Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze do E39?jakie firmy wybrac?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy,

pozwólcie, że podepnę się pod temat,

Kończą mi się pomału klocki w 530d.

Dostałem od znajomego komplet ATE, który miał do swojej E39.

problem w tym, że na pudełku jest napisane

"...

250i

523i/ 528i

525tds

535i

..."

NIe ma niestety mowy o 530d.

Czy te klocki nie będą pasowały do mojego auta ?

Bmw 530d 1999r przed liftem.

Jeśli to coś pomoże to NR ATE 189

 

Z góry dzięki za pomoc.

pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

 

Zn numerów części wygląda to następująco:

 

2,5 tds : 34116761278

2.3i : 34116761278

3.0D : 34116761280

 

Jak widać nr rysunku niestety się różni...

mam pewne wątpliwości czy klocki spasują do mnie,

 

a wiecie co szło na pierwszy montaż do 530d przed liftem (luty 1999r)

 

 

Znalazłem na stronie jednego ze sklepów wymiary klocków...pomirzyłem te co mam i wygląda na to że są identyczne...

Jak się zrobi cieplej to je założę.

 

Obecnie mam również klocki ATE na przedzie i jestem z nich bardzo zadowolony,

pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jak wcześniej napisałem kupiłem do swojej księżniczki na przód tarcze ate power disc i klocki textar. na początku do ok 700 km myślałem, że kupiłem kichę :cry2: na chwilę obecną po przejechaniu około 3 kkm jest bardzo dobrze. hamuje tak jak powinno :cool2: jak zrobię trochę więcej km to napiszę jak w dalszym ciągu się sprawują:)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

u mnie szykuje się wymiana tarcz i klocków z tyłu, przód jeszcze sporo przejedzie. Mocno się zastanawiam co wybrać, doświadczenie w tej kwestii mam niewielkie.

Przód to wiadomo, że warto wydać więcej, żeby mieć naprawdę dobry zestaw, ale czy szaleć jakoś szczególnie z tyłem? Nie mówię o kupowaniu jakiegoś badziewia, ale zwykłe ATE chyba powinny wystarczyć? Czy się mylę?

 

I druga sprawa, bo nie wiem dokładnie jak to jest. Podobno wszystkie e39 mają tarcze wentylowane, a w sprzedaży widzę zarówno wentylowane jak i pełne. Rozumiem, że mają być koniecznie wentylowane?

Opublikowano

Dość dobre marki jak: Zimmermann, TRW/Lucas, Textar, Meyle, Febi, Brembo, Bosch, ATE tylko, że w żadnej z wymienionych nie znalazłem pełnych tarcz, tylko wentylowane.

Nie wiem gdzie widziałeś jeszcze pełne...

Opublikowano

Już odpowiadam, np. tutaj:

 

http://moto.allegro.pl/zimmermann-tarcze-klocki-tyl-bmw-5-e39-pelne-i2236485031.html

http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-ate-tyl-bmw-5-e39-warto-i2258743097.html

 

W pierwszej aukcji nie ma wymienionego mojego silnika, a le w drugiej jest. Tak że takie są, tylko że to nie znaczy, że naprawdę można je stosować.

 

 

Ok, czyli rozumiem że wentylowane i nie ma dyskusji.

Tylko teraz pytanie, czy pakować się w coś takiego:

 

http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-hamulcowe-tyl-bmw-5-e39-went-kpl-i2259832074.html - Meyle

 

czy warto dołożyć do np. tego:

 

http://moto.allegro.pl/ate-tarcze-klocki-tyl-bmw-5-e39-touring-2-0-3-0-i2229369557.html - ATE

 

 

Na przód nie oszczędzam, ale tył to sam nie wiem.

Opublikowano
Na przód nie oszczędzam, ale tył to sam nie wiem.

 

Ja tam bym wziął te tańsze, ale to moje zdanie.

Tył nie pracuje tak dużo jak przód wiec na moje oko nie trzeba wydawać nie wiadomo ile siana...

 

PS. ja mam z tyłu komplet zimmermana

Opublikowano

Też mi się wydaje, że te tańsze wystarczą.

Ale mam ciekawszą sprawę - u mnie zamontowane są jednak pełne tarcze (mówię o tyle). Jak sprawdzić, czy tak wyszło z fabryki, czy to poprzedni właściciel oszczędzał?

Opublikowano
Też mi się wydaje, że te tańsze wystarczą.

Ale mam ciekawszą sprawę - u mnie zamontowane są jednak pełne tarcze (mówię o tyle). Jak sprawdzić, czy tak wyszło z fabryki, czy to poprzedni właściciel oszczędzał?

 

Realoem i sprawdzasz po VINie co tam powinno siedziec.

 

http://realoem.com/

Opublikowano
Dzięki, dopiero raczkuję w temacie BMW i nie wiedziałem jak to działa, fantastyczne narzędzie. Czyli miałem tarcze wentylowane i takie też zakupię.
Opublikowano

A ja spytam trochę z innej strony.

 

Z racji, że podczas wymiany opon i kontroli stanu hamulców okazało się, że przednie tarcze hamulcowe mają niewiele ponad 19mm, i pomimo, że klocki są może dopiero w połowie zużyte, to jestem zmuszony do wymiany całego kompletu włącznie z klockami.

I po przeczytaniu wielu postów już jestem praktycznie zdecydowany na Zimmermany (komplet tarcze i klocki - wersja podstawowa) jako optymalne rozwiązanie, ale nie wykluczam też oryginałów (choć cena mnie trochę zniechęca).

I w związku z tym mam takie pytanie, jak rozpoznać oryginalne tarcze Zimmermann-a? Nie znajduję ich, ani w ofercie Foty, ani Intercarsa, przynajmniej w ich ofercie internetowej (jutro będę do nich dzwonił).

Czy mają one jakieś oznaczenia, symbole na samej tarczy?

Bo wiadomo, że opakowanie to dzisiaj można dopasować do wszystkiego.

 

Pytam bo jak czytam posty i opisy co się dzieje z tarczami po kilku tysiącach km i porównując do moich obecnych tarcz, choć nie wiem jakiej są marki, ale przy ich obecnym stanie i traktowaniu przeze mnie to wykazują się wielką wytrzymałością i gdyby nie ich grubość to nie było by innego powodu ich wymiany (nie mają żadnego bicia pomimo, że mają grubość 1mm mniejszą od minimalnej zalecanej).

 

Wracając do oryginałów to gdzie mogę je kupić poza serwisem, żeby być pewnym, że to są oryginały, a już najlepiej to gdzie je mogę kupić w Kielcach.

Z góry dzięki.

Opublikowano

Z tego co pamiętam - jak kupowałem swoje Zimmermanny (u chłopaków w Silesiaparts.pl) to zdaje się, że na rantach miały wybite różne oznaczenia kodowe oraz logo Zimmermanna - to "Z" wpisane w okrąg i kwadrat.

W linku masz też spis dystrybutorów:

http://otto-zimmermann.pl/10,dystrybucja.html

Co do oryginałów to też możesz pytać u chłopaków w silesiaparts.pl bo oni mają także dystrybucję oryginalnych części BMW w cenach trochę niższych niż te w ASO.

Pzdr.

Opublikowano
mam juz czwarta bmke 5tke,w tym druga e39,zawsze mialem wieksze lub mniejsze,problemy z hamulcami,zdarzalo sie ze pogialem tarcze kilka minut po wymianie,wiele osob roznie mowilo i szukalo przyczyn,ja zawsze obstawialem tarczw bo,kilka chwil po wymianie bylo ok,to byly chwile,dwa lata temu kupilem cztery zimermany ,i takiez klocki,docieralem lekkim hamowaniem ,podajze z jakies 300km,musze powiedziec ze sa to(w moim odczuciu)rewelacyjne tarcze,zadnych drgan,acha,wymienialem z tarcz z aso,fakt ze byly juz ztarte,i moze dlatego trzepaly kierownica,teraz mam tez x5,niemam problemow,z kierownica,ale jak bede wymienial to tylko na ziemermany,polecam :D

 

Jakieś fatum jest chyba z tymi tarczami, bo ja dzisiaj byłem w zaprzyjaźnionym sklepie i niestety najlepsze (najdroższe) tarcze jakie mają to ATE ewentualnie TRW, zimmermanów nie mają w dystrybucji.

Ale do czego zmierzam, jak im powiedziałem, że chcę kupić tarcze do swojego samochodu to kategorycznie odmówili i powiedzieli, że mi nie sprowadzą, bo już mieli tyle kłopotów i reklamacji z tarczami do E39, że nie chcą się i ze mną później dochodzić.

Nie wiem z czego to wynika, ale sądząc po przeczytaniu tego tematu w całości to pełną gwarancję dają tylko oryginały, ok 90% Zimemmermany, a reszta to już 50/50 i gorzej.

Opublikowano

Może to wynikać z kilku powodów:

- źle przeprowadzony montaż tarcz (słabo oczyszczona piasta itp);

- nieznane pochodzenie tarcz (podróbki);

- produkcja tarcz u podwykonawców zamiast w macierzystych fabrykach (pierwsze Avensisy miały problem z ciągle gnącymi się tarczami ponieważ nie produkowano ich w Japonii tylko w Anglii - niby na licencji japońskiej jednak ich jakoś/trwałość pozostawiała wiele do życzenia i dopiero wymiana na te prawdziwie japońskie załatwiała problem).

U nas w PL niestety krąży wiele podróbek więc trzeba być czujnym bo czasem nawet sklepy nie mogą być pewne co biorą...

Pzdr.

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
mam juz czwarta bmke 5tke,w tym druga e39,zawsze mialem wieksze lub mniejsze,problemy z hamulcami,zdarzalo sie ze pogialem tarcze kilka minut po wymianie,wiele osob roznie mowilo i szukalo przyczyn,ja zawsze obstawialem tarczw bo,kilka chwil po wymianie bylo ok,to byly chwile,dwa lata temu kupilem cztery zimermany ,i takiez klocki,docieralem lekkim hamowaniem ,podajze z jakies 300km,musze powiedziec ze sa to(w moim odczuciu)rewelacyjne tarcze,zadnych drgan,acha,wymienialem z tarcz z aso,fakt ze byly juz ztarte,i moze dlatego trzepaly kierownica,teraz mam tez x5,niemam problemow,z kierownica,ale jak bede wymienial to tylko na ziemermany,polecam :D

 

Jakieś fatum jest chyba z tymi tarczami, bo ja dzisiaj byłem w zaprzyjaźnionym sklepie i niestety najlepsze (najdroższe) tarcze jakie mają to ATE ewentualnie TRW, zimmermanów nie mają w dystrybucji.

Ale do czego zmierzam, jak im powiedziałem, że chcę kupić tarcze do swojego samochodu to kategorycznie odmówili i powiedzieli, że mi nie sprowadzą, bo już mieli tyle kłopotów i reklamacji z tarczami do E39, że nie chcą się i ze mną później dochodzić.

Nie wiem z czego to wynika, ale sądząc po przeczytaniu tego tematu w całości to pełną gwarancję dają tylko oryginały, ok 90% Zimemmermany, a reszta to już 50/50 i gorzej.

 

Tarcze Zimmermann są oznaczone w następujący sposób:

 

http://img846.imageshack.us/img846/2381/002rl.jpg

http://img85.imageshack.us/img85/1451/003eamp.jpg

 

1284 to skrócony numer katalogowy tarcz (pełny numer to 150-1284-20). Poza numerem katalogowym i podaną grubością minimalną tarczy musi być na niej napis Made in Germany i logo Zimmermann czyli OZ wpisane w koło.

 

Tarcze przednie Zimmermann do Twojego E39 w naszym sklepie:

http://czescidobmw.pl/produkty/Tarcza-hamulcowa-Zimmermann,516.html

 

Bardzo ważny dla trwałości tarcz jest ich prawidłowy montaż:

 

http://bremboaftermarket.com/en/Car_Disc_Indications/Maintenance_Disc.aspx

 

szczególnie ważny jest punkt 6 i 10.

 

Tarcze Oryginalne BMW do Twojego E39 w naszym sklepie:

http://czescidobmw.pl/szukaj/34%2011%206%20767%20061.html

Opublikowano

 

1284 to skrócony numer katalogowy tarcz (pełny numer to 150-1284-20). Poza numerem katalogowym i podaną grubością minimalną tarczy musi być na niej napis Made in Germany i logo Zimmermann czyli OZ wpisane w koło.

 

Tarcze przednie Zimmermann do Twojego E39 w naszym sklepie:

http://czescidobmw.pl/produkty/Tarcza-hamulcowa-Zimmermann,516.html

 

Bardzo ważny dla trwałości tarcz jest ich prawidłowy montaż:

 

http://bremboaftermarket.com/en/Car_Disc_Indications/Maintenance_Disc.aspx

 

szczególnie ważny jest punkt 6 i 10.

 

Tarcze Oryginalne BMW do Twojego E39 w naszym sklepie:

http://czescidobmw.pl/szukaj/34%2011%206%20767%20061.html

 

Może to będzie trochę retoryczne pytanie, ale dlaczego te Zimmermany (zarówno tarcze jak i klocki) są takie tanie w stosunku do innych "gorszych" producentów?

Opublikowano

Może to będzie trochę retoryczne pytanie, ale dlaczego te Zimmermany (zarówno tarcze jak i klocki) są takie tanie w stosunku do innych "gorszych" producentów?

 

Wytrzymałość?

Mam te tarcze rok i zrobiłem na nich jakieś 30 tys. Jeżdżę dość szybko, dużo hamuję silnikiem. Na tarczach widoczny rant, do granicznej wartości grubości tarczy zostało mi zaledwie 0,6 mm. Moim skromnym zdaniem, tarcze mało wytrzymałe, choć jak do tej pory spisują się bardzo dobrze.

  • Partnerzy klubu
Opublikowano

 

Wytrzymałość?

Mam te tarcze rok i zrobiłem na nich jakieś 30 tys. Jeżdżę dość szybko, dużo hamuję silnikiem. Na tarczach widoczny rant, do granicznej wartości grubości tarczy zostało mi zaledwie 0,6 mm. Moim skromnym zdaniem, tarcze mało wytrzymałe, choć jak do tej pory spisują się bardzo dobrze.

 

Nie uważam aby taki stopień zużycia negatywnie świadczył o trwałości tarcz, ponieważ nowe tarcze mają grubość 22mm, a grubość minimalna określona przez producenta dla tych tarcz to 20,4mm. Tak więc po 30 000 km tarcze są mniej więcej w połowie zużycia. Jeśli są połączone z dobrej jakości klockami powinno to dać 50 - 70 000 km na jednym zestawie klocki+tarcze dla przedniej osi. W nowszych modelach BMW które są ciężkie i mocne i dla których producent ustalił granicę zużycia tarcz na poziomie 1,6 mm nie da się moim zdaniem oczekiwać że tarcze przeżyją 2 czy 3 komplety dobrej jakości klocków nim osiągną grubość minimalną. Dla przednich tarcz w nowszych modelach BMW przebieg na poziomie 50 - 60 000 km do osiągnięcia grubości minimalnej uważam za dobry wynik i raczej nie da się go znacznie przebić. Oczywiście dobrej jakości tarcze pozwolą na brak negatywnych objawów również przez pewien czas po przekroczeniu grubości minimalnej, ale zapewne nim to nastąpi zużyją się klocki. A w takim wypadku (przy grubości tarcz w okolicach grubości minimalnej) nie będzie opłacalne założenie nowych klocków na tarcze kwalifikujące się do wymiany ze względu na osiągnięcie grubości minimalnej (choć niekoniecznie krzywe).

 

 

Może to będzie trochę retoryczne pytanie, ale dlaczego te Zimmermany (zarówno tarcze jak i klocki) są takie tanie w stosunku do innych "gorszych" producentów?

 

 

Jeśli porównać całość oferty do BMW producentów takich jak ATE, Brembo, Bosch, Jurid, Textar i Zimmermann to ceny okażą się zbliżone. Tylko tarcze Textar są wyraźnie droższe na właściwie wszystkich pozycjach do BMW. Natomiast ceny pozostałych wymienionych producentów są na podobnym poziomie. Możesz to zobaczyć na przykładzie porównania cen tarcz do 320d M47N E46:

http://czescidobmw.pl/kategorie/od-09-01r.,10825.html

 

Do Twojego E39 tarcze ATE, TRW czy Brembo są wyraźnie droższe niż Zimmermann - w w/w 320d jest odwrotnie.

 

Podobnie jest z cenami klocków Zimmermann - w serii e46 różnice względem ATE są niewielkie, a w nowych seriach (e90,e60) ceny klocków Zimmermann już są na podobnym poziomie co ATE czy Textar.

Opublikowano

 

Wytrzymałość?

Mam te tarcze rok i zrobiłem na nich jakieś 30 tys. Jeżdżę dość szybko, dużo hamuję silnikiem. Na tarczach widoczny rant, do granicznej wartości grubości tarczy zostało mi zaledwie 0,6 mm. Moim skromnym zdaniem, tarcze mało wytrzymałe, choć jak do tej pory spisują się bardzo dobrze.

 

Nie uważam aby taki stopień zużycia negatywnie świadczył o trwałości tarcz, ponieważ nowe tarcze mają grubość 22mm, a grubość minimalna określona przez producenta dla tych tarcz to 20,4mm. Tak więc po 30 000 km tarcze są mniej więcej w połowie zużycia. Jeśli są połączone z dobrej jakości klockami powinno to dać 50 - 70 000 km na jednym zestawie klocki+tarcze dla przedniej osi. W nowszych modelach BMW które są ciężkie i mocne i dla których producent ustalił granicę zużycia tarcz na poziomie 1,6 mm nie da się moim zdaniem oczekiwać że tarcze przeżyją 2 czy 3 komplety dobrej jakości klocków nim osiągną grubość minimalną. Dla przednich tarcz w nowszych modelach BMW przebieg na poziomie 50 - 60 000 km do osiągnięcia grubości minimalnej uważam za dobry wynik i raczej nie da się go znacznie przebić....

 

Przy moim i moich znajomych przebiegach jakie mają w swoich BMW to nie mam niestety zbyt dużego doświadczenia odnośnie trwałości tarcz, ale też uważam, że 60 tys. km to bardzo mało jak na dobrej jakości tarcze.

Porównam to do Passata B6 którego użytkuję służbowo i którego masa własna jest identyczna jak e39, użytkuję go z prędkościami średnimi znacznie przewyższającymi prędkości średnie jakie osiągam w BMW, co nie odbywa się bez wpływu na hamulce i ma on dzisiaj 110 tys i myślę, że tarcze spokojnie jeszcze wytrzymają do przeglądu przy 120 tys.

 

 

Może to będzie trochę retoryczne pytanie, ale dlaczego te Zimmermany (zarówno tarcze jak i klocki) są takie tanie w stosunku do innych "gorszych" producentów?

 

 

Jeśli porównać całość oferty do BMW producentów takich jak ATE, Brembo, Bosch, Jurid, Textar i Zimmermann to ceny okażą się zbliżone. Tylko tarcze Textar są wyraźnie droższe na właściwie wszystkich pozycjach do BMW. Natomiast ceny pozostałych wymienionych producentów są na podobnym poziomie. Możesz to zobaczyć na przykładzie porównania cen tarcz do 320d M47N E46:

http://czescidobmw.pl/kategorie/od-09-01r.,10825.html

 

Do Twojego E39 tarcze ATE, TRW czy Brembo są wyraźnie droższe niż Zimmermann - w w/w 320d jest odwrotnie.

 

Podobnie jest z cenami klocków Zimmermann - w serii e46 różnice względem ATE są niewielkie, a w nowych seriach (e90,e60) ceny klocków Zimmermann już są na podobnym poziomie co ATE czy Textar.

 

I tu ponawiam swoją wątpliwość w odniesieniu do E39, czy aby te tańsze i polecane przez większość Zimmermany, są lepsze od np. droższych (w tym przypadku), ale gorzej wypadających ATE.

Bo może ta trwałość na poziomie 60 tys. to jest właśnie wpływ ceny.

Generalnie byłem już praktycznie przekonany, aby wziąć Zimmermany i co może się wydawać dziwne nie zastanawiałbym się nad tym, gdyby były najdroższe (w porównaniu do wszystkich markowych innych niż oryginały), ale jeśli one są jednymi z najtańszych to już mam problem. Ot taki paradoks. :duh:

  • Partnerzy klubu
Opublikowano

I tu ponawiam swoją wątpliwość w odniesieniu do E39, czy aby te tańsze i polecane przez większość Zimmermany, są lepsze od np. droższych (w tym przypadku), ale gorzej wypadających ATE.

Bo może ta trwałość na poziomie 60 tys. to jest właśnie wpływ ceny.

Generalnie byłem już praktycznie przekonany, aby wziąć Zimmermany i co może się wydawać dziwne nie zastanawiałbym się nad tym, gdyby były najdroższe (w porównaniu do wszystkich markowych innych niż oryginały), ale jeśli one są jednymi z najtańszych to już mam problem. Ot taki paradoks. :duh:

 

Zimmermann nie jest tanim producentem i wypada cenowo na całości swojej oferty do BMW podobnie jak ATE, Bosch, Brembo i TRW. Natomiast tarcze 150-1284-20 to jedna z najpopularniejszych pozycji do BMW i zapewne dlatego producent i importer starają się ustawić jej cenę na możliwie niskim poziomie. Trwałość tarcz Zimmermann jest odpowiednia dla wysokiej jakości tarcz, co m.in. sprawdziłem osobiście w 2250 kg i 394 konnym samochodzie. Moim zdaniem zużycie tarczy hamulcowej przedniej o 1,6 mm na dystansie 50 - 70 000 km w serii E39 to dobry wynik. Daje to 0,8 mm na jedną stronę tarczy. BMW w wypadku tego (jak i większości nowszych serii) wyznaczył naprawdę niewielkie pole zużycia tarczy. Wystarczy porównać intensywność zużywania się klocków które w E39 mają grubość 20 mm ze zużyciem tarczy na poziomie 1-2 mm. To naprawdę niewiele.

 

Piszesz o Passacie B5 - myślę że jednak przeciętny Passat B5 od 530d E39 (gradu_85) jest lżejszy o 200-250 kg, a jego osiągi nie są równorzędne z osiągami 530d. VW ustalił dla większości wersji silnikowych w Passacie B5 granicę zużycia tarcz na poziomie 2 mm. Jest to jednak trochę większa tolerancja. Pozostaje jeszcze kwestia faktycznej grubości tarcz w Twoim służbowym Passacie po 110 000km. Czy na pewno są jeszcze grubsze niż grubość minimalna, czy może od pewnego czasu są w jej okolicach jednak nie daję jeszcze żadnych negatywnych objawów i ASO czeka z wymianą do zużycia się klocków?

 

Warto również wziąć pod uwagę fakt że BMW po FL w 530d zastosowało tarcze o grubości 30mm co pokazuje różnice w obciążeniu układu hamulcowego w 530d względem Passata B5.

Opublikowano

Warto również wziąć pod uwagę fakt że BMW po FL w 530d zastosowało tarcze o grubości 30mm co pokazuje różnice w obciążeniu układu hamulcowego w 530d względem Passata B5.

No to teraz takie pytanie. Skoro dali większe tarcze w modelu poliftowym, bo uznali, że będą bardziej odpowiednie to można je by założyć do modelu przedliftowego ?

Czy to już większa ingerencja w cały układ hamulcowy i jest to nie opłacalne?

Opublikowano

Witam

 

Potrzebuje wymienić wszystkie klocki i tarcze w mojej e39.

 

Problem jest w tym, że nie bardzo orientuję się jaki rozmiar/wentylowane czy nie/ile milimetrów/ czy co tam jeszcze jest potrzebne..

 

Nie znam się na tym, jestem całkowitym nowicjuszem w BMW.

WYDAJĘ MI SIĘ, że mam wentylowane tarcze przód tył ( widać szparę po środku, drucikiem wyczuwane -tarcza-przerwa-tarcza-, więc domyślam się, że wentylowane.

 

Czy skoro mam takie, oznacza to, że nie moge mieć pełnych ? i czy lepiej jest wentylowane czy pełne, jeśli moge mieć oba rodzaje?

 

Zastanawiam się nad takimi zestawami :

http://allegro.pl/tarcze-klocki-bosch-p ... 27558.html

http://allegro.pl/tarcze-klocki-bosch-p ... 29095.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=2165233405

 

czy mogę kupić każdy z nich? i który byście polecili?

 

Powoli optowałem na ten zestaw ATE.

 

TYlko czy on by mi pasował..

Proszę o pomoc.

 

Ps.

Mój samochód to e39 TD

grudzień 2000 roku, 2,5 silnik 163 konie

 

wanciak86

  • Partnerzy klubu
Opublikowano

Warto również wziąć pod uwagę fakt że BMW po FL w 530d zastosowało tarcze o grubości 30mm co pokazuje różnice w obciążeniu układu hamulcowego w 530d względem Passata B5.

No to teraz takie pytanie. Skoro dali większe tarcze w modelu poliftowym, bo uznali, że będą bardziej odpowiednie to można je by założyć do modelu przedliftowego ?

Czy to już większa ingerencja w cały układ hamulcowy i jest to nie opłacalne?

 

Wraz z tarczami trzeba by zmienić zaciski i uchwyty zacisków. Biorąc pod uwagę ceny nowych części koszt był by znaczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.