Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I znów problemy....

 

Parę tygodni temu pojechałem do sklepu 20 km od domu i było wszystko ok. PO pół godziny gdy wracałem do domu turbina zaczęła dość porządnie wyć - jak młynek do kawy tylko ciszej. Po nowym roku zaprowadziłem gadzinę do mechanika, ten zdjął wydech i zrobił zdjęcie po czym okazało się że jest uszczerbiony kawałek jednej łopatki i turbina ma jeszcze luzy ponadnormatywne. Więc wyciągnięto turbinę i została wysłana do regeneracji. Dziś dzwoni pan od regeneracji i mówi że powodem uszczerbienia jest to że ciekną mi wtryski i przez to tworzy się jakaś reakcja że spaliny dostające się do turbo są za gorące i wypalają wirnik (po rozebraniu okazało się że wirnik jest cały powypalany) i z czasem kawałek tegoż wirnika się może właśnie uszczerbić.

 

I chciałbym wiedzieć czy rzeczywiście może być taka kolej rzeczy o której mi powiedziano?? Bo jeżeli to wtryski to jedyne co mi pozostaje to pozbyć się auta.

I jeszcze jedno - nie wiem czy to ma związek, ale okazało się też że wszystkie świece są spalone (podobno wymienił mi je taki inny mechanik u którego byłem z 1500 km temu ale ostatnio dowiedziałem się że nie można mu wierzyć; ale w serwisie dowiedziałem się że świece były wymieniane przy ok 100000 km (teraz 136000)). I ciekaw jestem czy popsute wtryski mogą mieć związek ze spaleniem świec ewentualnie jak można sprawdzić przyczynę spalenia świec??

Dziwi mnie jeszcze że skoro wszystkie były spalone to dlaczego komputer na tablicy rozdzielczej nie dawał o tym żadnej informacji. A najlepsze jest to że auto odpalało przy -8stC.

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc. Przejechałem autem ok 5000 km od sierpnia a włożyłem już ( z turbiną) 5000 zł a wiem że jeszcze mam wybierak, magiel i chyba sprzęgło do roboty; no i jeszcze mogą dojść wtryski.

Auto serwisowane do 2009 r do przebiegu 118000 km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego może się oburzysz, ale mimo iż masz potwierdzony przebieg w serwisie osobiście w niego nie wierzę. Ja przy ponad 200tyś przebiegu i starszym silniku (gorzej ocenianym) nie mam/miałem nawet 1/4 Twoich usterek, a przejechałem nim ponad 40 tyś km.

Zapoznałem się z Twoim innym postem, w którym opisujesz także pewne fakty.

Podsumujmy:

- wycięte katalizatory

- padnięte turbo (drugi raz, bo ponoć juz wymieniane)

- problem z EGR

- padnięte wtryski

- "regenerowana" przepływka

- padnietę wszystkie świece

- maglownica i sprzęgło też ponoć do naprawy

 

To są jest książkowy przykład zajechanego auta z przebiegiem ponad 200tyś. ale to tylko moja opinia.

 

Co do uszkodzenia wtrysków, to zaczął bym od solidnej diagnostyki silnika, przetestował bym auto w czasie jazdy. Podejrzewam, ze część tych problemów i wydatków to skutek niewłaściwych fachowców. Ewentualnie kilka osób z forum może Ci pomóc w diagnozie auta.

Opublikowano

No trochę mnie zaniepokoiła wasza wypowiedź; rozumiem że można podrobić książkę serwisową ale nie sądzę że można podrobić historię auta w niemieckim serwisie BMW.

 

Co do wtrysków - tak jak napisałem - to jest póki co opinia tych co regenerują mi turbo. Ale wcześniej jak do nich dzwoniłem zanim wysłałem turbo to mi powiedzieli ze te BMki tak mają, że turba są do d.... i że z czasem po prostu się wypalają łopatki - i tyle. A teraz dołożyli że to wtrysk -i ale wszystko wylezie na kompie. Po sprowadzeniu w innym warsztacie badali mi ciśnienie oleju i takie tam inne i powiedział mi wtedy mechanik że rozgrzali silnik do czerwoności - może to przez to zaczęło siadać.

 

Turbo wymieniane było w serwisie na gwarancji przy 20000 km

 

Co do maglownicy to nie jestem 100% pewien bo coś mi stuka przy skręcie w prawo lub w lewo (pojedynczy stuk) a całe zawieszenie mam prawie nowe a teraz jeszcze mi gumy wymienił na stabilizatorach (jak włoży turbinę to będe testował). I magiel nigdzie nie cieknie.

 

Jeśli o sprzęgło chodzi to jak chcę ruszyć bez gazu na 1 biegu to przy zimnym aucie trochę zaczyna szarpać, ale podczas sprawdzania sprzęgła domowym sposobem czyli zaciągnąć ręczny i popuszczać gazu - auto normalnie gaśnie.

 

Skrzynię biegów opisałem chyba w innym poście. Ogólnie jakbyście zobaczyli auto to nie powiedzielibyście że było zaniedbywane, zajechane lub cokolwiek innego. Silnik ładnie chodzi, środek i karoseria ładnie zadbane, w silniku nic nie cieknie i nic nie ubywa i jest czysto. Może poprzednim właścicielem był jakiś osiemnastoletni gnojek który nie potrafił się obchodzić z dieslem. No ale mniejsza z tym....

 

Jak włożę turbo i sprawdzą mi wtryski to jeszcze dam znać. Pozdrawiam

Opublikowano
Łopatki mogą być wyłamane dostaniem się jakiegoś ciała obcego do turbiny np kawałka nitu z klapek lub ośki od klapki u mnie też mam kilka wyłamanych, ale żadnych luzów nie mam co prawda trochę wyję, ale olewam to.
Opublikowano

No i trochę się wyjaśniło. Świece wszystkie 4 spalone - wymienione. Turbina wymieniona, wtryski sprawdzone w INPie:

Cylinder 1 - 0,00 mg/hub

Cylinder 2 - 0,00 mg/hub

Cylinder 3 - 0,57 mg/hub

Cylinder 4 - 0,15 mg/hub

 

czyli wszystko wyszło w normie. Powiedziano mi jeszcze że przyczyną tych wypalonych łopatek turbiny może być jeszcze brak katalizatora i tłumika środkowego przez co spaliny wylatują za szybko i z za wysoką temperaturą.

 

A teraz znów uaktywnił się zamek szyby w bagażniku i nie daje mi żyć - wciąż się sam otwiera, zamka się nie da w ogóle otworzyć, jedynie otwieranie z kluczyka działa.

Opublikowano

ale ja jestem głupi , albo Ci mechanicy ....

jak wycięcie kata i szybsze opróżnianie ze spalin może spowodować wypalenie łopatek turbo ????

jest wręcz przeciwnie , jak masz zawalone katy to wykończysz szybciej turbo ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Jak tak czytam twój przypadek to przychodzi mi jeszcze jedna myśl, a mianowicie skoro przebieg nie duży auto prawie do końca serwisowane to może Ci jakiś "dobry" handlarz podmienił silnik?? Nie wiem czy jest możliwość sprawdzenia jakichś numerów na silniku czy nie??? Albo po prostu masz pecha i trafiłeś na jakieś wadliwe auto z początku serii m47n bo innego wytłumaczenia ja nie widzę.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

Moze sie nie znam ale prawda chyba jest gdzies po srodku ... zawalone katy podnosza temp i powoduja wypalanie sie lopatek ... ich brak zwieksza predkosci obrotowe turbiny i powoduje wylamywanie. Tak sobie tylko mysle.

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zastanawia mnie jak może być tyle usterek przy 130tyś km?? coś jest nie tak z tym autem, katalizatory to można wycinać ale przy 0,5mln km a nie po 100tyś

Trudno mi się odnieść do tego przebiegu

Pozdrawiam
Opublikowano
no ale zaraz kolega napisał że ma dobrą korekcję to chyba wtryski nie leją, jak to jest?

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Moze sie nie znam ale prawda chyba jest gdzies po srodku ... zawalone katy podnosza temp i powoduja wypalanie sie lopatek ... ich brak zwieksza predkosci obrotowe turbiny i powoduje wylamywanie. Tak sobie tylko mysle.

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

wcale nie podnoszą prędkości obrotowych turbiny , jej prędkość zależy od energii gazów wylotowych czyli w dużej mierze od ich temperatury , a brak katów oszczędza tylko turbinę ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
wcale nie podnoszą prędkości obrotowych turbiny , jej prędkość zależy od energii gazów wylotowych czyli w dużej mierze od ich temperatury , a brak katów oszczędza tylko turbinę ....

 

moze zle sie wyrazilem ... na pewno maja wplyw na dynamike osiagania danej predkosci poniewaz zmienia sie sporo backpressure.

Opublikowano
powodem uszczerbienia jest to że ciekną mi wtryski

 

no ale zaraz kolega napisał że ma dobrą korekcję to chyba wtryski nie leją, jak to jest?

 

Jak ciekną to na pewno korekcja nie jest w porządku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.