Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chłopaki, wasze auta są naszpikowane elektroniką nie po to by zarobić na niej (choć to też) lecz po to by dawała pewnie odczyty i pewne parametry.

Jeśli chodzi o wymianę Turbo, bądź Przepływomierza to przed takim zabiegiem jak i po trzeba dobrze zdiagnozować prace silnika. Tym bardziej ze miałem już kilka przypadków że mechanik mówił ze turbo do wymiany, a turbo mimo luzów dobrze pompowało i utrzymywało ciśnienie.

I pierwszym krokiem nie powinna być adaptacja !!!

Odkręcanie regulacji cięgna przy turbo na oko to też katastrofa, bo na podstawie odczytanych parametrów można to ustawić tak aby odpowiednie ciśnienie było pompowane przez turbo w odpowiednim zakresie obrotów.

 

Tak wiec przede wszystkim DIAGNOSTYKA i sprawdzenie parametrów a dopiero potem mechanika !!!

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
regulacja cięgna jest mechaniczna , polega na wkreceniu lub wykreceniu tego wałka na którym opiera sie dzwigienka która wchodzi do turba . Zrobiłem to bez wyciągania turba i oczywiście na zgaszonym silniku , w moim przypadku wyreciłem regulacja o trzy obroty do góry tak jak ślady na gwincie a tubo załaczało sie za póżno i po tym zabiegu było juz wszystko ok . http://i.imgur.com/7e1jx.jpg

 

Jak tam się najlepiej dostać ?? Trzeba ściągać prawe nadkole ??

  • 1 rok później...
Opublikowano

Jezeli chodzi o firme do regeneracji turbo to serdecznie NIE POLECAM !!! firmy MOTO-TECHNIC lub REMAN-TEC jest to ta sama firma pod roznymi nazwami miesci sie w Bukowicach i we Wroclawiu generalnie chodzi o to ze maja piekna strone www, tylko o rgeneracji turbin nie maja pojecia .Wspomne takze ze kurier co mi moja turbine wiozl na gwarancje do nich powiedzial ze raczej przypomina to jakas stodole a nie warsztat. Termin napraw gwarancyjnych u nich nie istnieje . W moim przypadku rozebrali moja turbine bez mojej wiedzy ani jakiejkolwiek zgody , stwierdzili ze byla dobra i chcieli mi ja przeslac do mnie rozebrana w "reklamowce " a jak chce to moga mi ja zlozyc za oplata 1500zl . moje pytanie gdzie gwarancja ? jak stwierdzili , turbo bylo dobre i oni tak robia! tylko w kazdym przypadku moga stwierdzic ze gwarancja byla bezpodstawna i rozpiepszyc turbo a potem kazac placic za naprawe bo jakby mieli podstawe to musieliby ja naprawic za darmo nie ,TO JEST PRZECIEZ CHORE!!! dodam jeszcze ze sprawa znalazla sie w sadzie ktory przyznal mi racje !!! ja kupilem sobie inne turbo a sad ich obarczyl takze kosztami kurierow i wymiany przez mechanikow Tak to juz jest jak jakas firma probuje sie dorobic na oszustwie. Jezeli nie chcecie klopotow i zszarpanych nerwow omijajcie ta firme szerokim lukiem jest przeciez tyle firm na rynku.

pozdrawiam

Opublikowano

Panowie kalibracje VNT robi sie na przyrządzie elektronicznym - wszystko widac na filniku

 

Xdrive

Koder

Opublikowano
Panowie kalibracje VNT robi sie na przyrządzie elektronicznym - wszystko widac na filniku

 

Wszystko fajnie tylko w turbawce gareta nie ma regulacji samego cięgna i co w takim wypadku da się jakoś to ustawić ?

Opublikowano

Witam

Wszystko fajnie tylko w turbawce gareta nie ma regulacji samego cięgna i co w takim wypadku da się jakoś to ustawić ?

Ostatnio walczyłem z GTB1752v od e60 ,( to samo rozwiązanie gt 2260 czy gt1749v od e46 z eu4) sterowanie elektroniczne , mocowanie przykręcane do muszli.

Nie mają one możliwości regulacji. Poprawność pracy turbiny jest ściśle związana z tym jak została złożona. Dodam że nie ma znaków ani blokady jak w turbinie Mitsubishi z e90.

Jeśli turbina garetta zostanie źle złożona , do każdej poprawki trzeba ja wymontować z auta i robić to na stole.

 

Turbinę "mitsu " z filmu powyżej można zestroić bez wyciągania jej z samochodu i nie trzeba tego elektronicznego pudełeczka.Wystarczy inpa , lub dis i 30 minut oraz fajna prosta droga. Jakieś 5 do 10 zatrzymań i turbinka zestrojona jak z fabryki. Bynajmniej mi tyla to zajmuje.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Witam, podłącze się pod post kolegi 007, sytuacja u mnie- jak sądzę, również dotyczy awarii regulatora geometrii, poniżej opis sytuacji:

 

Auto miało wymienianą turbinę(mitsubishi) wczesną wiosną b. r., poprzednia turbina była zajechana do żywego, poszedł olej w dolot i miałem ekstra czyszczenie całego dolotu, cylindrów itd. Turbo było wymienione na inne używane- po regeneracji. Mechanizm został ze starej turbiny.

Przeprowadziłem dostrojenie turbiny poprzez odczyt parametrów z INPA na bieżąco- trakcie jazdy autem.

Wszystko grało (oprócz moich subiektywnych wrażeń, że auto nie zbiera się jak przed awarią.. ale to raczej moje urojenie).

 

Tydzień temu podczas przyśpieszania wyskoczyła mi kontrolka check engine, podczas diagnozy okazało się, że jest zapisany błąd 44CC- air charge pressure controller, po skasowaniu błedów i włączeniu auta bład pojawia się niemal natychmiast, auto zachowuje się tak, jakby geometria turbiny nie pracowała- moc auta jest realnie w granicach 70 hp. Po wyłączeniu silnika słychać odgłos miarowego "pykania" i widać lekkie skoki elektrozaworu przy turbinie.

Idąc prostą drogą obstawiałbym awarię czujnika doładowania, ale skąd te "agonalne" skoki elektrozaworu na wyłączonym silniku? :mad2:

załączam dwa zrzuty z diagnozy:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/708/3rp8.jpg

http://imageshack.us/a/img838/3133/wafp.jpg

 

Byłem zmuszony przejechać na tej usterce pół kraju, auto ma spalanie średnie 6,2 (trasa Warszawa- Rowy- po autostradzie 120 a na węższej drodze 80 km/h)- skrzynia automatyczna i żeby wyprzedzić muszę włączać tryb sportowy :norty:

Opublikowano
jak coś mam sprawny sterownik i zmienną geometrię do turbiny mitsu.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Zastanawiam sie czy awaria zaworu egr moze miec wplyw na prace turbiny w moim przypdaku (np. nie domykajcy sie zawor) czy zaslepienie mogloby pomoc?

Czy nieszczelny zawor moze powodowac przeladowanie turbiny?

Roger co o tym sadzisz? Spotkales sie z awaria egr?

Opublikowano

Turbinę masz sterowaną elektronicznie (elektroniczny nastawnik na bazie krokowo pracującego silniczka) . Układy podcisnieniowe były w autach eu3 gdzieś tak do połowy 2003r.

Układ podciśnieniowy ma zatem niewiele wspólnego z turbiną w twoim aucie.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
(...)Idąc prostą drogą obstawiałbym awarię czujnika doładowania, ale skąd te "agonalne" skoki elektrozaworu na wyłączonym silniku? :mad2:

załączam dwa zrzuty z diagnozy:(...)

 

Albo sterownik, albo problem z zaciętym mechanizmem geometrii w turbinie. Sterownik na starcie powinien zrobić jeden ruch góra/dół. Jeżeli ma problemy z osiągnięciem początkowego bądź końcowego zakresu, próbuje jeszcze kilka razy a później się poddaje zapisując błąd 44CC. Przerabiałem temat.

 

Nie wiem co ostatecznie padło, zamontowałem fabrycznie nową turbinę, już nie miałem siły z tym walczyć.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

Turbinę "mitsu " z filmu powyżej można zestroić bez wyciągania jej z samochodu i nie trzeba tego elektronicznego pudełeczka.Wystarczy inpa , lub dis i 30 minut oraz fajna prosta droga. Jakieś 5 do 10 zatrzymań i turbinka zestrojona jak z fabryki. Bynajmniej mi tyla to zajmuje.

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

napiszesz jak to zrobić czy trzeba płacić?

Opublikowano

Panowie dzieki za odpowiedzi,

Roger chodzilo mi o sytuacje gdy mamy niesprawny zawor egr tzn. dodajemy gazu a on nie zamyka sie szczelnie- przepuszcza spaliny i powoduje ze w kolektorze jest wiecej powietrza niz chce miec silnik- czujnik doladowania to wylapuje i podaje ze jest wiecej niz "chce miec" silnik- pokazuje nam ze turbo przeladowuje gdy w istocie moze byc skalibrowane prawidlowo...czy spotkales sie z taka sytuacja? Draze temat poniewaz chce sie pozbyc watpliwosci dotyczacych egr zanim naprawie sterowanie turbo i bede kalibrowal od nowa..

Opublikowano
(...)Idąc prostą drogą obstawiałbym awarię czujnika doładowania, ale skąd te "agonalne" skoki elektrozaworu na wyłączonym silniku? :mad2:

załączam dwa zrzuty z diagnozy:(...)

 

Albo sterownik, albo problem z zaciętym mechanizmem geometrii w turbinie. Sterownik na starcie powinien zrobić jeden ruch góra/dół. Jeżeli ma problemy z osiągnięciem początkowego bądź końcowego zakresu, próbuje jeszcze kilka razy a później się poddaje zapisując błąd 44CC. Przerabiałem temat.

 

Nie wiem co ostatecznie padło, zamontowałem fabrycznie nową turbinę, już nie miałem siły z tym walczyć.

 

Pozdrawiam

 

 

Dzieki za podpowiedź,

po powrocie z urlopu powalcze jeszcze z tym sterownikiem, turbo bylo sprawdzane i chodzi elegancko, pozostaje mankament sterownika, jak sie nie uda to czeka mnie nowe turbo i wtedy pojawia sie pytanie czy moze uzbroic silnik i wzmocnic go do 200km :)

pozdr.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Panowie dzieki za odpowiedzi,

Roger chodzilo mi o sytuacje gdy mamy niesprawny zawor egr tzn. dodajemy gazu a on nie zamyka sie szczelnie- przepuszcza spaliny i powoduje ze w kolektorze jest wiecej powietrza niz chce miec silnik- czujnik doladowania to wylapuje i podaje ze jest wiecej niz "chce miec" silnik- pokazuje nam ze turbo przeladowuje gdy w istocie moze byc skalibrowane prawidlowo...czy spotkales sie z taka sytuacja? Draze temat poniewaz chce sie pozbyc watpliwosci dotyczacych egr zanim naprawie sterowanie turbo i bede kalibrowal od nowa..

 

Odgrzebalem temat -tez interesuje mnie odpowiedz na powyzsze pytanie,

Dodatkowo chcialem tez zapytac jaki wplyw na turbo moze miec np niesprawna przeplywka.

Opublikowano
Panowie dzieki za odpowiedzi,

Roger chodzilo mi o sytuacje gdy mamy niesprawny zawor egr tzn. dodajemy gazu a on nie zamyka sie szczelnie- przepuszcza spaliny i powoduje ze w kolektorze jest wiecej powietrza niz chce miec silnik- czujnik doladowania to wylapuje i podaje ze jest wiecej niz "chce miec" silnik- pokazuje nam ze turbo przeladowuje gdy w istocie moze byc skalibrowane prawidlowo...czy spotkales sie z taka sytuacja? Draze temat poniewaz chce sie pozbyc watpliwosci dotyczacych egr zanim naprawie sterowanie turbo i bede kalibrowal od nowa..

 

Odgrzebalem temat -tez interesuje mnie odpowiedz na powyzsze pytanie,

Dodatkowo chcialem tez zapytac jaki wplyw na turbo moze miec np niesprawna przeplywka.

 

Cześć.

"Przepustnica egr" aluminiowo metalowa część wykonawcza , domyślnie bez podciśnienia jest zamknięta i nie wpuszcza do kolektora spalin.

Uchyla się adekwatnie do pomiaru na przepływce i wpuszcza spaliny zgodnie z sygnałem pwm podanym na zawór nią sterujący.

80% awarii dotyczy zaworu który podaje podciśnienie , 5% to wina rurek podciśnieniowych 5% wina przepływki , 10% wina mechanicznej części " przpustnica egr"

Gdy nie działa część mechaniczna spaliny wpadają lub nie w zależności od rodzaju awarii najczęściej się nie otwiera i nie wpuszcza spalin do kolektora .

Na przepływce widzimy wtedy masę powietrza większa niż żądana a sygnał pwm wynosi około 90% w starych modelach nie widzimy informacji o awarii. Zero "lampek", w nowszych modelach zapala się lampka CHECK a w całkiem nowych modelach wyskakuje info o złej emisji spalin. Zazwyczaj nie mamy trybu awaryjnego, auto śmiga poprawnie. Taki sam stan rzeczy jest gdy zawór nie podaje podciśnienia (jest nie sprawny, nie dostaje zasilania, nie dostaje na siebie podciśnienia, przewód gumowy pomiędzy nim a mechaniczną częścią egr jest uszkodzony)

Inna awaria gdy mechaniczna część jest uszkodzona i nie zamyka się domyślnie ... wtedy wpuszcza spliny , dusi silnik a masa mierzona na przepływce jest mniejsza niż zadana. Objaw taki jest również gdy zawór podający podciśnienie jest uszkodzony nie działa właściwie i podaje więcej podciśnienia niż powinien.

Objawy ..auto traci na mocy , silnik , telepie , widoczny dym i inne, w skrajnych przypadkach gaśnie po odpaleniu lub próbie jazdy.

 

Czujnik ciśnienia w kolektorze bierze nieznaczny udział w procesie ustalania masy powietrza , odpowiada za pomiar ciśnienia w kolektorze ( trochę inna bajka)

 

Trochę cyfrowo .

Dla diagnostów amatorów i nie tylko.

W zależności od modelu auta , silnika i oprogramowania sterownie zaworem egr jest różne.

Jedna cech wspólna to taka że gdy jest zapisany błąd , przepływki , sterowania turbiną, układu egr , układu dpf , układu paliwowego, komp nie otwiera zaworu egr, podaje minimalna wartość sygnału pwm na zawór jest to 5%. Wtedy zobaczymy zawyżona wartość masy powietrza np. komp żąda 300mg przepływka mierzy 400 do 500mg

Czasem gdy silnik pracuje długo na wolnych obrotach komp również zamyka egr efekt jak wyżej.

Gdy silnik jest zimny ( zamyka ) efekt jak wyżej i jeszcze w kilku innych sytuacjach.

Dlatego gdy diagnozujemy egr zawsze parzymy na wartości żądane i mierzone na przepływce oraz na wypełnienie sygnałem pwm zaworka egr .

Gdy wszystko jest ok wartości się pokrywają i w zależności od wielu czynników jest to od290 do 450mg wtedy sygnał pwm powinien oscylować w przedziale 55-75%

"Diesel_29".... Nie wiem co chcesz kalibrować ? Pytanie zadane nie logicznie i zawiera błędy rzeczowe. Nie da się na nie odpowiedzieć.

 

Czujnik ciśnienia w kolektorze gdy jest sprawny MIERZY NA WYŁĄCZONYM SILNIKU ( TYLKO ZAPŁON ) ciśnienie atmosferyczne około 990 milibarów.

Na odpalonym silniku ( wolne obroty turbina wdmuchuje powietrza na tyle aby otrzymać to ciśnienie, wartość poprawna to 970 do 1100 milibarów.

 

Generalnie diagnostykę egr zaczyna się od analizy wartości mierzonych talko na zapłonie, następnie na wolnych obrotach a następnie na niewielkim obciążeniu podczas jazdy.

 

Informacje powyżej ulegają zmianie w wielu okolicznościach np. stan wypalania filtra DPF, (mowa tu o pracy korekcyjnej przepustnicy,tyko modele z dpf)

Gdy uszkodzony jest kolektor ssący , gdy uszkodzony jest kolektor wydechowy , gdy zmienna geometria turbiny nie jest ustawiona na wolnych obrotach zgodnie z wysokim wypełnieniem pmw około 95% dla sterowania.

Gdy uszkodzone są połączenia pomiędzy turbo a IC pomiędzy IC a kolektorem ssącym.

 

Tematyka dość złożona ciężko tłumaczyć zasadę działania , wyjaśniać sposoby diagnozowania itd. gdy na proces pracy w różnych modelach wpływają różne czynniki. Dlatego mocno uogólniałem, podając podstawy dotyczące diesli od dde2 do dde7.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam. Silnik nie uzyskuje pełnych parametrów, N57, 245KM, przebieg 285tkm. Moje pomysły co może być przyczyną w zasadzie się wyczerpały.

Zostało wymienione/wykonane:

1. Przepływomierz wymieniony na nowy.

2. Kolektor wyczyszczony.

3. DPF wyczyszczony.

4. Układ dolotowy szczelny.

5. EGR sprawny, wymieniony w 2017, ostatnio demontowany, sprawdzone wskazania na TORQUE.

6. Czujnik ciśnienia doładowania był podkładany, ale bez znaczącego efektu.

Jaka może być różnica ciśnienia atmosferycznego odczytanego z pojazdu od ciśnienia podawanego przez meteo?

Oto logowanie https://log.tunezilla.com/s/ueZ0EusL

Opublikowano

na pierwszy rzut oka jest coś nie tak z ciśnieniem. Oczekiwane vs rzeczywiste to dwa różne światy, Byłeś na hamowni i patrzyli jak Turbo wstaje?


Ciśnienie doładowania dopiero od 2800zł jest w miarę równe a poniżej to wszystko jest w dwa światy. Próbkowanie wykresu by się przydało większe bo jest trochę mało przejrzyste. Sprawdź turbo/sterownik/wymień ten czujnik ciśnienia w dolocie bo kosztuje grosze używany

Opublikowano

Kilka dni temu był czyszczony DPF(od pewnego czasu wskazywany jako główny problem) , skoro to niewiele zmieniło to zamawiam czujnik ciśnienia doładowania. O efektach dam znać.

Jedna rzecz jest dziwna, przy wyższych obrotach ciśnienie jest zgodne ( oczekiw. / rzecz.) ale wartość przepływu daleko odbiega od wamaganej dla tej mocy.

Nie wiem jak efektywnie zwiększyć częstość próbkowania, wpisanie nawet 0,01 nic nie zmienia w bimmer.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Wymiana czujnika ciśnienia doładowania nie pomogła. Przyczyną niskiego przepływu powietrza była spadnięta dźwignia otwierania klap wirowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.