Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze do E39?jakie firmy wybrac?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

Piszesz o Passacie B5 - myślę że jednak przeciętny Passat B5 od 530d E39 (gradu_85) jest lżejszy o 200-250 kg, a jego osiągi nie są równorzędne z osiągami 530d. VW ustalił dla większości wersji silnikowych w Passacie B5 granicę zużycia tarcz na poziomie 2 mm. Jest to jednak trochę większa tolerancja. Pozostaje jeszcze kwestia faktycznej grubości tarcz w Twoim służbowym Passacie po 110 000km. Czy na pewno są jeszcze grubsze niż grubość minimalna, czy może od pewnego czasu są w jej okolicach jednak nie daję jeszcze żadnych negatywnych objawów i ASO czeka z wymianą do zużycia się klocków?

 

Piszę o Passacie B6 kombi i dla pewności sprawdziłem masy własne w dowodach:

BMW 528 - 1515kg

VW Passat B6 kombi TDI 140KM - 1519kg

 

Pomijając osiągi maksymalne, którymi Passat "trochę" odbiega od 528i to jednak średnie realne prędkości jazdy są w moim przypadku jednak niższe w BMW.

Ale generalnie ja się nie chcę też z nikim spierać czy próbować wmawiać swoje racje, a raczej szukam opinii użytkowników E39, którzy robią tymi samochodami duże przebiegi, a nie symboliczne takie jak ja, i ile im mniej więcej tarcze wytrzymują zanim się zużyją do poziomu minimum.

Bo w moim przypadku to nawet żywotność tarcz na poziomie 60tys wystarczy na to, że już ich prawdopodobnie nie będę musiał więcej razy zmieniać w obecnym samochodzie, bo powinny wystarczyć przynajmniej na kolejne 5 lat.

Bardziej mi tu zależy, aby tarcze do końca swojego żywota, czyli powiedzmy przez te 60tys nie uległy pokrzywieniu.

  • Partnerzy klubu
Opublikowano

 

Piszesz o Passacie B5 - myślę że jednak przeciętny Passat B5 od 530d E39 (gradu_85) jest lżejszy o 200-250 kg, a jego osiągi nie są równorzędne z osiągami 530d. VW ustalił dla większości wersji silnikowych w Passacie B5 granicę zużycia tarcz na poziomie 2 mm. Jest to jednak trochę większa tolerancja. Pozostaje jeszcze kwestia faktycznej grubości tarcz w Twoim służbowym Passacie po 110 000km. Czy na pewno są jeszcze grubsze niż grubość minimalna, czy może od pewnego czasu są w jej okolicach jednak nie daję jeszcze żadnych negatywnych objawów i ASO czeka z wymianą do zużycia się klocków?

 

Piszę o Passacie B6 kombi i dla pewności sprawdziłem masy własne w dowodach:

BMW 528 - 1515kg

VW Passat B6 kombi TDI 140KM - 1519kg

 

Pomijając osiągi maksymalne, którymi Passat "trochę" odbiega od 528i to jednak średnie realne prędkości jazdy są w moim przypadku jednak niższe w BMW.

Ale generalnie ja się nie chcę też z nikim spierać czy próbować wmawiać swoje racje, a raczej szukam opinii użytkowników E39, którzy robią tymi samochodami duże przebiegi, a nie symboliczne takie jak ja, i ile im mniej więcej tarcze wytrzymują zanim się zużyją do poziomu minimum.

Bo w moim przypadku to nawet żywotność tarcz na poziomie 60tys wystarczy na to, że już ich prawdopodobnie nie będę musiał więcej razy zmieniać w obecnym samochodzie, bo powinny wystarczyć przynajmniej na kolejne 5 lat.

Bardziej mi tu zależy, aby tarcze do końca swojego żywota, czyli powiedzmy przez te 60tys nie uległy pokrzywieniu.

 

No tak, ale gradu_85 ma 530d i pisał o zużyciu tarcz w 530d, a 530d waży około 1700kg. Mimo to po 30 000 km tarcze są mniej więcej w połowie zużycia, a więc do grubości minimalnej powinny przejechać 50 - 60 000 km co uważam za normalny wynik dla hamulców przedniej osi w tym modelu.

 

http://www.bmwheaven.com/database/compare.php?brand1=BMW&enumber1=E39_5&type1=204&brand2=BMW&enumber2=E39_5&type2=188&submit=Compare

http://www.bmwheaven.com/database/compare.php?brand1=BMW&enumber1=E39_5&type1=205&brand2=BMW&enumber2=E39_5&type2=188&submit=Compare

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zajrzałem w dowód B6 2.0 tdi/140KM i ma masę własną 1452 kg(w sedanie bo to ma też znaczenie).

Mój Tds ma w dowodzie 1455kg.W/g instrukcji 1555 (jest to masa z kierowcą,gotowy do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa,bez wyposażenia dodatkowego),3,0d ma 1700 kg w sedanie,turas jest cięższy o całe 100.

Dlatego do końca nie ma co wierzyć do końca wpisom z instrukcji i dowodu rej-bo to są tylko wartości przybliżone, wpisy żeby tylko były.

ec2Wze6.jpg
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zajrzałem w dowód B6 2.0 tdi/140KM i ma masę własną 1452 kg(w sedanie bo to ma też znaczenie).

Mój Tds ma w dowodzie 1455kg.W/g instrukcji 1555 (jest to masa z kierowcą,gotowy do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa,bez wyposażenia dodatkowego),3,0d ma 1700 kg w sedanie,turas jest cięższy o całe 100.

Dlatego do końca nie ma co wierzyć do końca wpisom z instrukcji i dowodu rej-bo to są tylko wartości przybliżone, wpisy żeby tylko były.

Kolego dużo się nie pomyliłeś w wadze turasa . Mój waży 1822 kg

Opublikowano
Mogę się wypowiedzieć tylko o tyle, bo na przodzie jeszcze nie wymieniałem. Z tyłu mam TRW i jest super:)

 

wymienilem komplety tyl i przod na TRW... yyyy NIGDY WIECEJ! z dala! PISZCZA tak ze nie idzie wytrzymac! a niby cenowo wyzsza polka...

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zgodzę się z tobą co do TRW.Też nie polecam-pisałem o tym wcześniej(w innym temacie).

Co prawda żadnego piszczenia nie mam-może czasami coś tam,ale klocki TRW są twarde.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Potwierdzam wszystkie wcześniejsze wypowiedzi że tylko OE parts albo ATE... ja założyłem wcześniej tarcze i klocki TRW i chyba już po 100paru kilometrach zaczęło mi telepać kierownicą, zaznaczam, że cała wymiana oraz dotarcie zostały przeprowadzone jak należy. Tarcze do bani a klocki piszczały jakbym starym jelczem jeździł. Ponieważ zestaw kupowałem w normalnym sklepie( nie na allegro ) to nie zamierzam tego zostawić od tak... Będę reklamował do bulu! A co do ATE- rewelacja, jazda znowu stała się przyjemnością. Szkoda że zawsze każdy szuka oszczędności co w przypadku tarcz do BMW chyba za każdym razem kończy się porażką ( u mnie niestety było tak samo ). Za cały zestaw ATE zapłaciłem 800zł.- komplet klocków na przód oraz przednie tarcze ATE powerdisc 324mm:)
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Opublikowano
Mogę się wypowiedzieć tylko o tyle, bo na przodzie jeszcze nie wymieniałem. Z tyłu mam TRW i jest super:)

 

wymienilem komplety tyl i przod na TRW... yyyy NIGDY WIECEJ! z dala! PISZCZA tak ze nie idzie wytrzymac! a niby cenowo wyzsza polka...

 

 

Ja wymienialem caly hamulce i zastosowalem na przod i tyl wszystko z TRW.

Poki co ( 3,5 tys km) wszystko OK, nic nie piszczy , bardzo dobra skutecznosc.

Opublikowano
Widzę że to loteria panowie.Ja wstawiłem na przód tarcze RH i klocki Textara, Na tył tarcze Hart i klocki RH i jak na razie super a podzespoły nie najlepszych lotów
Opublikowano
Trochę mnie zaskoczyliście tymi negatywnymi opiniami o TRW. U mnie zestaw na tył TRW siedzi w aucie od stycznia i nie mam takich akcji jak wy.
  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Bardzo ważny dla trwałości tarcz jest ich prawidłowy montaż:

 

http://bremboaftermarket.com/en/Car_Disc_Indications/Maintenance_Disc.aspx

 

szczególnie ważny jest punkt 6 i 10.

 

 

Prawda to, że trzeba zacisk dokrecać dopiero _PO_ założeniu tarczy + koła i na koncu pokręcić kołem, dopiero wtedy dociskamy zacisk hamulca?

 

Na pewno po założeniu tarczy, ale przed założeniem koła i przestrzegając podanych przez producenta samochodu sił dokręcenia.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam mam pytanie czy te tarcze będą pasowały do mojego e39 3.0d Touring rok 2000 Marzec...http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-bmw-5-e39-e-39-e-39-zimmermann-kpl-i2356162111.html

jeszcze jedno pytanie brakuje u mnie w prawym kole śrubki na imbus widocznej na tym zdjęciu czy to normalne??? viewtopic.php?f=15&t=145098

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
witam mam pytanie czy te tarcze będą pasowały do mojego e39 3.0d Touring rok 2000 Marzec...http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-bmw-5-e39-e-39-e-39-zimmermann-kpl-i2356162111.html

jeszcze jedno pytanie brakuje u mnie w prawym kole śrubki na imbus widocznej na tym zdjęciu czy to normalne??? viewtopic.php?f=15&t=145098

 

Witam,

 

 

to odpowiedni zestaw do 530d z marca 2000 roku (sądząc po opisie 'do 09/2000' są to tarcze 150-1284-20 i klocki 21677.195.1).

 

U nas taki zestaw jest tańszy:

http://czescidobmw.pl/szukaj/150-1284-20.html

http://czescidobmw.pl/Klocki-hamulcowe/Klocki-hamulcowe-Zimmermann,555.html

 

co daje 421,92 zł. Dodatkowo możesz skorzystać z promocji:

https://czescidobmw.pl/strony/promocje.html

 

Śrubę imbusową trzymającą tarczę warto uzupełnić. Cena śruby - OE BMW 4 zł / 1 szt.

 

 

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Po ile kupujecie oryginały tarcze na przód do 530dT Aut. rok 2002?

mam okazje wziac po 290 za sztukę. Powtarzam oryginały

Opublikowano

Witam.

Zakładał ktoś tarcze tej firmy?

http://www.mikoda.pl/sklep/3740,BMW-5--E39--525-d--120kW-163KM-

--jeżeli tak to proszę o opinię.Mój kolega założył takie 1,5r. temu do530d i sprawują się świetnie.

-gorik79 może handlujesz takimi tarczami i wiesz coś o nich?,ja mam do wymiany przód i tył komplet z szczękami i klockami.Z góry dzięki za info.

Opublikowano
takie mikody kumpel zarzucił. zrobił jakieś 8 kkm i na chwilę obecną jest zadowolony, tzn. hamuje całkiem całkiem a do tego. ale do tego ważny jest również odpowiedni klocek
Opublikowano
Właśnie klocki muszą być dobrane ale ten mój kumpel (rozgarniety) nie ma pojęcia jakie ma klocki :duh: do tych tarcz.Fakt że tarcze są dobre i tanie.
Opublikowano
ja mam klocki textar'a. a tarcze ate pd. i jest OK:D różnica w kosztach pomiędzy klockami jest nieduża więc zaryzykuj:D
Opublikowano

na przedzie mam Zimmermany w komplecie z klockami

na tyle ATE w komplecie z klockami także.

 

Hamuje BDB, i klocki Zimmermana nie pylą tak jak ATE. Nie piszczą, nie wibrują, narazie jest OK.

 

Moim zdaniem wpływ na pozniejsze krzywienie się tarcz ma odpowiednie ich dotarcie. Ale doświadczenia nie mam wiec nie dam głowy uciąc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.