zgadza się skovroon pod tymi względami manual jest lepszy. Automat to tylko wygoda i chyba tylko tyle, psuje się bardziej, osiągi ma gorsze, spala więcej, jedyna rzecz to spory komfort i dla nie obytych "mniejsze zajechanie silnika" ;)
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Dobry automat jak najbardziej. Ale to co jest w e60 jest beznadziejne. Jak komuś nie przeszkadza ,że znacząco zmniejsza osiągi samochodu to ok :) Po lifcie automatem nie jeździłem. Pozdrawiam

 

Kolego, chyba jeździmy różnymi autami albo musisz udać się ze swoim do mechanika.

Skrzynia ZF zamontowana w e60 uchodzi za jedną z najlepszych z tego okresu. Jakie pogorszenie osiągów?

 

Wg. mnie do auta tej klasy tylko automat, ale każdy może mieć swoje zdanie. Niech tylko nikt nie pisze bzdur, że automat w e60 pogarsza osiągi, bo jak tak jest, to max o 0,1 sek. Jeśli dla kogoś jest to odczuwalne to naprawdę gratuluję.

 

A co do automatu po lifcie - zdaje się że generalnie skrzynia jest ta sama. Zmieniło się jedynie sterowanie - przed liftem mamy "wajchę" mechaniczną, po lifcie jest joystick z elektronicznym sterowaniem (np. po zmianie z P-->D wraca do położenia wyjściowego, a w skrzyni przed liftem dźwignia skrzyni biegów jest wychylona w tył).

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
A nie pogarsza osiągów? na papierze to 0,2 sekundy. W odczuciach , jeżdząc AT byłem nim poirytowany ,że sam zrobiłbym to szybciej i sprawniej. Koledzy , dobra skrzynia to pojęcie względne. 7G tronic już mi się np bardzo podoba. Jeśli miałbym wybierać między nim a manualem wybrałbym jego. Mi osobiście praca AT w e60 się nie podoba. Dlatego wybrałem manuala. Pojawia się jeszcze tylko jedno pytanie. Czy skrzynia w 530d którym jeździłem była w pełni sprawna :) pozdrawiam.
Opublikowano

Ja u siebie zauważam że skrzynia po resecie działa wyśmienicie. Zmienia biegi delikatnie i bez dziwnych odczuć jak było wcześniej. A jak lecę na ostrym gwiździe to stwierdzam jednoznacznie - nie zrobiłbym tego ręcznie ani szybciej ani lepiej ani też delikatniej.

7G-Tronic ... to inna bajka - fakt jeździłem "S" z tą skrzynią i jest to poezja

 

EDIT:

Papierowo może i jest różnica ale już był kiedyś o tym temat i ostra dyskusja - 0,2s-> 100km/h nie jesteś w stanie odczuć

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
W mojej E60 mam automat z Joystickiem. Powiem Ci że wizualnie dla mnie to bomba. Dużo lepiej sie prezentuje wg. mnie aniżeli tradycyjna stara wajha od automatu. A obsługa? Bajka - świetnie działa, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika automatycznie wskakuje w tryb P. Jeździłem trochę co prawda E91 ale nowym i w automacie który miał mechaniczną wajchę i powiem Ci ze ten Joystick w porównaniu do wajchy to super sprawa. Jakoś ta wajcha mechaniczna miałem wrażenie że toporna jest, co innego joystick. Dostojnie i tak jak przystało na E60 - w klasie i z gracją:)
Opublikowano
Mi ten joystick również się podoba, fakt, nie jest zrobiony z porządnych materiałów, ale chciałbym go mieć u siebie.
Opublikowano

zapomniałem dodać że w zimę manualem więcej zdziałasz :wink:

i kręci bączki się zapewne łatwiej..

 

Ja jestem w stosunku do was młody.. (tak zakładam :mrgreen: )

wiec dla mnie "jeszcze" przyjemnością jest zmieniać biegi, redukować kiedy mi się chce i czerpać z tego przyjemność.. (czuć to pierdo.lnięcie kiedy chce, a nie kiedy mi skrzynia łaskawie zmieni bieg) Ani też nie zakładam z góry absolutnie tego że jesteście starymi grzybami i nie chce wam sie zmieniać biegów :twisted:

jeździłem raz w życiu aftomatem.. ze skrzynią DSG. Nie powiem że było źle.. ale znudziło mi się po krótkim czasie. Jak na razie wolę sobie "pomachać wajchą"

 

żeby nie było OT:

 

Jedyne co mogę powiedzieć (w czym pomóc) założycielowi tegoż wątku to to, że ten "plastikowy" joystick jest dużo fajniejszy optycznie od tej starej pały i na + też IMO to że jak tu ktoś wyżej napisał wygodniej się przerzuca z P na D z X na Z itd :P :P :P

 

 

 

:mrgreen: to tyle.

Opublikowano

 

Ja jestem w stosunku do was młody.. (tak zakładam :mrgreen: )

wiec dla mnie "jeszcze" przyjemnością jest zmieniać biegi, redukować kiedy mi się chce i czerpać z tego przyjemność.. (czuć to pierdo.lnięcie kiedy chce, a nie kiedy mi skrzynia łaskawie zmieni bieg)

 

 

Jeśli chcesz poczuć "to pier..." to zawsze możesz przycisnąć przycisk znajdujący się pod pedałem gazu, i po prostu je czujesz :) Aspekt dynamiki w przypadku e60 z automatem jest zupełnie do pominięcia, z danych które widziałem nie ma żadnej różnicy w przyspieszeniu. Ponadto skrzynia jest na tyle inteligentna, że jeśli przez jakiś czas jedziesz agresywnie to dostosuje się i kręci motor wyżej. No i tryb sport...

 

Także w e60 to jedynie kwestia wygody. I przyzwoitości :) - nie wyobrażam sobie bardzo bogato wyposażonej e60 w manualu ;)

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.