Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U mnie tez problem pojawia sie po rozgdtzaniu, rzuca silnikiem co jakiś czas nie równo pracuje. Czyli radzicie zabrać sie za 3 wtrysk? Dużych rozbieżności chyba nie ma ? Czy przepływka lub nieszczelny kolektor mogą psuć dodatkowo korekcje?
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdy masz nieszczelność lub/i problem przepływomierzem to korekcje będą dość mocno falować (kilka dziesiątych), tu jest ewidentny problem z 3 cylindrem, więc śmiało wymieniaj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ok dzięki za informacje. Gdy już kupiłbym wtrysk to przy wymianie wtrysku co jeszcze należy zmienić? Podładki na pewno. I czy trzeba jakoś frezowac otwór pod qtrysk?
Opublikowano

Dokładnie wyczyścić gniazdo wtrysku. Jeśli na dolnej powierzchni gniazda, tam gdzie jest podkładka, widać czarną linię biegnącą od otworu na zewnątrz i nie da jej się wyczyścić, to trzeba frezować. Jest to wypalony ślad po nieszczelności.

No i oczywiście, przed montażem wtysku powinno się go posmarować specjalną pastą lub w najgorszym razie smarem miedziowym.

Nota bene tego samego smarowidła powinno się używać do świec żarowych.

 

https://sprzedajemy.pl/smar-do-wtryskiwaczy-mercedes-rzeszow-2-6bea9f-nr39935792

Opublikowano
Czyli do frezowania trzeba ściągać gowice? Jeżeli będę miał nowy wtrysk to muszę go kodować? Jak zrobić to inpą? Zapewne zlece to mechanikowi bo obawiam się że mogę nie wyjąć wtrysku.
Opublikowano

Do frezowania nie trzeba.

Trochę optymizmu :)

Zmień wtrysk i sprawdź korekcję, najwyżej po tym zakodujesz wtrysk jeśli będzie taka potrzeba.

Opublikowano
Użyj smaru ceramicznego jest on tez stosowany do swiec.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli będę miał nowy wtrysk to muszę go kodować? Jak zrobić to inpą? Zapewne zlece to mechanikowi bo obawiam się że mogę nie wyjąć wtrysku.

Bezwzględnie należy zakodować, zrobisz to w inpa, zakładka aktywacja a dalej ima, instrukcja poprowadzi Cię.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czyli to bez różnicy ktory wtrysk kupie z tych dwóch? Czy mam wziąć ten drożsZy? Takie oznaczenie mam na swoim. A i gdzie znajduje sie na wtrysku kod ima?

634249908e55d660med.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od 8 do C. Możesz kupić tańszy, ja ten wybrałem i jest ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Dawałem auto do mechaniora który wymontował wtryskiwaczw i dawał je do sprawdzenia. Z testu wynika że są w bardzo dobrym stanie. Teraz pytanie gdzie szukać przyczyny? Czy komwenter w skrzyni ma na to jakiś wpływ czy nie ma nic wspólnego. Poza tym wyskoczył midzisiaj check czego wczesnieh nie miałem.

ec9b8d30beeab70cmed.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świeca żarowa na 4 cylindrze oraz egr, do sprawdzenia/wyczyszczenia zawór egr, do sprawdzenia podciśnienie, ewentualnie przetwornik ciśnienia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Możesz sprawdzić na zimnym i na rozgrzanym czyli 85-90 stopni oraz podczas przyspieszania (w czasie jazdy) i wyciągnąć wnioski :cool2: niektórzy sprawdzają tylko na rozgrzanym bo te wartości są bardziej wiarygodne.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie drodzy Forumowicze.

Zrobiłem test przelewowy wtrykiwaczy w wojej e39 525d 163KM.

Bardzo proszę o jakięś informacje czy wtryski mogą nadawać się do regeracji?

Pytam ponieważ moja e39 wypłuła po chipsie 187KM z lekkim dymieniem co jest wynikiem raczej średnim.

Dodam, że silnik odpala bardzo dobrze, chodzi równiutko i cicho, nie dymi na biało jedynie tak jak wspomniałem przy ciśnięciu lekko dymi na czarno. Jedyny problem jaki widzę to wysokie spalanie średnio 10l na 100km przy wskazaniach komputera rzędu 8,5l. Wynik taki uzyskałem z łącznego przebiegu 700 km z czego ponad 400 to trasa reszta cykl bardziej pozamiejski. Skrzynia automat.

Czas trawania testu 1 min i 20 sek - nie miałem większych strzykawek. Wężyki równo docięte na 7ml pojemności.

Bardzo proszę o jakieś informacje.

Fotka: https://zapodaj.net/37d0659ac302c.jpg.html

Opublikowano
Wtrysk nr 1 i 5 mogą się nadawać do regeneracji jakie masz korekcje?

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Test przelewowy w oderwaniu od innych pomiarów w zasadzie nic nie daje, ja nigdy go nie wykonuję. Wystarczy kolega z Inpą na bocznym siedzeniu i jazda. Od tego zacznij, właśnie korekcje na wtryskach, przelewy w/g mnie w porządku. Zużycie paliwa też nie odbiega znacząco od normy ,a nie znam Twojego stylu jazdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Test przelewowy a korekcje to szukanie innych usterek wtryskiwacza i z reguły są niezależne od siebie. Przelewy masz w normie, różnica między najgorszym a najlepszym to 30%, górna granica to 40%. Na pewno nie ma to związku z Twoim problemem, aczkolwiek taki test potrafi sporo powiedzieć, szczególnie gdy jest problem z rozruchem, więc zdecydowanie warto go robić, inpa nie pokaże wszystkiego :wink: w Twoim przypadku trzeba obejrzeć korekcje na całkiem zimnym silniku, całkowicie rozgrzany oraz kontrolnie podczas jazdy, czasem dopiero wtedy widać, że jest problem na którymś cylindrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W takim razie muszę znaleźć kogoś z komputerem w mojej okolicy. Jak coś będę miał to też wrzucę. Na razie bardzo dziękuję za pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najgorzej wygląda na 4 cylindrze, ale trzeba to potwierdzić na zimnym oraz podczas jazdy, wtedy będzie pewność. Miałem ostatnio auto, w którym korekcja po rozgrzaniu była ok +1,5 a podczas jazdy już przy muskaniu gazu dochodziła do +6, po pomiarze kompresji na tym cylindrze wyszło ledwo ponad 10 bar, ale taka sytuacja nie zdarza się często.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Myślę, że zrobię tak jak mechnik mi podpowiedział, czyli wymienie ten 4 wtryskiwacz i poźniej jeszcze raz sprawdze korekcje, ponieważ jeżeli jeden wtrysk chodzi nie prawidło to podobno komputer też reguluję korekecję na innych wtryskach. Zatem czesto jest tak, że po wymianie tego najgorszego wtrusku polepszają się korekcje na reszcie.

Niestety nie mogę sam zrobić korekcji więć nie mam możliwośći zrobienia tego na całkowicie zimnym silniku, aczkolwiek już od dłuższego czasu mam problem z bardzo głośną pracą wtryskiwacza/wtryskiwaczy na zimnym silniku. później się wycisza. Słychać taką charakterystyną twardą pracę silnika zwłaszcza podczas przyspieszania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko, że na zimnym korekcje mogą wskazywać inny wtryskiwacz jako najgorszy, ale oczywiście może to być 4, chodzi o pewność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Witam czy po aktualizacji sterownika silnika moge do siebie założyć wtryskiwacze euro 4, oryginalnie mam euro 3 , ktos mi pisal tez ze musze wgrac nowa mape ci to jest ta mapa wogule? I czy jakbym teraz zalozyl euro 4 bez zadnych zmian to silnik bedzie normalnie zapalal ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.