Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja zawsze stosuję się do zaleceń fabryki z naklejki na progu auta. Jeśli taki rozmiar jest przewidziany to wkładaj. pozdr
Opublikowano
Fabrycznie 18 to 225/40 przód a 255/35 tył ... po założeniu 18 do mojej 330d spalanie 7,9 na 8,1 na trasie Katowice-Warszawa ... jakiegokolwiek zmulenia nie odczułem a trakcja i prowadzenie odczuwalnie lepsze zwłaszcza po podniesieniu mocy i momentu .. teraz na zimówkach 17 225/45 auto jest "nerwowe" i reaguje na kierownicę "po chwili" ... 320d napewno straci na sprincie ale będzie się pewniej prowadzic
Opublikowano

jakich strat można się spodziewać? ktoś to kiedyś mierzył?

Jak na 205x55x16 jest 8,3 do setki to ile będzie na 225x45x17 a ile na 255x35x18?

No i ile można odzyskać wsadzając lżejsze nie run on flaty?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jak zmienisz z 205 runflat na 255 nie runflat to myślę, że praktycznie będzie to samo pod wzgledem komfortu, spalania i osiągów za to trakcja się zwiększy do potęgi podobnie jak "fun" ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

myślę że 205/25/15 to już będzie przyspieszenie prawie jak w M3 :mrgreen: a bez opon na szynach za tramwajem to jak F1 :mrgreen:

 

Co do powyższego postu - zmiana 205 RSC na 255 normalną - według mnie trakcja się dużo nie polepszy, zwykła opona się poddaje i to dużo w stodunku do RSC. Jeździłęm jakiś czas temu w E92 na 225/45/17 zwykłych zimowych a u siebie mam takie RSC zimowe i na zwykłych auto pływa... to nie to według mnie.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

No wiec odpowiem bo jestem w temacie...sam to przerabialem w lecie a ze jestem maniakiem kazdej 0,1 sekundy do setki sprawa wyglada tak:

zmienilem 205/55/16 run flat na nie run flat nowe felgi spoke 194 przod 225/45/17 tyl 255/40/17 i podczas pomiaru 0-100km/h identyczne wyniki ok 8.1-8.3 robilem kilkanascie pomiarow.Tez sie wachalem bo czytalem wczesniej wpisy itd ale wszystko g.prawda.Sam sprobowalem i jestem tego pewien.A co do spalania to jezeli wzroslo to bardzo nieznacznie moze 0,2l/100 km.pozdrawiam mam nadzieje ze pomoglem.

acha bym zapomnial trakcja sto razy lepsza teraz

Opublikowano

Tutaj jest ciekawa rozmowa na ten temat:

http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,13093859,,Czy_opona_moze_odebrac_1_5_s_przyspieszenia_.html?v=2&wv.x=1

 

U mnie jest ewidentna różnica na korzyść przyspieszania na 225/17 zwykłe opony... Natomiast na 255/18 tył run on flat auto o niebo lepiej się prowadzi, nie myszkuje. Jednakże przyspiesza według mojego odczucia gorzej. pozdr.

Opublikowano
mi G-tech wyplul 7.5 sek do 100 km/h na "19 tyl 255/30

a na zimowkach "17 225 - 7.6

auto po programie na 195 ps.

 

w sumie to trzeba by zmierzyć przyspieszenie do 150 albo 180.

Do setki dużą rolę odgrywa trakcja na początku a ta wiadomo na szerokim lepsza.

 

Tak sobie myslę że w przypadku ROF które są bardzo ciężkie przy zwiększaniu felgi rokład masy dużo mniej przesuwa się na zewnątrz koła niż w przypadku zwykłych gum. To tłumaczyło by brak spadku w osiagach.

Opublikowano
zgadzam sie ze jezeli zmienilbym run flaty 205 na run flaty 255 to moze byla by roznica.Ale po zmianie na 255 nie run flaty roznicy wg moich pomiarow i to nie tylko 0-100 ale tez do 160 no i nawet elastycznosc mierzylem 60-100 4 bieg , 80-120 bieg roznicy nie bylo.
Opublikowano

ja juz nadejdzie wiosna i założe swoje kołka na tył 255/35 to zmierze o ile wieksze sa straty w porownaniu do moich zimowek 225/45/17 i tutaj wrzuce wykresy :)

 

jakby kto byl chetny to na wyposazeniu mam tez performance box'a (racelogic) do dokładnego pomiaru czasów przyspieszen w zakresie 0-200 i czas na 1/4mili wraz z poszczegolnymi czasami. Ogolnie rzecz mowiac zapisuje wszystkie dane co 0.01s :D

Opublikowano
Przecież takie laczki są za duże do auta z takim małym motorkiem. Chyba, że komuś zależy tylko na "fajny" wyglądzie. Oczywiście względnie fajnym, dla niektórych zabawnym. W książce auta jest napisane jakie ogumienie jest zalecane i tego powinniśmy chyba trzymać, dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
Opublikowano
Przecież takie laczki są za duże do auta z takim małym motorkiem. Chyba, że komuś zależy tylko na "fajny" wyglądzie. Oczywiście względnie fajnym, dla niektórych zabawnym. W książce auta jest napisane jakie ogumienie jest zalecane i tego powinniśmy chyba trzymać, dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.[OTWORZ SOBIE DRZWI AUTA I TAM JEST WSZYSTKO NAPISANE JAKIE OGUMIENIE MOZNA ZALOZYC WG PRODUCENTA I TAM WALSNIE JEST ZE NA TYL 255 MOZNA. NO I CHYBA NIE UMIESZ CZYTAC BO DWA POSTY WYZEJ NAPISALEM ZE NIE MA ZADNYCH STRAT JESLI CHODZI O PRZYSPIESZENIE.NO ALE JUZ SIE PRZYZWYCZAILEM ZE NA FORUM ZDARZAJA SIE TACY NEGATORZY...NIESTETY!!!/quote]
Opublikowano
Przecież takie laczki są za duże do auta z takim małym motorkiem. Chyba, że komuś zależy tylko na "fajny" wyglądzie. Oczywiście względnie fajnym, dla niektórych zabawnym. W książce auta jest napisane jakie ogumienie jest zalecane i tego powinniśmy chyba trzymać, dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.[OTWORZ SOBIE DRZWI AUTA I TAM JEST WSZYSTKO NAPISANE JAKIE OGUMIENIE MOZNA ZALOZYC WG PRODUCENTA I TAM WALSNIE JEST ZE NA TYL 255 MOZNA. NO I CHYBA NIE UMIESZ CZYTAC BO DWA POSTY WYZEJ NAPISALEM ZE NIE MA ZADNYCH STRAT JESLI CHODZI O PRZYSPIESZENIE.NO ALE JUZ SIE PRZYZWYCZAILEM ZE NA FORUM ZDARZAJA SIE TACY NEGATORZY...NIESTETY!!!/quote]

nie krzycz :duh: , nie "zmierzyłeś" strat :cool2: to nie znaczy, że u innych jest tak samo...nie wiem czym mierzyłeś i jak czytałeś ale różnice są...

też jak kolega jacek85 mam dostęp do racelogic i ufam właściwie tylko jemu, jak aura pozwala mierzę się w miarę często, nie mam niestety możliwości zakładać różnych zestawów kół ponieważ obecnie mam tylko 2: lato i zima tu i tu 225/45/17 oraz inny typ felg, u mnie przy temp. +5-7'C i suchej nawierzchni strata na zimówkach wychodzi uśredniając 0,3s...obecnie po chipie, najlepszy średni czas z 5 startów (~10'C, sucho, w miarę duża wilgotność ~60%) jaki udało mi się zmierzyć to 5,8s, normalnie jak jest około 20'C i sucho to robię po chipie ~6,2s...

latem mierzyliśmy na VW różne średnice kół: im większa felga tym gorsze czasy, średnio ~0,1s na cal, wiadomo, że nie zrobimy tak jak pisze KoKoS z naszych aut M3 lub F1 ale różnice są...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Przecież takie laczki są za duże do auta z takim małym motorkiem. Chyba, że komuś zależy tylko na "fajny" wyglądzie. Oczywiście względnie fajnym, dla niektórych zabawnym. W książce auta jest napisane jakie ogumienie jest zalecane i tego powinniśmy chyba trzymać, dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.[OTWORZ SOBIE DRZWI AUTA I TAM JEST WSZYSTKO NAPISANE JAKIE OGUMIENIE MOZNA ZALOZYC WG PRODUCENTA I TAM WALSNIE JEST ZE NA TYL 255 MOZNA. NO I CHYBA NIE UMIESZ CZYTAC BO DWA POSTY WYZEJ NAPISALEM ZE NIE MA ZADNYCH STRAT JESLI CHODZI O PRZYSPIESZENIE.NO ALE JUZ SIE PRZYZWYCZAILEM ZE NA FORUM ZDARZAJA SIE TACY NEGATORZY...NIESTETY!!!/quote]

nie krzycz :duh: , nie "zmierzyłeś" strat :cool2: to nie znaczy, że u innych jest tak samo...nie wiem czym mierzyłeś i jak czytałeś ale różnice są...

też jak kolega jacek85 mam dostęp do racelogic i ufam właściwie tylko jemu, jak aura pozwala mierzę się w miarę często, nie mam niestety możliwości zakładać różnych zestawów kół ponieważ obecnie mam tylko 2: lato i zima tu i tu 225/45/17 oraz inny typ felg, u mnie przy temp. +5-7'C i suchej nawierzchni strata na zimówkach wychodzi uśredniając 0,3s...obecnie po chipie, najlepszy średni czas z 5 startów (~10'C, sucho, w miarę duża wilgotność ~60%) jaki udało mi się zmierzyć to 5,8s, normalnie jak jest około 20'C i sucho to robię po chipie ~6,2s...

latem mierzyliśmy na VW różne średnice kół: im większa felga tym gorsze czasy, średnio ~0,1s na cal, wiadomo, że nie zrobimy tak jak pisze KoKoS z naszych aut M3 lub F1 ale różnice są...[/quot

 

po pierwsze nie krzycze!!!

po drugie...hmm sam napisales ze nie masz porownania z innymi felgami-ja mam, a pomiary robie zawsze tym samym sprzetem-wiec nie chodzi tu o jakis konkretny wynik czy jest on sluszny czy nie tylko o porownanie wynikow na obu typach ogumienia a tu przyznasz sam roznicy nie moze byc jesli mierze tym samym sprzetem.A pomiary robilem iphonem czesc zwyklym stoperem w iphonie i pomiary porownywalem do analogicznego mierzenia na innych kolach,a czesc aplikacjami sciagnietymi na iphone m.in bmw m meter.Wyniki bardzo zblizone tzn.raz 0,1s korzysci na jedna strone raz na druga.Warunki pogodowe bardzo zblizone tzn. czeriec ok 25 stopni,na tej samej drodze(prostej)...itp.Zaufaj mi robilem kupe pomiarow i nie mam zadnego interesu zeby mowic nieprawde, tym bardziej ze sam wczesniej obawialem sie strat po przestudiowaniu forum i wpisow co niektorych uczestnikow.Tyle ode mnie.No ale zaraz pewno ktos i tak napisze ze g.prawda bo wie lepiej.peace and love.

Opublikowano
a jeszcze uzupelnienie 205 mialem run flat a te 225p i 255t mam bez run flat i moze to ma tez wplyw...nie wiem ale wierze faktom,a nie domyslom.
Opublikowano

"caps lock" to krzyczenie :mrgreen:

jak pomiary robione i'phone + aplikacja to musiało być dobrze :cool2: :mrgreen:

najważniejsze, że jesteś świadomy i nie wcisną Ci "kitu"...

 

mi tez chyba nie wcisną "kitu" jak zmierzyliśmy 0,1s strat na cal:

latem mierzyliśmy na VW różne średnice kół: im większa felga tym gorsze czasy, średnio ~0,1s na cal,

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

0,1 straty to różnica warta tolerancji błędu pomiaru.

Musialbys identycznie ruszać i zmierzyć np 3 serie po 10 razy żeby to było miarodajne.

A nawet jezeli wyjdzie ze jest- to te 0,1 straty jest dla mnie warte dla wyglądu auta. Właściciele M3 tez mogliby "urwać" 0,1 do setki jeżdżąc na "18 a nie na "19 ale... po co ?

Opublikowano

andrew55:

jeżeli twierdzisz ze wyniki uzyskane przez Ciebie są prawidłowe ok, ale powiedz mi z i iloma satelitami łączy się Twoj telefon, by mieć dokładny odczyt, a nie tolerancje +-2m?? Jaką ma częstotliwość próbkowania że stwierdzasz że wyniki są zbliżone?? Poddałeś uzyskane wyniki filtracji aby wyrzucić z nich szum?? (mam na myśli zakłócenia")

 

NIE ma czegoś takiego jak mierzenie wielkości rzeczywistych, wielkości rzeczywiste "zna tylko Bóg". A Ty mierzysz to co chcesz mierzyć z olbrzymim błędem! który jeszcze bardziej potęguje używany przez Ciebie sprzęt! Także wszelkie aplikacje wykorzystujące sygnał gps na telefon są zabawkami a nie sprzętem mierniczym... Zastanów się jaki błąd ma czujnik bezwładności w Twoim telefonie...

 

tyle ode mnie

 

pozdrawiam

J.

Opublikowano

~0,1s na cal w aucie na przód i z tą samą szerokością opony, większa szerokość to znowu kolejne ~0,1s na każdy rozmiar, wychodząc z założenia, że wyjściowa opona ma idelaną szerokość dla danego auta...

świat forum jest naprawdę fajny, jak kiedyś powstawały mity ? jak nie było forum, może Heniek do Heńka :mrgreen: :mrgreen:

wyniki z racelogic, auto X3, 2.0d:

http://img338.imageshack.us/img338/7539/srednicefelgx3.jpg

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.