Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze do E39?jakie firmy wybrac?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,robię porządek dla mojej niuni 525i e39 po lifcie,wymieniam wszystkie tarcze i klocki hamulcowe,nie bede oszczedzal na bezpieczenstwie

 

jakie polecicie tarcze i klocki?

-brembo?

-Textar?

-bosch?

-Zimmermann?

-Jurid?

-trw?

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Temat z tarczami i klockami mam przewałkowany , jednogłośnie TEXTAR (jakość do ceny 8/9) , lepszy od TEXTARA jest Zimmermann (10/5) tak więc wybór zależy od Ciebie.

Ja założyłem zestaw T. i jestem zadowolony.

Pozdrawiam.

Opublikowano

koledze powyzej chodzilo pewnie ze lepsze od Textar to Jurid, bo Zimmermann jest tanszy

ja zalozylem Zimmermann, a po serwisie BMW byl Jurid

Opublikowano

zastanawiam sie nad Textar,Zimmermann lub TRW?no wybór jest ciężki zależy mi na bezpieczenstwie i zebym jeszcze duzo polatał;)

 

a powiedzcie mi czy lepiej kupic w komplecie to znaczy tarcze i klocki tej samej firmy?

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano

no ja tak kupilem i tak mi polecal mily gosc w sklepie czescidobmw

czas jak dlugo bedziesz je mial zalezy glownie od ciebie, a najwazniejsze zeby nie piszczaly

Opublikowano
tak chce kupic w sklepie czescidobmw.pl

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano

Na przodzie przerabialem 2 komplety ATE tarcze+ textar klocki. Pierwszy komplet pokrzywil sie po 20 tys, drugi podobnie- odradzam!

Teraz z przodu mam oryginalny komplet BMW- zrobilem ok 50 tys i dalej bez problemu-polecam!

Z tylu mam od niedawna jakis nowy wynalazek Boscha + klocki textarta- narazie super.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może zrobic ranking w drugą stronę?

Czego stanowczo nie zakładać?

 

Ja na pierwszym miejscu na minus stawiam TRW. Tego nigdy juz do hamulców nie zastosuję.

 

Obecnie mam Tarcze Zimmerman a klocki Jurid i jestem bardzo zadowolony. To świetny zestaw biorąc pod uwagę seryjne hamulce.

Kupiłem u stonesa w czescidobmw.pl

 

Wcześniej miałem oryginalne tarcze BMW< są świetne> i klocki textara < są ok ale dość mocno pylą.>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Temat powracajacy jak bumerang.

Jak chyba wielu uzytkownikow uwazam ze tylko ori zestaw tarcze + klocki tak naprawde daje rade. Przynajmniej jesli chodzi o przod, ktory jest przeciez mocno mordowany w ciezkim i na ogol mocnym aucie.

Ja tylko do tylu zalozylem klocki nie oryginalne jakies 1.5 roku roku temu i nie narzekam. Przod zmieniany komplet ori jakies 15 tys km temu i dalej sparwuje sie ksiazkowo.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Przy okazji to i ja coś dorzucę, mowa o przodzie.

JURID - komplet tarcza+klocki, waliło po kierownicy od 80km/h już zaraz po montażu (pierwsza jazda i to bez hamowania). Załatwiłem czujnik zegarowy i się okazuje, że strona wewnętrzna tarcz ma bicie 0,3 - 0,4 mm :duh:

ATE - i klocki Jurid, padły po 3 tyś km. Bicie kierownicy od 80 km/h wzwyż, przy hamowaniu miałem wrażenie, że zaczną mi odpadać części z auta, tak nap.....ło.

BOSCH - i klocki TEXTAR jw.

BREMBO MAX i - klocki TEXTAR, 20 tyś km, było OK. Po wymianie klocków na TRW/LUKAS i przejechaniu 2 tyś km pojawiają się znane wibracje. (Klocki są cholernie twarde, do wymiany).

BMW - i klocki TEXTAR, 20 Tyś km i jest miód.

I to wyobraźcie sobie Panowie zakupy poczynione w jednym roku kalendarzowym. Licząc po najniższej linii oporu, bo cen już nie pamiętam wyglądało to tak:

4 x 200 - koszt samych tarcz

4 x 200 - koszt zmiany klocków

2 x 250 - koszt tarcz oryg.

SUMA 2100 zł, a to bardzo mocna zaniżona cena.

Opublikowano

ja mam Zimerman Sport + Textar klocki

to polecema bo oprucz dobrgo hamowania i braku problemów z biciem mają super wygląd (ale też i cenę)

też kupowałem u Stnesa ale prywatnie przez forum

Opublikowano
Witam, ja mam w tej chwili Zimmerman na przodzie tarcze, tył tarcze oryginalne. Do tego klocki oryginalne przód i tył. Hamuje świetnie, ale zanim się ułożyło przez 1000 km tak piszczało, że wstyd było jechać.
pozdrawiam Bartek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jak mialem przedlifta to tez wyprobowalem chyba z piec kompletow tarcz.Kazde wytrzymywaly max 5kkm.Najgorszy smietnik to ATE.Zalozylem orginaly i po problemie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem Panowie gdzie Wy te ATE kupowaliście, chyba w Chinach, bo tarcze dla BMW robi właśnie ATE, więc jeżeli piszecie, że ATE to śmietnik, a oryginały są super to trochę to bez sensu. Trzeba pamiętać, że tarcze trzeba dobrze zamontować, czyli oczyścić piasty itd. Może tu tkwiła przyczyna. Montowałem kilkukrotnie ATE tarcze i klocki i nigdy nie miałem żadnych problemów, wszystko pracowało perfekcyjnie. W Chinach podrabia się wszystko, więc może w Polsce pojawiają się podróby ATE, bo inaczej tych Waszych problemów wytłumaczyć nie jestem w stanie. Dziwne teorie, że ATE dla BMW robi lepsze tarcze niż pod swoją marką, można sobie w buty wsadzić, bo tak droga firma nie będzie sobie psuła renomy na własne życzenie.
Opublikowano

We wsklepie kolego, my te ATE kupowali.

Nie wiem co wkładają w Polsce, ale w serwisie germańskim twierdzą, że Textar im robi tarcze do 5er.

Na ile to prawda stwierdzić ciężko, bo żadnych napisów na tarczach nie ma, ale u nich kupiłem ostatni komplet i jakoś problemów nie ma, w przeciwieństwie do innych śmieci.

@mmw chyba nie myślisz, że robiąc własne auto odp....lam fuszerkę, a potem daje w pi...de hamulcom, żeby sprawdzić czy dobrze będą hamowały!?

W polecanym tu na forum service M-Auto z Opola chłopaki powiedzą ci "tylko oryginał", bo mają z tego kasę. Ja myślałem, że będę mądrzejszy i kupie dobre ale tańsze no i sobie kupiłem za ponad 2 patyki.

Chciałem u nich zlecić wymianę amorów (M-Technik, Sachs), oni mówią tylko Bilstein. Kupiłem to samo co miałem, czyli Sachsa zamontował inny dobry serwis, po 2 miesiącach wysrały cały olej. I tak musiałem kupić Bilsteina i tak, pomimo, że wcześniej był Sachs. Reklamację uznano, kasa zwrócona, ale za montaż już nie. Takich przykładów można mnożyć na pęczki, turbina tylko Garret - spróbuj zamontować inną, zawieszenie Lemforder, itp. itd..

Opublikowano
Ja swoje ATE montowałem w serwisie (wspomniane M-Auto w Katowicach). Drugi komplet (po reklamacji) przyszedł podobno od przedstawiciela ATE w Polsce (zakładam że oryginał). W kolejną reklamację nie chciałem się już bawić- szkoda czasu. Założyłem ori BMW i po sprawie.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Założyłem tarcze i klocki przód Zimmermana. Jestem bardzo zadowolony :D

Zero piszczenia itp.

Opublikowano
Przecież wiadomo, że jak ktoś jeżdzi delikatnie to nigdy tarcz nie pokrzywi, a jak ktoś wyhamuje ze 180 km/h. do zera to może pokrzywić. ATE to jest g..wno i tyle, pogiąłem dwa komplety, toczę je co ok. 20 tys km. Wypowiedzi w stylu, ze ATE sa ok, sa pewnie od osób, które jeżdzą delikatnie wtedy rzeczywiście można ich nie pogiąć. Śmieszne jest jak ktoś pisze, że ma ATE i są one ok, bo on akurat ich nie pogiął. Tak samo można pisać, że maluch jest bardziej niezawodny od BMW, to czyjść tam dziadek jeżdził i przez 5 lat nic w tym maluchu nie robił itp. a ktoś inny katuje BMW i je naprawia. Ale takie wypowiedzi sa przecięż bez sensu.
Konrad
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Równie śmieszne jest pisanie, że ma się ATE i się gną a oryginały się nie gną skoro BMW fabrycznie montuje właśnie ATE. ;) Może nie umiesz obchodzić się z hamulcami, może masz źle montowane tarcze, może masz problemy z zawieszeniem co też ma podobno wpływ, może jest jeszcze kilka czynników, które u Ciebie to powodują. Ile tarcz tyle opinii niestety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.