Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pierwsze-Witam Was. Krótko-miałem dawno dawno temu e36 z 1,8tds...i na tym skonczyła sie przygoda z bmw, którą chce być może odświeżyć.

Planuję zakup auta tylko i wyłącznie w dieselu do 25 000. Widziałem silniki 136 i 150 konne dwu-litrówki-co lepsze? a może w 3litry udeżyć? Do sedna czy bmw trójka jest większa od a 4?(głównie szersza). Potrzebuję auto do codziennego miejskiego użytku i ze dwa razy w ciągu miesiąca skoczyć z przyczepą po towar do niemiec lub Holandii..Teraz jeżdżę 607 z 2003 roku ale już zapracowała na siebiei czas na zmianę. Ile "trójka" ma na hak?(to też ważne) ale chyba najbardziej czy jest szersza i większa od a4(mordęga do holandii i z powrotem). Pewnie najlepszym wyjściem jest "5" z 3litrowym dieselem ale znaleźć w miarę dobry stan takiego auta graniczy z cudem...Pomożecie? jak tak to czekam na odp w sobotni wieczór ;-)

udezyc :arrow: uderzyc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
E46 jest troszke większe niż a4, lepszy jest 150 KM CR ale za 25 tys bedzie ciężko znaleść cos sensownego, o 3 litrach to raczej zapomnij w tej cenie chyba ze jakis ulep, moze lepiej poszukac E39 np. 520d lub 525d CR.
Opublikowano
25 tys to możesz mieć ładną przedliftową 136 konną wersje ale nie wiem czy nie bedzie to za malo po przyczepki(lawety??) ile masz zamiar ciągnąc towaru?? poza tym nie wiem jak to dwumas bedzie znosic... ja też zastanawiałem się miedzy a4 a e46 (u mnie były inne priorytety), ogladałem z 5 a4 kazdą jeździłem i były ok ale.... przejechalem sie e46 i wiedziałem ze tego własnie szukałem :cool2: dla mnie auto szyte na miare
Opublikowano
Witaj w ten sobotni wieczór,ja tylko chciałem zasugerować zakup mocniejszego diesla,bo te 136 koni zamęczysz z przyczepą ( oczywiście zależy od wagi towarku ) w każdym razie 3 litrowy silnik jest super,pali w trasie ok 6.5 l i mocy też nie brakuje.Wpisz sobie w google '' dane techniczne audi A4'' , lub bmw np e46 i dowiesz się o rozmiarach,wadze i całej reszcie auta,które cię interesuje.Pozdrawiam
Opublikowano
Mój Peugeot 607 z 136 konnym 2,2 motorem "ogarnia" temat bez problemu.Masy przyczep od 800 do 1300 więc chyba muszę momenty obrotowe posprawdzać ww motorów. w zeszłym roku z przyczepą zrobiłem tym Peugeotem około 30 tyś. Przebieg niecałe 400 tyś-nie wymieniany ani dwumas ani sprzęgło...olej i klocki.Sam zrobiłem tym autem ponad 100 000.
Opublikowano
Mój Peugeot 607 z 136 konnym 2,2 motorem "ogarnia" temat bez problemu.Masy przyczep od 800 do 1300 więc chyba muszę momenty obrotowe posprawdzać ww motorów. w zeszłym roku z przyczepą zrobiłem tym Peugeotem około 30 tyś. Przebieg niecałe 400 tyś-nie wymieniany ani dwumas ani sprzęgło...olej i klocki.Sam zrobiłem tym autem ponad 100 000.

 

owszem, 136KM to nie mało, ale właściciele BMW są bardziej niż inni przyzwyczajeni do mocnych silników ;)

 

na twoim miejscu zdecydowałbym się na E46 330d 184KM. co prawda nie kupisz go za 25k, ale za jakieś 30 już tak (rocznik 2000-2001 przed liftem). ten samochód jest stworzony na długie trasy i z przyczepą da sobie radę bez trudu (moment 400Nm). jeśli możesz sobie pozwolić na pewne zwiększenie budżetu to tylko w/w.

 

co do momentów obrotowych różnych silników diesla:

320d 136KM: 280Nm

320d 150KM: 330Nm

330d 184KM: 390Nm (w praktyce pow. 400Nm)

Opublikowano
E39 rozkłada każdy wyżej wymieniony samochód na łopatki. Nie ważne czy trasa krótka czy długa. Na długiej odczujesz zalety tego auta. Wiem bo mam i taką i taką. 528i za jednym zamachem walnąłem 2700km i oprócz mega zmęczonych i napuchniętych oczu nie odczułem nawet na chwilę dyskomfortu. 320d 150PS zrobiłem 1200km do Wiednia i powrót i niestety odczuwałem zmęczenie kręgosłupa. Może to przez fotele sportowe BMW? Raczej wydają się być wygodne z pełną regulacją łącznie z podkolannikami. E39 o kilka klas lepszy. ;)
Opublikowano

Myślę że E39 zdecydowanie lepiej nadawać się będzie na takie trasy jakie pokonujesz,

jeśli chodzi o komfort to na głowę bije E46.

Ale tak jak koledzy wcześniej pisali trzylitrowego diesla ciężko będzie kupić za tą kwotę

może warto pomyśleć o trochę mniejszym silniku i ewentualnie jakimś chipie?

http://img200.imageshack.us/img200/2941/zdjcie0196001320x200320.jpg

...na tym osiedlu

gdzie BEEMKA jest

prawie jak BENTLEY...

Opublikowano
6 garków będzie idealne do ciągania przyczepek!!! 4 cylindry w dieslu nie są dobrym wyborem. Już nigdy więcej nie kupię 4 garków, szczególnie w BMW. ;)
Opublikowano

Kiedyś modne były garnki Zeptera...

 

Jeśli jesteś zadowolony z HDi i cenisz jego jakość....to pozostań. Nie bedziesz żalował.

Opublikowano
Ja nigdy w życiu do ciągania przyczepy, a szczególnie na długie trasy "zimą" nie kupował auta z tylnym napędem. Każdy kto ma BMW wie jak źle się jeździ tymi samochodami zimą (nawet na super oponach).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Osobiście uwielbiam jazdę tylnonapędowym samochodem w szczególności w zimie :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
6 garków będzie idealne do ciągania przyczepek!!! 4 cylindry w dieslu nie są dobrym wyborem. Już nigdy więcej nie kupię 4 garków, szczególnie w BMW. ;)

 

 

Hej, nawiazujac do wojego postu moze mi wytlumaczysz o co tu chodzi, z tymi cylindrami? Albo moz ktos ma ochote kobiecie wytlumaczyc:)?

Mialam e36 2.0 w benzynie na 6-ciu, niestety sprzedalam bo juz mialo 16 lat, teraz mam e46 tez 2.0 tylko ze w dieslu :/ (tak sie trafiło), no ale nie rozumiem czemu ma o dwa cylindry mniej przeciez tez 2.0 to przez to ze diesel czy co? Koni ma tyle samo 150 jak moja stara Bunia, a to az tak zle ze ma mniej? O co kaman?

Opublikowano (edytowane)

Silniki 6-cio cylindrowe mają perfekcyjnie wyważony układ korbowo-tłokowy dzięki czemu nie generują drgań tak jak R4. Dodatkowo w ciągu jednego obrotu wału, zapłon (uderzenie zdetonowanej mieszanki w górną część tłoka) występuje w mniejszych odstępach czasowych i wynosi odpowiednio dla R4 - 2 detonacje, dla R6 - 3 detonacje. Objawia się to lepszą kulturą pracy w jednostce 6-cio cylindrowej. Szczególnie ważne w dieslach, gdzie ciśnienie robocze jest znacznie większe niż w benzynie i uderzenie na tłoka ma większą siłę. Powinnaś to zauważyć w zakresie do 2000 obrotów, gdzie 4 cylindry generują całkiem spore drgania nie występujące w R6. Dodatkowo R6 pracuje ciszej i dynamiczniej już od 1000 obrotów. Łatwo to zauważyć pod sporym obciążeniem. A czemu stosuje się 4 cylindry zamiast 6? Koszta. Wyprodukowanie silnika 4 cylindrowego kosztuje mniej ze względu na użycie mniejszej ilości elementów, mniej materiału, mniej skomplikowana konstrukcja, lżejszy i mniejszy. Mam nadzieję, że napisałem w miarę zrozumiale. :)

 

A teraz idę spać bo jutro rano do pracy. :8)

Pozdrawiam fankę BMW :mrgreen: .

 

PS. Zapomniał bym o pięknym pomruku benzynowej R6. Kto miał ten wie o czym mówię. :)

Edytowane przez kojak_ct
Opublikowano
...Dodatkowo w ciągu jednego obrotu wału, zapłon (uderzenie zdetonowanej mieszanki w górną część tłoka) występuje w mniejszych odstępach czasowych i wynosi odpowiednio dla R4 - 4 detonacje, dla R6 - 6 detonacji...

:oops:

Opublikowano
Silniki 6-cio cylindrowe mają perfekcyjnie wyważony układ korbowo-tłokowy dzięki czemu nie generują drgań tak jak R4. Dodatkowo w ciągu jednego obrotu wału, zapłon (uderzenie zdetonowanej mieszanki w górną część tłoka) występuje w mniejszych odstępach czasowych i wynosi odpowiednio dla R4 - 4 detonacje, dla R6 - 6 detonacji.

 

Jeżeli twoje BMW ma odpowiednio 4 lub 6 detonacji na jeden obrót wału korbowego to ci gratuluję wozu:)

Opublikowano
Hehehehe. Faktycznie dołożyłem do pieca :D. Człowiek po imprezie, szczególnie o 4 rano nie powinien siadać do komputera! :twisted: Oczywiste jest, że do wykonania 4 suwów potrzeba 2 pełnych obrotów wału i o to mi chodziło. Skąd się wziął jeden obrót? Nie mam pojęcia. :D Może pomyślałem o V12? :mrgreen:
Opublikowano
Dzieki kolego:). Tak, tak moja stara betka ładnie gadała płakalam gdy sprzedawałam, nie to co teraz mam diesel na postoju: tyr tyr tyr tyr jak traktor heh:D. Ale czuje ze ta ma lepszego kopa, tamta chyba straciła moc troche z czasem, stary olej do tego. Pozdrawiam:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.