Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze do E39?jakie firmy wybrac?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Takich jeszcze nie widziałem. U mnie jak auto stało na dworze to były trochę rdzawe kropki, ale po przejechaniu zniknęły. Na rantach na pewno nie było. Jaką firmę wybrałeś?
  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jakie na dzień dzisiejszy brać klocki i tarcze na przód? Fajnie jakby za bardzo nie pyliły i brudziły felg, bo te co mam aktualnie to jest katastrofa.. (dokładnie sam nie pamiętam co to za firma, ale jakaś mało znana..) Dodam że w mojej 520i nie ma ani nie było fabrycznie tuneli do chłodzenia tarcz. Będę wymieniał nadkola bo mam połamane i tutaj pytanie - warto je zamontować?
  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potwiedzam, jak nie chcesz pylenia i do tego dobrą jakość to Ate Ceramic + Zimmermann sport. :cool2:

U mnie po 40k km mniej niż 1/3 klocka zeszła, a na tarcze też chyba się nieźle chłodzą, oryginalna farba na nich jeszcze jest i zero rudego.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Koledzy ratujcie. Mam E39 540i. Nie katuje jakoś przesadnie hamulców, choć czasem pewnie dostaną w palnik przy takim silniku.

 

Miałem zestaw ATE, nie pamiętam dokładnie co to było, tarcza nacinana, klocki też ATE. Przejechane ok 7tyś km i bicie jak skur....

Zmieniłem na polecane Zimmermann z klockami Hawk. Ta sama historia :mad2:

 

Piasty są wręcz idealnie proste, nie jeżdże po jakiś mega kałużach ani nie przegrzewam hamulców specjalnie. Co robić? Zmieniam w tym samochodze tarcze częściej niż olej :|

Opublikowano
Albo tak jak to zwykle bywa sprawa spaprana przez mechanika. Oba komplety zakładała ta sama osoba ?

Tak, ale skoro gość ogarnął wymianę rozrządu w m62 to myślę że tarcze też potrafi założyć. Obsługuje mi pięć samochodów i nigdy problemów nie było.

 

A oryginały BMW to nie jest przypadkiem produkcja zimmeramanna? Takiego gówna jak te tarcze to już dawno nie widziałem. Dziś sprawdziłem przebieg, przejechałem na nich może z e 3-4tyśkm :mad2:

Opublikowano
Oryginał to inna bajka,mitów na temat producenta jest setki. Przede wszystkim dostajesz tarcze wyważoną,pomalowaną proszkowo i cięższą od zamiennika. Ja mam u siebie i nigdy nie kupię innych.
Opublikowano
czy v8 czy R6 ludzie bardzo często mają problemy z tarczami czy to zimerman czy to ATE. Często dopiero wymiana na OEM kończy się powodzeniem chociaż ATE robiło niby na pierwszy montaż. Ale jakość jednak jest inna i to już nie jedna osoba potwierdziła.
Opublikowano

pytanie czy te osoby kupuja orginaly czy jakies

podrubki z allegro made in china z napisem ATE,

Tak samo jak z olejami, a potem narzekaja.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

Koledzy posiadam 525iA bez S102A, w związku z tym tarcze 296mm. Pytanie, czy jeśli kupię zacisk do tarcz 320, jarzma, nowe tarcze i klocki to wszystko będzie działać lepiej niż przy 296mm ? Pompa hamulcowa i servo może być to samo?

Słyszałem różne historie i różnie ludzie mówią, niektórzy twierdzą, że ta wieksza tarcza nie daje znaczącej różnicy. Inni wręcz przeciwnie, że jest kolosalna. Dzięki za podzielenie się waszymi doświadczeniami i odpowiedź na kwestie techniczną co do części :)

Opublikowano
Witam,

Koledzy posiadam 525iA bez S102A, w związku z tym tarcze 296mm. Pytanie, czy jeśli kupię zacisk do tarcz 320, jarzma, nowe tarcze i klocki to wszystko będzie działać lepiej niż przy 296mm ? Pompa hamulcowa i servo może być to samo?

Słyszałem różne historie i różnie ludzie mówią, niektórzy twierdzą, że ta wieksza tarcza nie daje znaczącej różnicy. Inni wręcz przeciwnie, że jest kolosalna. Dzięki za podzielenie się waszymi doświadczeniami i odpowiedź na kwestie techniczną co do części :)

 

Zmiana układu na większy da Ci znacznie więcej niż zakup nie wiadomo jak dobrego i drogiego zestawu w podstawowym rozmiarze ;)

 

Co do kwestii technicznej co jest potrzebne do SWAP-a to nie pomogę bo się tym nie zajmuje.

 

podrubki z allegro made in china z napisem ATE,

 

Oryginał ATE o ile można o tym mówić w ten sposób też bardzo często ma napis made in China bo dla ATE bardzo dużo robią w chinach, ta firma nie jest samodzielnym producentem więc i nie dostarcza na pierwszy montaż tak jak kolega wcześniej wspomniał.

Opublikowano
Witam,

Koledzy posiadam 525iA bez S102A, w związku z tym tarcze 296mm. Pytanie, czy jeśli kupię zacisk do tarcz 320, jarzma, nowe tarcze i klocki to wszystko będzie działać lepiej niż przy 296mm ? Pompa hamulcowa i servo może być to samo?

Słyszałem różne historie i różnie ludzie mówią, niektórzy twierdzą, że ta wieksza tarcza nie daje znaczącej różnicy. Inni wręcz przeciwnie, że jest kolosalna. Dzięki za podzielenie się waszymi doświadczeniami i odpowiedź na kwestie techniczną co do części :)

 

Zmiana układu na większy da Ci znacznie więcej niż zakup nie wiadomo jak dobrego i drogiego zestawu w podstawowym rozmiarze ;)

 

Co do kwestii technicznej co jest potrzebne do SWAP-a to nie pomogę bo się tym nie zajmuje.

Czyli potwierdzasz, że różnica jest. No to ciekawe jestem czy pompa i servo to samo. Akurat mam do wymiany zetaw przedni to bym od razu większy założył :lol:

Opublikowano
Trochę wiem na temat SWAP-u ale w autach z grupy VAG oraz w Oplach, tam bardzo dużo się robi tego typu przekładek i wiem że nie wymaga to zmiany serwa czy pompy.
Opublikowano
Z tego co sprawdzilem na RealOEM to nie było w moim aucie innej pompy hamulcowej ani innego servo. A jak wchodzę w tarcze to występują te większe z odnośnikiem S102a. Jeśli dobrze rozumiem, to gdyby wymagana była większa pompa to byłaby zaznaczona z tym samym wyróżnikiem. Ani pompa ani servo nie wysepowało inne przy tarczach 320mm :lol:
Opublikowano
Pompa i serwo zostaje bez żadnych przeróbek, tak jak pisałeś wcześniej wrzucasz większe tarcze,jarzma,zaciski itp. ogólnie cały komplet na tarczę 320mm i cieszysz Się hamulcami na 110%
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Wczoraj dostałem zaciski i jarzma od V8 z oznaczeniem 60/30/324 więc te które trzeba :) także w przyszłym tygodniu tarcze i klocki i robimy :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.