Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem okazję dzisiaj pojeździć tym modelem przez 40 minut. Moje obserwacje:

- silnik mocno wyrywa do przodu nawet lepiej niż moje 325i e46 w automacie, ale szybko kończy mu się para, do 50 szybkie auto potem jest gorzej

- automat super, nie ma efektu ślizgania sprzęgła jak u mnie

- auto nie miało dynamicznych amorków, ale mimo to komfort był bardzo dobry, zabrałem go na wyboistą trasę którą często pokonuje i jest dużo lepiej niż w e46

- świetna pozycja na sportowych stołkach

- słabe ogrzewanie, to chyba po prostu przypadłość diesli, ale w tem. zewnętrznej +3 stopnie, w środku wolno robiło się ciepło,a dmuchawy mocno wyły, aż musiałem ręcznie zmniejszyć nawiew

- zawiodłem się trochę na xdrivie, zakręt, pada deszcz, przejazd przez tory tramwajowe, w e46 to wiadomo za wcześnie dodamy gaz to dsc odetnie moc, tutaj auto pojechało bez problemu ale czuć było spowolnienie, nie do końca czułem ten napęd na 4 koło, bardzo bezpiecznie ale mało dynamicznie

 

Rozmawiałem trochę ze sprzedawcą i mam dobrą nowinę jak ktoś czeka na benzynę w turbo. Podobno jeszcze w styczniu ma wejść do x1 2.0 biturbo około 230 km. W takim wypadku powinna zawitać do x3 jeszcze w tym roku. Osiągi poniżej 7s do 100km/h. Uniknie się tej zabójczej akcyzy.

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ciekawe jak będzie się przedstawiała cena x3 z tym silnikiem, jeśli BMW ładnie skonfiguruje cenę bazową, to może się bardzo dobrze sprzedawać, bo różnica w przyspieszeniu w porównaniu z 2l dieslem jest duuuża ;)
Opublikowano
Miałem okazję dzisiaj pojeździć tym modelem przez 40 minut. Moje obserwacje:

- silnik mocno wyrywa do przodu nawet lepiej niż moje 325i e46 w automacie, ale szybko kończy mu się para, do 50 szybkie auto potem jest gorzej

Co przez to rozumiesz? To aż dziwne, że diesel dobrze szedł do 50km/h, a potem słabo - z reguły jest wręcz odwrotnie. Do ilu km/h go bujnąłeś?

- słabe ogrzewanie, to chyba po prostu przypadłość diesli, ale w tem. zewnętrznej +3 stopnie, w środku wolno robiło się ciepło,a dmuchawy mocno wyły, aż musiałem ręcznie zmniejszyć nawiew

To źle... bardzo źle... Na xbimmers pisali o tym mankamencie niektórzy więc coś w tym jest :(

Opublikowano

prawdopodobnie to nadal będzie model 28 czyli 208 tys. minus 15% akcyzy, mniej więcej

teraz przeczytałem, że do z4 wyjdą 2 wersje tego silnika 180 km i 240

Opublikowano
Miałem okazję dzisiaj pojeździć tym modelem przez 40 minut. Moje obserwacje:

- silnik mocno wyrywa do przodu nawet lepiej niż moje 325i e46 w automacie, ale szybko kończy mu się para, do 50 szybkie auto potem jest gorzej

Co przez to rozumiesz? To aż dziwne, że diesel dobrze szedł do 50km/h, a potem słabo - z reguły jest wręcz odwrotnie. Do ilu km/h go bujnąłeś?

 

odczucie było takie, że mocniej wciska w fotel niż moja ze startu z miejsca, takie nagłe uderzenie, a potem brak siły, w okolicach 100 gorzej idzie niż moja

Opublikowano
Eh... Nie miałem okazji polatać nigdy autem z Twoim silnikiem (ani ogólnie taką mocną benzyną) więc nie mam żadnego punktu odniesienia. Ale spoko - jak odbędę wkrótce jazdę testową to odniosę to do mojego auta i będzie można jakąś wypadkową przyjąć. :-)
Opublikowano
Co do benzyny 2.0 turbo to bardzo by było fajnie tylko, że Q5 z silnikiem 2.0 turbo (211 km) pali średnio 13 litrów, informacja od sprzedawcy - kiedy zresztą w zeszłym roku jechałem nie jakoś wyczynowo to także tyle spalił. Poza tym silnik marzenie. Ale być może BMW zrobi to lepiej - choć to ciężkie samochody:)
Opublikowano
Co do benzyny 2.0 turbo to bardzo by było fajnie tylko, że Q5 z silnikiem 2.0 turbo (211 km) pali średnio 13 litrów,

Porozmawiaj z wlascicielami ile bierze oleju :norty:

Kumpel z pracy kupil nowe a4 2.0tfsi dsg wlasnie 211 i leje litr oleju na 2-3 tys km.

Niestety w przypadku bmw bedzie to kompletnie nowa linia silnikow i pierwsi wlasciciele beda krolikami doswiadczalnymi, a BMW w przeciwieniestwie np do japonczykow niektorych problemow nie rozwiazuje nigdy :mad2:

np glosnych kol dwumasowych w 3.0si. Na postoju wstyd stac na swiatlach, bo sie ludzie ogladaja :cry2:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Miałem okazję dzisiaj pojeździć tym modelem przez 40 minut. Moje obserwacje:

- silnik mocno wyrywa do przodu nawet lepiej niż moje 325i e46 w automacie, ale szybko kończy mu się para, do 50 szybkie auto potem jest gorzej

Co przez to rozumiesz? To aż dziwne, że diesel dobrze szedł do 50km/h, a potem słabo - z reguły jest wręcz odwrotnie. Do ilu km/h go bujnąłeś?

 

odczucie było takie, że mocniej wciska w fotel niż moja ze startu z miejsca, takie nagłe uderzenie, a potem brak siły, w okolicach 100 gorzej idzie niż moja

ja obstawiam na zwykły "obły" kształt X3 + waga...prawa fizyki robią swoje, X6 z "starym 3.5d", którym obecnie często podróżuję jako pasażer wcale nie przyspiesza powyżej 200km/h a w środku powietrze tak wyje, że z przyjemonością wracam do swojej "3"....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Niestety Suv ma ogromne opory powietrza

Ostatnio na autostradzie A4 jechalem 150-konnym Rav4, pedal w podlodze i przy 150km/h musialem zjechac 90-konnej Vectrze 1.8i pierwszej generacji :(

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Panowie a czy silnik z modeli 123d nie wejdzie do serii 3 i wyższych. Przecież to podobno jest dwa litry bi turbo diesel i ma 204 konie. To musi być frajda do jeżdżenia, jeszcze z dobrym automatem to zgrać i miód malina :D

A dodatkowo można jeszcze program zrobić i pewnie spokojnie z 240 KM będzie :mrgreen:

Opublikowano
Jeszcze jedną rzecz sobie przypomniałem. System start stop działał bardzo szybko. Myślałem, że od razu go wyłączę, ale prawie go nie zauważyłem. Fakt, że nie za każdym razem działa. Musi być spełnionych 8 warunków temp. itp. Nawet lekkie ruszenie kierownicą uruchamia silnik.
Opublikowano

No właśnie bardzo jestem ciekawy czy ten system będzie mi przeszkadzał w codziennym jeżdżeniu. W środę biorę auto na dobę to zobaczę co i jak i podzielę się wrażeniami.

 

Co do silnika 23d to jest to, przynajmniej na papierze, łakomy kąsek:) Tylko te biturbo i silnik mocno wyżyłowany do ciężkiego SUV-a...Sam nie wiem.

Opublikowano
No właśnie bardzo jestem ciekawy czy ten system będzie mi przeszkadzał w codziennym jeżdżeniu. W środę biorę auto na dobę to zobaczę co i jak i podzielę się wrażeniami.

 

Co do silnika 23d to jest to, przynajmniej na papierze, łakomy kąsek:) Tylko te biturbo i silnik mocno wyżyłowany do ciężkiego SUV-a...Sam nie wiem.

jak możesz to jeździj z audio OFF, najlepiej wtedy zauwazyć "mankamenty" auta...

co do start/stop uważam, że technoligiczne dopracowanie nie będzie miało większego wpływu:

1) na akumulator - nowy typ,

2) rozrusznik - nowy typ,

3) bepieczeństwo ruszania,

4) ....

może miec wpływ:

1) na turbinę, nawet jak ma podtrzymanie smarowania (musi mieć bo by padła przed końcem gwarancji) to uważam, że "ogólnie" dla turbiny to nie będzie dobre i turbiny z systemem "start/stop" będą krócej żyć niż wcześniejsze turbiny,

2)....

na pewno będzie miał wpływ:

1) fitr cząstek stałych, przy każdym zapłonie jest duża dynamika spalin i tutaj nie ma szans aby to obejść, filtr będzie się zapełniał dużo szybciej niż w tradyjnym aucie (bez start/stop)...

 

udanej zabawy :cool2: przy testowaniu, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Tylko te biturbo i silnik mocno wyżyłowany do ciężkiego SUV-a...Sam nie wiem.

 

A co to ma do rzeczy? biturbo >=204hp jest gorsze do "ciężkiego SUVa" niż 20d 184hp?

 

Nie wiem jak w X3 jeździ 20d, ale np. między x1 x20d a x23d jest przepaść wg mnie. Dwa zupełnie inne auta.

 

btw ile waży f25 x20d?

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Chodziło mi o to, że silnik 20d a 23d to ten sam motor (ta sama pojemność) tylko 23d jest bardziej wyżyłowany. X3 jest ciężkim autem (bodajże 1825kg) więc to zawsze większe obciążenie dla silnika ale mogę się mylić:)
Opublikowano

Czyli jest 165kg cięższe od X1 x23d.

Moim zdaniem taki silnik byłby optymalny do f25. Trudno mówić o żywotności silnika, zarówno 184PS jak i biturbo 204PS, bo jeszcze za krótko są oferowane, także w tej kwestii niewiele można stwierdzić. Ale charakterystyka 23d jest bardzo fajna (mam porównanie z e60 530d i x23d jest niewiele słabsze przy normalnej jeździe - z maksymalnych osiągów jeszcze nie korzystałem, bo auto ma 800km przebiegu). Także życzę Wam, żeby do f25 trafił biturbo, wówczas auto byłoby zupełnie bezkonkurencyjne w swej klasie.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Pewnie, że zawsze to fajniej mieć te 20 km więcej i 20 Nm więcej:) Choć na papierze różnicy nie ma aż tak wielkiej ale pewnie dodatkowe turbo robi swoje.
Opublikowano

Dzięki drugiemu turbo silnik ma nieco inną charakterystykę.

Podejrzewam, że skoro w f25 20d ma 184ps, to 23d powinien mieć trochę więcej niż 204. Z drugiej jednak strony, f25 30d ma 245ps, więc gdyby 23d miało ok 220ps to wówczas wersja 30d mogłaby tracić sens... Dlatego tak naprawdę szanse na ten motor w f25 nie są zbyt duże, niestety...

Jeśli chodzi o odczuwalne różnice w X1, to w przyspieszeniu do setki jest ok 1s różnicy (7,2s wobec nieco ponad 8s).

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problem z silnikiem 23d jest taki, że jest on bezpośrednim konkurentem trzylitrowego diesla z jedną turbiną. O ile w X1 po prostu nie ma opcji 3L to już w X3 sprawa się komplikuje. Przy różnicy ok 3tys. EUR między 2 a 3 litry wybór wydaje się oczywisty w cywilizowanym kraju gdzie nie obowiązuje bandycka akcyza. Nie wiem czy Niemcy wezmą pod uwagę nasze pobożne prośby i dadzą mocnego diesla z małą akcyzą :( Szczerze mówiąc oczekiwanie na ten silnik wstrzymuje mnie przed zamówieniem nowego X3.
Opublikowano
Panowie, nie można zapominać że teraz "trendi" jest ECO i downsizing, tak wiec może być tak że seria 1 czy seria 3 lub x1 i x3 będą bardziej ECO i będą miały małe silniki doładowane, Pożyjemy, zobaczymy. Ja osobiście znam różnice w E60 między modelem 530d a 535d, i powiem wam ze jest dla mnie duża różnica, szczególnie od dołu samego, auto się bardzo wyrywa. Dodatkowo większe turbo u góry lepiej dmucha :D
Opublikowano
Chodziło mi o to, że silnik 20d a 23d to ten sam motor (ta sama pojemność) tylko 23d jest bardziej wyżyłowany. X3 jest ciężkim autem (bodajże 1825kg) więc to zawsze większe obciążenie dla silnika ale mogę się mylić:)

tak jak koledzy zauważyli, mylisz się:

 

2.0d - jest bardziej wyżyłowany od 2.3d, ta sama pojemnośc ale masz 2 sprężarki, ta druga jest większa więc "dmuchnąć" dla niej wyższe parametry jest łatwiej (mniejsze żyłowanie) a dół tez jest lepszy bo jest pierwsza mała sprężarka..

 

2.0d jest za to toretycznie mniej awaryjny, jedna sprężarka + wszystko niezbędne popsuje się rzdziej niez dwie sprężarki wraz z osprzętem...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.