Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, ponizej opisuje montaz nawigacji CIC HDD (z modeli po 2009roku) w E60 przed liftowym '04

Co bedzie potrzebne aby nowy system wlozyc do auta i uruchomic.

 

1. jednostka centralna

2. ekran

3. zintegrowana ramka radia oraz klimatyzacji

4. przewod laczycy ekran z jednostka centralna

5. wtyczka do nowego wyswietlacza

6. antena GPS - jezeli auto fabrycznie nie mialo nawgacji (czyt. moj przypadek)

 

ponizej elementy dodatkowe, nie sa niezbedne !

 

7. kabel USB

8. wtyk USB

9. kontroler nowego i-drive'a

10. ramka montazowa do kontrolera

11. kontroler klimatyzacji

 

Kupujac nawigacje na allegro, w wiekszosci przypadkow dostaniecie 3 elementy ukladanki (1,2,9) oraz informacje, ze to wystarczy bo nic wiecej nie jest potrzebne :wink:

 

Na allegro jest pan ktory sprzedaje kabel sygnalowy oraz wtyczke do ekranu za 550zl :nienie:

http://allegro.pl/bmw-e87-e90-e60-e63-e70-x1-e89-x6-navi-kabel-cic-i1385278853.html - ogloszenie mozemy z gory potraktowac jako zart a na pewno sama cene :roll:

Okolice wspomnianych 500zl zaplacilem za wszystkie przewody oraz ramke radia w ASO . fakt faktem po sporych znizkach, jak by ktos potrzebowal to walic na PW.

 

To tyle o ukladnce i kosztach, teraz zabieramy sie do roboty i szabrujemy woz ze starej nawigacji/odtwarzacza, uprzednio wypadalo by odlaczyc akumulator,

ja tego nie zrobilem i wywalilem jeden bezpiecznik :)

 

Teraz najfajniejsza czesc tematu czyli fotki, od razu zaznaczam, ze czesc zdjec jest wybrana z dwoch roznych tematow na M5board, pozastala czesc zdjec jest moja.

Komplecik wszystkich czesci z tego zestawu, osobiscie proponuje wymienic kontroler klimatyzacji nowy kontroler i-drive :

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/allthepieces.jpg

 

Radio (1) z wyswietlaczem (2) nowy przewod sygnalowy (4) kabel do gniazda USB (7)

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/komplet.jpg

 

Nowy wyswietlacz (2) przewod sygnalowy (4) nowawtyczka zasilajaca (5)

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/wyswietlacz_wtyczki.jpg

 

Zdejmujemy listwe dekoracyjna przy nawiewach, montowana jest na wsowki - spokojnie - nie da sie nic polamac.

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/dashnotrim.jpg

 

Odkrecamy ramke panelu klimatyzacji oraz radia i zdejmujemy ja :

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/IMG_0289-1.jpg

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/IMG_0293-1.jpg

 

Odkrecamy sruby mocujace radio, nastepnie je wyjmujemy i odlaczajamy wsztskie wtyczki z tylu, podobnie ze starym wysietlaczem,

trzyma sie jedynie na dwoch srubkach u gory :

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/dashapart.jpg

 

Podglad na obie jednostki 'od dupy' ;) :

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/CCCvsCICback.jpg

 

Przerabiamy wtyczke zasilajaca nowy ekran, wystarczy wyjac piny ze starej (czarnej wtyczki) i przelozyc je w odpowiednie miejsca do nowej (niebieskiej)

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/wtyczka_zasilajaca.jpg

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/newdisplaypower1.jpg

 

Na tym zdjeciu widac juz nowa jednostke wraz z podlaczonymi wszystkimi przewodami, jak widac dwa przewody pozostaja niepodlaczone -

stary przewod sygnalowy do ekranu (ten z metalowym wtykiem) oraz wtyczka do wiatraka chlodzacego stare radio (w nowym nie ma juz tego halasujacego ustrojstwa)

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/CIC1.jpg

 

Na tym etapie pozostalo juz tylko przeprowadzic kabel sygnalowy do nowego ekranu w glebi deski (bardzo latwe)

oraz kabel do gniazka usb, ktory powinien znajdowac sie w schowku (tutaj trzeba sie troche nagimnastykowac)

nastepnie wkladamy nowy ekran i jednostke na swoje miejsce - wszystko pasuje p'n'p ! :norty:

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/CICinstalled.jpg

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/USBcable2.jpg

 

Fotka z zalozona ramka oraz listwa dekoracyjna :

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/PICT0011.jpg

 

Na tym zdjeciu widac dlaczego pan z drugiego tematu na M5board.com wymienil kontroler klimatyzacji...

zakladajac nowa ramke do starego kontrolera klimy pozostaja ok. 3mm szpary przy srodkowych przyciskach...

 

Ja osobiscie zostawilem stary kontroler i te szczeliny bez specjalnego przygladania sie nie draznia zupelnie !

Wiec moim zdaniem nie warto, tym bardziej ze trzeba rowniez poprzekladac kilka przewodow w wiazce aby dzialala poprawnie klimatyzacja.

 

Wracajac do samego radia - po montazu i podlaczeniu wszystkiego jak nalezy... wszystko dziala ! nawet ze starym kontrolerem !

zabawa przy kompie bedzie jednak wymagana zeby wlaczyc/wylaczyc np. PDC - zaleznie od tego w co bylo doposazone auto z ktorego system byl zdemontowany.

Dzialac bedzie rowniez nawigacja, jednak prosze sie zbytnio nie cieszyc... nie wiem od czego jest to dokladnie zalezne ale bez zakodowania raz dziala,

a czasem po odpaleniu auta funkcja jest niedostepna i wyswietla sie jedynie komunikat 'starting navigation system' :wink:

 

Kolejny problematyczny temat to montaz nowego kontrolera i-drive, ja ze swoim na razie sie wstrzymam do czasu jak zakupie ramke montazowa.

Poza tym trzeba sie troche narobic zeby zdemontowac cala konsole srodkowa oraz pobawic pilnikiem zeby wyciac miesjce na nowy kontroler - ktory gabarytowo jest duzo wiekszy.

 

A teraz troche o samym kodowaniu nowej nawigacji, po malym researchu wiem, ze nawigacje aktywuje sie kodami FSC - dostepnym u dealera BMW, sa trzy rozne kody FSC :

 

1. aktywujacy funkcje nawigacji

2. aktywujacy nowe mapy

3. aktywujacy obsluge glosowa

 

Jako, ze moja nawigacja nie byla nowa, tylko wyjeta z innego auta, potrzebuje jedynie kod FSC nr. 1

Kod nr. 2 nie bedzie nam potrzebny do czasu instalacji nowych map w radiu.

 

1. na razie chyba nie ma nigdzie dostepnego generatora tych kodow - pozostaje ASO - cene z ciekawosci sprawdze jutro.

2. do zakupienia w ASO wraz z kompletem 3plyt DVD z najswiezszymi mapami - koszt ~1200zl w Polsce, w niemcowni troche taniej, jednak zdecydownaie najtaniej tutaj - http://www.fscmap.com/index.html 100usd razem z mapami. Kontaktowalem sie mailownie - nie moga niestety wygenerowac kodu nr. 1 :cry:

3. nie znam szczegolow

 

Jak tylko dowiem sie czegos wiecej, bede pisal na biezaco !

Jezeli ktos ma obszerniejsze info - pomoc mile widziana :wink:

 

Dwa filmiki ktore nagralem wczoraj telefonem, przedstawiajace funkcjonowanie nowego systemu :

 

http://www.youtube.com/watch?v=cGEo2B4EPps

 

http://www.youtube.com/watch?v=sX3xK9Gwf58

Edytowane przez brtl
  • Odpowiedzi 175
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
stego co mi wiadomo to robi to tylko BMW i niema zadnych generatorow.

w kodzie bedzie znajdowal sie napewno twuj VIN ( 7 ostatnich mysle )

ale przeciez pisales ze mozna go dostac w ASO w co tez watpie.

 

kod jest generowany na podstawie VINu (z tego co ja wiem) poza tym to wszystko co napiasales w 3 postach (pelnych bledow) bylo juz wczesniej napisane :)

 

skoro jest jakis kod, to jest tez jakis algorym, ktory go generuje, po raz kolejny pisze - wiem, ze jak na razie nie ma tak owego nigdzie ogolnie dostepnego.

ma go jak na razie tylko BMW - kod FSC nr.1 jest do kupienia za 800zl - jest to informacja z bawaria motors - nic sobie przeciez nie wymyslilem :|

(podobnie bylo z kodami do map we wczsniejszych nawigacjach, dzisiaj sa do nich dostepne generatory, jak np ten o ktorym wspomnial kolega kilka postow wyzej)

 

jedyne co mnie zastanawia to jak sie go fizycznie wprowadza bo w samym iterfejsie urzadzonka takiej opcji nie ma - wiec robi sie to przez OBD (?)

PS. pytalem wczesniej czy orientujesz sie jakim softem mozna cos podlubac w CIC.

 

Monopol na kodowanie CIC ma jak na razie nijaki Patryk - modyfikacjebmw.pl ale koszt u niego to 900eur

(zdaje sobie sprawe, ze know-how kosztuje ale placic za kodowanie wiecej niz samo urzadzenie to dla mnie przeginka)

 

Wspomniany chlopak sprzedal tych nawigacji pelno w US przez m5board oraz inne fora, kodowal sprzet zdalnie przez OBD, wiec na pewno zna sie rzeczy - jest to jedyna alternatywa dla niecierpliwych. ja wierze w to ze z czasem, ta wiedze ogarnie wiecej osob przez co i ceny spadna :)

 

Witam,

 

koszt podstawowego kodowania CIC i aktywacji nawigacji to 900Euro. Koszt ramki to 50Euro.

Jezeli okaze sie, ze wymagane jest dodatkowe kodowanie/programowanie, poniewaz pewne funkcje nadal nie beda dzialaly, to bedzie to dodatkowy koszt.

 

Pozdrawiam,

Patryk

tel.668823325

 

--------------

 

Hmm, to jest wiecej niz ta nawigacja kosztowala.. ???

 

--------------

 

Podalem koszt aktywacji w sposob fabryczny, przy uzyciu kodow BMW.

Mozna zainstalowac modul, ktory oszuka nawigacje i pozwoli ja aktywowac.

Nie polecam tego rozwiazania. Koszt 2500zl.

 

reasumujac po raz kolejny - fabryczny sposob to zapewne kod FSC1 ktory kosztuje 800zl ale trzeba jeszcze wiedziec jak go wprowadzic, stad ta roznica w cenie :D

natomiast opcja z zewnetrznym modulem - to ta opcja - http://cgi.ebay.com/BMW-CIC-emulator-CIC-TV-Free-/320642611203?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item4aa7c9f803 ~1300zl

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Rozumiem, że plastik wyłamuje się na ekranie, bo ta wtyczka chyba, żadnego plastiku nie ma i nie wygląda na taką co by ją można było łamać ? ;) Antena na 100% FAKRA czy SMD bo gdzieś tutaj na forum pisali, że SMD i teraz mam zagwozdkę ;) Ach i jak nie kupię idrive'a to będę musiał coś więcej robić, bez niego nie zadziała, słyszałem, że wtedy nawigacja nie obsługuje skosów, czy coś więcej ? Generalnie wiem jak dokodować sobie navi w NCSie, gdyby np. brakowało jakichś opcji typu podrzewanie siedzeń itd... Na ruskim forum poświęconemu kodowaniu BMW dostałem info, że oprócz voice control działa wszystko, i FSC potrzebuję do aktywacji jedynie tej funkcji. A że nie używam tego w ogóle to mam w nosie, byle bluetooth działało, bo korzystam dość mocno.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

nie, nie w ekranie. wtyczka jest metalowa - fakt - ale z boku jest plastikowy 'bolec' :mad2: ktory nie pozwala jej wlozyc w inna wtyczke ;)

ten 'bolec' trzeba wylamac - ja tak smigalem i nie ma prawa sie z tym nic stac, jedyny minus to jak wspomnial kolega wczesniej - sam przewod jest napiety,

z racji na to ze wklada sie go jakoby obroconego o 180st wzgledem radia bez navi...

 

co do anteny to nie szukalem na forum tylko wyslalem fote zlacza w radiu, gosciowi ktory tym handluje na allegro - dostalem odpowiedz ze potrzebuje anteny ze zlaczem typu FAKRA.

testowalem NCSa u siebie i tak jak podejrzewalem nie wspolpracuje to z CIC'em (albo nie chce wspolpracowac ze mna:D)

ponowie pytanie - czy kolega SERATO ma wiedze jakiego softu badz updatu potrzebuje ?

Opublikowano

Achh no to wiem już wszystko, spróbuję wyłamać nic mi nie szkodzi w sumie. Jak coś się będzie działo to zamówie LDVS'a pod CCC ale na początkowym etapie styknie.Antena faktycznie FAKRA, SMD też pasuje z tego co się dowiedziałem, ale FAKRA ma tą zapinkę i lepiej się trzyma. Ciągle jednak nie wiem co się stanie jak nie wymienię idrive'a ? Nie muszę przypadkiem całego podłokietnika wyciągać, czy pod listwą ozdobną panelu środkowego po prostu go sobie wykręcam i czy idrive musi być z tego samego zestawu co CCC czy mogę wziąć z innego auta ?Jeśli chodzi o przerobienie wiatraka to już znalazłem info jak to zrobić:

 

Pin 1 (from left to right, when looking from the back of the ccc unit) of the FAN connector to the pin 5 of the small 12 pin connector (left one out of the two).

 

Pin 2 (from left to right, when looking from the back of the ccc unit) of the FAN connector to the pin 11 of the small 12 pin connector (left one out of the two).

 

Pin 3 (from left to right, when looking from the back of the ccc unit) of the FAN connector to the pin 1 of the small 12 pin connector (left one out of the two).

 

http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e70-forum/45337d1288296795-x5-e70-navigation-upgrade-img_0500.jpghttp://www.xoutpost.com/attachments/x5-e70-forum/45338d1288296795-x5-e70-navigation-upgrade-img_0501.jpg

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Zeby NCS rozpoznał CIC'a musisz dodać $6VA do VO . Powinieneś mieć widoczny w ECU moduł CIC.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

Jasne ja również nie mam nic przeciwko tematowi o CCC, z tym że nie w DIY a w dziale nawigacja. Jak Ty brtl nie zrobisz tego tutka do CCC to sam go niebawem zrobię :P

Żeby wykręcić idrive'a to trzeba się trochę na odkręcać, cały podłokietnik sciągnąć, sporo zabawy :( Dlatego w CCC bardzo chciałbym to pominąć jeśli jest taka możliwość i zachować tego z MASK. Wiecie może czy mogę nie wymieniać idrive'a i wszystko będzie działać normalnie a jeśli nie to jakie są tego konsekwencje ? To ostatni offtopic bo faktycznie tematem jest o CIC, z tym że póki co żadnych newsów nie ma :(

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
powinno dzialac poza brakiem skosow jak sam wczesniej wspomniales, na ile to bedzie uciazliwe, musisz sprawdzic sam :wink:
Opublikowano

Witam,

Mam pytanie - poprosilbym o wyjasnienie czym dokladnie rozni sie wyswietlacz CCC od CIC.

Chodzi mi o szczegoly techniczne. Jaka rozdzielczosc, nasycenie barw, odswiezanie. Mam na mysli wyswietlacz 16/9 od navi pro.

 

Dzieki za odp,

Pozdrawiam

Opublikowano

brtl, nie mam numeru części bo ja zamawiałem do serii E92 ( wtedy jest inne mocowanie tego ). CIC-a już mam zamontowanego, temat ten sam co u Ciebie. Tzn. wszystko hula bez Navi, ją będę rozpracowywał w przyszłym tygodniu, myślę że będzie duuużo taniej niż te 900 Euro :) Wracając do części o której piszesz, zadzwoń do Bawarii Motors Katowice. Ja tam zamawiałem, chłopek na częściach bez problemu znalazł, jest dosyć kumaty - koszta jakies śmieszne - 30pln.

 

Ja potrzebuje numer części:

kabel usb

"wtyk usb" - ten do schowka.

 

Masz może? :)

 

szczetyk, różnica w wyswietlaczu jest ogromna. Przedewszyskim wyświetlacz CIC-a jest HD. W Jednej E92 mam CCC Prof, w drugiej CIC Prof - jest mega różnica w wyświetlaczu. Dokładnych danych nie znam, i nie sądzę żebyś gdziekolwiek znalazł.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

WITAM.

Panowie,koniec problemu z FSC,itd.

mam w ofercie interface,podlaczamy go do CIC,do interface podlaczamy wtyk i gotowe.

Navi dziala,Mapa Dziala,opcjonalnie Sterowanie Glosem i Odblokowanie DVD.

wiecej info pod 724150394

Opublikowano
Tylko pytanie jakie koszta, i co z mapami? Zgrywam z płyty. Napisz proszę PW jaka cena, bo chciałbym dzisiaj wiedzieć a nie chcę już tak późno dzwonić :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

skoro juz trafiles na ten temat latwiej bedzie jezeli tutaj napiszesz ile sobie za to cenisz.

wnioskuje ze jest emulator, ktory mozna nabyc na ebayu i zalozyc sobie samemu czy cos innego ?

Opublikowano

Dzwoniłem do kolegi, cena 2 000pln :duh: Według mnei gruuubo przesadzona. Za tyle to już można mieć kody FSC... i mieć to tak jak fabryka kazała.

 

Mam dwóch informatyków którzy będą próbować rozpracować CIC, może coś się uda. Czas pokaże, narazie nie mam czasu zawieźć im "komputera/navigacji". Chiodzi o to żeby sprubowali rozszyfrować aktualny soft, i zmienić mu vin bez żadnych kodów FSC. Wtedy kody będą potrzebne tylko do aktualizacji, nie okszukujmy się. To zrobił człowiek, i człowiek może to złamać.... Ale może się mylę, jeśli tak to pewnie zakupie kody FSC :D

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
brtl, nie mam numeru części bo ja zamawiałem do serii E92 ( wtedy jest inne mocowanie tego ). CIC-a już mam zamontowanego, temat ten sam co u Ciebie. Tzn. wszystko hula bez Navi, ją będę rozpracowywał w przyszłym tygodniu, myślę że będzie duuużo taniej niż te 900 Euro :) Wracając do części o której piszesz, zadzwoń do Bawarii Motors Katowice. Ja tam zamawiałem, chłopek na częściach bez problemu znalazł, jest dosyć kumaty - koszta jakies śmieszne - 30pln.

 

Ja potrzebuje numer części:

kabel usb

"wtyk usb" - ten do schowka.

 

Masz może? :)

 

szczetyk, różnica w wyswietlaczu jest ogromna. Przedewszyskim wyświetlacz CIC-a jest HD. W Jednej E92 mam CCC Prof, w drugiej CIC Prof - jest mega różnica w wyświetlaczu. Dokładnych danych nie znam, i nie sądzę żebyś gdziekolwiek znalazł.

 

przepraszam, ze tak pozno. mam numerki do E60, oczywiscie przewody i wtyczki sa takie same - moga sie roznic jedynie dlugoscia.

 

61319167196 USB Port

61129196805 USB Port cable

 

Dzwoniłem do kolegi, cena 2 000pln :duh: Według mnei gruuubo przesadzona. Za tyle to już można mieć kody FSC... i mieć to tak jak fabryka kazała.

 

Mam dwóch informatyków którzy będą próbować rozpracować CIC, może coś się uda. Czas pokaże, narazie nie mam czasu zawieźć im "komputera/navigacji". Chiodzi o to żeby sprubowali rozszyfrować aktualny soft, i zmienić mu vin bez żadnych kodów FSC. Wtedy kody będą potrzebne tylko do aktualizacji, nie okszukujmy się. To zrobił człowiek, i człowiek może to złamać.... Ale może się mylę, jeśli tak to pewnie zakupie kody FSC :D

 

spodziewalem sie, wiec nawet do kolegi nie pisalem ;) w miedzy czasie odezwalem sie do uzytkownika pimposh - u niego kosztuje to 1000zl bez aktualizacji mapy.

mamy juz w kazdym badz razie jakis sensowny wybor, ja jednak poczekam jeszcze kilka tygodni :norty:

Opublikowano

Dzięki.

 

Pierwsz numer części jest ok, tzn. Pasuje i do E6X, E9X i masy innych modeli.

 

Natomiast drugi nie pasuje ani do E9X ani do E6X... dobierałeś go w jaki sposób? :) prawdopodobnie dzisiaj odbieram resztę plastików, wrzucę poglądowe foto CIC-a w E92. W porównaniu do CCC różnica spora, szczególnie iDriva robi różnicę i monitor.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

faktycznie, teraz sprawdzilem jest z E70 (numer byl z M5board) mam taki u siebie i jest ok.

PS. majac juz ten numer, czlowiek z aso powienien Ci dobrac ta sama czesc do E90

(jak bys mogl przy okazji rozmowy spytac o numer 'wierzchniej' ramki i-drive'a do E60 - bede wdzieczny)

Opublikowano

1. aktywujacy funkcje nawigacji

2. aktywujacy nowe mapy

3. aktywujacy obsluge glosowa

 

 

wszystko zalatwia ten interfejs: (koszt ~400 EURO na dzien dzisiejszy)

http://www.bmwretrofit.com/store/index.php?route=product/product&path=37&product_id=70

 

 

brtl jak mozesz napisz numery czesci kabli/przewodow ktore zamawiales z BMW ASO

 

61319167196 USB Port

61129196805 USB Port cable

NUMER CZESCI nowy przewod sygnalowy (4)

NUMER CZESCI nowa wtyczka zasilajaca (5)

PARTNER BMW AG


POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA


KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY


telefon +48 504384405


http://menupolskie.pl/foto/bmw/baner.gif


http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Opublikowano

mam nadzieje, ze teraz wszystko bedzie jasne ;)

 

wszystkie elementy oznaczone na fotce

(zmieniona kolejnosc wzgledem pierwszego posta!)

 

1. 61319167196 USB Przewod

2. 61129196805 USB Port

3. 61119185171 CIC HD Przewod sygnalowy

4. 61136954526 CID Wtyczka zasilajaca do nowego ekranu

5. 51456976361 CIC Przednia gorna oslona climatronic'a i radia

6. Przednia dolna oslona CCC dla osob ktore wczesniej mialy odtwarzacz bez nawigacji (czyli schowek pod radiem)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NA73&mospid=47758&btnr=51_4928&hg=51&fg=30&hl=513 (el nr.15 numer zalezny od koloru)

 

http://bartek.evan.pl/e60navi/allthepieces_numery.jpg

 

PS. to do Ciebie wydzwanialem zdaje sie dwa razy z miesiac temu ;) kiedy bedziesz w wwie ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Witam, ja również zmieniam navi na cic tylko w e90 po lifcie miałem business i zmieniam na professional ale mam jeden mały problem :cry: , kabel łączący czytnik z monitor faktycznie jest inny jak ten co jest w aucie więc kupiłem go w serwisie w rozsądnej cenie :lol: , oczywiście kostka zasilająca wymaga przerobienia z czarnej na niebieską tak jak to widać na fotach, ale mój problem polega na tym że mam inną kolorystyke kabli niż te na załączonej fotce a mianowicie pierwszy to czerwono-żółty, drugi brązowy, trzeci żółto-zielony, czwarty zielony. Proszę o radę jak to podłączyć w jakiej kolejnośći, kostke niebieską mam tylko nie wiem w jakiej dokładnie kolejnośći mają być podłączone kabelki. Edytowane przez Lift
Opublikowano

Zamieszczam foto kostki o której pisałem wyżej i kolorystyki kabli 1czerwono-żółty, 2brązowy, 3zielono-żółty, 4zielony

http://www.fotoszok.pl/upload/d4680d77.jpg

Opublikowano

proponuje poszukac w necie info, na pewno znajdziesz podobny tutorial dla E90.

ostatecznie pozostaje pomierzyc przewody i porownac z namieciami np u mnie.

 

sprawdz czy na zielonym masz przejscie do masy, porownujac kolory i grubosci obstaiwalbym ze zielony powienien byc na miejscu czarnego w E60

ale to taka cicha sugestia i daleki bym byl od testowania na zywym materiale bez uprzedniego potwierdzenia :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, ja również zmieniam navi na cic tylko w e90 po lifcie miałem business i zmieniam na professional ale mam jeden mały problem :cry: , kabel łączący czytnik z monitor faktycznie jest inny jak ten co jest w aucie więc kupiłem go w serwisie w rozsądnej cenie :lol: , oczywiście kostka zasilająca wymaga przerobienia z czarnej na niebieską tak jak to widać na fotach, ale mój problem polega na tym że mam inną kolorystyke kabli niż te na załączonej fotce a mianowicie pierwszy to czerwono-żółty, drugi brązowy, trzeci żółto-zielony, czwarty zielony. Proszę o radę jak to podłączyć w jakiej kolejnośći, kostke niebieską mam tylko nie wiem w jakiej dokładnie kolejnośći mają być podłączone kabelki.

 

Kostka jest ponumerowana tak samo ja u ciebie widać numer 7 i 12, według mnie kolory kabli nie mają tu nic do rzeczy, tylko rozmieszczenie przewodów

Opublikowano
Dokładnie miejsca wpięć w kostke są dokładnie te same tylko te kolory, pierwsze dwa czyli żółto-zielony i brązowy moim zdaniem na bank mają być tak jak na niebieskiej kostce na stronie perwszej, z tą różnicą że ja mam żółto-czerwony a w e60 jest czerwony. Większy problem mam z następnymi ale patrząc na stare czarne kostki to tak w e60 jak i w e90 wszystko jest dokładnie tak samo tylko mała zmiana kolorystyki ale miejsca wpięć dokładnie takie same, nie ukrywam jednak że się pękam podpiąć to tak troszke w ciemno bo jak wiadomo są to dość drogie zabawki i szkoda by było puścić coś z dymem.
Opublikowano
Wstępnie przełożyłem kabelki do nowej kostki ale jeszcze nie podpinam sprzętu muszę się upewnić czy wszystko jest tak jak być powinno, wygląda to tak.http://www.fotoszok.pl/upload/e5c0600f.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.